فایل ورد کامل تحقیق حرفه‌گرایی در حسابداری و تحلیل دیدگاه‌های فرهنگی در کشورهای در حال توسعه


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
فایل ورد و پاورپوینت
20870
4 بازدید
۹۹,۰۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 فایل ورد کامل تحقیق حرفه‌گرایی در حسابداری و تحلیل دیدگاه‌های فرهنگی در کشورهای در حال توسعه دارای ۲۱ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد کامل تحقیق حرفه‌گرایی در حسابداری و تحلیل دیدگاه‌های فرهنگی در کشورهای در حال توسعه  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل تحقیق حرفه‌گرایی در حسابداری و تحلیل دیدگاه‌های فرهنگی در کشورهای در حال توسعه،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن فایل ورد کامل تحقیق حرفه‌گرایی در حسابداری و تحلیل دیدگاه‌های فرهنگی در کشورهای در حال توسعه :

حرفه گرائی در حسابداری –دیدگاه فرهنگی در کشورهای درحال توسعه

خلاصه :
هدف :بررسی تاثیرات فرهنگ بر حرفه گرائی در ۱۲ کشور در حال توسعه با ارزشهای فرهنگی هافسد(۱۹۸۰)و مدل گری (۱۹۸۸)است .

طرح /روش تحقیق /رویکرد : ارتباط هفت متغیر با مدل قابل آزمون منتج به طبقه بندی ۱۲ کشور در حیطه کنترل قانونی تا حرفه گرائی گردید.داده ها از سال ۱۹۹۶ تا ۲۰۰۰ از منابع مختلف اخذ گردیدو.۱۲ کشور مورد بررسی از کشورهای خاورمیانه وشمال افریقا انتخاب گردید.واز تجزیه وتحلیل culsterدر طبقه بندی این کشورها استفاده گردید .

نتایج :نتایج حاکی از آن است که کنترل قانونی مطابق با فرضیات گری در اتباط با ایران تایید می گردد و تاحدی برای بحرین ،اردن،عمان و قطر تایید می گردد .ضمنا برای پاکستان ،ترکیه ،مالزی و اندونزی آن رد می گردد.

محدودیت های تحقیق : یکی از مشکلات اصلی این تحقیق جمع آوری داده های زیاد از کشورهای گوناگون است.

ضرورت تحقیق: یافته های این تحقیق منبع اطلاعاتی در ارتباط با قدرت یا اختیار حسابداری در این کشورهاست که دانش و ادبیات بین المللی را در ارتباط با حسابداری این کشورها بهبود می بخشد.
کاربرد:یافته های این تحقیق در فرآیند هماهنگی در رویه های بین المللی حسابداری مفید است

کلمات کلیدی :حسابداری ،کشورهای در حال توسعه ،فرهنگ

نوع تحقیق: بررسی ادبیات
مقدمه :
اثر فرهنگ بر سیستمهای حسابداری در کشورهای مختلف در سه دهه اخی موضوع تحقیق بوده است . ارزشهای مختلف فرهنگی بر ارزشهای حسابداری در سطح ملی وبین المللی تاثیر می گذارد (fechner&kilgore1994).در این زمینه ، فرهنگ در جوامع مختلف بر سیستمهای حسابداری ملی تاثیر به سزائی داردواختلاف رویه های مختلف حسابداری از اختلاف ارزش های فرهنگ ملی نشأت می گیرد. محیط فرهنگی بعنوان یک سیستم ملی یا منطقه ای ، شامل زبان، آداب و رسوم ، مذهب ، خصوصیات، قانون، آموزش و سازمانهای اجتماعی، تکنولوژی و فرهنگ مادی است . انتظار این است که تعامل این عناصر بر حسابداری بسیار پیچیده باشد .. موضوع این بحث ارتباطی است که بین ارزشهای فرهنگ ملی و ارزشهای منبعث از سیستم های حسابداری است. ارتباط ارزشهای اجتماعی با ارزشهای حسابداری با مطالعات گری آغاز گردید و در حقیقت توسعه ابعاد ارزش های اجتماعی هافستد ( فردگرائی در مقابل جمع گرائی، اجتناب از ابهام ضعیف و قوی، فاصله قدرت کم وزیاد مردگرائی در مقابل زن گرائی به ارزشهای مختلف حسابداری( کنترل قانونی، حرفه گرائی ، یکنواختی و انعطاف پذیری ، خوش بینانه در مقابه محافظه کاری و شفافیت در مقابل پنهانکاری)می باشد.

