فایل ورد کامل رشد و گسترش اسلام در میان سیاهپوستان آمریکا با بررسی ابعاد تاریخی، اجتماعی و فرهنگی
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
فایل ورد کامل رشد و گسترش اسلام در میان سیاهپوستان آمریکا با بررسی ابعاد تاریخی، اجتماعی و فرهنگی دارای ۴۱ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد فایل ورد کامل رشد و گسترش اسلام در میان سیاهپوستان آمریکا با بررسی ابعاد تاریخی، اجتماعی و فرهنگی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز فایل ورد کامل رشد و گسترش اسلام در میان سیاهپوستان آمریکا با بررسی ابعاد تاریخی، اجتماعی و فرهنگی۲ ارائه میگردد
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل رشد و گسترش اسلام در میان سیاهپوستان آمریکا با بررسی ابعاد تاریخی، اجتماعی و فرهنگی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن فایل ورد کامل رشد و گسترش اسلام در میان سیاهپوستان آمریکا با بررسی ابعاد تاریخی، اجتماعی و فرهنگی :
فایل ورد کامل رشد و گسترش اسلام در میان سیاهپوستان آمریکا با بررسی ابعاد تاریخی، اجتماعی و فرهنگی
فایل ورد کامل رشد و گسترش اسلام در میان سیاهپوستان آمریکا با بررسی ابعاد تاریخی، اجتماعی و فرهنگی
فهرست مطالب
عنوان صفحه
رشد اسلام در بین سیاهپوستان آمریکا ۱
ویژگی های جنبش ملت اسلام و محاکمه آن ۲
رشد مسجد اسلام ،در سال ۱۹۴۶-۱۹۶۱ ۱۰
به سوی یک جنبش ملی ۱۲
شخصیتی از جورجیا ۱۸
مشکل جانشینی الیجاه محمد ۲۶
نهضت ملت اسلام ۲۹
ایجاد مسجد ۳۲
وظائف مسئولان مسجد ۳۳
دانشگاه اسلام ۳۵
برخی از قراین تاریخی حاکی از آن است که نزدیک یک پنجم کسانی که از آفریقا به عنوان برده به آمریکا آورده شدند، مسلمان بودند و همین امر یکی از دلایل توجه بیش تر سیاهان آمریکایی به اسلام بوده است، زیرا مسلمانان برده در آمریکا تحت اجبار برده داران ناگزیر از تغییر دین خود شده و مسیحی شدند. گرویدن سیاهان به دین اسلام، یک پدیده قرن بیستمی بوده و نوعی عکس العمل در برابر نژاد پرستی و تبعیض علیه سیاهان به شمار می آید. درواقع سیاهان آمریکا در مواجهه با برخوردهای نژاد پرستانه و نفرت آمیز سفید پوستان علیه خود دو راه در پیش روی می دیدند: یا در این جامعه بمانند و ارزشمند بودن خود را برای این کشور به اثبات برسانند و یا به صورت های گوناگون در برابر سیاست های تبعیض آمیز سفیدپوستان بایستند. لذا سیاهان در جریان مبارزات حق طلبانه برای برخورداری از حقوق برابر و استقرار عدالت اجتماعی پتانسیل قدرتمندی در اسلام یافتند که از لحاظ ایدئولوژیکی با اهداف مورد نظر آنان سازگاری داشت. بنا به نظر بسیاری از پژوهشگران مسائل مربوط به مسلمانان آمریکا، مردم سیاه پوست این کشور در اسلام امید برای یک جامعه مبتنی بر عدالت، برادری و برابری و فراهم نمودن شرایط و امکانات لازم جهت ایجاد رابطه برادرانه با معتقدان سایر ادیان را مشاهده کرده اند.(۱).
برخی معتقدند که، سیاهان آمریکا تحت رهبری (تیموتی درو) که گفته می شود: نخستین سیاه پوستی است که در سال ۱۹۱۳ به اسلام گرویده، ریشه اسلامی خود را در اوایل قرن جاری کشف کردند. (تیموتی درو) پس از گرویدن به اسلام، نامش را به (نوبل درو على) تغییر داد و فرقه معروف به (موریش ساینس تمپل) را که در بخش های پیشین شرح آن رفت، در(نیوآک نیوجرسى) بنیانگذاری کرد؛ ولی اغلب پژوهشگران بر این باورند که، الیجاه محمد بنیانگذار گروه اسلامی ملت اسلام، پیش از همه در معرفی اسلام به سیاهان نقش داشته است
رشد مسجد اسلام، در سال های ۱۹۴۶ – ۱۹۶۱.
پیش از سال ۱۹۳۵، تعداد اعضای مسجد شیکاگو آن قدر کم بود که جلسات در خانه های اعضا و مکان های اجاره ای برگزار می شد. مسجد ثابتی وجود نداشت. در ابتدا، اغلب جلسات در بخش غربی شیکاگو برگزار می شد، تا این که بر اثر تصمیم اکثریت اعضا، محل مسجد در سال ۱۹۳۴ به بخش جنوبی منتقل شد. برای مدتى، جلسات در خیابان استیت جنوبى، به شماره ۳۳۳۵ تشکیل می گردید.(۲۷) از آن زمان محل مسجد به ترتیب به خیابان ۵۱ شرقی شماره ۱۰۴ و خیابان ۳۷ و خیابان ۶۳ و خیابان گرین وود جنوبی شماره ۵۳۳۵ تغییر مکان یافته است.در سال ۱۹۴۶، الیجاه محمد به شیکاگو آمد و پیروانش را دور هم جمع کرد. این کار برای ما یک مبارزه واقعی بود؛ چرا که ناگزیر شدیم هر پشیز از پولمان را پس انداز کنیم تا بتوانیم این محل را بخریم، و سپس با تغییراتی آن را تبدیل به مسجد کنیم. رحمت خداوندی شامل حالمان شد و سرانجام توانستیم مسجد مورد نظر را خریداری کنیم.
به سوی یک جنبش ملی.
تا سال ۱۹۴۵، دو مسجد دیگر، یکی در میلواکی و دیگری در واشنگتن دى. سى، ایجاد شد.با این که گفته می شود: تعداد اعضای جنبش در دیترویت در دوران بحران اقتصادی آمریکا به هشت هزار نفر می رسید، با وجود این در سال ۱۹۴۵، تعداد کل اعضای چهار مسجد کم تر از هزار نفر بود.(۳۴) در دوران پس از جنگ رشد پویایى، از نظر تعدادِ مساجدِ سازماندهی شده و نیز از نظر تعداد اعضا پدید آمد. این رشد بویژه پس از جنگ های کره(35) فزونی یافت. در سال ۱۹۵۹، پانزده مسجد در نقاط مختلف آمریکا پراکنده بود. در مارس ۱۹۵۹، سی مسجد در ۲۸ ایالت آمریکا و بخش کلمبیا وجود داشت. در دسامبر ۱۹۵۹، پنجاه مسجد، در ۲۲ ایالت آمریکا و بخش کلمبیا گزارش شد.(۳۶) علاوه بر این، تعدادی میسیون های مذهبی نیز در مکان های کرایه ای یا خانه ها فعالیت می کردند.
نوع فایل:word
سایز:۳۶.۲ KB
تعداد صفحه:۳۶
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
یزد دانلود |
دانلود فایل علمی 