پاورپوینت کامل بررسی تطبیقی مدارس ایرانی و نمونه‌های خارجی (سوئیس) و تحلیل علمی تفاوت‌های آموزشی و فرهنگی


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
فایل پاورپوینت
20870
4 بازدید
۹۹,۰۰۰ تومان
خرید

توجه : این پروژه به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت کامل بررسی تطبیقی مدارس ایرانی و نمونه‌های خارجی (سوئیس) و تحلیل علمی تفاوت‌های آموزشی و فرهنگی دارای ۴۵ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در Power Point می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل پاور پوینت پاورپوینت کامل بررسی تطبیقی مدارس ایرانی و نمونه‌های خارجی (سوئیس) و تحلیل علمی تفاوت‌های آموزشی و فرهنگی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.


لطفا به نکات زیر در هنگام خرید

دانلودپاورپوینت کامل بررسی تطبیقی مدارس ایرانی و نمونه‌های خارجی (سوئیس) و تحلیل علمی تفاوت‌های آموزشی و فرهنگی

توجه فرمایید.

۱-در این مطلب، متن اسلاید های اولیه 

دانلودپاورپوینت کامل بررسی تطبیقی مدارس ایرانی و نمونه‌های خارجی (سوئیس) و تحلیل علمی تفاوت‌های آموزشی و فرهنگی

قرار داده شده است

۲-به علت اینکه امکان درج تصاویر استفاده شده در پاورپوینت وجود ندارد،در صورتی که مایل به دریافت  تصاویری از ان قبل از خرید هستید، می توانید با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید

۳-پس از پرداخت هزینه ، حداکثر طی ۱۲ ساعت پاورپوینت خرید شده ، به ادرس ایمیل شما ارسال خواهد شد

۴-در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل اسلاید ها میباشد ودر فایل اصلی این پاورپوینت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد

۵-در صورتی که اسلاید ها داری جدول و یا عکس باشند در متون زیر قرار داده نشده است


بخشی از متن پاورپوینت کامل بررسی تطبیقی مدارس ایرانی و نمونه‌های خارجی (سوئیس) و تحلیل علمی تفاوت‌های آموزشی و فرهنگی :

اسلاید ۱ :

فهرست مطالب:

تعریف مدرسه

ویژگیهای یک مدرسه موفق

مقایسه نظام آموزش

ایران و سوئیس

چکیده

واژه های کلیدی

مقدمه  (آموزش و پرورش ایران )

تاریخ تحول آموزش و پرورش ایران

سیر تحول تشکیلات آموزش وپرورش

انواع مدارس و مراکز آموزشی موجود:

تاریخچه سازمان مدارس به سبک جدید در ایران

آموزش و پرورش در ایران (آموزش در ایران باستان)

نخستین دانشگاه

آموزش در دوران قاجار

بنیان‌گذاری دارالفنون

آموزش و پرورش نوین

آموزش ابتدایی در ایران

اهداف مقطع آموزش ابتدایی

از جمله مهمترین اهداف مقطع آموزش ابتدایی می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

برنامه های آموزشی

از جمله مهمترین برنامه های آموزشی مقطع آموزش ابتدایی می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

مدت زمان دروس آموزشی مقطع آموزش ابتدایی

اهداف کیفی آموزش ابتدایی

از جمله مهمترین اهداف کیفی مقطع آموزش ابتدایی می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

سیاستها ، استراتژی ها و اولویت های مقطع آموزش ابتدایی

از جمله مهمترین سیاستها ، استراتژی ها و اولویت های مقطع آموزش ابتدایی می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

مشکلات اصلی آموزش ابتدایی

از جمله مهمترین مشکلات مقطع آموزش ابتدایی می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

مقدمه ( کشور سوئیس )

اسلاید ۲ :

آموزش پایه

دیاگرام تحصیلی

دیاگرام ساده سیستم تعلیم و تربیت رسمی سوئیس

انواع مدارس (مدارس هتلداری )

مدارس شبانه روزی

مدارس زبان

ویژگیها و مشخصه های آموزشی

مزایای تحصیلی

آموزش ابتدائی سوئیس

ساختار آموزشی

برنامه های آموزشی

ارزیابی تحصیلی

نرخ تعداد دانش آموزان و مدارس ابتدایی طی سال تحصیلی ۱۹۹۵- ۱۹۹۴

مقایسه دو کشور ایران و سوئیس

چند راهکار برای بهبود آموزش و پرورش ایران

مرکز آموزش رولکس Rolex Learning Center

ضوابط و استانداردهای کلی طراحی معماری فضاهای آموزشی

۱ضوابط و استانداردهای کلی طراحی معماری فضاهای آموزشی

آیین کار ایمنی درهای مدارس

آیین کار ایمنی پنجره های مدارس[۱]

