فایل ورد کامل پژوهش مبانی نظری مکان‌یابی ایستگاه‌های مترو شهری؛ بررسی الگوهای کارآمد و پیشینه مطالعاتی در برنامه‌ریزی شهری


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
فایل ورد و پاورپوینت
20870
2 بازدید
۹۹,۰۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 فایل ورد کامل پژوهش مبانی نظری مکان‌یابی ایستگاه‌های مترو شهری؛ بررسی الگوهای کارآمد و پیشینه مطالعاتی در برنامه‌ریزی شهری دارای ۵۱ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد کامل پژوهش مبانی نظری مکان‌یابی ایستگاه‌های مترو شهری؛ بررسی الگوهای کارآمد و پیشینه مطالعاتی در برنامه‌ریزی شهری  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز فایل ورد کامل پژوهش مبانی نظری مکان‌یابی ایستگاه‌های مترو شهری؛ بررسی الگوهای کارآمد و پیشینه مطالعاتی در برنامه‌ریزی شهری۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل پژوهش مبانی نظری مکان‌یابی ایستگاه‌های مترو شهری؛ بررسی الگوهای کارآمد و پیشینه مطالعاتی در برنامه‌ریزی شهری،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن فایل ورد کامل پژوهش مبانی نظری مکان‌یابی ایستگاه‌های مترو شهری؛ بررسی الگوهای کارآمد و پیشینه مطالعاتی در برنامه‌ریزی شهری :

