فایل ورد کامل تحلیل مبانی نظری و پیشینه آموزش و پرورش در ایران؛ بررسی تاریخچه، سیاست‌ها و رویکردهای علمی


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
فایل ورد و پاورپوینت
20870
3 بازدید
۹۹,۰۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 فایل ورد کامل تحلیل مبانی نظری و پیشینه آموزش و پرورش در ایران؛ بررسی تاریخچه، سیاست‌ها و رویکردهای علمی دارای ۴۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد کامل تحلیل مبانی نظری و پیشینه آموزش و پرورش در ایران؛ بررسی تاریخچه، سیاست‌ها و رویکردهای علمی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز فایل ورد کامل تحلیل مبانی نظری و پیشینه آموزش و پرورش در ایران؛ بررسی تاریخچه، سیاست‌ها و رویکردهای علمی۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل تحلیل مبانی نظری و پیشینه آموزش و پرورش در ایران؛ بررسی تاریخچه، سیاست‌ها و رویکردهای علمی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن فایل ورد کامل تحلیل مبانی نظری و پیشینه آموزش و پرورش در ایران؛ بررسی تاریخچه، سیاست‌ها و رویکردهای علمی :

فایل ورد کامل تحلیل مبانی نظری و پیشینه آموزش و پرورش در ایران؛ بررسی تاریخچه، سیاست‌ها و رویکردهای علمی

در ۳۹ صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت docx

توضیحات: فصل دوم کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری فایل)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت docx

قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه

آموزش و پرورش در ایران

سوابق تعلیم و تربیت آدمی نشان می دهد که به علت ناچیز بودن مجموعه ی میراث اجتماعی و ساده بودن ارتباطات انسانی آموزش و پروش به وسیله خانواده ها و بیش تر به صورت غیر عمدی انجام گردیده است. با گسترده شدن دامنه دانش ها و مهارت های بشری و توسعه فرهنگ و تمدن های مختلف افزایش جمعیت تراکم نفوس در شهرها و روستاها رفته رفته نوعی دخالت آگاهانه در جریان انتقال فرهنگ و تمدن به کودک و نوجوانان ضروری شمرده شده و ضمن توجه به تربیت غیر عمدی پدید آمد و سالمندان با توجه به مقاصد معین به پرورش خردسالان پرداختند و برای انجام دادن وظایف تعلیم و تربیت به صورت رسمی و عمدی طبقی ضوابطی به تدریج سازمان های متعددی را ایجاد کردند.

۲-۴-۱ تاریخچه

در سال ۱۲۳۲ هجری شمسی و به دنبال تأسیس دارالفنون اولین بار وزارت خانه های به نام وزارت علوم تأسیس گردید. در سال ۱۲۸۸ هجری شمسی نام وزارت علوم به وزارت معارف اوقاف و صنایع مستظرفه تغییر یافت.

در سال ۱۳۱۷ هجری شمسی وزارت مذکور به نام وزارت فرهنگ خوانده شد. در سال ۱۳۴۳ هجری شمسی بر اساس قانون صرفاً امور آموزش و پرورش پیش دانشگاهی و دانشگاهی به وزارت آموزش و پرورش محول گردید. در سال ۱۳۴۶ هجری شمسی به موجب قانون کلیه امور مربوط به دوره های تحصیلی مربوط به دوره های تحصیلی پیش دانشگاهی به عهده وزارت آموزش و پرورش گذاشته شد. در سال ۱۳۶۶ قانون اهداف و وظایف وزارت آموزش و پرورش در ۴ فصل ۱۳ ماده و ۹ تبصره تصویب گردید.

سازمان مدارس به سبک جدید در ایران از زمان تأسیس دارالفنون در سال ۱۲۲۸ (ه.ش) تأسیس گردید. در قانون فرهنگ مصوب ۱۲۹۰ (ه.ش) آمده است که مدارس و مکاتب بر چهار نوع مدارس ابتدایی روستایی، مدارس ابتدایی شهری، مدارس متوسطه و مدارس عالی می باشند.

در سال ۱۳۱۳ دوره های تحصیلی ایران شامل دوره ابتدایی (۶ سال)، اول متوسطه (۳ سال) و دوم متوسطه (۳ سال) بوده است.

در قانون سال ۱۳۲۲ (ه.ش) دوره های تحصیلی عبارت بوده است از: آموزش ابتدایی (۶ سال) و دوره متوسطه (دو دوره سه ساله که دوره اول عمومی و دوره دوم به بخش نظری و فنی و حرفه ای تقسیم شده است).

