فایل کامل مدیریت استراتژیک از ایده تا عمل؛ بررسی علمی فرآیندهای برنامه‌ریزی، اجرا و ارزیابی راهبردهای سازمانی


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
فایل فشرده
20870
4 بازدید
۹۹,۰۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 فایل کامل مدیریت استراتژیک از ایده تا عمل؛ بررسی علمی فرآیندهای برنامه‌ریزی، اجرا و ارزیابی راهبردهای سازمانی دارای ۱۴۹ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در Power Point می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل پاور پوینت فایل کامل مدیریت استراتژیک از ایده تا عمل؛ بررسی علمی فرآیندهای برنامه‌ریزی، اجرا و ارزیابی راهبردهای سازمانی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز فایل کامل مدیریت استراتژیک از ایده تا عمل؛ بررسی علمی فرآیندهای برنامه‌ریزی، اجرا و ارزیابی راهبردهای سازمانی۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی فایل کامل مدیریت استراتژیک از ایده تا عمل؛ بررسی علمی فرآیندهای برنامه‌ریزی، اجرا و ارزیابی راهبردهای سازمانی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن فایل کامل مدیریت استراتژیک از ایده تا عمل؛ بررسی علمی فرآیندهای برنامه‌ریزی، اجرا و ارزیابی راهبردهای سازمانی :

نوع فایل: پاورپوینت (قابل ویرایش)

قسمتی از متن پاورپوینت :

تعداد اسلاید : ۱۴۹ صفحه

۱ مدیریت استراتژیک

ازایده تا عمل

۲حضرت علی (علیه السلام)
آنکس که به استقبال آینده می رود ، بیناترین است و آنکس که به آینده پشت می کند ، سرانجام سرگردان می شود. ۳ فایل کامل مدیریت استراتژیک از ایده تا عمل؛ بررسی علمی فرآیندهای برنامه‌ریزی، اجرا و ارزیابی راهبردهای سازمانی
فهرست مطالب بخش اول:
مروری بر مفاهیم- اصول و مراحل مدیریت استراتژیک
بخش دوم:
استراتژی در عمل با رویکرد ارزیابی متوازن عملکرد
بخش سوم:
نقشه های استراتژی ۴ بخش اول مروری بر مفاهیم- اصول و مراحل مدیریت استراتژیک ۵ آلیس در سرزمین عجایب آلیس گفت:
” لطفاً به من بگویید که از کدام مسیر می توانم از اینجا بروم؟“
گربه پاسخ داد:
” بستگی دارد که به کجا می خواهی بروی“؟
آلیس گفت:
”برای من کجا اهمیت ندارد“.
گربه در پاسخ گفت:
”پس مهم نیست که از کدام مسیر بروی“.
۶
کتاب هنر جنگ نوشته Sun – Tzu سردار چینی در ۳۴۰ سال قبل از میلاد بسیاری از مفاهیم استراتژی را معرفی کرد .
در اوایل دهه ۱۹۶۰ وزارت دفاع آمریکا تجربیات مهم و استراتژیک مربوط به جنگ جهانی دوم را تدوین و مبانی برنامه ریزی استراتژیک را پایه گذاری کرد .
دو سال بعد Alfread Chandler استاد دانشگاه هاروارد و در سال ۱۹۶۵ Keneth Andrews این مفاهیم را در دنیای کسب و کار مطرح ساختند.
شرکت لاکهید به مدیریت آقای ایگورانسوف اولین شرکتی بود که توانست برنامه ریزی استراتژیک را بکار گرفته و با موفقیت آنرا پیاده نماید. سیر تاریخی استراتژی ۷ واژه استراتژی در لغت یونانی هنر ژنرالها است که اولین بار در میدان جنگ متولد شد .
گروه مشاورین بوستون می گوید :
استراتژی یعنی ایجاد مزیت منحصر به فرد برای تمایز سازمان از رقبا
هنری مینز برگ صاحب نظر برجسته استراتژی را در پنج کلمه می گوید:
طرح Plan، تمهید Ploy ، الگو Pattern ، وضعیت Position ، دیدگاه Perspective
بروس هندرسون می گوید:
( جایگاه سازمان در میدان های رقابتی )‌
گروه مشاوران مک کنزی می گوید:
( درک ابعاد مختلف ساختار و مبانی رقابت در آن )‌
گری هامل:
استراتژی برنامه نیست، بلکه یک طرز نگرش است که اساس آن را تشخیص فرصت های اساسی و دستیابی به منافع نهفته در این فرصت ها تشکیل می دهد.
ادبیات استراتـژی ۸ همگی این تعاریف و تعابیر مختلف درست هستند «اگر و فقط اگر » فلسفه استراتژی را به همراه داشته باشند.یعنی بردرک و استفاده از فرصتها استوار باشد.
بدون درک فرصتهای استراتژیک ، استراتژی امری کاملاً بی ثمر خواهد بود . در واقع فرصتها درونمایه اصلی استراتژی و بدون آن هیچ نتیجه ای عاید نخواهد شد.

تبیین رویکرد استراتـژی ۹ تعریف مدیریت استراتژیک هنر و علم تدوین ، اجرا و ارزیابی وظایف چندگانه که سازمان را قادر می سازد به هدفهای بلند مدت، میان مدت و کوتاه مدت خود دست یابد . تعریف استراتژی طرح عمومی و گسترده در راستای رسیدن به اهداف سازمان . ۱۰ ضرورت مدیریت تصمیمات استراتژیک ۱- مدیریت فعالیتها و فرآیندهای اصلی ، مدیریت و پشتیبانی
۲- درک و پاسخ مناسب به تاثیرات محیطی مانند : نیازهای مشتریان تغییرات در اقتصاد ، اجتماع ، سیاست ، فرهنگ و …
۳- لزوم توجه به نیاز و انتظارات متعدد طرف های ذینفع سازمان
۴- لزوم دیدگاه برنامه ریزی و آینده نگری در سازمان
۵- انعطاف پذیری به هنگام بروز تغییرات عمده ۱۱ آرمان Vision (چشم انداز) وضعیت آینده ای که سازمان نیل به آن را آرزو دارد .
تصویری ایده آل از آنچه که ما می خواهیم و می توانیم به آن برسیم .
تخیل و الهام از اجزای بسیار مهم یک آرمانند .
یک آرمان را می توان هدف نهایی و غایی یک سازمان دانست .
هدفی که حدود ۱۰ سال وقت برای تحقق آن مورد نیاز است .
یک آرمان باید عبارتی کوتاه، مختصر و مفید باشد .
آرمان سازمان باید به سادگی بیان شده و جذاب، دلچسب و گویا باشد . ۱۲ چشم انداز Vision چشم انداز عبارتست از دیدگاه ها و نتایجی که مدیران سازمان برای آینده درازمدت سازمان مدنظر دارند و قصد دارند که به آن برسند.
چشم انداز استراتژیک بیانگ


توجه: متن بالا فقط قسمت کوچکی از محتوای فایل پاورپوینت بوده و بدون ظاهر گرافیکی می باشد و پس از دانلود، فایل کامل آنرا با تمامی اسلایدهای آن دریافت می کنید.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.