بصورت فایل ورد

همراه با منابع

۲-۱- مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………………………………….۹

۲-۲- تعاریف و مفاهیم……………………………………………………………………………………………………………………………….۹

۲-۲-۱- تعریف سیستم حمل و نقل شهری……………………………………………………………………………………………۹

۲-۲- ۲- انواع سیستم های حمل و نقل عمومی شهری………………………………………………………………………۱۰

الف) مترو……………………………………………………………………………………………………………………………………………..۱۰

ب) قطار سبک شهری………………………………………………………………………………………………………………………..۱۰

ج) منوریل…………………………………………………………………………………………………………………………………………..۱۱

د) تراموا…………………………………………………………………………………………………………………………………………….۱۲

ه) اتوبوس…………………………………………………………………………………………………………………………………………۱۲

و) تاکسی و خودروهای شخصی………………………………………………………………………………………………………….۱۳

۲-۲-۳- تعریف پایانه ها و ارتباط با سیستم حمل و نقل شهری………………………………………………………….۱۳

الف) مشخصات پایانه……………………………………………………………………………………………………………………………..۱۴

ب) عوامل ساخت پایانه ها………………………………………………………………………………………………………………….۱۴

۲-۲-۴- انواع پایانه ها ازنظر مقیاس…………………………………………………………………………………………………………۱۵

۲-۲-۵- انواع پایانه ها……………………………………………………………………………………………………………………………….۱۵

۲-۲-۶- عملکرد پایانه ها…………………………………………………………………………………………………………………………..۱۶

۲-۲-۷- وظایف پایانه ها…………………………………………………………………………………………………………………………..۱۷

۲-۲-۸- مفهوم ایستگاه پایانه ای مترو و فضای جمعی آن…………………………………………………………………..۱۷

الف) فضای تصمیم گیری……………………………………………………………………………………………………………………..۱۹

ب) فضاهای فرصت یا مکث……………………………………………………………………………………………………………….۱۹

ج) فضاهای حرکتی…………………………………………………………………………………………………………………………….۱۹

۲-۲-۹- مفهوم فضای عمومی و ابعاد اجتماعی آن………………………………………………………………………………۲۱

۲-۳- رویکردهای نظری……………………………………………………………………………………………………………………… ۲۴

۲-۳- دیدگاه های نظری حمل و نقل درون شهری………………………………………………………………………………۲۴

۲-۳-۱- نظریه های حمل و نقل شهری تا دهه ۱۹۱۰ ………………………………………………………………………۲۴

۲-۳-۲- نظریه های حمل و نقل شهری از ۱۹۲۰ تا ۱۹۷۰………………………………………………………………۲۶

۲-۳-۳- نظریه های حمل و نقل شهری از ۱۹۸۰ تا کنون………………………………………………………………..۲۸

۲-۴- مدل ها و روش های تحقیق………………………………………………………………………………………………………….۳۰

۲-۴-۱- بررسی الگوهای توسعه مبتنی بر حمل و نقل همگانی…………………………………………………………….۳۰

۲-۴-۲- توسعه مبتنی بر حمل و نقل همگانی……………………………………………………………………………………….۳۰

۲-۴-۳- سیاست ها و اصول کلی توسعه مبتنی بر حمل و نقل همگانی……………………………………………..۳۱

۲-۵- مکانیابی……………………………………………………………………………………………………………………………………………۳۳

۲-۵-۱- معیارهای مکانیابی……………………………………………………………………………………………………………………..۳۳

۲-۵-۲- مکانیابی ایستگاه های مترو………………………………………………………………………………………………………۳۴

۲-۵-۳- انواع ایستگاه های مترو و مکانیابی نقاط ……………………………………………………………………………….۳۵

الف) ایستگا ه های انتهایی……………………………………………………………………………………………………………….۳۵

ب) ایستگاه های اجباری………………………………………………………………………………………………………………..۳۵

ج) ایستگاه های میانی……………………………………………………………………………………………………………………۳۵

۲-۶- اصول و برنامه ریزی درونی پایانه……………………………………………………………………………………………… ۳۶

الف) اصل جامعیت…………………………………………………………………………………………………………………………….. ۳۶

ب) اصل سازگاری فضاها ، فعالیت ها و همجواری درونی……………………………………………………………….۳۶

ج) اصل ایمنی……………………………………………………………………………………………………………………………………۳۶

د) اصل امنیت…………………………………………………………………………………………………………………………………..۳۶

ه) اصل دسترسی آسان…………………………………………………………………………………………………………………….۳۶

و) اصل تمرکز……………………………………………………………………………………………………………………………………۳۶

ی) خوانایی فضاهای پایانه…………………………………………………………………………………………………………………..۳۶

ن) سازگاری فعالیت پایانه با کاربری های اطراف………………………………………………………………………………۳۶

۲-۷- تجارب جهانی…………………………………………………………………………………………………………………………….. ۳۷

۲-۷-۱- معرفی پروژه های موفق مترو در جهان……………………………………………………………………………………۳۷

الف) متروی کوپنهاگ…………………………………………………………………………………………………………………………….۳۷

ب) متروی برلین………………………………………………………………………………………………………………………………….۳۷

پ) ام تی آر هنگ کنگ چین…………………………………………………………………………………………………………..۳۸

ث) متروی نیویورک آمریکا…………………………………………………………………………………………………………………۳۹

ج) متروی پاریس پاریس – فرانسه…………………………………………………………………………………………………….۴۰

م) متروی لندن – انگلستان ………………………………………………………………………………………………………………۴۱

ن) متروی مسکو – روسیه………………………………………………………………………………………………………………….۴۱

و)متروی دبی……………………………………………………………………………………………………………………………………….۴۴

ه) ایستگاه های مختلف استکهلم سوئد …………………………………………………………………………………………..۴۴

ی) ایستگاه بلوار فورموسا ـ کائوسیونگ، تایوان……………………………………………………………………………….. ۴۶

۲-۷-۲- ابعاد اجتماعی در تجارب جهانی موفق………………………………………………………………………………………۴۶

نتیجه گیری……………………………………………………………………………………………………………………………………………….۴۷

۲-۱- مقدمه:

حرکت، عامل اصلی پویایی زندگی شهری و تداوم بخش کلیه فعالیت های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی در سطح شهرها است. همچنین، حمل و نقل و زیرساخت های مرتبط با آن هم به صورت مستقیم و هم با واسطه بر توسعه کالبدی شهرها اثرگذار هستند .” حمل و نقل به راستی سازنده و شکننده شهرها می باشد ” (clark,1957,240). مساله جابجایی افراد و کالاها همواره به عنوان یک مساله اساسی در شهرها مطرح بوده و نوآوری ها و سرمایه گذاریهای فراوانی در این راه انجام پذیرفته است اما بویژه پس از گسترش تولید و استفاده از وسایل نقلیه موتوری، به یکباره تحولاتی بنیادین هم در سرعت و هم گستردگی امکان ترابری در شهرها پدید آمد که به نوبه خود در تغییر ساختار شهرها و تمرکز جمعیت در آنها نقشی بسزا ایفا نمود.

همچنین، در آستانه هزاره سوم و با پیشرفت شتابنده فناوری ها و گسترش انواع وسایل ارتباطاتی بر دامنه تقاضای عمومی جهت جابجایی در شهرها افزوده شده است . در عین حال که با افزایش شهرنشینی و در نتیجه بالا رفتن ارزش زمین های درون شهرها، اختصاص سطوح کمتری به تسهیلات حمل و نقلی امکان پذیر گردیده و از این رو ضرورت اتخاذ راهکارهایی جدید جهت ترابری شهری بیش از پیش آشکار گردیده است.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.