فایل پی دی اف کامل طراحی و تدوین طرح درس با رویکرد آموزشی و بررسی اصول برنامه‌ریزی درسی PDF


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
فایل پی دی اف
20870
2 بازدید
۹۹,۰۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل PDF (پی دی اف) ارائه میگردد

 فایل پی دی اف کامل طراحی و تدوین طرح درس با رویکرد آموزشی و بررسی اصول برنامه‌ریزی درسی PDF دارای ۱۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در PDF می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل پی دی اف فایل پی دی اف کامل طراحی و تدوین طرح درس با رویکرد آموزشی و بررسی اصول برنامه‌ریزی درسی PDF  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز فایل پی دی اف کامل طراحی و تدوین طرح درس با رویکرد آموزشی و بررسی اصول برنامه‌ریزی درسی PDF2 ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی فایل پی دی اف کامل طراحی و تدوین طرح درس با رویکرد آموزشی و بررسی اصول برنامه‌ریزی درسی PDF،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن فایل پی دی اف کامل طراحی و تدوین طرح درس با رویکرد آموزشی و بررسی اصول برنامه‌ریزی درسی PDF :

فعالیتهای قبل از خواندن (۲۰) دقیقه

فعالیتهای حین خواندن (۴۰ دقیقه)

فعالیتهای بعد از خواندن (۳۰ دقیقه)

درس اول

شهادت در دادگاه

درس دوم

بیل گیتس و صنعت رایانه

درس سوم

قصه‌گوی بد

درس چهارم

انسان و حیوانات

درس پنجم

مترجم ماهر

طرح پنج درس برای زبان آموزان سطح متوسط به قرار زیر است:‌

مدت زمان لازم برای ارائه هر درس ۹۰ دقیقه در نظر گرفته شده است.

هر درس شامل فعالیتهای قبل از خواند به مدت ۲۰ دقیقه، فعالیتهای حین خواندن به مدت ۴۰ دقیقه و فعالیتهای پس از خواندن به مدت ۳۰ دقیقه می‌باشد.

الف- فعالیتهای قبل از خواندن (۲۰) دقیقه

هدف از فعالیتهای این مرحله فراهم کردن زمینه لازم برای درک متن، جلب توجه زبان آموزان به موضوع متن، فعال‌سازی دانش‌پیشین زبان‌آموزان و برانگیختن علاقه و انگیزه زبان‌آموزان و آماده شدن جهت یادگیری درس می‌‌باشد. مثلاً در درس اول که مربوط به دادگاه می‌باشد، معلم فیلمی را که قبلاً از دادگاه تهیه شده به مدت ۱۰ دقیقه نمایش می‌دهد و ۱۰ دقیقه هم در مورد صحنه‌ها و افرادی که در فیلم دیده شده‌اند، بحث می‌شود. با نمایش این فیلم، زبان‌آموزان اسامی افراد و عوامل دادگاه مثل قاضی، شاهد، جایگاه شاهد، متهم، جایگاه متهم و وکیل را یاد می‌گیرند. سوالات قبل از خواندن باعث می‌شود زبان آموزان تجربیات خود در مورد مثلاً دادگاه را بیاد آورده و در مورد آن بحث کنند و به همین منوال جهت یادگیری درس در خصوص این موضوع آماده می‌شوند. در این مرحله لغات و اصطلاحات جدید به کمک تصاویر و اشیاء و مترادفات و متضادهای آشنا،‌ آموزش داده می‌شوند.

ب- فعالیتهای حین خواندن (۴۰ دقیقه)

هدف از فعالیتهای این مرحله خواندن متن و جواب به سوالات بعد از آن و جواب به سوالات صحیح و غلط است. زبان‌آموزان باید فرصت کافی داشته باشند تا متن را به خوبی بخوانند و آنرا کاملاً درک کنند تا بتوانند به این سوالات و سوالات بعدی که در مرحله بعد مطرح می شود، جواب دهند. هدف از انجام این فعالیتها توجه دانش‌آموزان به موضوع اصلی متن است. بعضی از پرسشها صریح است به این معنی که جواب آنها در متن یافت می‌‌شود و بعضی از آنها استنتاجی است که زبان‌آموز باید با توجه به متن بداند که چه اتفاقی افتاده است. اهداف دیگر از این مرحله را می‌توان سرخورده نشدن دانش‌آموزان در برخورد با واژه ها یا ساختارهای جدید و خواندن چند بار متن برای پیدا کردن جواب سوالها و در نتیجه یادگیری کامل متن دانست.

ج- فعالیتهای بعد از خواندن (۳۰ دقیقه)

هدف از انجام این فعالیتها تحکیم و تثبیت دانش و تمرین مهارتهای چهارگانه می‌‌باشد. در این مرحله زبان‌آموزان بعد از حل تمرینها به مهارتهای مثل نوشتن دست می‌یابند مثلاً تمرینهای جمله‌سازی و ساختن مترادف و متضاد و پر کردن ماههای خالی به مهارت نوشتن آنها کمک می‌کند. تمرینها در این مرحله متنوع است

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.