فایل ورد کامل پژوهش مبانی نظری مکانیابی ایستگاههای مترو شهری؛ بررسی الگوهای کارآمد و پیشینه مطالعاتی در برنامهریزی شهری
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
فایل ورد کامل پژوهش مبانی نظری مکانیابی ایستگاههای مترو شهری؛ بررسی الگوهای کارآمد و پیشینه مطالعاتی در برنامهریزی شهری دارای ۵۱ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد فایل ورد کامل پژوهش مبانی نظری مکانیابی ایستگاههای مترو شهری؛ بررسی الگوهای کارآمد و پیشینه مطالعاتی در برنامهریزی شهری کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز فایل ورد کامل پژوهش مبانی نظری مکانیابی ایستگاههای مترو شهری؛ بررسی الگوهای کارآمد و پیشینه مطالعاتی در برنامهریزی شهری۲ ارائه میگردد
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل پژوهش مبانی نظری مکانیابی ایستگاههای مترو شهری؛ بررسی الگوهای کارآمد و پیشینه مطالعاتی در برنامهریزی شهری،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن فایل ورد کامل پژوهش مبانی نظری مکانیابی ایستگاههای مترو شهری؛ بررسی الگوهای کارآمد و پیشینه مطالعاتی در برنامهریزی شهری :
بصورت فایل ورد
همراه با منابع
۲-۱- مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………………………………….۹
۲-۲- تعاریف و مفاهیم……………………………………………………………………………………………………………………………….۹
۲-۲-۱- تعریف سیستم حمل و نقل شهری……………………………………………………………………………………………۹
۲-۲- ۲- انواع سیستم های حمل و نقل عمومی شهری………………………………………………………………………۱۰
الف) مترو……………………………………………………………………………………………………………………………………………..۱۰
ب) قطار سبک شهری………………………………………………………………………………………………………………………..۱۰
ج) منوریل…………………………………………………………………………………………………………………………………………..۱۱
د) تراموا…………………………………………………………………………………………………………………………………………….۱۲
ه) اتوبوس…………………………………………………………………………………………………………………………………………۱۲
و) تاکسی و خودروهای شخصی………………………………………………………………………………………………………….۱۳
۲-۲-۳- تعریف پایانه ها و ارتباط با سیستم حمل و نقل شهری………………………………………………………….۱۳
الف) مشخصات پایانه……………………………………………………………………………………………………………………………..۱۴
ب) عوامل ساخت پایانه ها………………………………………………………………………………………………………………….۱۴
۲-۲-۴- انواع پایانه ها ازنظر مقیاس…………………………………………………………………………………………………………۱۵
۲-۲-۵- انواع پایانه ها……………………………………………………………………………………………………………………………….۱۵
۲-۲-۶- عملکرد پایانه ها…………………………………………………………………………………………………………………………..۱۶
۲-۲-۷- وظایف پایانه ها…………………………………………………………………………………………………………………………..۱۷
۲-۲-۸- مفهوم ایستگاه پایانه ای مترو و فضای جمعی آن…………………………………………………………………..۱۷
الف) فضای تصمیم گیری……………………………………………………………………………………………………………………..۱۹
ب) فضاهای فرصت یا مکث……………………………………………………………………………………………………………….۱۹
ج) فضاهای حرکتی…………………………………………………………………………………………………………………………….۱۹
۲-۲-۹- مفهوم فضای عمومی و ابعاد اجتماعی آن………………………………………………………………………………۲۱
۲-۳- رویکردهای نظری……………………………………………………………………………………………………………………… ۲۴
۲-۳- دیدگاه های نظری حمل و نقل درون شهری………………………………………………………………………………۲۴
۲-۳-۱- نظریه های حمل و نقل شهری تا دهه ۱۹۱۰ ………………………………………………………………………۲۴
۲-۳-۲- نظریه های حمل و نقل شهری از ۱۹۲۰ تا ۱۹۷۰………………………………………………………………۲۶
۲-۳-۳- نظریه های حمل و نقل شهری از ۱۹۸۰ تا کنون………………………………………………………………..۲۸
۲-۴- مدل ها و روش های تحقیق………………………………………………………………………………………………………….۳۰
۲-۴-۱- بررسی الگوهای توسعه مبتنی بر حمل و نقل همگانی…………………………………………………………….۳۰
۲-۴-۲- توسعه مبتنی بر حمل و نقل همگانی……………………………………………………………………………………….۳۰
۲-۴-۳- سیاست ها و اصول کلی توسعه مبتنی بر حمل و نقل همگانی……………………………………………..۳۱
