فایل ورد کامل مطالعه علمی درباره تقسیمبندی سیستمهای قدرت الکتریکی؛ تحلیل ساختار شبکه، اجزای اصلی و مطالعات مهندسی
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
فایل ورد کامل مطالعه علمی درباره تقسیمبندی سیستمهای قدرت الکتریکی؛ تحلیل ساختار شبکه، اجزای اصلی و مطالعات مهندسی دارای ۴۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد فایل ورد کامل مطالعه علمی درباره تقسیمبندی سیستمهای قدرت الکتریکی؛ تحلیل ساختار شبکه، اجزای اصلی و مطالعات مهندسی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز فایل ورد کامل مطالعه علمی درباره تقسیمبندی سیستمهای قدرت الکتریکی؛ تحلیل ساختار شبکه، اجزای اصلی و مطالعات مهندسی۲ ارائه میگردد
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل مطالعه علمی درباره تقسیمبندی سیستمهای قدرت الکتریکی؛ تحلیل ساختار شبکه، اجزای اصلی و مطالعات مهندسی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن فایل ورد کامل مطالعه علمی درباره تقسیمبندی سیستمهای قدرت الکتریکی؛ تحلیل ساختار شبکه، اجزای اصلی و مطالعات مهندسی :
فایل ورد کامل مطالعه علمی درباره تقسیمبندی سیستمهای قدرت الکتریکی؛ تحلیل ساختار شبکه، اجزای اصلی و مطالعات مهندسی در ۴۴ صفحه ورد قابل ویرایش
بخش های اساسی هر سیستم قدرت الکتریکی :
هر سیستم قدرت الکتریکی از سه بخش اساسی به شرح زیر تکمیل می شود.
۱- مراکز تولید نیروگاه ها: این مراکز انرژی الکتریکی را تولید کرده و از طریق خطوط انتقال آن را به مراکز تولید منتقل می کنند .
۲- سیستم های انتقال : جهت انتقال انرژی الکتریکی از مراکز تولید که اغلب در فواصل دور از مراکز تولید که اغلب در فواصل دور از مراکز بار قرار گرفته اند و به منظور انتقال قدرت های بزرگ ، از سیستم های انتقال استفاده می شود .
۳- سیستم های توزیع انرژی الکتریکی مورد نیاز مشترکین را با ولتاژ اولیه توزیع یا ولتاژ ثانویه توزیع تامین می کنند .
در شکل زیرشمای کلی و تک خطی یک سیستم قدرت نشان داده شده است.
فشار ضعیف ترانس کاهنده ترانس کاهنده ف.توزیع ترانس کاهنده انتقال ترانس افزاینده ژنراتور
۶-۱۱-۲۰ KV 132,230 400KV ,63,66 KV 20 KV 400 3 220 1 20 /400
۲۰KV/132KV 132KV 66/20 KV
۲۰KV /230 KV 230 /66 ,63 KV 63/20 KV
۲۰ KV/ 400 KV 400 /66 ,63 KV
ولتارژهای مورد استفاده در مملکت ما و تقسیم بندی آن ها از نظر انتقال و توزیع و فوق توزیع .
ولتاژهای مورد استفاده در مملکت ما به شرح ذیل است .
۴۰۰V,6V,11KV,20KV,33KV.63KV,66 KV,132KV,230KV,400KV
توضیح ۱) ولتاژهای تا ۱۰۰۰ ولت را فشار ضعیف واز ۱KV تا ۵۰KV را فشار متوسط و از ۵۰KV با بالا را فشار قوی می نامند .
توضیج ۲) ولتاژهای ۶KV و ۱۱KV در برخی از کارخانجات مورد استفاده قرار می گیرند.
توضیح ۳) ولتاژهای ۲۰KV . 33KV ولتاژهای اولیه توزیع می شوند .
نکته: وزارت نیرو ۲۰KV را به عنوان ولتاژ اولیه توزیع استاندارد نموده است ولی در برخی از نقاط ایران ۳۳KV نیز وجود دارد .
توضیح ۴) ولتاژهای ۱۳۲kv,66kv, 63kv ولتاژهای فوق توزیع محسوب می شوند.
توضیح ۵) ولتاژهای ۱۳۲kv گاهی نیز به عنوان ولتاژ انتقال ولی ۲۳۰kv و ۴۰۰kv ولتاژهای انتقال محسوب می شوند .
انواع پست (از نظر قرار گرفتن تجهیزات در داخل یا خارج پست )
پست های سر پوشیده : (بسته) که قسمت سوئیچ یا در آن در داخل محفظه شیشه ای قرار دارند که داخل آن محفظه گاز sf6 قرار دارد که این گاز به عنوان عایق مورد استفاده قرار می گیرد – مانند پست ۴۰۰ بندرعباس و پست ۴۰۰ فولاد مبارکه .
