فایل کامل پژوهش تخصصی درباره کمک‌فنر دو جداره بی‌فشار؛ بررسی ساختار مکانیکی، عملکرد و نقش در ایمنی خودرو در ۵۳ صفحه


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
فایل فشرده
20870
2 بازدید
۹۹,۰۰۰ تومان
خرید

توجه : این پروژه فقط به صورت فایل (با پسوند) zip ارائه میگردد
تعداد صفحات فایل : ۸۲

فرمت فایل : ورد

قسمتی از محتوی فایل

تعداد صفحات : ۸۲ صفحه

فایل کامل پژوهش تخصصی درباره کمک‌فنر دو جداره بی‌فشار؛ بررسی ساختار مکانیکی، عملکرد و نقش در ایمنی خودرو در ۵۳ صفحه
فهرست مطالب عنوان صفحه کمک فنر دوجداره بی فشار ۱ ساختار و شیوه کارکرد ۱ هواگیری و موازنه حجم ۴ رینگ آب بند میله پیستون با پیستون راهنما ۶ محفظه سیلندر مخزن روغن لوله محافظ ۹ کمک فنر برای موقعیت کاری دشوار خودروی سواری ۱۰ روشهای تولید ۱۱ کمک فنر دو جداره با فشار ۱۲ کمک فنر یک جداره با فشار ۱۵ ساختار و شیوه کارکرد ۱۶ رینگ آب بند میله پیستون راهنما ۱۸ محاسن و معایب ۲۰ بررسی نیروی میرایی ۲۱ نیروی هیدرولیکی میرا کننده ۲۲ منحنی مشخصه کمک فنر ۲۲ میرایی کاهنده ،افزاینده و خطی ۲۵ نسبت کشش به فشار ۲۷ شیوه انتخاب و نوع فنر بندی ۲۹ محاسبه نسبت میرایی کل خودرو محور چرخها ۳۱ میرایی موثر در نقطه تماس با چرخ ۳۲ مثال عددی ۳۸ میرایی اصطکاک ۴۰ عوامل موثر بر میرایی ۴۳ میرایی تئوری و حقیقی ۴۵ تلرانس میرایی ۴۶ کاهش اثر میرایی ۴۸ روغن کمک فنر ۵۰ کمک فنر دو جداره بی فشار کمک فنر دو جداره بی فشار ارزانترین و اقتصادی ترین نوع کمک فنر هیدرولیکی برای خودروی سواری است.
اصلاح بی فشار بیانگر آن است که سطح روغن در حالت سکون کمک فنر و در دمای محیط (دمای متعارف) در فشار اتمسفر قراردارد.
دراینجا فشاری که هنگام فشرده شدن کامل کمک فنر،افزایش دما یا در کمک فنر بادی کمکی به دلیل پخشش تنش (فشاری)در آب بند به سطح روغن وارد می شوند،در نظر گرفته نمی شوند،زیرا مقادیر آن ناچیز و از این رو قابل اغماض است.
ساختار و شیوه کارکرد شکل ۲-۱ ساختار کمک فنر را نشان می دهد.
این طبق اصول کارکرد کمک فنر که طبق اصول کارکرد کمک فنر دو جداره عمل می کند،از یک محفظه کار (لوله سیلندر ۲ به نام لوله‌فشار)تشکیل شده است.
این لوله از پایین به شیرهای زیرین و از بالا به راهنمای میله پیسون ۸ و رینگ آب بند ۵ محدود می شود.
میله پیسون ۶ بین راهنمای میله پیسون و آب بند حرکت می کند.
میله پیسون از یک سو به پیسون۱(واقع در محفظه کار) و از سوی دیگر به مفصل چشمی بالایی و لوله حفاظ متصل است.
لوله سیلندر ۲ در داخل لوله‌ دیگری قرار دارد که به لوله بیرونی ۳ یا لوله نگهدارنده موسوم است.
از آنجا که این کمک فنر در لوله دارد،کمک فنر دو جداره نامیده می شود.
بین لوله‌سیلندر ۲ و لوله بیرونی ۳،محفظه تعادل فشار C ایجاد می شود که حدودتاً تا شکل ۲-۱: کمک فنر دو جداره ساخت شرکت بوگه با اتصالات چشمی در هر دو انتها.
از آنجا که محفظه تعادل فشار را درپیرامون محفظه‌کار کمک فنر طراحی کرده اند،در شکل،مجموعه شیر پیسون و شیر زیرین ۴ را که در انتهای محفظه کار قراردارد،می بینید.
شکل ۲-۳ شیوه کارکرد کمک فنر دو جداره را نشان می دهد.
شکل ۲-۲:شیوه کارکرد کمک فنر دوجداره نیمه روغن دارد.
اما محفظه کار را از روغن کاملاً پر می کنند.
لوله نگهدارنده ۳ از طرفی به راهنمای میله پیسون و از سوی دیگر به کلاهک ۱ که شیر زیرین را نگه می دارد،وصل می شود و پیش تنیدگی درونی مجموعه را کاملاً تأمین می کند.
در قسمت زیرین کلاهک،اتصال چشمی را جوش می دهند.
البته برای اتصال کمک فنر به شاسی می توان به جای مفصل چشمی از اتصالات پینی استفاده کرد،هنگام جمع شدن چرخ،اتصالات بالا و پایین کمک فنر به یکدیگر نزدیک می شوند و به این ترتیب میله پیسون ۶ و همراه آن پیسون ۱ که در انتهای آن

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.