فایل ورد کامل تحلیل مبانی نظری و پیشینه آموزش و پرورش در ایران؛ بررسی تاریخچه، سیاستها و رویکردهای علمی
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
فایل ورد کامل تحلیل مبانی نظری و پیشینه آموزش و پرورش در ایران؛ بررسی تاریخچه، سیاستها و رویکردهای علمی دارای ۴۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد فایل ورد کامل تحلیل مبانی نظری و پیشینه آموزش و پرورش در ایران؛ بررسی تاریخچه، سیاستها و رویکردهای علمی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز فایل ورد کامل تحلیل مبانی نظری و پیشینه آموزش و پرورش در ایران؛ بررسی تاریخچه، سیاستها و رویکردهای علمی۲ ارائه میگردد
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل تحلیل مبانی نظری و پیشینه آموزش و پرورش در ایران؛ بررسی تاریخچه، سیاستها و رویکردهای علمی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن فایل ورد کامل تحلیل مبانی نظری و پیشینه آموزش و پرورش در ایران؛ بررسی تاریخچه، سیاستها و رویکردهای علمی :
فایل ورد کامل تحلیل مبانی نظری و پیشینه آموزش و پرورش در ایران؛ بررسی تاریخچه، سیاستها و رویکردهای علمی
در ۳۹ صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت docx
توضیحات: فصل دوم کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری فایل)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت docx
قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه
آموزش و پرورش در ایران
سوابق تعلیم و تربیت آدمی نشان می دهد که به علت ناچیز بودن مجموعه ی میراث اجتماعی و ساده بودن ارتباطات انسانی آموزش و پروش به وسیله خانواده ها و بیش تر به صورت غیر عمدی انجام گردیده است. با گسترده شدن دامنه دانش ها و مهارت های بشری و توسعه فرهنگ و تمدن های مختلف افزایش جمعیت تراکم نفوس در شهرها و روستاها رفته رفته نوعی دخالت آگاهانه در جریان انتقال فرهنگ و تمدن به کودک و نوجوانان ضروری شمرده شده و ضمن توجه به تربیت غیر عمدی پدید آمد و سالمندان با توجه به مقاصد معین به پرورش خردسالان پرداختند و برای انجام دادن وظایف تعلیم و تربیت به صورت رسمی و عمدی طبقی ضوابطی به تدریج سازمان های متعددی را ایجاد کردند.
۲-۴-۱ تاریخچه
در سال ۱۲۳۲ هجری شمسی و به دنبال تأسیس دارالفنون اولین بار وزارت خانه های به نام وزارت علوم تأسیس گردید. در سال ۱۲۸۸ هجری شمسی نام وزارت علوم به وزارت معارف اوقاف و صنایع مستظرفه تغییر یافت.
در سال ۱۳۱۷ هجری شمسی وزارت مذکور به نام وزارت فرهنگ خوانده شد. در سال ۱۳۴۳ هجری شمسی بر اساس قانون صرفاً امور آموزش و پرورش پیش دانشگاهی و دانشگاهی به وزارت آموزش و پرورش محول گردید. در سال ۱۳۴۶ هجری شمسی به موجب قانون کلیه امور مربوط به دوره های تحصیلی مربوط به دوره های تحصیلی پیش دانشگاهی به عهده وزارت آموزش و پرورش گذاشته شد. در سال ۱۳۶۶ قانون اهداف و وظایف وزارت آموزش و پرورش در ۴ فصل ۱۳ ماده و ۹ تبصره تصویب گردید.
سازمان مدارس به سبک جدید در ایران از زمان تأسیس دارالفنون در سال ۱۲۲۸ (ه.ش) تأسیس گردید. در قانون فرهنگ مصوب ۱۲۹۰ (ه.ش) آمده است که مدارس و مکاتب بر چهار نوع مدارس ابتدایی روستایی، مدارس ابتدایی شهری، مدارس متوسطه و مدارس عالی می باشند.
در سال ۱۳۱۳ دوره های تحصیلی ایران شامل دوره ابتدایی (۶ سال)، اول متوسطه (۳ سال) و دوم متوسطه (۳ سال) بوده است.
در قانون سال ۱۳۲۲ (ه.ش) دوره های تحصیلی عبارت بوده است از: آموزش ابتدایی (۶ سال) و دوره متوسطه (دو دوره سه ساله که دوره اول عمومی و دوره دوم به بخش نظری و فنی و حرفه ای تقسیم شده است).