از این پست ها در محل هایی استفاده می شود که فضا کم باشد یا هوای اطراف پست بنا به دلیلی آلوده باشد . طبیعاً در پست های سر پوشیده که داخل محفظه شیشه ای قرار دارد فاصله بین تجهیزات کمتری می باشد .
پست های باز : پست هایی هستند که قسمت سوئیچ یارد فضای آزاد قرار می گیرد که در این پست ها عایق هوای اطراف می باشد .
قسمت سوئیچ یارد : منطقه ای از پست که تجهیزات کلید زنی تابش بارها و کلید های قدرت و وسایل اندازه گیری در آن قمست قرار دارد.
شناسنامه ایستگاه
۱) سال احداث : ۱۳۶۱
۲) مجری ساختمانی : شرکت امانی ساختمانی توانیر
۳) شرکت سارنده تجهیزات : اکسپورت – ایمپورت
۴) کشور : آلمان شرقی
۵) مونتاژ : شرکت پیمانیر
۶) سال بهره برداری : طرح موقت : ۱۳۶۵ – طرح دائم : ۱۳۶۷
۷) ظرفیت بار : ۲۵۰ مگا وات آمپر
۸) مساحت کل پست : ۹۰۰۰۰ متر مربع
۹) مساحت اتاق فرمان : ۴۰۰ متر
۱۰) تعداد فندانسیون : ۶۲۴ قطعه
۱۱) تعداد ترانس قدرت : ۲ دستگاه
۱۲) تعداد خط ورودی : دو خط ۲۳۰ کیلو ولت
۱۳) تعداد خط خروجی : ۱۴ خط ۶۳ کیلو ولت
حد اکثر بار ۱۴۰ مگا وات ساعت (اسفند ۱۳۷۳) – نسبت تبدیل:۲۰/۶۳/۲۳۰ kv
نوع ترانس قدرت : کاهنده V,E,M – نوع کلید فشار قوی : اسپرن شو Minoil و sf6 اینرگوین وست – تعداد کلید قدرت ۲۳۰ KV : (4 دستگاه سه فاز ) جمعاً ۱۲ عدد – تعداد کلید قدرت ۶۳ : ۱۸ دستگاه (سه فاز) جمعاً ۵۴ کلید – تعداد سکسیونر ۶۳ : ۸۱ عدد (سه فاز ) جمعاً ۲۴۳ عدد – تعداد ترانس جریان ۲۳۰ : ۶ مجموعه (سه فاز ) جمعاً ۱۸ عدد – تعداد ترانس جریان ۶۳ : ۲۲ مجموعه (سه فاز) جمعاً ۶۶ عدد – تعداد ترانس ولتاژ ۲۳۰: ۴ مجموعه (سه فاز ) جمعاً ۱۲ عدد – تعداد ترانس ولتاژ ۶۳ : ۱۸ مجموعه (سه فاز ) بعلاوه یک دستگاله تک فاز جمعاً ۵۵ عدد – تعداد C.V.T 230 : 4 دستگاه – برق اضطراری مصرف داخلی : دیزل ژنراتور یا قدرت ۲۵۰ کیلو وات ساعت – نوع رله : G.E.G – تعداد برقگیر ۲۳۰ : ۱۲ دستگاه – طرح توسعه خطوط ۶۳: ۴ خط (بی) ۶۳KV – سال اجرای طرح توسعه : ۱۳۷۰ – سال بهره برداری طرح توسعه : ۱۳۷۲ – تست تانژانت دلتا : ۱۳۶۸- ۱۳۷۳- تست ترموویژن : ۱۳۷۳- تحویل موقت ترانس ک ۱۳۷۰ – تحویل دائم ترانس : ۱۳۷۳ – عایق بندی طرف ۲۰ کیلو ولت ترانس ها : ۱۳۷۳ – عایق بندی داخل پانل ۳۸۰ولت : ۱۳۷۱ – تعویض اینترلاک خط خروجی : ۱۳۷۱ – نصب تلفن D.T.S : 1373 – تعویض سیستم بوشلینگ نوترال ترانس : ۱۳۷۴ – در مدار قرار گرفتن ریکلزر خط خروجی : ۱۳۷۲- احداث فنداسیون ترانس های توسعه : ۱۳۷۲ – نصب تجهیزات مرکز تلفن E.M.S : 1370 – تنظیم پت ترانس های کمکی روی پست ۱ : ۱۳۶۸-
کلاس دقت CT :
این عدد میزان خطای هر CT را بیان می کند و به صورت یا نمایش داده می شود . آلفا درصد خطای CT به ازای برابر شدن جریان و بیانگر نوع جریان CT است .
