فایل ورد کامل مقاله شرکت جنرال الکتریک به عنوان یکی از صد شرکت برتر جهان و تحلیل علمی جایگاه آن
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
فایل ورد کامل مقاله شرکت جنرال الکتریک به عنوان یکی از صد شرکت برتر جهان و تحلیل علمی جایگاه آن دارای ۱۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد فایل ورد کامل مقاله شرکت جنرال الکتریک به عنوان یکی از صد شرکت برتر جهان و تحلیل علمی جایگاه آن کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل مقاله شرکت جنرال الکتریک به عنوان یکی از صد شرکت برتر جهان و تحلیل علمی جایگاه آن،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن فایل ورد کامل مقاله شرکت جنرال الکتریک به عنوان یکی از صد شرکت برتر جهان و تحلیل علمی جایگاه آن :
شرکت جنرال الکتریک یکی از صد شضرکت برتر
سابقه: ۱۲۸
بنیانگذار: توماس ادیسون
فعالیت: تولیدات صنعتی خدمات مالی بازرگانی و رسانهای
فروش (۲۰۰۵): ۱۵۲ میلیارد دلار
تعداد کارکنان (۲۰۰۵): ۳۰۷ هزار نفر
مدیر سابق (معروف): جک ولش
مقدمه
ویژگی شرکت جنرال الکتریک (GE) تنها در این نیست که قدیمیترین و پرارزشترین بنگاه اقتصادی جهان است؛ بنیانگذار این شرکت، توماس ادیسون است و اکنون با ۱۵۰ میلیارد دلار درآمد در رتبه هشتم شرکتهای برتر جهانی ایستاده است؛ بسیاری اختراعات و ابداعات توسط محققان این شرکت صورت گرفته و تجهیزات و وسایل موثری برای بهبود سطح زندگی انسانها توسط آن عرضه شده است؛ یک شرکت جهانی که در زمینه نوآوری و کیفیت پیشتاز است، جنرال الکتریک است،
اما جنرالالکتریک شرکتی است که مفهوم و تاثیر رهبری را در قاموس شرکتهای صنعتی جهان و مدیریت کسب و کار معنای دیگری بخشید. نام جنرالالکتریک با نام جک ولش مدیرعامل افسانهای شرکت در دو دهه ۸۰ و ۹۰ گره خورده است. او بود که انقلابی عظیم در شرکت ایجاد کرد و سبکی از رهبری را در عرصه کسب و کار بنگاههای اقتصادی ارائه داد که شعاع تاثیرات آن تا سالهای طولانی باقی خواهد بود. جکولش برگ دیگری به پرونده موفق این شرکت عظیم صنعتی افزود: نگاهی نو به امر رهبری سازمانها و عرضه داشت سبکی نوین در این عرصه.
تاریخچه
مخترع نامآور، توماس ادیسون در سال ۱۸۷۸(م) شرکت لامپهای الکتریکی ادیسون را بنا نهاد. هدف او تولید تجاری یکی از اختراعات تاثیرگذار او یعنی لامپ الکتریکی بود، گرچه تولید و ع
رضه سایر اختراعات نیز در دستور کار او قرار داشت. اولین کارخانه تولید لامپ در سال ۱۸۹۰ توسط او تاسیس شد. دو سال بعد، ادغام شرکت ادیسون با شرکت توماس هاستون، شرکت جنرال الکتریک را پدید آورد و چارلز کافین به عنوان مدیرعامل شرکت تازه تاسیس یافته تا سال ۱۹۱۲ رهبری آن را برعهده گرفت. اولین آزمایشگاه تحقیقات علمی شرکت باحضور سه نفر درسال ۱۹۰۰ پابه عرصه وجود نهاد. در سیر