فایل ورد کامل پژوهش اثربخشی آموزش مهارت‌های زندگی بر سلامت ذهنی دختران دبیرستانی با تحلیل روان‌شناختی و اجتماعی


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
فایل ورد و پاورپوینت
20870
2 بازدید
۹۹,۰۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 فایل ورد کامل پژوهش اثربخشی آموزش مهارت‌های زندگی بر سلامت ذهنی دختران دبیرستانی با تحلیل روان‌شناختی و اجتماعی دارای ۱۴۵ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد کامل پژوهش اثربخشی آموزش مهارت‌های زندگی بر سلامت ذهنی دختران دبیرستانی با تحلیل روان‌شناختی و اجتماعی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل پژوهش اثربخشی آموزش مهارت‌های زندگی بر سلامت ذهنی دختران دبیرستانی با تحلیل روان‌شناختی و اجتماعی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن فایل ورد کامل پژوهش اثربخشی آموزش مهارت‌های زندگی بر سلامت ذهنی دختران دبیرستانی با تحلیل روان‌شناختی و اجتماعی :

توضیحات:
پایان نامه رشته روانشناسی بالینی با موضوع بررسی اثربخشی آموزش مهارت‌های زندگی بر سلامت ذهنی دختران دبیرستانی، در قالب فایل Word و در حجم ۱۳۵ صفحه.

چکیده:
هدف از پژوهش حاضر تعیین اثربخشی آموزش مهارت های زندگی بر سلامت ذهن دختران دبیرستانی بوده است. روش مطالعه نیمه تجربی است و نوع طرح به صورت پیش- پس آزمون و پیگیری گروه گواه است. جامعه آماری این مطالعه متشکل از همه دختران دانش آموز در مقطع دبیرستان در شهرستان ……… در سال تحصیلی ۱۳۸۸-۱۳۸۹ است. روش نمونه برداری در این پژوهش، خوشه ای چند مرحله ای است. و از بین ۱۴۸ نفری که پرسشنامه را پر کردند، ۳۰ نفر که پایین ترین نمره را در پرسشنامه سلامت ذهن کسب کردند، انتخاب و به شکل تصادفی در دو گروه آزمایش ۱۵ نفر و گروه گواه ۱۵ نفر جایگزین شدند. اطلاعات توسط پرسشنامه تجدید نظرشده سلامت ذهن که توسط مولوی در سال ۱۳۸۷ ساخته شده است، که دارای ۳۹ عبارت، در مقیاس پنج درجه ای لیکرت ۱ تا ۵ می باشد و همچنین توسط پرسشنامه محقق ساخته شامل اطلاعات دموگرافیک جمع آوری گردید. افراد گروه مداخله در یک برنامه آموزشی ۹۰ دقیقه ای به مدت ۸ جلسه شرکت نمودند و نمرات پس آزمون در جلسه آخر و نمرات پیگیری بعد از ۱ ماه جمع آوری گردید. داده ها با آزمون کوواریانس مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج نشان می دهد که نمرات سلامت ذهن در گروه مداخله و گواه در پیش آزمون تفاوت معنی داری نداشت اما با ارائه آموزش مهارت های زندگی نمرات پس آزمون در گروه مداخله بطور معنی داری بیشتر از گروه گواه بود P=0/0001)). و این تفاوت در نمرات پیگیری نیز قابل مشاهده بود P=0/0001)). نتایج مطالعه نشان می دهد که آموزش مهارت های زندگی می تواند در افزایش احساس شادی و رضایت از زندگی موثر باشد.