آیین کار ایمنی کریدورها و راهروهای مدارس [۲]

ضوابط طراحی ایمنی پلکان [۳]

اصول طراحی ایمنی مدارس در برابر آتش (مبحث فرار ) [۴]

اسلاید ۳ :

تعریف مدرسه

مدرسه محلی است که کودکان نیازهای دانشی و اطلاعاتی خود را از افرادی مجرب و صاحب دانش و آشنا به اصول کلاس‌داری و تدریس می‌آموزند. و در کنار آن به ایجاد ارتباط با هم‌کلاسی‌های خود پرداخته و از این طریق به مهارت‌های اجتماعی دست پیدا می‌کنند و اعتبارورزی را می‌آموزند در مدرسه است که کودک یاد می‌گیرد اضطراب جدایی از والدین را کاهش داده و به همکاری و مشارکت و بازی‌های گروهی با دیگران تبدیل ‌سازد.

مطالعات نشان داده‌اند کودکانی که در مدرسه می‌توانند با دیگران به سر برده و سازگاری پیدا کنند، در جریان تحصیلات نیز پیشرفت مناسب‌تری به دست می‌آورند بنابراین مدرسه جایی است که کودک آن را خانه دوم خود دانسته و مایل است که در آن از آرامش برخوردار باشد تا بتواند از توانایی‌ها و استعداد و قابلیت‌های خود استفاده مناسب ببرد.

ویژگیهای یک مدرسه موفق

نقش محیط‌های بنیادی، یعنی خانواده و زمینه‌های تعلیم و تربیتی آن مستغنی از تاکید و گفتگو است اما چون معلم به عنوان سازنده و فرم‌دهنده شخصیت دانش‌آموز نقش کلیدی دارد باید در درجه اول و پس از وی بقیه کارکنان مدرسه به درجات بالایی از بلوغ فکری رسیده باشند;

اسلاید ۴ :

تاریخچه سازمان مدارس به سبک جدید در ایران

  1. تاسیس دارالفنون درسال ۱۲۲۸ (ه .ش ) و آغاز معرفی نظام مدارس در ایران
  2. در قانون فرهنگ مصوب ۱۲۹۰ (ه .ش) آمده است که مدارس و مکاتب چهار نوع است: الف. مدارس ابتدایی روستایی ب. مدارس ابتدایی شهری ج. مدارس متوسطه د.مدارس عالی
  3. در سال ۱۳۱۳ دوره‌های تحصیلی ایران شامل دوره ابتدایی (۶سال)، اول متوسطه (۳سال)، دوم متوسطه (۳سال) بوده است.
  4. در قانون سال ۱۳۲۲(ه .ش ) دورهای تحصیلی عبارت بوده است از:

الف – آموزش ابتدایی(۶سال)          

ب- دوره متوسطه (دو دوره سه ساله که دوره اول عمومی و دوره دوم به بخش نظری وفنی وحرفه ای تقسیم شده است)       

  1. از سال ۱۳۴۵ لغایت ۱۳۷۰ شامل دوره‌های کودکستان (۳-۲ سال) دبستان (۵ سال) راهنمایی تحصیلی (۳ سال)، دوره متوسطه (۴ سال) و تحصیلات عالی بر حسب مورد (۷-۲ سال)
  2. از سال ۱۳۷۰ (ه . ش ) تاکنون دوره متوسطه عمومی، فنی و حرفه‌ای به مدت ۳ سال و دوره پیش‌دانشگاهی به مدت یک سال مصوب گردیده است.

اسلاید ۵ :

مقایسه نظام آموزش

ایران و سوئیس

چکیده

آموزش و پرورش کلید فتح آینده است و ازدیر باز انتظار از آموزش و پرورش آن بوده که انسان های فردا را تربیت کند و نسل امروز را برای زندگی در جامعه ی فردا آماده سازد. بنابر این ضرورت دارد برنامه ریزان و سیاست گذاران آموزشی،معلمان و مسئولان آموزش و پرورش، الزامات و مقتضیات زندگی فردا را بشناسند تا بتوانند دانش و بینش لازم را در کودکان و جوانان برای فعالیت در جامعه ی فردا را پرورش دهند.  

