فایل کامل مطالعه روان‌شناختی درباره نظریه رشد رنه اشپیتز؛ بررسی مراحل تحول عاطفی و شناختی در کودکان


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
فایل فشرده
20870
2 بازدید
۹۹,۰۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 فایل کامل مطالعه روان‌شناختی درباره نظریه رشد رنه اشپیتز؛ بررسی مراحل تحول عاطفی و شناختی در کودکان دارای ۳۶ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در Power Point می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل پاور پوینت فایل کامل مطالعه روان‌شناختی درباره نظریه رشد رنه اشپیتز؛ بررسی مراحل تحول عاطفی و شناختی در کودکان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز فایل کامل مطالعه روان‌شناختی درباره نظریه رشد رنه اشپیتز؛ بررسی مراحل تحول عاطفی و شناختی در کودکان۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی فایل کامل مطالعه روان‌شناختی درباره نظریه رشد رنه اشپیتز؛ بررسی مراحل تحول عاطفی و شناختی در کودکان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن فایل کامل مطالعه روان‌شناختی درباره نظریه رشد رنه اشپیتز؛ بررسی مراحل تحول عاطفی و شناختی در کودکان :

فایل کامل مطالعه روان‌شناختی درباره نظریه رشد رنه اشپیتز؛ بررسی مراحل تحول عاطفی و شناختی در کودکان

فایل کامل مطالعه روان‌شناختی درباره نظریه رشد رنه اشپیتز؛ بررسی مراحل تحول عاطفی و شناختی در کودکان شامل ۳۶ اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد . این پاورپوینت برای دانشجویان روانشناسی وسایر دانشجویان مرتبط کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فایل کامل مطالعه روان‌شناختی درباره نظریه رشد رنه اشپیتز؛ بررسی مراحل تحول عاطفی و شناختی در کودکان
فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

زندگینامه

رنه اشپیتز در سال در وین متولد شد و تحصیلات خود را در پزشکی در بوداپست به اتمام رساند . پس از آن تحت نظر فروید به روان تحلیل گری روی آورد . او در سال به آمریکا رفت و در آنجا به عنوان طبیب, روان تحلیل گر ، استاد و پژوهنده به فعالیت های گوناگون دست زد.

اشپیتز به بررسی تحول کودک در دو سال اول زندگی علاقه مند بود و پژوهش های خود را در محیط های عینی و بدون هیچگونه دستکاری نظیر شیرخوارگاه, پرورشگاه , کانون های فرزند خواندگی و …. انجام می داد .

نظریه اصلی او در خصوص روابط شئی ( موضوعی) بود که در کنار آن به آسیب شناسی روابط مادر – کودک و بیماریهای روانی طفل و همچنین روان درمانی پیشگیری نیز علاقه داشت.

اشپیتز با توسل به روش مشاهده مستقیم اطفال و یا بررسی های طولی و عرضی , سعی در شناخت روند تکامل طفل و کسب بینش در خصوص آینده فرد داشت.

دو مفهوم عمده در نظام اشپیتز، نشانگر و سازمانگرها هستند.

– نشانگرها ، رفتاری خاصی هستند که تحول از یک مرحله به مرحله دیگر را نشان می دهند . نشانگرها, آشکار کننده موجودیت سازمانگر ها هستند. از جمله نشانگرها می توان به ترس از غریبه اشاره کرد.

– سازمانگرها، مفهومی است که اشپیتز از جنین شناسی به عاریت گرفته است . در واقع , اشپیتز الگوی پدید آیی بدنی را به حوزه تحول روانی گسترش داده است . سازمانگرها, لحظات حساس تکاملی طفل هستند که بوجود آمدن، شکل و زمان پیدایش آنها نقش مهمی در تکامل روانی طفل دارد. سازمانگرها، فرایندهای روانی هستند که بصورت مستقیم قابل مشاهده نبوده و لازم است که آنها را از طریق نشانگرها ردیابی کنیم.

و …

فایل کامل مطالعه روان‌شناختی درباره نظریه رشد رنه اشپیتز؛ بررسی مراحل تحول عاطفی و شناختی در کودکان
فهرست مطالب

زندگینامه

دو مفهوم عمده در نظام اشپیتز

نظریه اشپیتز

مرحله بدون موضوع یا مرحله بدون شی

تحول کودک در این مرحله

مرحله پیش موضوعی یا مرحله در راه شی

مرحله شی لیبیدویی به معنای دقیق کلمه

آسیب شناسی روابط مادر- کودک

دسته بندی اختلالات روانی طفل

پایان

عنوان : نظریه رشد رنه اشپیتز

فرمت : پاورپوینت

حجم : ۸۶۴ کیلوبایت

تعداد صفحات : ۳۶

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.