فایل ورد کامل پژوهش اثربخشی آموزش مهارت‌های زندگی بر سلامت ذهنی دختران دبیرستانی با تحلیل روان‌شناختی و اجتماعی
فهرست مطالب:
پیشگفتار
فصل اول : کلیات پژوهش
بیان مسئله ۱-۱
اهمیت و ارزش پژوهش ۱-۲
۱-۳ اهداف پژوهش
۱- ۴ فرضیه های پژوهش
۱-۴-۱ فرضیه اصلی
۱-۴-۲ فرضیه های فرعی
۱-۵ متغیرهای پژوهش
۱-۶ تعریف اصطلاحات و مفاهیم
۱-۶-۱ تعاریف نظری (مفهومی)
۱-۶-۲ تعاریف عملیاتی
فصل دوم : ادبیات پژوهش
۲-۱ روان شناسی مثبت
۲-۱-۱تاریخچه ظهور روان شناسی مثبت
۲-۱-۱حیطه های روان شناسی مثبت
۲-۱-۳ حوزه ها و کاربردهای روان شناسی مثبت
پیشگیری مثبت
۲-۲ شادی
۲-۳ سلامت ذهن
۲-۳-۱ مولفه های سلامت ذهن
۲-۴ سلامت ذهنی در طول تاریخ
۲-۴-۱ سلامت ذهن در نظریات فلاسفه قدیم
۲-۴-۲ سلامت ذهنی در نظریات فلاسفه معاصر
۲-۴-۳ سلامت ذهنی در تفکر و نظریات جامعه شناسان
۲-۴-۴ سلامت ذهنی در تفکر و نظریات روان شناسان
۲ -۵ عوامل مرتبط با سلامت ذهن
۲-۶ مهارت های زندگی
۲-۶-۱مهارت شناخت ارزش ها و انتخاب هدف
۲-۶-۲ مهارت حل مساله
۲-۶-۲ مهارت تفکر خلاق
۲-۶-۴ مهارت تصمیم گیری
۲-۶-۵ مهارت ارتباط موثر
۲-۶-۶ مهارت مقابله با هیجانات و استرس
۲-۶-۷ مهارت خودآگاهی
۲-۶-۸ مهارت تفکر انتقادی
۲-۶ روش های آموزش مهارت های زندگی
۲-۶ اهداف برنامه آموزش مهارت های زندگی
۲-۸-۱ ارتقاء بهداشت روانی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی
۲-۸-۱ توانمند کردن افراد
۲-۹ پیامدهای برنامه آموزش مهارت های زندگی
۲-۱۰پیشینه پژوهشی
۲-۱۰-۱ پژوهش های انجام شده در داخل کشور
۲-۱۰-۲ تحقیقات انجام شده در خارج از کشور
۲-۱۱ نتیجه گیری
فصل سوم : روش پژوهش
۳-۱ طرح کلی پژوهش
۳-۲ متغیرهای پژوهش
۳-۳ جامعه آماری
۳-۴ حجم نمونه و روش نمونه گیری
۳-۵ ابزار پژوهش
۳-۶ شیوه ی اجرای پژوهش
۳-۷ تجزیه و تحلیل داده ها
فصل چهارم: نتایج پژوهش
۴-۱ یافته های توصیفی
۴-۲ پیش فرض های آماری
۴-۲-۱ پیش فرض نرمال بودن
۴-۲-۲ پیش فرض تساوی واریانس ها
۴-۳ بررسی استنباطی داده ها
۴-۳-۱ فرضیه های اصلی
۴-۳-۲ فرضیه های فرعی
فصل پنجم : بحث و نتیجه گیری
۵-۱ بحث در یافته های پژوهش
۵-۱-۱ فرضیه اصلی
۵-۱-۲ فرضیه های فرعی
۵-۲ جمع بندی و نتیجه گیری
۵-۳ محدودیت های پژوهشی
۵-۴ پیشنهادهای پژوهشی و کاربردی
ضمائم:
خلاصه ی جلسات آموزش مهارت های زندگی
پرسشنامه
فایل ورد کامل پژوهش اثربخشی آموزش مهارت‌های زندگی بر سلامت ذهنی دختران دبیرستانی با تحلیل روان‌شناختی و اجتماعی
فهرست منابع

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.