در راستای این سیاست، شناسایی ویژگی های آموزش و پرورش کارا و اثر بخش از اهمیت خاصی برخوردار است. مقاله حاضر در صدد شناخت ابعاد آموزش و پروزش کشور ایران با دیگر کشور های اروپایی(سوئیس) نگاشته شده که پس از ذکر مقدمه مطالبی پیرامون سیر تحول و آموزش و پرورش کنونی ۲ کشور مذکور و سپس مقایسه ی آن ها و ارائه ی راهکارهایی واقع بینانه و عملی جهت بهبود آموزش و پرورش کشورمان شده است.     

واژه های کلیدی:آموزش و پرورش – معلمان – مقایسه – ارتباط – تحول- دانش آموزان – پیشرفت

اسلاید ۶ :

مقدمه  (آموزش و پرورش ایران )

آموزش و پرورش مدرن و معاصر در ایرانـ به قدمتی تقریباً یکصد ساله، بخش مهمی از منابع این دوره از تاریخ کشورمان را به خود اختصاص داده است علی رغم اینکه در این نظام یکی از اصیل ترین و وسیع ترین قشر فرهنگی تاریخ ،‌ یعنی معلمان ،‌شرکت داشته اند و همه نهادها ،گروهها و آحاد جامعه به نوعی در تحقق اهداف آن مشارکت دارند،با این وجود اکنون بغرنج ترین مشکلات و چالش ها مواجه می باشد،به گونه ای که بسیاری از محققان و اندیشمندان جامعه،ریشه اغلب مشکلات، نا به سامانی ها و نا رسایی ها را در سیستم و فرایند آموزشی جستجو می کنند. 

آموزش و پرورش یکی از نهادهای اصلی جامعه است که تعلیم و تربیت و ساختن انسان مطلوب و مؤثر را در جامعه بر عهده دارد،برای پرورش افراد مطلوب،نیاز به یک نظام آموزشی کار آمد است که اجزا و عناصر آن اعم از مواد درسی، دانش آموز، معلم، وسایل آموزشی، فضاو ; با یکدیگردر ارتباط اند تا اهداف مورد نظر تحقق یابد. از طرف دیگر،تدریس و آموزش از نظر ماهیت و نظام ارتباطی متقابل است ودر مدرسه به سان گرئه پویایی، در صدد آماده کردن افراد برای ورود به جامعه در سطح بسیار گسترده تری است.کلاس درس نیز به عنوان یک گروه اجتماعی و کوچکترین خرده سیستم اجتماعی در نظام آموزشی دارای خصوصیات و ویژگیهای منحصر به فردی است که آن از سایر سازمانها و نهادهای اجتماعی  متمایز می کند.

اسلاید ۷ :

سیر تحول تشکیلات آموزش وپرورش

  1. در سال ۱۲۳۲ هجری شمسی و به دنبال تاسیس دارلفنون اولین بار وزارتخانهای به نام وزارت علوم تأسیس گردید.
  2. در سال ۱۲۸۸ هجری شمسی نام وزارت علوم به وزارت معارف اوقاف و صنایع مستظرفه تغییر یافت.
  3. در سال ۱۳۱۷ هجری شمسی وزارت مذکور به نام وزارت فرهنگ خوانده شد.
  4. در سال ۱۳۴۳ هجری شمسی بر اساس قانون صرفاً امور آموزش و پرورش پیش‌دانشگاهی و دانشگاهی به وزارت آموزش و پرورش محول گردید.
  5. در سال ۱۳۴۶ هجری شمسی به موجب قانون کلیه امور مربوط به دوره‌های تحصیلی مربوط به دوره‌های تحصیلی پیش‌دانشگاهی به عهده وزارت آموزش و پرورش گذاشته شد.
  6. درسال ۱۳۶۶ قانون اهداف و وظایف وزارت آموزش و پرورش در۴ فصل ۱۳ ماده و ۹ تبصره تصویب گردید.

اسلاید ۸ :

آموزش ابتدایی در ایران

آموزش ابتدایی : مشتمل بردوره آموزشی ۵ ساله ویژه کودکان رده های سنی ۶ تا ۱۱ سال می باشد.

