فایل ورد کامل مطالعه مبانی نظری یادگیری سازمانی و سازمان یادگیرنده؛ مرور مدلهای علمی، فرآیندهای دانشی و پیامدهای مدیریتی
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
فایل ورد کامل مطالعه مبانی نظری یادگیری سازمانی و سازمان یادگیرنده؛ مرور مدلهای علمی، فرآیندهای دانشی و پیامدهای مدیریتی دارای ۷۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد فایل ورد کامل مطالعه مبانی نظری یادگیری سازمانی و سازمان یادگیرنده؛ مرور مدلهای علمی، فرآیندهای دانشی و پیامدهای مدیریتی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز فایل ورد کامل مطالعه مبانی نظری یادگیری سازمانی و سازمان یادگیرنده؛ مرور مدلهای علمی، فرآیندهای دانشی و پیامدهای مدیریتی۲ ارائه میگردد
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل مطالعه مبانی نظری یادگیری سازمانی و سازمان یادگیرنده؛ مرور مدلهای علمی، فرآیندهای دانشی و پیامدهای مدیریتی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن فایل ورد کامل مطالعه مبانی نظری یادگیری سازمانی و سازمان یادگیرنده؛ مرور مدلهای علمی، فرآیندهای دانشی و پیامدهای مدیریتی :
مبانی نظری و پیشینه فایل یادگیری سازمانی و سازمان یادگیرنده (فصل دوم)
در ۶۴ صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت docx
توضیحات: فصل دوم کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری فایل)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت docx
قسمتهایی از متن مبانی نظری و پیشینه
یادگیری
یادگیری و توانایی نهادینه کردن آن در افراد و فرایند بالندگی سازمان، مفهومی کلیدی در توسعه قابلیتهای سازمانی میباشد (کلمنتس[۱]، ۲۰۱۰). جامعترین تعریفی که تا کنون از یادگیری ارائه شده، تعریف هیلگارد و مارکوئیز[۲] است این دو روانشناس یادگیری را بدین گونه تعریف کردهاند: یادگیری عبارتست از فرایتد تغییرات نسبتا پایدار در توان بالقوه ناشی از تجربه (هرگنهان[۳]، سیف، ۱۳۸۷). یادگیری عبارت است از: هرگونه تغییرات نسبتاً پایدار در رفتار که در نتیجه تجربه روی میدهد (رابینز، تیموتی و جاج[۴] ۲۰۰۸)، ( اعرابی و تقی زاده مطلق، ۱۳۸۹). جنسن[۵] (۲۰۰۵) یادگیری را فرایندی که در درون افراد اتفاق میافتد تعریف میکند. هریس و کول[۶] ( ۲۰۰۷) یادگیری را جوهر موفقیت در فرایند تغییر سازمانی و شرط لازم در برنامهریزی و مدیریت موثر تغییر، میداند.
یادگیری اساس رفتار فرد را تشکیل میدهد، از طریق یادگیری فرد با محیط خود آشنا میشود، در مقابل محیط ایستادگی میکند، از محیط برای تأمین احتیاجات خود استفاده مینماید. گاهی محیط را تحت تسلط و فرمان خود در میآورد و زمانی خویشتن را با آن سازگار میسازد (شریعتمداری، ۱۳۷۸). با توجه به نکات ذکر شده یکی از ویژگیهای مهم یادگیری تغییر است. زیرا فرایندهای تغییر و یادگیری لازم و ملزوم یکدیگرند. تغییر یک فرایند یادگیری و یادگیری یک فرایند تغییر است. پایه و اساس این فرایندها در نهایت تغییراتی است که در تفکر و اعمال پدید میآید (ایراننژادپاریزی، ۱۳۷۸). اگر قرار باشد تغییرات مهمی که هماکنون در سازمانها و شرکتهای مهم جهان آغاز شده موثر واقع شوند، بایستی تغیییرات بنیادی در نگرشها و ارزشها به وجود آید. یادگیری باید نه تنها به عنوان عامل مطلوب نگریسته شود، بلکه باید به عنوان ضرورتی در دستیابی به اهداف تغییرات مثبت به حساب آید (همان منبع). یادگیری درسازمانها در سه سطح فردی، گروهی و سازمانی روی میدهد:
یادگیری در سطح فردی
روانشناسان مختلفی مانند پیاژه، لوین، پاؤلف، اسکینر، گشتالت[۷] در زمینه مبانی نظری یادگیری فردی اظهارنظر کردهاند که این تئوریها پایه تئوریهای یادگیری سازمانی و سازمان یادگیرنده را تشکیل میدهد. ….
