فایل ورد کامل پژوهش مبانی نظری واژهگزینی در نظامهای زبانی جهان؛ بررسی واژههای پایه و فرآیندهای انتخاب واژه
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
فایل ورد کامل پژوهش مبانی نظری واژهگزینی در نظامهای زبانی جهان؛ بررسی واژههای پایه و فرآیندهای انتخاب واژه دارای ۵۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد فایل ورد کامل پژوهش مبانی نظری واژهگزینی در نظامهای زبانی جهان؛ بررسی واژههای پایه و فرآیندهای انتخاب واژه کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز فایل ورد کامل پژوهش مبانی نظری واژهگزینی در نظامهای زبانی جهان؛ بررسی واژههای پایه و فرآیندهای انتخاب واژه۲ ارائه میگردد
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل پژوهش مبانی نظری واژهگزینی در نظامهای زبانی جهان؛ بررسی واژههای پایه و فرآیندهای انتخاب واژه،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن فایل ورد کامل پژوهش مبانی نظری واژهگزینی در نظامهای زبانی جهان؛ بررسی واژههای پایه و فرآیندهای انتخاب واژه :
فایل ورد کامل پژوهش مبانی نظری واژهگزینی در نظامهای زبانی جهان؛ بررسی واژههای پایه و فرآیندهای انتخاب واژه (فصل دوم تحقیق)
مشخصات این متغیر:
منابع: دارد
پژوهش های داخلی و خارجی: دارد
کاربرد این مطلب: منبعی برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی
نوع فایل:wordوقابل ویرایش
اهمیت واژه
ویلکینز[۱] (۱۹۷۶: ۱۱۱) در خصوص اهمیت واژه میگوید: «بدون دانستن دستور زبان میتوان اطلاعات اندکی را انتقال داد، اما بدون آشنایی با واژهها، هیچگونه اطلاعاتی را نمیتوان منتقل کرد.»
به اعتقاد مککارتی[۲] (۱۹۹۰)، هرچقدر هم زبانآموز در زمینه دستور و آواهای زبان دوم/خارجی تبحر داشتهباشد، بدون بهکارگیری واژه هرگز نمیتواند ارتباط معناداری با گویشوران زبان موردنظر برقرار سازد.
ورمیر[۳] (۱۹۹۲) نیز معتقد است برای آن که گویشور سخن دیگران را درک کند و سخنش نیز برای آنان مفهوم باشد باید واژهها را بداند. در واقع، بخش اصلی یادگیری یک زبان جدید، یادگیری واژههای جدید است و دانش دستوری مهارت چندانی را در زبان به ارمغان نمیآورد.
گاس و سلینکر[۴] نیز میگویند: «واژگان مهمترین بخش برای زبانآموز است» (به نقل از لوفر[۵]، ۱۹۹۷:۱۴۰). تحقیقات میرا[۶] (۱۹۸۰) و نیشن[۷] (۱۹۹۰) نشان میدهد، بسیاری از مشکلات زبانآموزان در تولید و دریافت زبان، ناشی از دانش واژگانی کم آنهاست (کنگ[۸]، ۱۹۹۵ : ۴۳). به اعتقاد ریورز[۹] (۱۹۸۱: ۲۴۲)، اصولاً بدون واژه، یادگیری زبان غیرممکن است.
– واژههای پایه
به دلیل اهمیت خاصی که فایل ورد کامل پژوهش مبانی نظری واژهگزینی در نظامهای زبانی جهان؛ بررسی واژههای پایه و فرآیندهای انتخاب واژه
فهرستهای بسامدی و واژههای پایه[۱۰] در آموزش زبان دارند، از اوایل قرن بیستم تلاشهای متعددی برای تهی چنین فایل ورد کامل پژوهش مبانی نظری واژهگزینی در نظامهای زبانی جهان؛ بررسی واژههای پایه و فرآیندهای انتخاب واژه
فهرستهایی از پیکرههای زبانی به عمل آمدهاست. امروزه به کمک رایانه و امکان دستیابی به گستر فراوانی از متون رایانهای به عنوان پیکر زبانی، میتوان تحلیلهای متنی دشواری را که در گذشته بسیار محدود و نیازمند وقت بسیار بودهاست، به آسانی انجام داد (باقری، ۱۳۸۹: ۱۰). در این بخش، ابتدا واژههای پایه را تعریف و سپس از حیث انواع و روشها و معیارهای تشخیص بررسی میکنیم.
– تعریف واژههای پایه
روشهای متفاوتی برای تعریف واژههای پایه وجود دارد. از میان آنها میتوان به سه مورد زیر اشاره کرد:
- واژههای پایه شامل n واژه پربسامد یک زبان است.
- واژههای پایه متشکل از واژههایی است که میان همه گویشوران زبان مشترک است.
- واژههای پای معنایی شامل واژههایی است که برای توصیف سایر واژههای یک زبان کافی هستند.
دو روش اول را میتوان به عنوان روشهای آماری و روش سوم را به عنوان رویکردی معنایی تبیین کرد (بارنت و لمان[۱۱]، ۱۹۸۶،به نقل از باقری ۱۳۸۹: ۵۰).
در تحقیقات مربوط به واژههای پایه باید به جای یک واژه پایه به چندین واژه پایه قائل بود، زیرا بسیاری از این واژههای پایه به شرایط ارتباط ویژهای مرتبط هستند. کاربران بالقوه یک زبان مجهز به مجموعهای از واژههای پایه هستند که به کمک آن میتوانند در راستای ایجاد ارتباطی اساسی و ساده در بافت ویژه به منابعی از فرایندهای سادهسازی دسترسی داشتهباشند؛ مانند ارتباط با کودکان، خارجیان و غیره. (باقری، ۱۳۸۹: ۳۹).
در حیطه واژهها، واژههای پایه عموماً بسیار ساده و اساسی به نظر میرسند. معلمان زبان در زمره اولین کسانی هستند که برای تأمین اهداف یادگیری به تعریف واژههای پایه میپردازند. این واژههای پایه فاقد درونمایه عاطفی، ورزشی، ادبی و نیز بسیار عاری از مظاهر فرهنگی هستند (کارتر[۱۲]، ۲۰۰۲: 34).
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
یزد دانلود |
دانلود فایل علمی 