هدف این مقاله بررس چگونگی تأثیر عوامل فرهنگی بر حرفه گرائی در کشورهای در حال توسعه است .با کاربرد مدل ارزشهای حسابداری گری و مطالعات فرهنگی هافسد، چارچوب نظری جهت ارزیابی قدرت یا اختیار حسابداری (کنترل قانونی یا حرفه گرائی ) در کشور های در حال توسعه بسط و آزمون می گردد .۱۲ کشور منتخب در این مطالعه عبارت از: بحرین، ایران، بنگلادش، اندونزی، اردن، کویت، عمان، مالزی، پاکستان قطر، عربستان و ترکیه است .
توسعه نظری

هافسد در سال ۱۹۹۷ فرهنگ را به عنوان برنامه جمعی تعریف نموده که سبب تمایز اعضای یک گروه یا یک دسته از سایرین می گردد . وی اختلاف فرهنگی را در چهار سطح ( سمبلیک، فهرمانی ، مذهبی و ارزشها) طبقه بندی و اذعان نمود ارزشها سخت ترین مفهوم جهت تعریف هستند ارزش به طور کلی تمایل به ترجیح وظایف یا امور خاص بر دیگری می باشد. بنابراین ارزشها طریق ویژه ای از رفتار ند که به وسیله جامعه یا فرد ترجیح داده می شوند. بنابراین ارزشهای مختلف فرهنگی در مرزهای ملی سبب ایجاد اختلافات عمده در ارزشهای اجتماعی و مصنوعات آن از قبیل رویه های حسابداری می گردد. اختلاف در رویه های حسابداری از ظهور اختلاف در ارزشهای فرهنگی حاصل می گردد لذا فرهنگ و حسابداری در ارتباط با یکدیگر می باشند

شایان ذکر است مطالعه هافسد از توجه ویژه سایر رشته ها برخوردار گردیده ودر واقع ۶۰۰ مطالعه بین ۱۹۸۱ تا۱۹۹۲ در این خصوص صورت پذیرفته است. بنابراین استفاده از این ارزشها در متون و تحقیقات حسابداری نسبتاً قابل توجیه می باشد .. جدول شماره ۱ معیارهای مختلف هافسد را در کشورهای در حال توسعه نشان می دهد
کشور فردگرائی فاصله قدرت اجتناب از ریسک مردگرائی
شاخص رتبه شاخص رتبه شاخص رتبه شاخص رتبه
اندونزی ۱۴ ۶-۷ ۷۸ ۴۳-۴۴ ۴۸ ۱۲-۱۳ ۴۶ ۲۲
ایران ۴۱ ۲۷ ۵۸ ۲۴-۲۵ ۵۹ ۲۰-۲۱ ۴۳ ۱۷-۱۸
مالزی ۲۶ ۱۷ ۱۰۴ ۵۰ ۳۶ ۸ ۵۰ ۲۶-۲۷
پاکستان ۱۴ ۶-۷ ۵۵ ۲۲ ۷۰ ۲۶-۲۷ ۵۰ ۲۶-۲۷
ترکیه ۳۷ ۲۴ ۶۶ ۳۴-۳۵ ۸۵ ۳۴-۳۵ ۴۵ ۲۰-۲۱
عربستان ۳۸ ۲۵ ۸۰ ۴۴-۴۵ ۶۸ ۲۴-۲۵ ۵۳ ۲۸-۲۹
جدول شماره یک
Cray در سال ۱۹۹۸ ارزشهای اجتماعی وفرهنگی هافسد را به ارزشهای حسابداری تبدیل و یک رابطه بین آنها برقرار کرد. مدل وی اذعان بر این دارد که کلیه تصمیمات سیاسی حسابداری در سطح ملی در واکنش به ارزشهای اجتماعی هافسد گرفته می شود . توجیه cray در ارائه چارچوب پیرو توضیحات هافسد از ابعاد فرهنگی می باشد و الزاماً متضمن جایگزینی ارزشهای حسابداری با ابعاد فرهنگی می گردد
H1 : با بالا رفتن یک کشور در اصطلاح فرد گرایی و کاهش در رتبه اجتناب از ریسک و فاصله قدرت به احتمال زیاد حرفه گرایی رشد نماید .
در مدل cray حرفه گرایی به عنوان رجحان حسابداران به اعمال قضاوت حرفه ای در امور حسابداری تعریف شده که متضمن ایجاد تشکلات قانون گذار حرفه ای است این در مقابل کنترل قانونی است یعنی اعمال فشار بر حسابدارن تا الزامات قانونی را رعایت نمایند که در صورت تخطی مجازات قانونی را به همراه دارد. مطابق مدل cray فرد گرایی بالا و اجتناب از ریسک و فاصله قدرت کم در جامعه حرفه گرایی را افزایش می دهد. وی اذعان بر آن دارد که رجحان قضاوت حرفه ای مستقل ریشه درچارچوب فرهنگی با وابستگی کم دارد که تاکید بر استقلال ،اعتقاد به تصمیمات شخصی واحترام به تلاش انفرادی است .بر این اساس وی اشاره بر این دارد که حرفه گرائی در فاصله قدرت قانونی کم شکل می گیرد.
بهرحال ،همسازی حرفه گرائی با در جامعه با وابستگی کم و تسلط عملکرد مستقل در جامعه بسیار سازمان یافته قابل انتقاد بوده است .شایان ذکر است در این مقاله ،استقلال از جامعه مورد نظر نبوده بلکه استقلال گروه خاص (حسابداران )در اعمال مهارات ویژه مورد نظر می باشد . در جوامع غربی ،شاغلین حسابداری بسیار سازمان یافته بوده ومستلزم ثبت واحرازء شرایط خاص قبل از ارائه خدمات حرفه ای به موکلشان می باشند .