P : برای CTهای حفاظت (Protection)
M :برای ct های اندازه گیری (measuring)
N : چند برابر شدن جریان
روی بدنه ترانس جریان نوشته هایی است که آنها را شرح می دهیم :
IN : جریان نامی ترانس جریان .
I1N : جریان نامی اولیه.
I2N : جریان نامی ثانویه .
نسبت جریان حرارتی دائمی : مثلاً ۱/۲IN را یعنی ۲۰% اضافه بار دائمی که CT می تواند تحمل کند و براساس سفارش می توان ۵/۱ تا ۲ برابر اضافه بار گرفت (تذکر : توصیه می شود که از نسبت CT آمپر بیشتری کشیده نشود ) .
مشخصات CT
۱) یک ترانس جریان کاهنده جریان می باشد .
۲) دارای قدرت کم می باشد
۳) سیم پیچ اولیه به مدار قدرت وصل است یا در مسیر عبور جریان متصل است .
۴) سمت ثانویه آنها از طریق تجهیزات اندازه گیری مناسب اتصال کوتاه می باشد .(نظیر کنتورها و روله ها ، کنترلها) .
۵) عایق بندی مناسب مدارهای اندازه گیری و حفاظتی از ولتاژ
۶) حفاظت وسایل از اضافه بار
ترانس جریا ن ۲۳۰ کیلو ولت پست : ترانس جریان ۲۳۰ این پست ساخت کشور آلمان شرقی (طبق استانداردV.E.M) و در شش مجموعه سه فاز (مجموعاً ۱۸ عدد ) مورد بهره برداری قرار گرفت . نسبت تبدیل و کلاس دقت این ترانس به شرح زیر است .
۴۰۰-۸۰۰-۱۲۰۰/۵ ۴۵VA CL : /5
۶۰۰-۱۲۰۰ / ۵ ۴۵VA CL : 5P56
CTهای پست از زبان اپراتور
تذکر ۱ : VA ها برای مصرف خود CT است
تذکر ۲ : منظور از CL کلاس دقت CT است
تذکر ۳ : منظور از عبارت ۵P56 این است که اگر جریان نامی ای برابر ۵۶ از CT عبور می کند خطای آن ۵ می باشد (در صد خطا ).
توضیح اینکه ۲۳۰Ct پست از نوع کد پائین است که در آن جهت خنک کردن و عیاق بندی سیم پیچ ها از روغن استفاده شده و دارای ۵ کد می باشد که از یک کد برای اندازه گیری و از کدهای دیگر جهت حفاظت (تغذیه رله ها) استفاده می شود . جنس بدنه CT از سرامیک مخصوص می باشد . شکل ظاهری آن یه صورت دوقلو می باشد(چون که پایین است) و سیم پسچ از یک طرف وارد و از طرف دیگر خارج می شود . جهت خطوط ۲۳۰ کیلو وات فقط از کدهای ۵/۸۰۰ استفاده می شود .
۲-سلکتور سوئیچ حالت یک و دو : (رنگ آبی)
حالت یک REOTE : دژنکنور از راه دور (اتاق فرمان ) فرمان وصل یا قطع می دهیم .
حالت دو LOCAL : در اینحالت دژنکتور فقط از داخل محوطه فرمان می گیرد (وقتی است که دژنکتور از اتاق فرمان قطع شده باشد ). برای حالت هایی پیش بینی شده که گروه تعمیرات بخواهد تست هایی روی کلید در داخل محوطه انجام دهند و نیاز به قطه و وصل کلید باشد .
۱- سلکتور سوئیچ حالت صفر و یک : مربوط به هیترهای داخل پانل های مربوط به محوطه است که در فصل بهار و تابستان در حالت صفر قرار داده می شود (چون هوا گرم است ) و در اوایل زمستان که هوا سرد است و نیاز به تجهیزات پانل داخل دژنکتور گرم باشند در حالت یک قرار داده می شود .
SIGNAL CHEKING
این سوئیچ سه حالت دارد ومربوط به آلارم ها است .
حالت صفر :هیچ علامتی مشاهده نمی شود .
حالت یک : برای با خبر شدن از عیوب آلارم های مشخص شده می باشد . در این حالت اگر آلارم روشن شود مشخص می شود که عیبی در آلارم مربوط وجود دارد در غیر این صورت نشان دهنده این است که هیچ عیبی روی تجهیزات وجود ندارد (مشاهده : آلارم روشن نشد ).
