فایل ورد کامل مطالعه مبانی و پیشینه نظری سازگاری و ناسازگاری؛ مرور دیدگاه‌های علمی و پیامدهای رفتاری


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
فایل ورد و پاورپوینت
20870
2 بازدید
۹۹,۰۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 فایل ورد کامل مطالعه مبانی و پیشینه نظری سازگاری و ناسازگاری؛ مرور دیدگاه‌های علمی و پیامدهای رفتاری دارای ۶۱ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد کامل مطالعه مبانی و پیشینه نظری سازگاری و ناسازگاری؛ مرور دیدگاه‌های علمی و پیامدهای رفتاری  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز فایل ورد کامل مطالعه مبانی و پیشینه نظری سازگاری و ناسازگاری؛ مرور دیدگاه‌های علمی و پیامدهای رفتاری۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل مطالعه مبانی و پیشینه نظری سازگاری و ناسازگاری؛ مرور دیدگاه‌های علمی و پیامدهای رفتاری،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن فایل ورد کامل مطالعه مبانی و پیشینه نظری سازگاری و ناسازگاری؛ مرور دیدگاه‌های علمی و پیامدهای رفتاری :

فایل ورد کامل مطالعه مبانی و پیشینه نظری سازگاری و ناسازگاری؛ مرور دیدگاه‌های علمی و پیامدهای رفتاری

در ۵۶ صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت docx

توضیحات: فصل دوم کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری فایل)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : انگلیسی و فارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت docx

قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه

سازگاری و ناسازگاری

سازگاری یا ناسازگاری امری ساده و به آسانی قابل وصول نیست، چون سازگاری امری است که با ملاک عینی ثابت نداردکه بتوان آن را دقیقاً اندازه گرفت، یک رفتار معین می‏تواند در یک فرهنگ سازگار، همان رفتار در فرهنگ دیگر ناسازگار باشد. رفتار انسان به شدت تابع زمینه‏های فرهنگی است. اساس تعریف ناسازگاری را رفتار شکل می‏دهد. ناسازگار یا کژخو به افرادی گفته می‏شود که معمولاً از هوش عادی و یا حتی هوش بالایی برخوردارند ولی دارای رفتار غیر عادی بوده یا به اصطلاح دچار اختلالات سازگاری هستند.عطاری و همکاران؛(۱۳۸۲).

سازگار شدن با محیط مهم‏ترین منظور و غایت همه­ی فعالیت‏های ارگانیزم است. در همه­ی دوران زندگی خود در هر روز و ساعت سرگرم آنیم که خود دگرگون شده و دگرگون نشده را سازگارکنیم. زندگی کردن درحقیقت چیزی جز عمل سازگاری نیست. به نظر مک دالند[۱] وقتی می‏گوییم فردی سازگار است که پاسخ‏هایی که او را به تعامل با محیطش قادر می‏کنند، آموخته باشد. در نتیجه به نحو قابل قبول مانند اعضای جامعه­ی خود رفتار کند تا احتیاجاتش ارضا شود. زارع پور و ندپور؛(۱۳۸۳).

۲۳-۲- تعاریف در حیطه سازگاری اجتماعی

از نظری لغوی فعل سازگار شدن به معنی متناسب بودن، مربوط بودن و انطباق یا وفق دادن می باشد.درلغت نامه دهخدا سازگاری موافقت درکار- حسن سلوک معنی شده است میرویسی؛ (۱۳۸۵)

سازگاری یک فرآیند پویای روان‏شناسی است که از مراحل به هم پیوسته‏ای تشکیل شده است، افراد برای ایجاد سازگاری باید مراحلی را پشت سر بگذارند.


۱Mc Dalland

منظور از سازگاری با دانشگاه تطابق و سازگار شدن با قوانین، الزامات و هنجارهای حاکم بر دانشگاه است. از این منظر دانشجو لازم است هم با قوانین و قواعد رسمی این محیط و هم با هنجارهای قوانین نانوشته سازگار شده و با آنها کنار آید. چیکرینگ و شلوسبرگ[۱]؛(۱۹۹۵).

پارسکالا و ترنزیت[۲] ؛(۱۹۹۱) اعتقاد دارند:« سازگاری با دانشگاه در برگیرنده ی فرایندهای اجتماعی شدن و اجتماعی زدایی[۳] است. اجتماعی زدایی مستلزم تغییر یا کنار گذاشتن ارزش‏ها، صفات و باورهایی است که فرد با خود به دانشگاه آورده و در موقعیت‏های فعلی کارایی ناچیزی دارد. در مقابل اجتماعی شدن شکل دادن مجدد ارزش‏ها، نگرش‏ها و شایستگی‏هایی می‏باشد که برای زندگی در محیط جدید ضروری است. از دید فایلگران فوق ورود به دانشگاه نوعی شوک فرهنگی به شمار می‏رود که نیازمند بازآموزی اجتماعی و روان‏شناختی برای مواجهه مؤثر با محیط، قوانی و دوستان جدید است. این شوک فرهنگی برای کسانی که دور از خانواده‏اند شدیدتراست. چیکرینگ و شلوسبرگ[۴]؛(۱۹۹۵).

