فایل ورد کامل پژوهش علمی درباره ضرایب بار لنگر و بلوک معادل تنش در آییننامههای مختلف؛ تحلیل مقایسهای و کاربردهای مهندسی
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
فایل ورد کامل پژوهش علمی درباره ضرایب بار لنگر و بلوک معادل تنش در آییننامههای مختلف؛ تحلیل مقایسهای و کاربردهای مهندسی دارای ۲۵ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد فایل ورد کامل پژوهش علمی درباره ضرایب بار لنگر و بلوک معادل تنش در آییننامههای مختلف؛ تحلیل مقایسهای و کاربردهای مهندسی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز فایل ورد کامل پژوهش علمی درباره ضرایب بار لنگر و بلوک معادل تنش در آییننامههای مختلف؛ تحلیل مقایسهای و کاربردهای مهندسی۲ ارائه میگردد
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل پژوهش علمی درباره ضرایب بار لنگر و بلوک معادل تنش در آییننامههای مختلف؛ تحلیل مقایسهای و کاربردهای مهندسی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن فایل ورد کامل پژوهش علمی درباره ضرایب بار لنگر و بلوک معادل تنش در آییننامههای مختلف؛ تحلیل مقایسهای و کاربردهای مهندسی :
بررسی ضرایب بار لنگر و بلوک معادل تنش در آییننامههای مختلف
چکیده:
یکی از مسایل مطرح در طراحی سازههای بتنی ، مدل کردن رفتار غیرخطی بتن برای ساده کردن روابط کاربردی در آییننامههای طراحی میباشد. در آنالیز و طراحی مقاطع تحت خمش نیز این مسأله وجود دارد که آییننامههای مختلف طراحی با توجه به نحوه اثر ضرایب اطمینان با روشهای مختلفی رفتار غیرخطی بتن فشاری را مدل کردهاند. در این مقاله ضرایب بار لنگر نهایی و بلوک معادل تنش در چند آییننامه تحت بررسی قرار گرفتهاست
۱- مقدمه :
اگر خواننده محترم درس طراحی سازههای بتنی I را گذرانده باشدمیداند که برای آنالیز و طراحی مقاطع تحت خمش دو نمودار تنش و تغییر طول نسبی در مقطع مورد نیاز میباشد. همانطور که در شکل ۱ مشاهده میشود، دیاگرام تغییر طول نسبی در مقطع به صورت خطی و دیاگرام تنش در قسمت فشاری مقطع شبیه دیاگرام تنش – کرنش بتن میباشد. از آنجا که توزیع تنش در قسمت فشاری مقطع تابع مقاومت بتن است. جهت تعیین یک رابطه کلی برای مقاومت اسمی مقاطع خمشی لازم است جزئیات توزیع تنش به صورت پارامتری در نظر گرفته شوند.
شکل ۱ – توزیع تنش و تغییر طول نسبی یک مقطع در لحظه مقاومت نهایی
برای این منظور، حداکثر تنش، که مقدارآن طبق مشاهدات تجربی کمی کوچکتر از مقاومت فشاری بتن است، با و مقدار متوسط تنش در قسمت فشاری که در واقع کسری از حداکثر تنش میباشد با نشان داده میشود. همچنین محل اثر برایند تنشهای فشاری را میتوان با مشخص نمود که x فاصله تار خنثی از دورترین تار فشاری است. پس از نوشتن معادلات تعادل نیرو و لنگر در مقطع میتوان به معادله زیر دست یافت :
رابطه (۱)
اگر چه به کمک رابطه (۱) و نمودارهای تجربی پارامترهای , , میتوان مقاومت خمشی اسمی مقاطع مستطیل شکل را محاسبه نمود، اما برای کاراتر بودن روابط نیاز به روابط مستقیم و سادهتری میباشد.[1]
آییننامههای مختلف در برخورد با این مسأله با توجه به ضرایب بار مختلفی که در نظر گرفتهاند، راهکارهای مختلفی ارائه دادهاند. معمولاً در کلاسهای درسی با توجه به کمبود وقت فقط روش مربوط به آییننامه ACI ذکر می گردد. در این نوشتار سعی شده است با ارجاع به چند آییننامه مختلف طراحی سازههای بتن آرمه روشهای ارائه شده در آنها در مواجهه با این مسأله عنوان شود. با توجه به اینکه اغلب دانشجویان با آییننامه ACI آشنایی کامل دارند، در متن مقاله از پرداختن به آن صرفنظر شده است. همچنین آییننامه ایران نیز شباهت بسیاری به آییننامه بتن کانادا دارد.
امید است این مقاله در گشودن افقهای جدید در درک فلسفه وجودی آییننامههای طراحی در برابر دانشجویان و مهندسین جوان موفق باشد.
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
یزد دانلود |
دانلود فایل علمی 