روش شناسی

داده های این تحقیق از منابع مختلف از سال ۱۹۹۶ تا ۲۰۰۰ با ارسال نامه الکترونیکی به شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار هر کشور جمع آوری شد. در آغاز با ارسال نامه به بورس اوراق بهادار هر کشور تقاضای گزارشات سالانه ، ۲۰شرکت منتخب گردید. در صورت عدم دریافت پاسخ ،مکاتبات بعدی با شرکتهای منتخب انجام تا گزارشات سالانه واصل گردد .علاوه برمکاتبات مطروحه، گزارش سالانه شرکتهای اندونزی از طریق اینترنت دریافت گردید در مجموع ۱۳۲ گزارش سالانه از کشورهای منتخب جمع آوری شد. علاوه بر محتویات گزارشات سالانه این بررسی به موضوع کنترل قانونی یا حرفه گرایی در ارتباط با حرفه حسابداری، استاندارهای حسابداری و حسابرسی در این کشورها می پردازد متعاقباً جهت اخذ اطلاعات در این زمینه مکاتباتی با تشکلات حرفه ای در آن

کشورها انجام و یا از طریق اینترنت با سازمانهای مختلف ملی و بین المللی تماس تا اطلاعاتی لازم از محیط حسابداری این کشورها جمع آوری گردد. حیطه قدرت حسابداری در این کشورها مطابق مدل گری از کنترل قانونی تا حرفه گرائی بوده ورتبه واقعی هر کشور در این حدود قرار می گیرد سپس لازم است تا متغیرهای گری که شاخص حرفه گرائی بوده شناسائی گردد .در این تحقیق f(a)بعنوان متغیر مستقل برای قدرت حسابداری تعریف می شود یا قدرت حسابداری=f(a)

 

F(A)بصورتی که جدول زیر نمایش می دهد،دردو حیطه قانونی یا حرفه گرائی قرار می گیرد .

