فایل ورد کامل مطالعه مبانی نظری و پیشینه شخصیت در فصل دوم؛ بررسی چارچوبهای روانشناختی، اجتماعی و پیامدهای فردی
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
فایل ورد کامل مطالعه مبانی نظری و پیشینه شخصیت در فصل دوم؛ بررسی چارچوبهای روانشناختی، اجتماعی و پیامدهای فردی دارای ۴۱ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد فایل ورد کامل مطالعه مبانی نظری و پیشینه شخصیت در فصل دوم؛ بررسی چارچوبهای روانشناختی، اجتماعی و پیامدهای فردی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز فایل ورد کامل مطالعه مبانی نظری و پیشینه شخصیت در فصل دوم؛ بررسی چارچوبهای روانشناختی، اجتماعی و پیامدهای فردی۲ ارائه میگردد
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل مطالعه مبانی نظری و پیشینه شخصیت در فصل دوم؛ بررسی چارچوبهای روانشناختی، اجتماعی و پیامدهای فردی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن فایل ورد کامل مطالعه مبانی نظری و پیشینه شخصیت در فصل دوم؛ بررسی چارچوبهای روانشناختی، اجتماعی و پیامدهای فردی :
مبانی نظری و پیشینه فایل شخصیت در ۳۶ صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
کامل و قابل ویرایش
شامل مبانی نظری و پیشینه فایل
شامل منابع داخلی و خارجی
منبع نویسی استاندارد
بخشی از مبانی نظری:
تعاریف شخصیت:
مسئله تعریف شخصیت یک مشکل عمده است و در خلال سالها تعاریف مختلفی از شخصیت ارایه شده است. آلپورت توانست حدود ۵۰ معنا را برای این اصطلاح مطرح کند. تحلیل آلپورت منطبق با تاریخ مفهوم شخصیت بود که با اصطلاح به نقاب آغاز شد این اصطلاح به نقاب که ابتدا در نمایشنامههای یونان قدیم به کار برده میشد ،اشاره داشت و مضامین مختلف آن در زمینههای مختلفی مانند:الهیات، فلسفه، جامعه شناسی، زبان شناسی و روان شناسی راه یافت (شولتز و شولتز، ۱۳۸۱). دامنه ی تعاریف موجود از فرآیند های درونی ارگانیسم تا رفتارهای مشهود ناشی از تعامل افراد در نوسان است. نظری اجمالی به تعاریف شخصیت نشان می دهد که تمام معانی شخصیت را نمی توان در یک نظریه ی خاص یافت؛ بلکه در حقیقت تعریف شخصیت بستگی به نوع نظریه هر دانشمند دارد. برای مثال وارن[۱] شخصیت را مجموع خصوصیات شناختی، عاطفی، ارادی، فیزیولوژیک و مورفولوژیک می داند. آلپورت[۲] شخصیت را سازمان پویای جنبه های روانی- جسمانی[۳] می داند که تعیین کننده فکر و رفتار هستند. شلدن[۴] از شخصیت به عنوان سازمان پویای جنبه های شناختی، عاطفی، ارادی، فیزیولوژیک و مورفولوژیک یاد می کند. منصور معتقد است که شخصیت تحولی است و هر نوع تعریفی درباره شخصیت به منزله نقطه توقف درباره یک فرایند است و با توجه به فراگیر شدن«روانشناسی ژنتیک[۵]»نه تنها از لحاظ روش شناختی بلکه از لحاظ محتوایی، اعتقاد به تعریفی دارد که گمان می کند برای وضع کنونی کاملاً موجه و متناسب است و آن این است که شخصیت فرد را در هر لحظه ای از تحول وی ، به منزله تظاهر یا تجلی ظرفیت سازشی فراگیر او قلمداد کنیم (فتحی آشتیانی، ۱۳۸۸). حتی وقتی موضوع تعریف شخصیت صرفاً از دیدگاه روان شناسی دنبال شود گستره آن بسیار وسیع است.