حالت دو : برای تست چراغ آلارم های داخل پانل این سوئیچ در حالت دو قرار می گیرد تا مشاهده شود چراغ آلارمی دچار عیب نشده باشد .
تذکر : حالت یک مهمترین حالت برای ما می باشد .
آلارم ها :
GASALARM : در صورتی که سطح گاز مربوط به کلید (SF6) تغییر کند این لارم ظاهری می شود .
AIR ALARM : این آلارم مربوط به فشار هوای کمپرسور می باشد که این فشار روی ۷۵/۱ یا ۸/۱ ثابت است اگر این فشار از حدود ۷/۱ پایین تر بیاید آلارم ظاهر می شود و اگر به ۶/۱ برسد خط تریپ می دهد که در حالت آلارم چراغ مربوط روشن می شود که اپراتور در حالت بازدید در می یابد که فشار هوا پایین آمده .
LOCKIG OF AIR & GAS :
این آلارم نشان می دهد که گاز و هوا حالت بلوک به وجود آورده اند یعنی داخل لوله های رابط بین کلید و کمپرسور یخ زدگی به وجود آمده است .
تذکر : در حالت بلوکه هوائی بین کمپرسور و تانک کمپرسور رد و بدل نمی شو د .
MOTOR OVER LOAD : در هنگام عیب بر روی موتور کمپرسور این آلارم ظاهر می شود (جدیداً موتور کمپرسور پست به علت کار و زیاد سوخت و این آلارم ظاهر شد).
OIL LEVEL : این سطح روغن مربوط به موتور کمرسور را نشان می دهد اگر سطح روغن به هر دلیلی کم شود این آلارم ظاهر می شود .
نمراتور ها :
۱- نمراتور مربوط به عملکرد کلید : قطع و وصل کلید را از هنگام بهره برداری آن نشان می دهد (مشاهده : نمراتور این کلید از هنگام بهره برداری ۱۳۰ مورد قطع و وصل را نشان می دهد ) این نمراتور ماهانه یاداشت می شود .
۲- نمراتور مربوط به عملکرد کمپرسور (ساعت کمپرسور) : نشان می دهد که کمپرسور چند ساعت در شبانه روز کار کرده است . هر روز توسط اپراتور یاداشت می شود و اپراتور متوجه می شود که کمپرسور در ۲۴ ساعت چقدر کار می کند .
درجه بندی محفظه کنترل دژنکتور : یک درجه بندی در محفظه کنترل قرار دارد که فشار گاز را نشان می دهد حالت های مختلف این درجه بندی عبارتند از ۱- رنگ زرد : حالت آلارم ۲- رنگ سبز : حالت نرمال ۳- رنگ قرمز : حالت تریپ (حد تریپ دژنکتور ۴/۱۰ است ) یعنی اینکه اگر از ۴/۰ کمتر شد فشار گاز نشان می دهد که نمی تواند در حالت قطع جرقه ایجاد شده را سرد کند و قدرت سیستم خنک کنندگی آن پائین می آید و احتمال آن می رود که کلید دچار انفجار شود بخاطر همین امر فشار گاز تا ۴/۰ که پائین آمد کلید خود به خود آن را قطع می کند .
سکسیونر ارت :
سکسیونری است که جهت زمین کردن ولتاژهای ذخیره در تجهیزات به کار برده می شود که از یک طرف به سیم ارت پست و از طرف دیگر هنگام بستن به تجهیزات مجزا شده از سیستم وصل می شود .
سیم های ارت دستی : مووقعی استفاده می شود که اگر بخواهیم بر روی یک دستگاه یا تجهیز تعمیراتی انجام دهیم برای زمین کردن ولتاژ های ذخیره در آن دستگاه از آن استفاده می کنیم و در جاهایی به کار برده می شود که سکسیونر ارت وجود نباشد .
فیوز کاتد : همان طور که می دانیم کلیدهای فشار قوی مثل بریکرها به وسیله رله های حفاظتی فرمان می گیرند و موقعی که عیبی روی سیستم ایجاد شود و باعث قطع کلید می شود و لی در ولتاژهای پایین مثل ترانس ۲۰KV چون استفاده کردن از رله های حفاظتی و بریکر ها مقرون به صرفه نیست از فیوز کاتد استفاده می کنند که برروی ترانس ۲۰KV (قبل از سکسیونر ) قرار می گیرد که اگر فالتی بخواهد بر ترانس اعمل شود توسط این فیوز دیده می شود و به اصطلاح فیوز کاتد عمل می کند (می پرد) و باعث می شود که ترانس از مدار خارج شود .
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
یزد دانلود |
دانلود فایل علمی 