جدول شماره (۲)
کشور جمع گرائی فاصله قدرت اجتناب از ریسک نتایج گری
عربستان بالا زیاد قوی کنترل قانونی
اندونزی بالا زیاد ضعیف کنترل قانونی
ایران بالا زیاد قوی کنترل قانونی
مالزی بالا زیاد ضعیف کنترل قانونی
پاکستان بالا زیاد قوی کنترل قانونی
ترکیه بالا زیاد قوی کنترل قانونی
میانگین بالا زیاد قوی کنترل قانونی

کشور کل مکاتبات پاسخ داده شده نرخ واکنش (درصد)
بحرین ۲۰ ۷ ۳۵
بنگلادش ۲۰ ۵ ۲۵
اندونزی ۲۰ ۲۰ ۱۰۰
ایران ۲۰ ۱۱ ۵۵
اردن ۲۰ ۱۸ ۹۰
کویت ۲۰ ۶ ۳۰
مالزی ۲۸ ۹ ۳۲۱۴

عمان ۲۸ ۸ ۲۸۵۷
پاکستان ۲۰ ۱۳ ۶۵
قطر ۲۰ ۵ ۲۵
عربستان ۲۰ ۵ ۲۵
ترکیه ۵۰ ۲۵ ۵۰
کل ۲۸۶ ۱۳۲ ۴۶۱۵
مدل طبقه بندی کشور ها

حر حرفه گرائی کنترل قانونی

بالا کم
۱۰۰% ۷۰ % < 50% 30 % > 0%

هفت متغیر مستقل در این مطالعه انتخاب گردید
v6) v5, , v4 ،,v3, v2 ،۱ F(a)=F(v

جدول شماره چهار متغیرهای هفت گانه بهمراه منطق انتخاب آنها را تشریح می نماید .با اختصاص عدد یک به جواب مثبت و صفر به جواب منفی ،یک مقیاس درصدی از میانگین کلیه متغیرها ایجاد که دلالت بر درجه قدرت در هرکشور دارد. میانگین درصدهای کلیه کشورها ،سطح اختلاف قدرت مورد انتظار هر کشور را نشان می دهد .بعنوان مثال ،جواب به متغیرهای کشور بحرین شامل چهار بله و۳ خیر باشد میانگین ۷/۴یا ۵۷۱درصد نمره ویزه کشور بحرین در ارتباط با قدرت حسابداری است .شکل شماره یک حاکی از آن است کشور بحرین در زیر ۷۰ درصد واقع می شود بنابراین گرایش به سمت حرف گرائی دارد .

تجزیه وتحلیل culsterدر دسته بندی و طبقه بندی کشورها استفاده می گردد .این تجزیه وتحلیل culsterیک تجزیه وتحلیل داده های توصیفی است .در این روشها قضایا (انسان ،شی و;)در گروه های مشابه طبقه بندی تا همبستگی ضعیف یا قوی بین انها آشکار گردد .در واقع درجه شباهت در حرفه گرائی در این کشور ها را نمایش می دهد .کشور های در حال توسعه در این مطالعه ،کشورهای هستندکه توسط بانک جهانی طبقه بندی شده اند .بهرحا تعارف دیگری از کشورهای در حال توسعه بوده که بعضا در مقابل هم می باشند.

متغیر های مستقل
منطق سوالات
آیا تشکیلات حرفای حسابداری یا حسابرسی
در کشور موجود است. وجود تشکیلاتی در جامعه که حاکی از تقاضا برای خدمات حسابداری وحسابرسی است
آیا این تشکیلات استانداردهای حسابداری وحسابرسی
ملی را توسعه می دهد مدرکی از تنظیم قوانین توسط تشکیلات حرفه ای
آیا گزارش حسابرسی همراه صورت های مالی ارائه

ونظر حرفه ای مطابق استاندارد ابراز می گردد مدرکی از نیاز به قضاوت حرفه ای بر اساس استاندارها
اگر نه،آیا گزارش حسابرس استانداردهای ملی وبین
المللی بکار می برد .
مدرک استقلال تشکیلات حرفه ای
آیا تشکیلات حرفه حسابداری وحسابرسی از دولت مستقل هستند
مدرکی ازکنترل هایی که بر حرفه اعمال می شود
آیا قوانین حسابداری وحسابرسی توسط تشکیلات
مدون می گردد
حدود تنظیم قوانین توسط حرفه
آیا صورتهای مالی براساس قوانین تجارت تهیه
نمی گردد
در صورت جواب مثبت حسابداری به عنوان کنترل قانونی طبقه بندی می شود.

