فایل ورد کامل پروپوزال همراه با مقاله پایه جدید درباره بررسی ارتباط میان استراتژی زنجیره تأمین ناب و عملکرد سازمانی


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
فایل ورد و پاورپوینت
20870
2 بازدید
۹۹,۰۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 فایل ورد کامل پروپوزال همراه با مقاله پایه جدید درباره بررسی ارتباط میان استراتژی زنجیره تأمین ناب و عملکرد سازمانی صفحه می باشد دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد کامل پروپوزال همراه با مقاله پایه جدید درباره بررسی ارتباط میان استراتژی زنجیره تأمین ناب و عملکرد سازمانی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : توضیحات زیر بخشی از متن اصلی می باشد که بدون قالب و فرمت بندی کپی شده است

پروپوزال با مقاله بیس جدید بررسی رابطه بین استراتژی زنجیره تأمین ناب و عملکرد

بیان مسئله (شامل ذکر مشکل/مشکلات اصلی، خلاء پژوهشی و پیوند بحث با مخاطبان)

زنجیره تأمین در سالهای اخیر نظر بسیاری از محققان و صنعتگران را به خود جلب کرده است.  در بازار رقابتی امروز تولیدکنندگان در صدد بهبود وضع داخلی نیستند بلکه انتخاب بهترین بازارها (با توجه به پدیده جهانی شدن) و بهترین تأمین کنندگان در صدر برنامه های انتخاب بهترین گزینه ها در هر یک از تصمیم گیری آنها قرار گرفته است. فشار رقابتی زیاد، بسیاری از سازمانها را بر آن می دارد تا محصولات و خدمات خود را سریعتر، ارزانتر و بهتر از رقیبان در اختیار مشتریان قرار دهند. مدیران نیز دریافتند که انجام چنین کاری به تنهایی و بدون داشتن تأمین کنندگان رضایت بخش ممکن نیست. از سوی دیگر اهمیت فزاینده تصمیمهای مربوط به گزینش تأمین کننده سازمانها را به بازنگری در راهبرد های خرید و ارزیابی خود وا می دارد و به همین دلیل گزینش تأمین کنندگان در ادبیات مربوط به خرید اهمیت قابل توجهی پیدا کرده است ( باقرزاده، ۱۳۸۷،۶۲).

شاید بزرگترین مشکل سازمانهای تولیدی و خدماتی، پس از مدیریت روابط با مشتریان، مدیریت مناسب زنجیره تأمین و تدارک نیازمندیهای تولیدی و خدماتی باشد. امروزه سازمانها دیگر به عنوان یک واحد تولیدی یا خدماتی بطور مجزا نمی توانند موفق به کسب مزیتهای رقابتی و افزایش سهم بازار خود شوند و نیازمند یک مشارکت برنامه ریزی شده و اصولی با تامین کنندگان و مشتریان خود می باشند. این مشارکت نیازمند یک نظارت دقیق و نظام مند می باشد که در صورت بی توجهی به آن، سازمان رو به زوال گرویده و سهم رقابتی خود را به رقبا و یا تازه واردین به صنعت موجود می دهد. از آنجا که عملکرد مناسب زنجیره تأمین ناب نقش کلیدی در موفقیت یک سازمان و دستیابی پایدار به اهداف و بویژه سودآوری آن دارد، دراین راستا استقرار یک سیستم سنجش عملکرد زنجیره تأمین در بهبود مستمر عملکرد آن توصیه می گردد. امروزه مدیران دریافته اند که برای بهبود عملکرد زنجیره تأمین بمنظور استقرار تولید ناب نیاز به ایجاد یک سیستم اندازه گیری عملکرد در زنجیره تأمین دارند. توانایی در اندازه گیری عملکرد بعنوان یکی از مهمترین ارکان بهبود و توسعه در سطوح مختلف زنجیره تأمین می باشد. در دو دهه اخیر با به کارگیری مفهوم مدیریت زنجیره تأمین در صنایع‌، موضوع انتخاب تأمین‌کننده، توجه زیادی را جلب کرده است و روشهای‌شناسایی‌ مختلفی برای آن ارائه شده است‌. از آنجا که مواد خام و قطعات، مهمترین بخش از هزینه‌های یک شرکت را به خود اختصاص می‌دهند، مدیریت خرید صحیح، اهمیت قابل توجهی در کارایی‌، اثربخشی و سودآوری یک موسسه‌ دارد. از سوی دیگر، امروزه با توجه به مفاهیم جدید مدیریت زنجیره عرضه و موارد مشابه که موجب ایجاد مشارکت با تأمین‌کنندگان و روابط نزدیک شرکت با تأمین‌کنندگان می‌شود‌، تأمین‌کنندگان و مشتریان، دیگر بعنوان رقبای سازمان شناخته نمی‌شوند بلکه اعضایی از یک مجموعه اصلی با نام زنجیره تأمین هستند که هدف هر یک، حداکثر کردن سود و افزایش بهره‌وری کل زنجیره است. رقابت پذیری زنجیره تأمین در طی سالهای اخیر همزمان با توسعه مفهوم مدیریت زنجیره تأمین بطور گسترده ای مورد بحث قرار گرفته است. شرکتهای درون زنجیره تأمین از طریق توسعه روابط نزدیک تر با شرکت های عضو زنجیره تأمین، می توانند به مزیت رقابتی پایدار دست یابند و بطور معنی داری زمان و هزینه را با توجه به مدیریت صحیح زنجیره تأمین کاهش دهند، درحالیکه همزمان به نیازهای مشتریان نیز پاسخ می دهند. در محیطی رقابتی، مدیریت زنجیره تأمین موفق، در تقویت رقابت پذیری شرکت سودمند است (رحمان سرشت، ۱۳۸۷، ۴۰).

پروپوزال کامل (فایل  Word)

۱- بیان مسأله:

۲- اهمیت و ضرورت تحقیق:

۳- پیشینه تحقیق:

۴- اهداف تحقیق:

۵- فرضیه ‏های تحقیق:

۶- مدل تحقیق

۷- سوالات تحقیق:

۸- تعریف واژه‏ها و اصطلاحات فنی و تخصصی (به صورت مفهومی و عملیاتی):

۹- بیان جنبه نوآوری تحقیق:

۱۰- روش شناسی تحقیق:

الف: شرح کامل روش تحقیق بر حسب هدف، نوع داده ها و نحوه اجراء (شامل مواد، تجهیزات و استانداردهای مورد استفاده در قالب مراحل اجرایی تحقیق به تفکیک):

ب- متغیرهای مورد بررسی در قالب یک مدل مفهومی و شرح چگونگی بررسی و اندازه گیری متغیرها:

ج – شرح کامل روش (میدانی، کتابخانه‏ای) و ابزار (مشاهده و آزمون، پرسشنامه، مصاحبه، فیش‏برداری و غیره) گردآوری داده‏ها

د – جامعه آماری، روش نمونه‏ گیری و حجم نمونه (در صورت وجود و امکان):

ر- روش نمونه گیری و حجم نمونه:

ز- ابزار تحقیق:

هـ – روش‌ها و ابزار تجزیه و تحلیل داده‏ها:

منابع :

مقاله بیس:

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.