۲-۵- مکانیابی……………………………………………………………………………………………………………………………………………۳۳
۲-۵-۱- معیارهای مکانیابی……………………………………………………………………………………………………………………..۳۳
۲-۵-۲- مکانیابی ایستگاه های مترو………………………………………………………………………………………………………۳۴
۲-۵-۳- انواع ایستگاه های مترو و مکانیابی نقاط ……………………………………………………………………………….۳۵
الف) ایستگا ه های انتهایی……………………………………………………………………………………………………………….۳۵
ب) ایستگاه های اجباری………………………………………………………………………………………………………………..۳۵
ج) ایستگاه های میانی……………………………………………………………………………………………………………………۳۵
۲-۶- اصول و برنامه ریزی درونی پایانه……………………………………………………………………………………………… ۳۶
الف) اصل جامعیت…………………………………………………………………………………………………………………………….. ۳۶
ب) اصل سازگاری فضاها ، فعالیت ها و همجواری درونی……………………………………………………………….۳۶
ج) اصل ایمنی……………………………………………………………………………………………………………………………………۳۶
د) اصل امنیت…………………………………………………………………………………………………………………………………..۳۶
ه) اصل دسترسی آسان…………………………………………………………………………………………………………………….۳۶
و) اصل تمرکز……………………………………………………………………………………………………………………………………۳۶
ی) خوانایی فضاهای پایانه…………………………………………………………………………………………………………………..۳۶
ن) سازگاری فعالیت پایانه با کاربری های اطراف………………………………………………………………………………۳۶
۲-۷- تجارب جهانی…………………………………………………………………………………………………………………………….. ۳۷
۲-۷-۱- معرفی پروژه های موفق مترو در جهان……………………………………………………………………………………۳۷
الف) متروی کوپنهاگ…………………………………………………………………………………………………………………………….۳۷
ب) متروی برلین………………………………………………………………………………………………………………………………….۳۷
پ) ام تی آر هنگ کنگ چین…………………………………………………………………………………………………………..۳۸
ث) متروی نیویورک آمریکا…………………………………………………………………………………………………………………۳۹
ج) متروی پاریس پاریس – فرانسه…………………………………………………………………………………………………….۴۰
م) متروی لندن – انگلستان ………………………………………………………………………………………………………………۴۱
ن) متروی مسکو – روسیه………………………………………………………………………………………………………………….۴۱
و)متروی دبی……………………………………………………………………………………………………………………………………….۴۴
ه) ایستگاه های مختلف استکهلم سوئد …………………………………………………………………………………………..۴۴
ی) ایستگاه بلوار فورموسا ـ کائوسیونگ، تایوان……………………………………………………………………………….. ۴۶
۲-۷-۲- ابعاد اجتماعی در تجارب جهانی موفق………………………………………………………………………………………۴۶
نتیجه گیری……………………………………………………………………………………………………………………………………………….۴۷
۲-۱- مقدمه:
حرکت، عامل اصلی پویایی زندگی شهری و تداوم بخش کلیه فعالیت های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی در سطح شهرها است. همچنین، حمل و نقل و زیرساخت های مرتبط با آن هم به صورت مستقیم و هم با واسطه بر توسعه کالبدی شهرها اثرگذار هستند .” حمل و نقل به راستی سازنده و شکننده شهرها می باشد ” (clark,1957,240). مساله جابجایی افراد و کالاها همواره به عنوان یک مساله اساسی در شهرها مطرح بوده و نوآوری ها و سرمایه گذاریهای فراوانی در این راه انجام پذیرفته است اما بویژه پس از گسترش تولید و استفاده از وسایل نقلیه موتوری، به یکباره تحولاتی بنیادین هم در سرعت و هم گستردگی امکان ترابری در شهرها پدید آمد که به نوبه خود در تغییر ساختار شهرها و تمرکز جمعیت در آنها نقشی بسزا ایفا نمود.
همچنین، در آستانه هزاره سوم و با پیشرفت شتابنده فناوری ها و گسترش انواع وسایل ارتباطاتی بر دامنه تقاضای عمومی جهت جابجایی در شهرها افزوده شده است . در عین حال که با افزایش شهرنشینی و در نتیجه بالا رفتن ارزش زمین های درون شهرها، اختصاص سطوح کمتری به تسهیلات حمل و نقلی امکان پذیر گردیده و از این رو ضرورت اتخاذ راهکارهایی جدید جهت ترابری شهری بیش از پیش آشکار گردیده است.
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
یزد دانلود |
دانلود فایل علمی 