آیا تشکیلات حرفه ای حسابداری و حسابرسی در کشور وجود دارد بلی ۱
آیا تشکیلات حرفه استانداردها را وضع می نماید خیر ۰

اگرنه آیا گزارشات سالانه بر استاندارهای بین المللی قرار می گیرد؟ بلی ۱
آیا قضاوت حسابرس همراه با گزارشات سالانه است؟ بلی ۱
آیا تشکیلات حرفه ای مستقل از دولت است؟ خیر ۰

قوانین حسابداری و حسابرسی توسط دولت یا تحت نفوذ آن نیست؟ خیر ۰
گزارش سالانه بر قوانین تجارت دولت تنظیم نمی گردد خیر ۰
میانگین ۵۷۱۴/۰

به علاوه اکثر مطالعات از ارتباط بین فاکتورهای فرهنگی و سطح توسعه اقتصادی در کشورهای در حال توسعه حمایت می کنند دلایل انتخاب این کشورها عبارت است از اینکه همه این کشورها توسط بانک جهانی به عنوان کشورهای در حال توسعه طبقه بندی شده اند و کلیه این کشورها آسیایی بوده و اکثراً مسلمان هستند از این لحاظ اگر مذهب یک فاکتور فرهنگی باشد و اسلام مذهب اصلی آنها باشد سپس این کشورها اشتراک فرهنگی دارند.
نتایج

H1 کلیه کشورها در نمونه کنترل قانونی بر قدرت حسابداری دارند.
جدول ۶ نتایج تحقیق را در برمی گیرد بطوریکه جدول نشان می دهد این فرضیه کلاً برای ایران رد می شود اما در کشورهای پاکستان، ترکیه، اندونزی و مالزی تایید می گردد. بهر حال در کشور بنگلادش، اردن، عمان وقطر تمایل به کنترل قانونی وجود داشته بعبارتی فرضیه به صورت کامل رد نمی شود به طوری که میانگین آن ها کمتر از ۵۰ درصد است. استباط یکسانی برای بحرین، کویت و عربستان استفاده شده که حاکی از گرایش به حرفه گرائی بوده است . در جدول ۷ میانگین هر متغیر اندازه گیری شده است.

و ادامه بحث در خصوص نتایج بر جدول ۷ قرار می گیرد .تشکلات حرفه ای، حسابداری و حسابرسی ،فعالانه درگیر در توسعه حسابداری و حسابرسی در اکثر کشورها به استثناء عمان و قطرمی باشند ارزیابی متغیر ۱ حاکی از میانگین ۸۳ درصدی بوده که استنباط کافی برای حرفه گرایی قوی می باشد.
در ۳۳ درصد کشورها شامل اندونزی، مالزی، پاکستان، عربستان استاندارهای ملی حسابداری و حسابرسی حاکم بوده است شایان ذکراست که دولت ایران اولین استاندارهای حسابداری و حسابرسی ملی را در تاریخ حسابداری این کشور تدوین نموده است.

داده ها نمایانگر آنند که کلیه گزارشات سالانه در این کشورها همراه با گزارش حسابرس بوده که اظهار نظر وی در ارتباط با رعایت استانداردهای حسابداری و حسابرسی یا قوانین موضوعه بیان شده است همچنین آشکار گردید که کشورهای بحرین ،اردن ،عمان ،قطر ،پاکستان ،عربستان استاندارد بین المللی را به عنوان استاندارد ملی پذیرفته یا به عنوان مکمل همراه با استاندارهایشان استفاده می کنند.
جدول -۶
نمونه میانگین H1
ایران ۰۲۸۵۷ R4

بنگلادش ۰۴۲۸۶ SC1
اردن ۰۴۲۸۶ SC1
عمان ۰۴۲۸۶ SC1
قطر ۰۴۲۸۶ SC1

بحرین ۰۵۷۱۴ P2
کویت ۰۵۷۱۴ P2
عربستان ۰۵۷۱۴ P2
پاکستان ۰۷۱۴۳ A3
ترکیه ۰۷۱۴۳ A3
اندونزی ۰۸۵۷۱ A3
مالزی ۰۸۵۷۱ A3

