فایل کامل مطالعه علمی درباره بازار برق شرکتهای توزیع؛ تحلیل فرصتها، تهدیدها و چالشهای ساختاری و مدیریتی
توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد
فایل کامل مطالعه علمی درباره بازار برق شرکتهای توزیع؛ تحلیل فرصتها، تهدیدها و چالشهای ساختاری و مدیریتی دارای ۱۴ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در Power Point می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل پاور پوینت فایل کامل مطالعه علمی درباره بازار برق شرکتهای توزیع؛ تحلیل فرصتها، تهدیدها و چالشهای ساختاری و مدیریتی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز فایل کامل مطالعه علمی درباره بازار برق شرکتهای توزیع؛ تحلیل فرصتها، تهدیدها و چالشهای ساختاری و مدیریتی۲ ارائه میگردد
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی فایل کامل مطالعه علمی درباره بازار برق شرکتهای توزیع؛ تحلیل فرصتها، تهدیدها و چالشهای ساختاری و مدیریتی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن فایل کامل مطالعه علمی درباره بازار برق شرکتهای توزیع؛ تحلیل فرصتها، تهدیدها و چالشهای ساختاری و مدیریتی :
نوع فایل: پاورپوینت (قابل ویرایش)
قسمتی از متن پاورپوینت :
تعداد اسلاید : ۱۴ صفحه
بازار برق شرکتهای توزیع تیر ماه ۱۳۹۲ فرصتها ، تهدیدها و چالشها فایل کامل مطالعه علمی درباره بازار برق شرکتهای توزیع؛ تحلیل فرصتها، تهدیدها و چالشهای ساختاری و مدیریتی
فهرست مطالب مقدمه ای بر راه اندازی بازاربرق ایران
مزایای راهاندازی بازار برق ایران
راهاندازی بورس انرژی (بورس برق)
برخی چالشهای بازار برق شرکتهای توزیع اهداف تجدیدساختار صنعت و راه اندازی بازاربرق جبران کمبودهای سرمایهگذاری بخش دولتی
افزایش بهرهوری
شفافیت هزینهها به منظور فراهم کردن شرایط منطقیتر برای برنامهریزی
ایجاد محیط رقابتی و جلوگیری از انحصار
کاهش تصدیگری دولتی و تفکیک فعالیتهای حاکمیتی از تصدیگری راهاندازی بازاربرق ایران بازار برق ایران با ابلاغ آیین نامه “تعیین روش، نرخ و شرایط خرید و فروش در شبکه برق کشور” توسط وزیر محترم نیرو در تاریخ ۸۲/۰۸/۰۱ راه اندازی گردید.
در سایت مدیریت شبکه برق ایران در خصوص مهمترین دلایل و انگیزه های تجدید ساختار و راه اندازی بازار برق در ایران می توان به موارد ذیل اشاره گردیده است:
۱. ایجاد فضای رقابتی در بخشهای تولید و توزیع برق
۲. تامین منابع مورد نیاز از طریق حضور بخش غیر دولتی در سرمایه گذاری
۳. افزایش بهره وری اقتصادی راهاندازی بازاربرق ایران در ابتدای تشکیل بازار برق ، نیروگاهها و بخش تولید به عنوان فروشندگان بازار برق و شرکتهای برق منطقهای به عنوان خریداران بازار برق حضور و فعالیت مینمودند.
در سال ۱۳۸۶ و همزمان با تصویب قانون استقلال شرکتهای توزیع ، این شرکتها از شرکتهای برق منطقهای تفکیک و با حضور در بازار برق به عنوان خریدار ، موظف گردیدند که برق مشترکین خود را از بازاربرق خریدار نمایند.
مزایای راهاندازی بازاربرق نصب لوازم اندازهگیری بازاربرق و سنجش انرژی تولیدی توسط نیروگاهها و تحویلی به شرکتهای توزیع.
تدوین آییننامهها ، رویه های و دستورالعملهای لازم جهت حضور بخش خصوصی در صنعت برق و کاهش تصدی گری دولتی بر اساس سیاستهای کلی اصل۴۴ قانون اساسی.
