فایل ورد کامل مطالعه مبانی نظری و پیشینه فناوری اطلاعات (IT) و دورکاری؛ مرور زیرساختهای دیجیتال و پیامدهای سازمانی
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
فایل ورد کامل مطالعه مبانی نظری و پیشینه فناوری اطلاعات (IT) و دورکاری؛ مرور زیرساختهای دیجیتال و پیامدهای سازمانی دارای ۴۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد فایل ورد کامل مطالعه مبانی نظری و پیشینه فناوری اطلاعات (IT) و دورکاری؛ مرور زیرساختهای دیجیتال و پیامدهای سازمانی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز فایل ورد کامل مطالعه مبانی نظری و پیشینه فناوری اطلاعات (IT) و دورکاری؛ مرور زیرساختهای دیجیتال و پیامدهای سازمانی۲ ارائه میگردد
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل مطالعه مبانی نظری و پیشینه فناوری اطلاعات (IT) و دورکاری؛ مرور زیرساختهای دیجیتال و پیامدهای سازمانی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن فایل ورد کامل مطالعه مبانی نظری و پیشینه فناوری اطلاعات (IT) و دورکاری؛ مرور زیرساختهای دیجیتال و پیامدهای سازمانی :
مبانی نظری و پیشینه فایل فناوری اطلاعات (IT) و دورکاری
در ۳۹ صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت docx
توضیحات: فصل دوم کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری فایل)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی
و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت docx
قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه
فناوری ( تکنولوژی )[۱]
فناوری اطلاعات متشکل از چهار عنصر اصلی اساسی ( انسان، ساز و کار، ابزار، ساختار) است به طوری که در این فناوری، اطلاعات از طریق زنجیره ارزشی که از بهم پیوستن این عناصر ایجاد میشود جریان یافته و پیوسته تعالی و تکامل سازمان را فرا راه خود قرار میدهد.(سپهری، ۱۳۸۳،۱۳۷)
فناوری ، کاربرد علم برای حل مشکلات عملی است از این رو تکنولوژی متکیبر دانش است.
دانش نوعی معرفت و شناخت است در حالی که فناوری کاربرد این شناخت است.
علم زمینه ای ایجاد می کند تا فناوری در آن رشد کند.توسعه جامعه تنها با ارتقای سطح فن آوری امکان پذیر است. فن آوری مجموعهای از عوامل سخت افزاری یا تجهیزات، توانایی ها و مهارت های انسانی، دانش فنی، و توانایی های مدیریتی و سازماندهی است. افزایش سطح فناوری مستلزمرشد ارتقای هماهنگ و سازگار تمام اجزای آن است که از طریق انتقال و توسعهداخلی فن آوری اتفاق می افتد. نقش مدیریت در فرآیند انتقال و توسعه فناوریمهم و تعیین کننده است و می توان آن را در چهار سطح کلان، ۱ـ بخش علوم ۲ـتکنولوژی ۳ـ بنگاه ها ۴ـ خود حرفه و تخصص مدیریت مطرح کرد. (مالونی ،۵۵:۲۰۰۷)
فناوری را قابلیت کاربرد علوم در تامین خواسته های مادی و ذهنی بشر می دانند. با پیشرفت علومزمینه های بالقوه جدیدی برای ارتقای فن آوری پیدا می شود. میزان کالا و خدمات تولید شده سرانه در جوامعی که به پیشرفت های تکنولوژیکیجدید دست یافته انداز جوامع سنتی و عقب مانده فاصله زیادی گرفته است. درواقع توان کشورها و یا مؤسسات صنعتی و خدماتی در صحنه رقابت های مختلف اقتصادی،سیاسی، فرهنگی و نظامی به توان تکنولوژیکی آن ها بستگی دارد.
تنها با ارتقای سطح تکنولوژی در جامعه است که افراد آن می توانند به تولیدبیشتر کالا و خدمات دست یابند و باعث کارآیی و اثربخشی سازمان خود شوند وبا نظام دهی مناسب در زمینه هایفرهنگی، سیاسی و اجتماعی موجبات زندگی بهتررا برای خود فراهم نمایند. در صحنه رقابت های اقتصادی، سازمان ها و مؤسساتیکه به تکنولوژی برتر دست می یابند، امکان بقا و رشد را می یابند و سازمانها و مؤسساتی که از نظر تکنولوژی عقب بمانند از صحنه خارج می شوند. (مالونی ،۵۵:۲۰۰۷)
۲-۳-۲- مفهوم فناوری اطلاعات
تعاریف مختلفی برای فناوری اطلاعات وجود دارد برخی از آنها عبارتند از:
الف-فناوری اطلاعات تلفیقی از دستاوردهای مخابراتی ،روشها وراهکارهای حل مساله و توانایی راهبری با استفاده از دانش کامپیوتریاست.
