فایل کامل پژوهش درباره شیوه‌های مدیریت در آموزش و پرورش؛ بررسی سبک‌های رهبری، سیاست‌های تربیتی و اثرات سازمانی


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
فایل فشرده
20870
2 بازدید
۹۹,۰۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 فایل کامل پژوهش درباره شیوه‌های مدیریت در آموزش و پرورش؛ بررسی سبک‌های رهبری، سیاست‌های تربیتی و اثرات سازمانی دارای ۴۴ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در Power Point می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل پاور پوینت فایل کامل پژوهش درباره شیوه‌های مدیریت در آموزش و پرورش؛ بررسی سبک‌های رهبری، سیاست‌های تربیتی و اثرات سازمانی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز فایل کامل پژوهش درباره شیوه‌های مدیریت در آموزش و پرورش؛ بررسی سبک‌های رهبری، سیاست‌های تربیتی و اثرات سازمانی۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی فایل کامل پژوهش درباره شیوه‌های مدیریت در آموزش و پرورش؛ بررسی سبک‌های رهبری، سیاست‌های تربیتی و اثرات سازمانی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن فایل کامل پژوهش درباره شیوه‌های مدیریت در آموزش و پرورش؛ بررسی سبک‌های رهبری، سیاست‌های تربیتی و اثرات سازمانی :

فایل کامل پژوهش درباره شیوه‌های مدیریت در آموزش و پرورش؛ بررسی سبک‌های رهبری، سیاست‌های تربیتی و اثرات سازمانی

فایل کامل پژوهش درباره شیوه‌های مدیریت در آموزش و پرورش؛ بررسی سبک‌های رهبری، سیاست‌های تربیتی و اثرات سازمانی شامل ۴۴ اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد . این پاورپوینت برای دانشجویان علوم تربیتی وسایر دانشجویان مرتبط کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فایل کامل پژوهش درباره شیوه‌های مدیریت در آموزش و پرورش؛ بررسی سبک‌های رهبری، سیاست‌های تربیتی و اثرات سازمانی
فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

مقدمه

با توجه به سازمانها و تشکیلات آموزش و پرورش جوامع مختلف، مشاهده می گردد که نحوه ی مدیریت در آن جوامع از تفاوتهایی برخوردار است. این تفاوتها منبعث از امر تعلیم و تربیت جاری در آن جوامع نیست. بلکه عوامل جغرافیایی، سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و سایر امور جاری مربوط، در انتخاب شیوه ی مدیریت هر جامعه نقش عمده ای بازی می کنند.

اگر آموزش و پرورش را وسیله ای جهت بر آوردن خواسته ها، نیازها و توقعات ملتی بدانیم، خواهیم دید که این امر خطیر نمی تواند از تأثرات عوامل بالا گفته مصون بماند. چه آن عوامل، عناصر عمده ای در پیدایش نیازها و ایجاد توقعات به شمار می روند.

به طور مثال؛ وحدت ملی، تحکیم سیاست داخلی و عدم تساوی مناطق در یک جامعه، ایجاب می کند که، برنامه، سیاست و خط مشی تعلیم و تربیت آن جامعه در یکجا تنظیم و تعیین شوند ( سیستم مرکزی ). برعکس در جوامعی که عوامل متزلزل کننده ی وحدت ملی موجود نیست، سیاست داخلی از عوامل خارجی مصون مانده و امکانات متساوی در مناطق و ایالات آن جوامع موجود است. لذا تنظیم و تعیین برنامه، سیاست و خط مشی آموزش و پرورش از صورت مرکزی خارج شده و به عهده ی مناطق و ایالات واگذار می شود ( سیستم غیر متمرکز ).

مسأله ای که با توجه به شیوه ی متمرکز و غیر متمرکز جلب توجه می کند، قضاوت در محاصن این دو روش است که آیا در جامعه ای که شرایط عدم تمرکز موجود باشد باید این شیوه را به کار گیرد؟

جهت پاسخ به این سؤال، پس از توجیه دولت و سازمان آموزش و پرورش، به توضیح شیوه ی تمرکز و عدم تمرکز در سازمانهای آموزشی می پردازیم.

۱. دولت و سازمان آموزش و پرورش

دولت مجموعه ای از سازمانهای خدمات عمومی یک ملت می باشد .

با توجه به تعریف فوق، دولت را می توان کاملترین سازمانها دانست که اعمال قدرت را در قلمرو خود دارد. و کلیه سازمانهای وابسته به آن مسؤول اجرای وظایف، در حاکمیت آن می باشند. به عبارت دیگر، دولت را می توان مجموعه ای از سازمانهای یک جامعه دانست که دارای اختیارات جهت اجرای امور در آن جامعه است. اختیارات دولت از ملت منبعث است. ملت یک قدرت عمومی را به وجود می آورد. آن را جهت بهبود زندگی جمعی و رفع حوائج اجتماعی به دولت می سپارد.

دولت جهت به کارگیری اختیارات عوامل اجرایی به وجود می آورد. عوامل اجرایی قدرت دولت را حکومت می گویند.

بدین معنی که قوه ی مجریه به عنوان رکنی از ارکان سه گانه ی دولت ( قوه ی مقننه، مجریه و قضائیه ) مصوبات آن را به اجرا در می آورد. بنابراین حاکمیت دولت که بالاترین قدرت سیاسی و اجتماعی است، به وسیله ی قوه ی مجریه بر اتباع کشور اعمال می شود.

حکومت درهر کشوری جهت انجام وظایف خود، سازمانهایی به وجود می آورد. این سازمانها، تحت عنوان وزارتخانه ها و یا مؤسسات دولتی کلاً زیر نظر یک نخست وزیر انجام وظیفه می نمایند.

هر وزارتخانه به تفکیک زیر نظر یک وزیر انجام وظیفه می نماید. وزرا هیأت دولت را تشکیل می دهند. نوع وظایف یک دولت به شکل تجمع جمعیت های موجود در آن مربوط نیست. ولی از جایی که به نسبت شکل تجمع جمعیت، سازمانها و پدیده های اجتماعی تغییر می کند، از این رو دولتها سعی دارند.

که گروههای اجتماعی را بدون توجه به ساخت آنها، زیر پوشش یک قانون قرار دهند.

و …

فایل کامل پژوهش درباره شیوه‌های مدیریت در آموزش و پرورش؛ بررسی سبک‌های رهبری، سیاست‌های تربیتی و اثرات سازمانی
فهرست مطالب

مقدمه

دولت و سازمان آموزش و پرورش

تمرکز و عدم تمرکز در سازمانهای آمورشی

معایب و محاسن سازمانهای آموزشی متمرکز

بوروکراسی و آموزش و پرورش

نتیجه گیری

پایان

عنوان : شیوه ی مدیریت در آموزش و پرورش

فرمت : پاورپوینت

حجم : ۴۰۰ کیلوبایت

تعداد صفحات : ۴۴

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.