فایل ورد کامل مطالعه مبانی نظری و پیشینه پژوهشی درباره شناخت‌شناسی؛ بررسی مبانی فلسفی، روان‌شناختی و کاربردهای علمی


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
فایل ورد و پاورپوینت
20870
2 بازدید
۹۹,۰۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 فایل ورد کامل مطالعه مبانی نظری و پیشینه پژوهشی درباره شناخت‌شناسی؛ بررسی مبانی فلسفی، روان‌شناختی و کاربردهای علمی دارای ۵۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد کامل مطالعه مبانی نظری و پیشینه پژوهشی درباره شناخت‌شناسی؛ بررسی مبانی فلسفی، روان‌شناختی و کاربردهای علمی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز فایل ورد کامل مطالعه مبانی نظری و پیشینه پژوهشی درباره شناخت‌شناسی؛ بررسی مبانی فلسفی، روان‌شناختی و کاربردهای علمی۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل مطالعه مبانی نظری و پیشینه پژوهشی درباره شناخت‌شناسی؛ بررسی مبانی فلسفی، روان‌شناختی و کاربردهای علمی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن فایل ورد کامل مطالعه مبانی نظری و پیشینه پژوهشی درباره شناخت‌شناسی؛ بررسی مبانی فلسفی، روان‌شناختی و کاربردهای علمی :

جزئیات:

توضیحات: فصل دوم پژوهش کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : انگلیسی و فارسی دارد (به شیوه APA)

فایل ورد کامل مطالعه مبانی نظری و پیشینه پژوهشی درباره شناخت‌شناسی؛ بررسی مبانی فلسفی، روان‌شناختی و کاربردهای علمی
فهرست مطالب

۲-۱-مقدمه…………………………….. ۱۵

۲-۲-تاریخچه و مبانی نظری………………. ۱۵

۲-۲-۱-مدلهای شناخت­شناسی……………… ۱۷

۲-۲-۱-۱-مدل شناخت­شناسی پری، بلنگی و ماگلدا ۱۷

۲-۲-۱-۲-مدل شناخت­شناسی کینگ و کیچنر…. ۲۱

۲-۲-۱-۳-مدل شناخت­شناسی شومر………… ۲۳

۲-۲-۲-تاریخچه الگوهای ارتباطات خانواده… ۲۶

۲-۲-۲-۱-ابعاد الگوهای ارتباطی خانواده.. ۲۹

۲-۲-۲-۱-۱-جهت­گیری گفت و شنود……… ۳۱

۲-۲-۲-۱-۲-جهت­گیری همنوایی………… ۳۱

۲-۲-۲-۲-انواع الگوهای ارتباطات خانواده… ۳۲

۲-۲-۲-۲-۱خانواده­های توافق­کننده……. ۳۳

۲-۲-۲-۲-۲-خانواده­های کثرت‌گرا……… ۳۴

۲-۲-۲-۲-۳-خانواده­های حفظ­کننده…….. ۳۴

۲-۲-۲-۳-۴-خانواده­های به حال خود واگذاشته……………………………………………. ۳۵

۲-۲-۳-نظریه انگیزش………………….. ۳۶

۲-۳-مروری بر تحقیقات پیشین…………….. ۳۸

۲-۳-۱-مروری بر تحقیقات پیشین در زمینه رابطه باورهای شناخت­شناسی و انگیزش…………………….. ۳۸

۲-۳-۲-مروری بر تحقیقات پیشین در زمینه رابطه الگوهای ارتباطی خانواده و انگیزش……………………….. ۴۲

۲-۳-۳ مروری­ برتحقیقات پیشین در زمینه رابطه الگوهای ارتباطی خانواده و باورهای

شناخت­شناسی………………………………………………………………………………………………………………………..۴۴

۲-۴-سؤالات تحقیق……………………… ۴۷

۲-۴-۱-سؤال اصلی تحقیق……………….. ۴۷

۲-۴-۲-سؤالات فرعی تحقیق………………. ۴۷

۲-۵-تعاریف عملیاتی متغیرهای پژوهش………. ۴۷

۲-۵-۱-تعریف باورهای شناخت­شناسی……….. ۴۷

۲-۵-۲-تعریف الگوهای ارتباطی خانواده…… ۴۷

۲-۵-۳-تعریف انگیزه پیشرفت……………. ۴۸

۲-۱- مقدمه

در این فصل به بررسی تاریخچه و مبانی نظری متغیرهای پژوهش پرداخته می­شود. در ابتدا به بررسی نقش باورهای شناخت­شناسی در حوزه­های مختلف و پس از آن به معرفی انواع مدلهای شناخت­شناسی اقدام خواهد شد. در ادامه به بحث الگوهای ارتباطی خانواده خواهیم پرداخت که ابتدا به شرح ابعاد الگوهای ارتباطی خانواده و پس از آن دو نوع جهت­گیری گفت­وشنود و همنوایی پرداخته می شودو در انتها به توضیح درباره انگیزش پیشرفت اقدام خواهد شد.

۲-۲-تاریخچه و مبانی نظری

در این بخش به منظور بررسی تاریخچه و مبانی نظری در ابتدا به بررسی نقش باورهای شناخت­شناسی در حوزه­های مختلف، پرداخته شده است. در ضمن همان­طور که در فصل اول ذکر شد، یکی از مسائل مورد مطالعه روانشناسان در حوزه شناخت­شناسی، بررسی تأثیر الگوهای ارتباطی خانواده و رابطه آن با مسائل انگیزشی از جمله انگیزش پیشرفت است که موضوع پژوهش حاضر بوده است؛ بنابراین تعریف مختصری از این اهداف نیز ارائه گردیده است.

به طورکلی می­توان تحقیقات صورت گرفته در مورد باورهای شناخت­شناسی را در شش حوزه کلی طبقه­بندی کرد (هوفر و پینتریچ، ۱۹۹۷):

۱) بازنگری و بسط و توسعه­ی نظریه­ی پری

۲) ایجاد ابزارهای اندازه­گیری ساده­­تر برای ارزیابی باورهای شناخت­شناسی

۳) اکتشاف الگوهای جنسیتی در حوزه دانستن

۴) بررسی جایگاه باورهای شناخت­شناسی به عنوان قسمتی از فرایند تفکر و استدلال

۵) شناسایی ابعاد باورهای شناخت­شناسی

۶)ارزیابی نحوه­ی ارتباط این باورها به دیگر فرایندهای شناختی و انگیزشی

این شش حوزه در سه گروه مختلف جای می­گیرند که در قسمت بعد به آن اشاره شده است.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.