ب-فناوری اطلاعات شامل موضوعات مربوط به مباحث پیشرفته علوم وفناوری کامپیوتری،طراحی کامپیوتری،پیاده سازی سیستم هایاطلاعاتی و کاربردهای آن است.
ج-فناوری اطلاعات تلفیقی از دانش سنتی کامپیوتر و فناوری ارتباطاتبه منظور ذخیره،پردازش و تبادل هر گونه داده (اعم از متن ،صوت ،تصویرو . . . )است.
د-فناوری اطلاعات واژه ای کلی است که برای وسعت بخشیدن به محصولات و خدمات الکترونیکی حاصل از نوآوریهای مخابراتی ورایانه ای استفاده می شود.
ه- فناوری اطلاعات مجموعه ای از سخت افزار،نرم افزار و فکرافزاراست که گردش و بهره وری از امکانات را امکانپذیر می سازد.
…
[۱] – Technology
…
۲-۳-۶- مدلهای کاربرد فناوری اطلاعات در سازمانها
زوبوف[۱] در اثر کلاسیک خود (در عصر ماشین هوشمند) با این توضیح، به تفاوت این فناوری با انواع پیشین فناوریهای ماشینی اشاره میکند. فناوری اطلاعات در همان حالی که برای بازتولید، گسترش و بهبود فرآیند جایگزینی عامل انسان با ماشین بکار می رود ، دادههایی را نیز درباره خود فعالیتهای ماشینی شده ثبت میکند و جریانهای جدیدی را از اطلاعات پدید میآورد. این جریانهای جدید اطلاعات میتوانند برای بسیاری از تحلیلها در سازمان بکار روند. بدین ترتیب این فناوری هم از اطلاعات استفاده کرده و هم آن را تولید میکند.
این ویژگی فناوری اطلاعات که زوبوف آن را دوگانگی[۲] میخواند باعث میشود که این فناوری از یک طرف در خودکارسازی عملیات و انجام فرآیندهایی که انسان انجام میدهد با پیوستگی و کنترل بیشتر بهکار رود و از طرف دیگر به طور همزمان اطلاعاتی را درباره فرآیندهای عملیاتی و مدیریتی سازمان تولید کند. زوبوف این ظرفیت فناوری اطلاعات را که منطق معمولی خودکارسازی را از دور خارج کرده است، آگاهسازی مینامد. سومین کاربرد فناوری اطلاعات که زوبوف به آن اشاره میکند دگرگونسازی است. از نظر وی ظرفیت آگاهسازی فناوری اطلاعات میتواند چنان تغییراتی بنیادین ایجاد کند که ویژگیهای ذاتی کار را متحول سازد . (تری ، ۳۷۱: ۲۰۰۲)
جدول شماره ۱-۲ – کاربردهای فناوری اطلاعات از نظر «زوبوف»
|
کاربرد |
شرح |
|
خودکارسازی |
بازتولید، گسترش و بهبود فرآیند جایگزینی عامل انسان با ماشین |
|
آگاه سازی |
تولید اطلاعات در باره فعالیتهایی که خودکار شده اند |
|
دگرگونسازی |
تغییرات بنیادین در ویژگیهای ذاتی کار و تامین گزینههای فراروی سازمان |
« هیکس» به کاربردهای فناوری اطلاعات از دریچه اصلاحاتی اشاره می کند که این فناوری آنها را امکان پذیر می سازد. به اعتقاد وی از لحاظ نظری، هر آنچه فناوری اطلاعات می تواند به انجام رساند با دیگر ابزارها نیز انجام شدنی است. اما در عمل ، توان این فناوری در افزایش سرعت و یا کاهش هزینه ها بدین معنا است که فناوری اطلاعات می تواند کارهایی را امکان پذیر سازد که بدون آن شدنی نیستند. از این رویکرد، این فناوری سه قابلیت بالقوه برای تغییر در چارچوب اصلاحات دارد که عبارت از جایگزینی، پشتیبانی، و نوآوری می باشد.