تلاش در جهت تغییر نگرش به برق از یک خدمات دولتی به کالایی قابل عرضه توسط بخش خصوصی.
تلاش در جهت شفافیت اطلاعات و قیمتها در صنعت برق.
تلاش در جهت افزایش بهره وری و ایجاد نگرش بنگاه داری در بخشهای تجدیدساختار شده. راهاندازی بورس انرژی (برق) کاهش هزینه ها
پوشش خطر پذیری
کشف قیمت
رشد رقابت
تامین نقدینگی مورد نیاز تولیدکنندگان
شفافسازی اطلاعات بازار بورس انرژی پس از تلاش فراوان از اسفند ماه ۹۱ راه اندازی شد و اولین معامله بورس برق در تاریخ ۹۱/۱۲/۱۹ انجام شد.
در حال حاضر ۱۱ شرکت توزیع به عنوان خریدار در بورس انرژی فعال میباشند. برخی چالشهای بازار برق شرکتهای توزیع عدم ابلاغ کامل و به موقع کلیه دستورالعملهای مرتبط با بنگاهداری بخش توزیع.
عدم تطابق برخی دستورالعملها و رویههای مصوب با شرایط فعلی و بنگاهداری شرکتهای توزیع.
عدم دسترسی به اطلاعات خرید و فروش بازار برق برای خریداران.
بند ۱-۸ قرارداد فروش برق (قرارداد فیمابین شرکت مدیریت شبکه برق و شرکتهای توزیع.)
چالشهای خرید برق از بازار روزانه و تغییرات صورت پذیرفته صورتحسابهای خریداران با توجه به تصویب و اجرای دستورالعمل اجرایی بازار روز فروش در نقطه مرجع شبکه (HUB).
چالشهای مرتبط با حضور شرکتهای توزیع در بورس انرژی.
برخی چالشهای بازار برق شرکتهای توزیع ماده ۱-۸- “خسارت ناشی از تاخیر در پرداخت ها”:
خسارت ناشی از هر روز دیر کرد در پرداخت ها که به ازای هر میلیون ریال برابر است با:
=خسارت تاخیر در هر روز پرداخت(X/100)×(1000000/365)
که منظور از X ، حداقل نرخ سود مصوب شورای پول و اعتبار بعلاوه دو در سال می باشد.
– به عنوان مثال نرخ سود ۲۰% به صورت (۲۲X=) در جدول درج می شود. برخی چالشهای بازار برق شرکتهای توزیع ابهام موجود در تعیین نقطه مرجع شبکه و ضرایب هزینه ترانزیت و تلفات شرکتهای توزیع از دید مصرف کننده.
ایجاد تبعیض در قیمت خرید برق شرکتهای توزیع از بازاربرق بر اثر هزینههای تلفات و ترانزیت شبکه انتقال!
برخی چالشهای بازار برق شرکتهای توزیع عدم مطابقت شرایط افتتاح حساب بورس انرژی با اساسنامه مصوب شرکتهای توزیع.
با عنایت به محدود بودن نیروگاههای عرضه کننده در بورس انرژی ، مشاهده هماهنگی نیروگاهها در ارائه قیمت فروش و افزایش رو به رشد قیمتها.
عدم مشخص بودن وضعیت هزینه خدمات توزیع و مابهالتفاوت نرخ خرید برق در خصوص مقادیر برق خریداری شده از بورس انرژی.
نامشخص بودن منفعت شرکتهای توزیع از منفعت خرید از بورس نسبت به بازارهای موازی. دستورالعمل حصول اطمینان از پرداخت بهای برق نتیجهگیری و پیشنه
توجه: متن بالا فقط قسمت کوچکی از محتوای فایل پاورپوینت بوده و بدون ظاهر گرافیکی می باشد و پس از دانلود، فایل کامل آنرا با تمامی اسلایدهای آن دریافت می کنید.
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
یزد دانلود |
دانلود فایل علمی 