شخصیت عبارت است از مفاهیم تجربی خاصی که بخشی از نظریه شخصیتی هستند و توسط ناظر به کار برده میشوند. به دلیل فقدان یکپارچگی در نظریه شخصیت، ارائه توصیفی از شخصیت که به طور مناسبی تمام عناصر گوناگون و متضاد موجود در این حوزه پیچیده و دشوار از علم را در بر گیرد مشکل است. بهترین تعریفی که در این جا میتوان ارایه کرد تعریفی است که نظر اکثر روان شناسان را در خصوص تقدم کاربرد بر نظریه نشان میدهد یعنی ؛شخصیت انتزاعی از آن دسته از خصوصیات پایدار شخصی است که برای رفتار بین فردی او اهمیت زیادی دارد. در کاربرد این تعریف ما همچنین متأثر از تأکید آلپورت (۱۹۳۷) هستیم که شخصیت دقیقاً همان چیزی است که فرد واقعاً هست؛ یعنی شخصیت شامل عمیق ترین و نوعی ترین خصوصیات فرد است (سیاسی، ۱۳۸۲).
نظریه های صفات:
[۱] : Warren
[۲] : Allport
[۳] :Psycho- Physic
[۴] :Sheldon
[۵] :Genetic Psychology
بخشی از فایلات انجام شده:
احمدی و همکاران (۱۳۸۸)فایلی با عنوان عوامل مرتبط با بزهکاری دانش آموزان دبیرستانی انجام دادند،روش این مطالعه با روش پیمایشی و با استفاده از پرسشنامه خود گزارشی به جمع آوری اطلاعات از بین ۴۹۹ دانش آموز دختر و پسر مقطع دبیرستان شهرستان آباده (شهرهای آباده، بهمن، صغاد، ایزدخواست، سورمق) پرداخته است.
یافته ها این فایل نشان داد که متغیرهای وابستگی به دوستان، مذهبی بودن و استفاده از رسانه های جمعی به ترتیب بیش ترین رابطه را با متغیر بزهکاری جوانان داشته اند. مدل فایل با سه متغیر فوق ۳۱ درصد تغییرات متغیر وابسته را تبیین می کند . به نظر می رسد که گروه های همسالان در تقویت رفتار بزهکارانه جوانانشان از اهمیت زیادی برخوردارند. تقویت هویت مذهبی جوانان می تواند به کاهش میزان بزهکاری کمک کند.در کنار این دو،کاهش محتواهای خشونت آمیز برنامه های رسانه های جمعی بخصوص می تواند به کاهش بزهکاری بینجامد.
آدامز و دیگران[۱](۱۹۹۴) در فایلی که با استفاده از روش کمی و تکنیک پیمایشی و به صورت پرسشنامه انجام داده اند، روشن ساخته اند که میان بزهکاری و مهاجرت افراد، رابطه ی معناداری وجود دارد. تفاوت های اجتماعی، فرهنگی، اخلاقی و رفتاری که مهاجرین در فضای جدیدی که به آن مهاجرت کرده اند با آنها مواجه می شوند؛ شخصیت افراد مهاجر را که حجم عمده ای از آنها را نوجوانان تشکیل می دهند، تحت تأثیر قرار داده و این مسئله به پیدایش و شیوع رفتارهای بزهکارانه از سوی ایشان دامن می زند.
مایرز[۲](۱۹۹۵) نشان داده است که میان رفتارهای بزهکارانه و نمرات آسیب شناسی روانی و برخی اختلالهای شخصیتی از جمله اختلال شخصیت خودشیفته، رابطه ی معناداری وجود دارد.
[۱] :Adamz at all
[۲] :Mayerz
فایل ورد کامل مطالعه مبانی نظری و پیشینه شخصیت در فصل دوم؛ بررسی چارچوبهای روانشناختی، اجتماعی و پیامدهای فردی
فهرست مطالب:
تعاریف شخصیت:
نظریههای صفات:
الگوی نظری برای پنج عامل:
کاربرد الگوی پنج عاملی:
مؤلفه های ویژگی های شخصیت:
جنبه های توصیفی شخصیت :
نظریه ی بازداری :
نظریه ی برانگیختگی :
تحول شخصیت:
اجتماعی شدن :
روان پریشی گرایی (سایکوتیک) :
افسردگی روان پریش:
روان نژند گرایی:
جرم جویی:
فایلات انجام شده:
داخل کشور:
خارج کشور
منابع
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
یزد دانلود |
دانلود فایل علمی 