در کاربرد جایگزینی، فرآیندهای دستی پذیرش، ذخیره، پردازش، برونداد و انتقال اطلاعات خودکار میشوند. به عبارت دیگر، فناوری اطلاعات جایگزین انسان میشود. این فناوری میتواند به انجام فرآیندهایی نیز که انسان انجام میدهد کمک کند. « هیکس» چنین کاربردی را پشتیبانی میخواند. نوآوری ، سومین کاربرد این فناوری است. از این طریق فرآیندهای جدیدی خلق میشوند که کاملا توسط فناوری اطلاعات به انجام میرسند یا این فناوری به عنوان پشتیبان فرآیندهای جدیدی که انسان انجام میدهد به کار میرود.[Heeks, 2000]
…
[۱]- Zuboff
[۲]- Duality
…
لوکاس[۱] و بارودی[۲] متغیرهای ساختاری را شامل این موارد: اجزای مجازی، روابط و ارتباطات الکترونیکی، سطوح مدیریت، حیطه نظارت مدیران، خودکارسازی عملیات، جریان کار الکترونیکی، شبکه سازی الکترونیکی میدانند.[ Locas, 2004,265]
بون اوهکیم[۳] و لی[۴] اعضای گروه مدیریت دانشگاه نبراسکا در فایل خود تحت عنوان « بالنده ساختن آرایش درونی سیستمهای اطلاعاتی در سازمانهای با کیفیت بالا » با بررسی نقش سیستمهای اطلاعاتی و فناوری اطلاعات در ساختار سازمانی به نتایج بدست آمده در این فایل اشاره مینمایند که نشان میدهد که انجام فعالیتهای کاری بدون پشتیبانی سیستمهای اطلاعاتی و استفاده از فناوری اطلاعات تقریبا غیرممکن است. [Boon Oh Kim, 2008,311]
سوابق و پیشینه فایل:
۲-۱۲-۱- سوابق فایل در ایران :
علی رغم اینکه موضوع دورکاری تازه و جدید به شمار می رود تاکنون فایلات علمی زیادی صورت نگرفته است اما در این میان با توجه به فایلهای پیشین می توان به موارد زیر اشاره نمود:
اسلامی (۱۳۸۹) به بررسی موانع اجرای دورکاری در سازمانهای دولتی پرداخته است. در این فایل مروری، وی اعتقاد دارد که عواملاقتصادی ، فناوری و قانونی مهمترین موانع اجرای دورکاری در سازمانهای دولتی در کشورمان به شمار می روند.
وحیدیان (۱۳۸۷) به بررسی تاثیر زیر ساختهای فناوری در توسعه دورکاری در سازمانهای کشورمان پرداخته است. به اعتقاد وی تلاش برای توسعه هرچه بیشتر زیرساختهای دورکاری می تواند موجب رشد و گسترش فرهنک دورکاری در سازمانها گردد.
رضایی نژاد (۱۳۸۸) در فایلی به بررسی دیدگاه مدیران سازمانهای دولتی نسبت به پذیرش دورکاری در سازمانهای خود پرداخته است. در این فایل میدانی که در آن با استفاده از ابزار پرسشنامه، محقق به جمع اوری اطلاعات پرداخته است ، دیدگاه ۵۵ مدیر سازمانهای دولتی مورد پرسش قرار گرفته است. نتایج این فایل نشان می دهد که ۷۵ درصد مدیران با توجه به انجام به موقع وظایف از سوی کارکنان می پذیرند که دورکاری را در سازمان خود اجرا نمایند.
۲-۱۲-۲- سوابق فایل در خارج :
مورگان (۲۰۱۰) اعتقاد دارد که فرهنگ مناسب و پذیرش شرایط دورکاری و توجیه و آموزش ضمن خدمت برای کارکنان دورکار از الزامات اصلی در موفقیت دورکاری به شمار می رود.
اسکات (۲۰۱۰) معتقد است که در آینده سازمانهای مجازی می بایستی به دورکاری به عنوان یک استراتژی اصلی نگاه نموده و بتوانند سازمانهای خود را در دستیابی به اهداف این مهم رهنمون سازند.
دیویدسون (۲۰۰۸) معتقد است که فرهنگ یک سازمان می تواند برای اجرای مناسب دورکاری در سازمان کمک نماید. چنانچه سازمانهای بالنده می توانند فرصت ارایه خدمات را به شکل دورکاری به نحو احسن انجام دهند.
…
[۱]- Locas
[۲]- Baroudi
[۳]- Boon Oh Kim
[۴]- Lee, Sung M.
…
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
یزد دانلود |
دانلود فایل علمی 