اهداف مقطع آموزش ابتدایی

از جمله مهمترین اهداف مقطع آموزش ابتدایی می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

۱-  برقراری فضای مناسب آموزشی جهت پیشرفت اخلاقی و اعتقادی دانش آموزان

۲-  پرورش استعدادها و خلاقیتهای کودکان

۳-  بهبود قدرت بدنی و جسمانی کودکان

۴- آموزش خواندن ، نوشتن ، محاسبه و برقراری معاشرت اجتماعی با سایر اعضاء اجتماع

۵-  آموزش مسائل بهداشت فردی و گروهی

برنامه های آموزشی

از جمله مهمترین برنامه های آموزشی مقطع آموزش ابتدایی می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

علوم قرآنی و تعلیمات دینی انشاء و املاء فارسی

زبان فارسی (خواندن و درک مطلب)

تعلیمات اجتماعی

علوم هنری (نقاشی،خطاطی، کاردستی)

علوم طبیعی و بهداشت

علوم ریاضی

ورزش و تربیت بدنی

دروس مذکور در هفته ۲۴ ساعت ارائه شده و زمان هر کلاس درس ۴۵ دقیقه می باشد.

اسلاید ۹ :

اهداف کیفی آموزش ابتدایی

از جمله مهمترین اهداف کیفی مقطع آموزش ابتدایی می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

۱-  اعمال تغییرات ساختاری در نظام آموزشی مطابق با نیازهای واقعی جامعه و برنامه توسعه جهانی به منظور رشد کیفیت و نرخ بهره وری داخلی آموزش و پرورش

۲-  ارائه آموزشهای پایه به کودکان استثنایی

۳-  اصلاح ساختار اداری و روشهای اجرایی حوزه آموزش

اسلاید ۱۰ :

سیاستها ، استراتژی ها و اولویت های مقطع آموزش ابتدایی

از جمله مهمترین سیاستها ، استراتژی ها و اولویت های مقطع آموزش ابتدایی می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

۱- اصلاح و تغییر ساختار نظام آموزش ملی مطابق با نیازهای جامعه و توسعه، ارتقا کیفیت و کارائی برنامه های آموزشی مقطع آموزش ابتدایی با رجوع به اسلام ، قرآن و سنت پیامبر (ص)در جهت گنجاندن ارزشهای روحی و معنوی در برنامه های آموزشی

۲- توجه به قوانین ،برقراری همکاریهای گروهی ، تعهد به مشارکت در موضوعات سیاسی اجتماعی ، توجه به موضوع سلامت روانی کودکان

۳- برقراری هماهنگی میان سیاست های فرهنگی سیاسی ، اجتماعی و اقتصادی مورد پذیرش وزارت آموزش و پرورش با سایر سیاستگذاران ملی

۴- کاهش نرخ ترک تحصیل و ایجاد علاقه و انگیزه ادامه تحصیل درمیان کودکان از طریق اولویت دادن به اجرای سیاست غلبه برمشکلات و کمبودهای آموزشی مقطع آموزش ابتدایی با توجه به تفاوت های قومی و فرهنگی

۵- اعمال سیاستهای انعطاف پذیر در اجرای متدهای متفاوت آموزشی و بهره گیری از نیروی انسانی ، فضا ، ابزارها و امکانات آموزشی در جهت پاسخگویی به نیازمندیهای محلی مطابق با نوع و سطح آموزش ، جنسیت ، میزان علاقه مندی و استعداد دانش آموزان

۶- اولویت دادن به آموزش معلمان و اجرای برنامه هایی در جهت ارتقاء موقعیت معلمان و تعیین موقعیت آنان در جامعه و اتخاذ سیستم آموزشی واحد به عنوان الگوی راهنما

۷- تأکید بر اهمیت ارزیابی پیوسته و اصلاح روشها، سیاستها و برنامه های آموزشی

۸- جلوگیری از ارزیابی های انحصاری و مقطعی آموزشی به ویژه در میان دانش آموزان مقطع آموزش ابتدایی

۹- اولویت دادن به ارزیابی پیوسته نرخ مردودین و تجدیدیها ، بررسی دلایل و ارائه طرح هایی در جهت رفع مشکلات مذکور

۱۰- ارائه برنامه های آموزش ابتدایی به کودکان سراسر کشور

۱۱- اتخاذ و اجرای برنامه های مورد نیاز جهت ثبت نام کلیه کودکان و تمرکز منابع و تسهیلات در جهت جبران کمبودهای مناطق محروم

۱۲- برقراری روابط همکاری با سازمانهای ذیربط، بسیج کلیه منابع و جلب توجه و مشارکت فعال دولت در جهت پرداختن به موضوعات فرهنگی ، حمایتی ، رفاهی و قانونی

۱۳- تربیت کادر آموزش ابتدایی مناطق محروم و دور افتاده از طریق گسترش موسسات و دانشگا ه های تربیت معلم

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.