SC-1 تمایل به کنترل قانونی ۳-Aتایید فرض
۲-Pگرایش به حرفه گرائی ۴-R رد می گردد

جدول -۷

متغیرها میانگین
۱ ۰۸۳
۲ ۰۳۳
۳ ۱۰۰
۴ ۰۵۰
۵ ۰۶۷
۶ ۰۱۷
۷ ۰۱۷

۶۷ درصد از تشکلات حرفه ای حسابرسی و حسابداری در بحرین، بنگلادش، اندونزی، کویت، مالزی، پاکستان، قطر وعربستان مستقل از دولت می باشند .بهرحال تنها قوانین حسابداری و حسابرسی در مالزی و اندونزی تحت تأثیرقوانین دولتی نیست . در سایر کشورها، دولت فعالانه درگیر در توسعه استاندارهای حسابداری و حسابرسی می باشد. .تنها گزارشات سالانه در اندونزی ومالزی مطابق استانداردهای حسابداری وحسابرسی ملی نه قانون تجارت تنظیم می گردد. جدول ۸ نتایج تجزیه و تحلیل و دسته بندی این کشورها بر اساس تمایل کم یا زیاد به حرفه گرایی را نشان می دهد گروه ۱ و۲ حائز بالاترین سطح اختیار یا حرفه گرائی بوده و شامل مالزی، اندونزی، پاکستان و ترکیه است. گروه ۳ و ۴ بین کنترل قانونی و حرفه گرایی قرار گرفته و شامل عربستان، کویت، بحرین، قطر،

اردن و بنگلادش است آخرین گروه که حائز بالاترین سطح کنترل قانونی بوده ایران است. نتایج اختیار یا قدرت حسابداری در ایران با یافته های آقای پورجلالی و میک سازگار است جدول ۲ دیاگرام درختی حرفه گرایی در کشورهای در حال توسعه را نشان می دهد. به صورتی که شکل نشان می دهند کشورها به پنج دسته طبقه بندی می شوندبعلاوه در شکل، کشورها به دو گروه مختلف طبقه بندی شده که اولین گروه شامل ایران، بنگلادش، بحرین، عربستان و ترکیه است ودومین گروه شامل عمان، قطر، اندونزی و مالزی است به هر حال اختلاف چشم گیر در جدول در ارتباط باکشور مالزی واندونزی بوده که حرفه گرایی در آنها بیش از بقیه کشورها می باشد.

نتایج
این مطالعه ۱۲ کشور در حال توسعه در خاورمیانه و شمال آفریقا در اصطلاح قدرت حسابداری طبقه بندی نموده و دیدگاهی از حرفه حسابداری در این کشورها ارائه ودر اصطلاح کنترل قانونی و حرفه گرایی آنها را طبقه بندی می نماید . نتایج حاکی از آن است که فرضیه گری برای ایران تأیید و برای قطر، عمان، اردان و بنگلادش تا حدی اثبات می گردد وبرای پاکستان، ترکیه کاملاً رد می شود

 

حرفه گرائی گروه کشورها
بالا ۱ مالزی ،اندونزی
۲ پاکستان ،ترکیه
۳ عربستان ،کویت ،بحرین
۴ قطر،عمان،اردن،بنگلادش
کم ۵ ایران

به هر حال نتایج بایستی با احتیاط تقسیر گردد.
همه کشورها در این مطالعه از جامعه مسلمانان انتخاب گردیدهاست حمید((hamid et al. در سال ۱۹۹۳ پیش بینی نموده که اسلام مانع هماهنگی رویه های حسابداری بویژه در کشورهای مورد بررسی می باشد.
Baydoun&willett اعتقاد بر این دارند که سیستم های حسابداری در کشورهای جهان سوم تحت تأثیر رویه های حسابداری کشورهای غربی،شرکتهای چند ملیتی، موسسات حرفه ای محلی و در نهایت موسسات اعطای اعتبار، ملل صنعتی قرار دارد.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.