فایل ورد کامل تحلیل اثر آموزش کنترل خشم بر ارتقای تاب‌آوری، بهبود کیفیت زندگی و کاهش رفتارهای ناسازگارانه دانش‌آموزان دوره متوسطه


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
فایل ورد و پاورپوینت
20870
3 بازدید
۹۹,۰۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 فایل ورد کامل تحلیل اثر آموزش کنترل خشم بر ارتقای تاب‌آوری، بهبود کیفیت زندگی و کاهش رفتارهای ناسازگارانه دانش‌آموزان دوره متوسطه دارای ۱۲۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد کامل تحلیل اثر آموزش کنترل خشم بر ارتقای تاب‌آوری، بهبود کیفیت زندگی و کاهش رفتارهای ناسازگارانه دانش‌آموزان دوره متوسطه  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز فایل ورد کامل تحلیل اثر آموزش کنترل خشم بر ارتقای تاب‌آوری، بهبود کیفیت زندگی و کاهش رفتارهای ناسازگارانه دانش‌آموزان دوره متوسطه۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل تحلیل اثر آموزش کنترل خشم بر ارتقای تاب‌آوری، بهبود کیفیت زندگی و کاهش رفتارهای ناسازگارانه دانش‌آموزان دوره متوسطه،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن فایل ورد کامل تحلیل اثر آموزش کنترل خشم بر ارتقای تاب‌آوری، بهبود کیفیت زندگی و کاهش رفتارهای ناسازگارانه دانش‌آموزان دوره متوسطه :

اطلاعات فایل:

در ۱۱۴ صفحه ورد قابل ویرایش

دارای ۵ فصل :

کلیات فایل

ادبیات و مبانی نظری فایل

روش فایل

تجزیه و تحلیل داده ها

بحث و نتیجه گیری

منابع درون متنی : دارد

منابع پایانی داخلی و خارجی : دارد

فایل ورد کامل تحلیل اثر آموزش کنترل خشم بر ارتقای تاب‌آوری، بهبود کیفیت زندگی و کاهش رفتارهای ناسازگارانه دانش‌آموزان دوره متوسطه
فهرست مطالب : ندارد

بصورت کامل اصولی با رعایت تمام اصول

بخشهایی از متن:

چکیده

بیش از یک سوم جمعیت کشور ایران را نوجوانان زیر ۱۸ سال تشکیل می دهند و شیوع خشم در این سنین بالا است. از آنجا که کودکان و نوجوانان آینده سازان کشور هستند و خشم وپرخاشگری می تواند اثرات زیان آوری بر سلامت جسم و روان آنان داشته باشد، این فایل با هدف تعیین میزان تأثیر بررسی آموزش کنترل خشم بر میزان تاب، آوری؛ کیفیت زندگی و کاهش رفتار ناسازگارانه دانش آموزان مقطع متوسطه انجام گرفته است. مطالعه به روش شبه تجربی انجام شد. جامعه آماری فایل، شامل تمامی دانش آموزان پایه اول مقطع متوسطه در سال۱۳۹۶بودند. به روش نمونه‌گیری خوشه ای جند مرحله ای، تعداد۶۰ نفر به شیوه دردسترس به عنوان نمونه انتخاب شدند(۳۰نفرآزمایش و ۳۰نفرکنترل). برای گردآوری داده ها از ۳ پرسشنامه استاندارد تاب آوری و پرسشنامه کیفیت زندگی و پرسشنامه رفتار ناسازگارانه استفاده شد. داده ها با استفاده از آزمون تحلیل آزمون کوواریانس مورد تحلیل قرار گرفت. یافته ‌ها نشان داد بین گروه آزمایش و کنترل در پس آزمون، تفاوت معنی دار وجود دارد(p=0.001). همچنین بین گروه ها از لحاظ خرده مقیاس‌های‌ تاب آوری، کیفیت زندگی و کاهش رفتار ناسازگارانه تفاوت معنی دار یافت شد(p<0/05). به نظر می رسد استفاده از آموزش مهارت های کنترل خشم، به خوبی توانسته است در افزایش تاب آوری ، کیفیت زندگی و کاهش رفتارهای ناسازگارانه آموزش دیدگان تأثیر گذار باشد.

۲ـ۱ـ مقدمه:

در سال‌های اخیر، رویکرد روان‌شناسی مثبت‌گرا هدف نهایی خود را شناسایی سازه‌ها و شیوه‌هایی می‌داند که بهزیستی و شادکامی انسان را به‌دنبال دارند. از این‌رو، عواملی که سبب سازگاری هرچه بیشتر آدمی با نیازها و تهدیدهای زندگی شوند، بنیادی‌ترین سازه‌های مورد فایل این رویکرد به ‌شمار می‌روند (سامانی و همکاران، ۱۳۸۶). در واقع قوانین شناختی را که موجب اختلال در رفتار می شود، تغییر می دهد. با این نگاه پرخاشگری رفتاری غیرقابل تغییر تلقی نمی شود و می توان با اصلاح تفکرات و باورهای شناختی غیر منطقی و آموزش مهارت های رفتاری مناسب همچون مهارت کنترل خود، ابراز وجود، تنش زدائی و حل مسئله، سبک های غلط پاسخ دهی پرخاشگرانه مواجه شویم. درمانگران پیشرو شناختی- رفتاری، آلبرت الیس و آئورن بک هستند، که هر دو در تألیفاتی به طور خاص بر روی خشم متمرکز شده اند. به اعتقاد آنها، احساسات خشمگینانه به طور غیر قابل تغییری همراه با افکار خشمگینانه است(سادوک[۱] و سادوک، ۲۰۰۵). بنابراین، باید تمرکز بر توانایی مراجع جهت کنترل و تغییر رفتار وی صورت گیرد. گاهی تعصب های ایدئولوژیک و سیاسی نیز در بعضی از نوجوانان منجر به بروز پرخاشگری می شود. برخی از نوجوانان ممکن است به دلیل عدم کنترل پدران و مادران بر رفتار و کردار آنان درصدد ارضای لذت گرایی و کام جویی برآیند و از پرخاشگری برای دستیابی به اهدافشان استفاده کنند(ابوالمعالی، موسی زاده، ۱۳۹۱).


  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.