از سال ۱۳۴۵ لغایت ۱۳۷۰ شامل دوره های کودکستان (۳-۲ سال)، دبستان (۵ سال)، راهنمایی تحصیلی (۳سال)، دوره متوسطه (۴ سال) و تحصیلات عالی بر حسب مورد (۷-۲ سال) بوده است.
از سال ۱۳۷۰ (ه.ش) تا کنون دوره متوسطه عمومی، فنی و حرفه ای به مدت ۳ سال و دوره پیش دانشگاهی به مدت یک سال مصوب گردیده است.
۲-۴-۲ جایگاه آموزش در ایران باستان
به گواهی تاریخ، ایرانیان از دیر باز برای خرد و دانش ارزش بسیار قائل بوده اند تا آن جا که در ادعیه و اورادی که از آن زمان ها به جای مانده است، از خداوند خواسته شده است که به آن ها دانش و بینش عطا فرماید.
در گاتها آمده است: «هر مرد و زن و یا پیر و دختر باید در راه دانائی و بینائی خود بکوشد؛ چرا که دانش دیده بیناست و هرکه دانشمند نباشد، کور و ناتوان است.» در این طریق به خصوص برای آموزش و پرورش دختران دستورات و دقت خاص اعمال می شده است و آن ها علاوه بر آموزش های مقدماتی، ادبیات، موسیقی و تحصیلات عالی نظری را نیز پا به پای پسران فرا می گرفته و به درجات عالی دانش نائل می شده اند.
…
قسمت هایی از منابع
منابع فارسی:
– آموزگار، حسین. (۱۳۸۰). بررسی وضعیت آموزشی کارشناسان آموزش ضمن خدمت بخش دولتی و طراحی الگوی مناسب، دکتری، شماره ۴۱، ۴۲.
– آویژگان، مریم و کرم علیان، حسن و زندی، بهمن و عشوریون، وحید و چنگیز، طاهره، مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، (۱۳۸۱). شماره ۵.
– ابطحی، سیدحسن، (۱۳۸۳). آموزش وبهسازی سرمایه های انسانی، چاپ اول، تهران: انتشارات پویند.
– اسحاقی ابیانه، محمد، (۱۳۸۵). آموزش ابزار توسعه منابع انسانی، مجله صنعت لاستیک ایران، تهران: شماره۲۱.
– اسماعیلی، بابک، (۱۳۸۵). نیازسنجی، مجله تدبیر، تهران: شماره۱۱۷.
– الیاسی، محمد حسین و تقوی، منصور، (۱۳۸۸). فصلنامه مطالعات مدیریت انتظامی، سال چهارم، شماره ۳، ص ۳۲۶-۳۴۱.
– اورنگی، عبدالمجید و قلتاش، عباس و شهامت، نادر و یوسلیانی، غلامعلی، (۱۳۹۰). بررسی تأثیر آموزش های ضمن خدمت بر عملکرد حرفه ای معلمان شهر شیراز، فصلنامه ی رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، سال دوم ، شماره ۵، ص۱۱۴-۹۵.
– امام جمعه، سید محمد رضا و سعیدی رضوانی، محمود، (۱۳۷۸). فایل حین عمل رویکردی نو در آموزش ضمن خدمت معلمان، فضلنامه تعلیم و تربیت، شماره ۷۳-۷۲، ص ۱۳۲-۱۰۲.
…
منابع انگلیسی:
– Alen, Goerge. (1997). Train and Develop Your Staff, Gower
-AysegulAltun , Bilge Gok.(2010). Determining in- service training Progerams”characteristics given to teachers by conjoint analysis, Faculty of Education, Hacettepe University, Ankara, 06532, Turkey.
– Almani, Abdulsattar. (2006). Comparative Study of the Effects of In- Service Treining on Motivational Techniques and Teacher Content Knowledge of Secondary School Teachers of Pakistan.
– Bourque, M. L. (1990). Need Assessment, in the International Encyclopedia of Education, London: Pergoomon Press.
– Boyd, D. Goldhaber, D. (2010), “Traditional and Alternatively Certified Novice Effectiveness in AISD”, Educator Quality Research Series, Volume 5, Issue 12, Pages 13-19.
– Bradshaw, J. R. (1972). The concept of social need, New Society.
– Burrton & Merrill. (1977). Needs Assessment Educational Technology. Ontario: SAGE Publication.
– CorolP, Demands FD. (2007). Continuous Quality Improvement: Integration Best Practice in to Teacher Education, the Journal of Educational Management.
– Dalziel, A. (1994). Organizational Training Needs, London, Gower Publishing.
– Dessler,Gary.(2008).Fundamentals of Human Resource Management: Content, Competencies and Applications, New Society.
…
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
یزد دانلود |
دانلود فایل علمی 