فایل کامل مطالعه نظری و کاربردی درباره دیکانستراکشن؛ بررسی مبانی فلسفی، ادبی و تأثیر در معماری و هنر


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
فایل فشرده
20870
2 بازدید
۹۹,۰۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 فایل کامل مطالعه نظری و کاربردی درباره دیکانستراکشن؛ بررسی مبانی فلسفی، ادبی و تأثیر در معماری و هنر دارای ۱۱۰ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در Power Point می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل پاور پوینت فایل کامل مطالعه نظری و کاربردی درباره دیکانستراکشن؛ بررسی مبانی فلسفی، ادبی و تأثیر در معماری و هنر  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز فایل کامل مطالعه نظری و کاربردی درباره دیکانستراکشن؛ بررسی مبانی فلسفی، ادبی و تأثیر در معماری و هنر۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی فایل کامل مطالعه نظری و کاربردی درباره دیکانستراکشن؛ بررسی مبانی فلسفی، ادبی و تأثیر در معماری و هنر،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن فایل کامل مطالعه نظری و کاربردی درباره دیکانستراکشن؛ بررسی مبانی فلسفی، ادبی و تأثیر در معماری و هنر :

فایل کامل مطالعه نظری و کاربردی درباره دیکانستراکشن؛ بررسی مبانی فلسفی، ادبی و تأثیر در معماری و هنر دارای ۱۱۰ اسلاید وقابل ویرایش می باشد

دیکانستراکشن در فارسى به ساختار زدایی، شالوده شکنى، واسازى، بنیان فکنى، ساختارشکنى و بنیان فکنى ترجمه شده است. شاید این کثرت اسامى به دلیل آن باشد که دیکانستراکشن یک نگرش چند وجهى و چند معنایی به دال ومدلول و هرنوع متنى دارد. و شاید هم به دلیل آن است که هنوز ابهامات و سؤالات زیادى در مورد دیکانستراکشن در کشور ما وجود دارد.

از آنجایى که مبانى دیکانستراکشن مستقیمأ از فلسفه دیکانستراکشن استخراج شده وبه لحاظ آشنایی نسبتأ اندک معماران با فلسفه این مکتب، براى استنباط معمارى دیکانستراکشن، ابتدا لازم است فلسفه دیکانستراکشن و مهم تر ازآن، زمینه هاى نظرى این نحله ی فکرى تبیین شود.
در نیمه اول قرن بیستم مهم ترین مکتبى که ادامه دهنده فلسفه مدرن محسوب مى شد، فلسفه اصالت وجود بود. ژان یل سارتر (۱۹۸۰- ۱۹۰۵)، فیلسوف فرانسوى، یایه گذار این مکتب است. او خردگرایى مدرن، که توسط دکارت، کانت و سایر بزرگان مدرن مطرح و تبیین شده بود، را اساس فلسفه خودقرارداد. سارتر معتقد به خرد استعلایی است. از نظر وی، “فرد ماهیت خویش را شکل مى دهد و نباید از این عامل در مسیرشخصیت فرد غافل ماند… سارتر آزادى بى قید و شرط را از امکانات ذهن آدمى دانست. به نظر اوآدمى آزاد است هرچه مى خواهد اختیار کند و به همین جهت است که باید او را مسئول انتخاب های خود دانست “.

ازنیمه دوم قرن اخیر، فلسفه مدرن و مکتب اصالت وجود و خردباوری از طرف مکتب جدیدی به نام مکتب ساختارگرایى مورد پرسش قرارگرفت. این مکتب در ابتدا توسط فردیناند دو سوسور، زبان شناس سوییسى و لوى استراوس، مردم شناس فرانسوى، مطرح شد.
ساختارگرایى واکنشى در مقابل خرد استعالایى و ذهنیت مدرن است. ساختارگراها معتقدند که عاملى مهم تر از ذهن وجود دارد که ییوسته مورد بی مهرى قرارگرفته و آن ساختار زبان است. ساختار ذهن مبنایش زبان است. انسان به وسیله زبان با دنیای خارج مرتبط مى شود. هر ذهنیتى موکول به ساختار زبان است. لوى استراوس، زبان و ساختارآن را درفهم ماهیت ذهن آدمى سخت واجد اهمیت شمرد وگفت:

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.