از سال ۱۳۴۵ لغایت ۱۳۷۰ شامل دوره های کودکستان (۳-۲ سال)، دبستان (۵ سال)، راهنمایی تحصیلی (۳سال)، دوره متوسطه (۴ سال) و تحصیلات عالی بر حسب مورد (۷-۲ سال) بوده است.

از سال ۱۳۷۰ (ه.ش) تا کنون دوره متوسطه عمومی، فنی و حرفه ای به مدت ۳ سال و دوره پیش دانشگاهی به مدت یک سال مصوب گردیده است.

۲-۴-۲ جایگاه آموزش در ایران باستان

به گواهی تاریخ، ایرانیان از دیر باز برای خرد و دانش ارزش بسیار قائل بوده اند تا آن جا که در ادعیه و اورادی که از آن زمان ها به جای مانده است، از خداوند خواسته شده است که به آن ها دانش و بینش عطا فرماید.

در گاتها آمده است: «هر مرد و زن و یا پیر و دختر باید در راه دانائی و بینائی خود بکوشد؛ چرا که دانش دیده بیناست و هرکه دانشمند نباشد، کور و ناتوان است.» در این طریق به خصوص برای آموزش و پرورش دختران دستورات و دقت خاص اعمال می شده است و آن ها علاوه بر آموزش های مقدماتی، ادبیات، موسیقی و تحصیلات عالی نظری را نیز پا به پای پسران فرا می گرفته و به درجات عالی دانش نائل می شده اند.

قسمت هایی از منابع

منابع فارسی:

– آموزگار، حسین. (۱۳۸۰). بررسی وضعیت آموزشی کارشناسان آموزش ضمن خدمت بخش دولتی و طراحی الگوی مناسب، دکتری، شماره ۴۱، ۴۲.

– آویژگان، مریم و کرم علیان، حسن و زندی، بهمن و عشوریون، وحید و چنگیز، طاهره، مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، (۱۳۸۱). شماره ۵.

– ابطحی، سیدحسن، (۱۳۸۳). آموزش وبهسازی سرمایه های انسانی، چاپ اول، تهران: انتشارات پویند.

– اسحاقی ابیانه، محمد، (۱۳۸۵). آموزش ابزار توسعه منابع انسانی، مجله صنعت لاستیک ایران، تهران: شماره۲۱.

– اسماعیلی، بابک، (۱۳۸۵). نیازسنجی، مجله تدبیر، تهران: شماره۱۱۷.

– الیاسی، محمد حسین و تقوی، منصور، (۱۳۸۸). فصلنامه مطالعات مدیریت انتظامی، سال چهارم، شماره ۳، ص ۳۲۶-۳۴۱.

– اورنگی، عبدالمجید و قلتاش، عباس و شهامت، نادر و یوسلیانی، غلامعلی، (۱۳۹۰). بررسی تأثیر آموزش های ضمن خدمت بر عملکرد حرفه ای معلمان شهر شیراز، فصلنامه ی رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، سال دوم ، شماره ۵، ص۱۱۴-۹۵.

– امام جمعه، سید محمد رضا و سعیدی رضوانی، محمود، (۱۳۷۸). فایل حین عمل رویکردی نو در آموزش ضمن خدمت معلمان، فضلنامه تعلیم و تربیت، شماره ۷۳-۷۲، ص ۱۳۲-۱۰۲.

منابع انگلیسی:

– Alen, Goerge. (1997). Train and Develop Your Staff, Gower

-AysegulAltun , Bilge Gok.(2010). Determining in- service training Progerams”characteristics given to teachers by conjoint analysis, Faculty of Education, Hacettepe University, Ankara, 06532, Turkey.

– Almani, Abdulsattar. (2006). Comparative Study of the Effects of In- Service Treining on Motivational Techniques and Teacher Content Knowledge of Secondary School Teachers of Pakistan.

– Bourque, M. L. (1990). Need Assessment, in the International Encyclopedia of Education, London: Pergoomon Press.

– Boyd, D. Goldhaber, D. (2010), “Traditional and Alternatively Certified Novice Effectiveness in AISD”, Educator Quality Research Series, Volume 5, Issue 12, Pages 13-19.

– Bradshaw, J. R. (1972). The concept of social need, New Society.

– Burrton & Merrill. (1977). Needs Assessment Educational Technology. Ontario: SAGE Publication.

– CorolP, Demands FD. (2007). Continuous Quality Improvement: Integration Best Practice in to Teacher Education, the Journal of Educational Management.

– Dalziel, A. (1994). Organizational Training Needs, London, Gower Publishing.

– Dessler,Gary.(2008).Fundamentals of Human Resource Management: Content, Competencies and Applications, New Society.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.