فایل ورد کامل پاورپوینت روانشناسی اخلاق: پرسشنامه سنجش قضاوت اخلاقی جیمز رست (۱۹۷۹) و تحلیل مراحل رشد اخلاقی


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
فایل ورد و پاورپوینت
20870
2 بازدید
۹۹,۰۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 فایل ورد کامل پاورپوینت روانشناسی اخلاق: پرسشنامه سنجش قضاوت اخلاقی جیمز رست (۱۹۷۹) و تحلیل مراحل رشد اخلاقی صفحه می باشد دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد کامل پاورپوینت روانشناسی اخلاق: پرسشنامه سنجش قضاوت اخلاقی جیمز رست (۱۹۷۹) و تحلیل مراحل رشد اخلاقی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : توضیحات زیر بخشی از متن اصلی می باشد که بدون قالب و فرمت بندی کپی شده است

پرسشنامه آزمون قضاوت اخلاقی (DIT) جیمز رست (۱۹۷۹)

روایی و پایایی دارد

نحوه نمره دهی وکلید سوالات دارد.

در این پژوهش از فرم کوتاه آزمون مباحث معیّن (DIT) ساخته جیمز رست (۱۹۷۹) استفاده شد. جیمز رست و همکارانش، آزمون DIT را به منظور ساده تر کردن مصاحبه قضاوت اخلاقی (MJI[۱]) که کولبرگ آن را ساخت و در تحقیقاتش از آن استفاده می‌نمود و بعدتر نیز دیگر محقّقان از آن استفاده می‌کردند، ساختند. اجرای MJI زمان زیادی می‌گرفت و نمره گذاری آن بسیار سخت و تا حدودی طبق نظر آزماینده بود و این مطلب از عینی بودن آزمون می‌کاست. DIT تا حدود زیادی این کاستی‌ها را برطرف نمود و به پژوهش گران کمک نمود تا در زمان کمتری آن را اجرا کرده و راحت‌تر نیز آن را نمره گذاری نمایند.

DIT    شامل دو فرم بلند و کوتاه می‌باشد که فرم بلند آن شامل ۶ داستان (معمّای اخلاقی) و فرم کوتاه آن شامل ۳ داستان (معمّای اخلاقی) می‌شود. در فرم کوتاه می‌توان از هر کدام از داستان‌های فرم بلند استفاده نمود و این مسأله تأثیر چندانی در روایی و پایایی آزمون نمی‌گذارد ولی در بیشتر تحقیقات از سه داستان دکتر، زندانی فرار کرده و نشریه مدرسه استفاده شده است،  لذا در این پژوهش نیز ما از این سه داستان استفاده نمودیم. هر بخش آزمون DIT از ۴ قسمت تشکیل شده است. قسمت ابتدایی که در آن داستان (معمّای اخلاقی) بیان شده است. در قسمت دوم از آزمودنی خواسته می‌شود که پس از خواندن داستان ابتدا به سوألی که ذیل آن آمده است پاسخ بدهد که در آن از وی خواسته شده است که در این باره که شخصیّت داستان در رابطه با مسأله ای که برایش پیش آمده است، چه باید بکند، تصمیم گیری نماید. سپس در قسمت سوم جدولی  وجود دارد که در آن ۱۲ مسأله آمده است که آزمودنی باید به آن‌ها بر اساس میزان اهمّیتشان در تصمیم گیری‌اش راجع به شخصیت داستان پاسخ دهد. به این منظور باید در مقابل هر سوأل، میزان اهمّیت آن مسأله در تصمیم گیری خود درباره شخصیّت داستان را علامت بزند. اگر فکر می‌کند، یک سوأل در تصمیم گیری‌اش راجع به این که شخصیّت داستان چه باید بکند هیچ نقشی ندارد گزینه هیچ ، تأثیر کمی دارد گزینه کم، تا حدّی تأثیر دارد گزینه تا حدّی، تأثیر زیادی دارد گزینه زیاد و تأثیر خیلی زیادی دارد گزینه خیلی زیاد را علامت بزند. سپس از بین سوألاتی که گزینه خیلی زیاد را در جدول برای آن‌ها علامت زده است، باز هم عدد آن سوألاتی را که مهم‌ترین سوألات در تصمیم گیری‌اش می‌باشند به ترتیب اهمّیت اولویت بندی کند. به عنوان مثال اگر سوألات ۳،۵،۸و ۱۱ در تصمیم گیری‌اش مهم‌تر از دیگر سوألات بوده‌اند، در این قسمت باز هم مشخص می‌کند که از بین این سوألات کدام یک از بقیه مهم‌تر بوده و بیشترین تأثیر را در تصمیم گیری‌اش داشته است.

 

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.