۳۱-۲- مبانی نظری:

در هر فایل علمی، نظریه­ها از اهمیت زیادی برخوردار هستند و اساس و شالوده­ای توانمند به حساب می­آیند که موجب روایی علم می­شوند دراین فایل نیزاز نظریه های روان­شناسی- جامعه شناسی– مددکاری اجتماعی و مکاتب و دیدگاه­ها استفاده شده است.

۳۱-۲-۱- نظریه­های روان­شناسی

۳۱-۲-۱-۱- نظریه اریکسون: دراین نظریه اریکسون[۵] رشد و تکامل هر فرد را شامل یک سلسله مراتب مشخص و جهان شمول می‏داند که در تمام افراد بشر نیز صدق می‏کند. اریکسون سعی در نشان دادن یک نقش فرهنگ در تکامل و رشد شخصیت دارد و برای شناخت مسائل مهمی که انسان در رابطه با خود و جهان با آن روبروست، بینش جدیدی عرضه می‏کند. از نظر اریکسون انسان سالم یعنی انسانی که قادر به کارکردن و عشق ورزیدن باشد. البته عشق از نظر اریکسون فقط عشق و نزدیکی جنسی نیست. بلکه شامل نزدیکی، عشق عاطفی بین اقوام، دوستان و در یک معنای وسیع، عشق به انسانیت است. بحران و خطر عمده که در خود فرورفتن و دوری جستن از روابط بین فردی و اجتماعی است که در فرد سالم به صمیمیت و فعالیت‏های اجتماعی منتهی می‏شود. عدم توانایی در برقراری رابطه ی نزدیک و مطلوب با دیگران، احساس تنهایی و انزواطلبی را تقویت می‏کند. افراد در خود فرو رفته سعی می‏کنند که خود را در مقابل ارتباط با دیگران عایق سازی کنند. زیرا با نزدیک شدن به دیگران احساس خطر می‏کنند و می‏هراسند. در اشخاصی که دچار انزوای شدید هستند، رفتارهای ضد اجتماعی دیده می‏شود و قادر به برقراری رابطه­ی عمیق عاطفی با دیگران نیستند. شاملو؛(۱۳۸۴).


۳Chickcring & Schlsberg

۴Pascarell & Terenzing

۵Desocialization

۶Chickcring & Schlsberg

[۵]Ericsson

چکیده ای از منابع فارسی:

کتاب:

آقابخشی، حبیب؛(۱۳۸۸)،مهارت­های زندگی برای دانشجویان،چاپ اول، ناشردفتر برنامه ریزی اجتماعی و مطالعات فرهنگی وزارت علوم، فایلات و فناوری، تهران.

اتکینسون،ریتا، ال؛ اتکینسون، ریچارد، اس؛ هیلگارد، ارنست،آر؛(۱۳۸۲)، زمینه­ی روانشناسی. ­ی: براهنی و دیگران جلد دوم، انتشارات رشد. تهران.

استن هاوس، گلن؛(۱۹۹۷)، پرورش اعتمادکودکان.­ی:بهارملکی،(۱۳۷۶)،انتشارات ققنوس. تهران.

اسکات مایک؛(۱۹۹۸)، درمان شناختی- رفتاری مشکلات مراجعان.­ی: دوستی و یار علی،(۱۳۷۷). انتشارات مرکز توسعه علم. ساری.

اسلامی نسب، علی؛(۱۳۷۳)،اصول و روش های روان­درمانی گروهی. انتشارات هرم. تهران.

اقلیما، مصطفی. وعادلیان راسی، حمیده؛ (۱۳۸۸)، تکنیک‏های کار باجامعه: مددکاری جامعه‏ای. انتشارات فرا انگیزش. تهران.

البرو، مارتین؛(۱۳۸۲)، مقدمات جامعه شناسی. ­ی: صبوری کاشانی، منوچهر. انتشارات نی،(تاریخ انتشاربه زبان اصلی،۱۹۷۲). تهران.

چکیده ای از منابع لاتین:

English resources:

Bandura,A.(1977).Social learning theory.Engelwood Cliffs,NJ: PracticeHal.

Cheekering, A.W.&Chlossberg,N.K.(1995).Getting the most out of college. Boston: AllanandBecn.

Dawis, R.V; Lofquist, L.L. (1984).A Psychological theory of work

adjustment. University of Minnesota press: Minneapolice, MN.

Gamble, B. (2006) .Teaching life skills for Student success : connecting

education and careers.Sep.vol ,81.

Harigie,O.H.&Dickson,.D. (2004). Skilled interpersonal communication: Research, رtheory and practice,Routledgr. New York:USA.

Hargie,O.,Saunders,C.,& Dickson, D.(1995).Social Skillsin interpersonal Communication. رThird edition. London: Rutledge.

Hollingworth(1943).Philosophy­ and sychology.Hardward university library.

Hopson,B.&Scally,M. (1996).Positive change in our life & work.Londen: Publisher: Pfeiffer/Mercury Books

Pennebaker,J.W.(1989).Confession inhibition,anddisease. In L.Berkowitz (Ed.), Advances in experimental social psychology (Vol. 22, pp, 211-243) NewرYork:Academic Press.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.