۱. celements
[۲]. Hilgard and Marquiz
[۳]. Hergenhahn
[۴]. Robbins, Timothy and Jaj
[۵]. Gensen
[۶]. Hariis and Cole
[۷]. Piaget, Levine, Pavlov, Skinner, Gestalt
…
تعریف و مفهوم یادگیری سازمانی
این ایده که سازمانها میتوانند یاد بگیرند به سالهای ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰ برمیگردد. سایرت و مارچ[۱] (۱۹۶۳) سازمانها را مسئول تغییرات در محیط بیرونی از طریق سازگاری اهدافشان و تنظیم آن با محیط میدانستند. این اعتقاد ایدههایی را که چگونه با سازمان سازگاری بیشتر داشته باشیم را توسعه داده و هدایت کرد. این ایده به عنوان توسعه سازمانی شناخته شد (الکین و همکاران[۲]، ۲۰۰۹). یادگیری سازمانی هنگامی حاصل میشود که افراد در درون سازمان یک موقعیت مشکل آفرین و مسئلهزا را تجربه کنند و از جانب سازمان درباره آن مسئله و مشکل به فایل و بررسی بپردازند. موقعیت مشکل آفرین و مسئله ساز یعنی موقعیتی که در آن عدم سازگاری و تطابق بین آنچه مورد انتظار بوده و آنچه در عمل بدست آمده تا ما را به تعجب و شگفتی وا دارد. این عدم سازگاری و نبود تطابق و تناسب موجب میشود که فرد به فرآیندی از تفکر، تجزیه وتحلیل و اقدام دست بزند. این امر به نوبه خود منجر به آن میشود که تصویر فرد از سازمان و شناخت و برداشت او از پدیده سازمان تغییر کند و در نتیجه رفتار خود را تغییر دهد، طوری که نتایج حاصل به انتظارات نزدیک شود. این روند در حقیقت همان منبع فرایند یادگیری سازمانی است که موجب میشود ما تئوری را که در ذهن خود از سازمان و چگونگی اداره امور آن داریم، همواره تغییر دهیم و اصلاح کنیم (پرداختچی، ۱۳۸۳). یادگیری سازمانی عبارتست از افزایش توان سازمان برای انجام کارهای مؤثر و کاراست. بنابراین عمل یادگیری در سازمان زمانی اتفاق میافتد که اولاً مدیران و افراد کلیدی سازمان نسبت به پدیدههای مربوط به سازمان، فهم و بصیرت پیدا کرده باشند و ثانیاً این شناخت در کنار عملکرد آنها و مجموعه سازمان نمود پیدا کند (سنگه[۳]، ۱۹۹۰). …
[۱]. Sayrt & March
[۲]. Elkin and et al
[۳]. Senge
…
تعریف و مفهوم سازمان یادگیرنده
یکی از راههای افزایش توان یادگیری سازمانی، ایجاد سازمان یادگیرنده است. سازمان یادگیرنده سازمانی است که امکان تقویت و توسعه مهارتهای یادگیری را در خود مهیا کرده است. این چنین توانایی در سازمانها دستاوردهای مهمی در بر خواهد داشت و از یک سو باعث می شود تا سازمانها در مقابل تغییر و تحولات محیطی منفعل نبوده و برای پاسخ گویی به تغییرات محیطی، تغییرات مطلوب سازمانی را در خود ایجاد کنند و از سوی دیگر تقویت و تمرین فرایندها و مهارتهای یادگیری به ایجاد و خلق دانایی جدید سازمانی منجر میشود. بسیاری از نویسندگان، توسعه تئوری سازمان یادگیرنده را مساوی با پایان عمر مدیریت سنتی با تکنیکهای مدیریت فرمان و کنترل و آغاز عصر دانش و اطلاعات میدانند. روش قدیمی به کارکنان به عنوان بخشی فاقد تفکر از یک مکانیزم بزرگ نگاه میکرد در حالی که در شیوه جدید، کارکنان عناصری خلاق و سازنده در فرایندهای کاری هستند (آمیدون[۱]، ۲۰۰۶). سازمان یادگیرنده، سازمانی آگاهانه است که در آن، یادگیری به عنوان عنصر حیاتی در ارزشها، چشماندازها و اهداف و نیز در فعالیتهای فردی و کارکنان و ارزیابیهای آنها مورد نظر است. سازمان یادگیرنده، موانع ساختاری یادگیری را از میان برداشته، ساختارهای توانمندی را خلق نموده و مراقبت و نگهداری و ارزشیابی از یادگیری و توسعه آن را در دستور کار خود قرار داده است. سازمان یادگیرنده به عنوان یک مفهوم، حاصل ترکیب و ادغام نظرات، کارکردها و تئوریهایی است که اساس و ریشهی شکل کنونی آن را تشکیل میدهند. این مفهوم توجه بسیاری از متفکران از جمله آرگریس (۱۹۹۶)، سنگه (۱۹۹۰)، مارکوارت (۱۹۹۶)، گاروین (۱۹۹۳)، مارسیک و واتکینز (۱۹۹۶) را به خود جلب کرده است (شهائی و یوزباشی، ۱۳۸۹). ….
[۱]. Amidon
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
یزد دانلود |
دانلود فایل علمی 