زمان، ابداعات و اختراعات و تجهیزات بسیاری از سوی شرکت روانه بازار مصرف گردید: از پنکه برقی درسال ۱۹۰۲، توربینهای عظیم بخار (۱۹۰۳)، نان برشته کن برقی (۱۹۰۵)، لکوموتیو برقی (۱۹۰۸)، اجاق برقی (۱۹۱۰)، لامپ خودرو (۱۹۱۲)، پلاستیک های رزینی (۱۹۱۲)، لوله اشعهX) 1913)، یخچال (۱۹۱۷)، تجهیزات ارتباطات رادیویی (۱۹۱۸)، موتور قدرتمند هواپیما (۱۹۱۸)، تجهیزات اشعه X) 1920)، ایستگاههای رادیویی (۱۹۲۲)، تلویزیون (۱۹۲۷)، تاسیس کارخانه پلاستیک سازی و عرضه بسیاری لوازم خانگی و مصرفی و صنعتی (۱۹۳۰)، ماشین لباسشویی (۱۹۳۰)، تهویه مطبوع (۱۹۳۲)، دستگاههای برقی کوچک آشپزخانه نظیر همزن (۱۹۳۶)، اولین شبکه تلویزیونی (۱۹۴۰)، اولین موتور جت (۱۹۴۱)، تجهیزات ناوبری اتوماتیک هواپیما (۱۹۴۳)، تجهیزات راداری (۱۹۴۵)، باران ساز (۱۹۴۶)، یخچال دودر (۱۹۴۷)، تجهیزات پخت نان (۱۹۴۷)، موتور جت با سه برابر سرعت صوت (۱۹۵۷)، مغناطیسهای ابررسانا (۱۹۶۲)، نور لیزر (۱۹۶۲)، تجهیزات اسکن بدن انسان (۱۹۷۶)، اولین رادیوی ساعتدار برنامهخور (۱۹۷۸)، آبمیوهگیر (۱۹۷۸)، فیبر نوری (۱۹۸۱)، سفینه فضاپیمای مشاهدهگر مریخ (۱۹۹۲)،; تا سیستمهای جامع بیمه، بهداشت و رسانهای.
جنرال الکتریک در زمان رهبری پیشین خود، جک ولش که در دو دهه ۸۰ و ۹۰ استمرار داش
ت تغییرات بسیاری به خود دید. ولش از ۳۵۰ کسب وکار، بسیاری را برچید، فروخت یا ادغام کرد و ۱۱ حوزه برتر را برای رهبری جهانی برگزید. این ۱۱ شرکت ۹۰ درصد درآمد شرکت را کسب میکردند. او فعالیتهای نفتی، نیمه هادی، مبدلهای بزرگ، تهویه مطبوع، رادیو، کابل و لوازم خانگی کوچک را حذف کرد و فعالیتهای خدماتی، بهداشتی، بیمهای و رسانهای را گسترش داد. بهگونهای که امروز و بیش از ۶۰ درصد درآمد شرکت از عرضه خدمات مختلف مالی و بیمهای حاصل می شود و حدود نیمی از سود عملیاتی شرکت در خارج از آمریکا بهدست میآید.
حوزههای فعالیت
همانگونه که در قسمت تاریخچه اشاره شد، حوزههای فعالیت جنرال الکتریک موارد بسیاری را دربر میگیرد. این حوزههای کسب وکار در آغاز دهه ۱۹۸۰ که جک ولش رهبری شرکت را بهعهده گرفت از ۳۵۰ فراتر میرفت اما تحت رهبری او تنها کسب وکارهای برتر باقی ماندند و بقیه فروخته یا ادغام شدند. امروزه جنرالالکتریک از۶ کسب وکار عمده تشکیل شده که هریک واحدهایی را در بر میگیرد:
۱ – مالی بازرگانی نظیر وام، لیزینگ، برنامههای مالی و بیمههای تجاری؛
۲ – صنعتی نظیر محصولات برقی و صنعتی، لوازم خانگی بزرگ، سیستمهای اتوماسیون کارخانجات، پلاستیکها، محصولات سیلیکونی و کوارتزی، فناوری سنسورها؛
۳ – مالی مشتری نظیر خدمات اعتباری، کارتهای بانکی، بیمههای اعتباری؛
۴ – بهداشت؛ پارادایم نوین در مراقبت از بیماران. هماکنون ۳۲۰ هزار ماشین عکسبرداری عارضهیابی بیش از ۲۳۰ میلیون اسکن در سال میگیرد؛
۵ – NBCبینالمللی، شبکه خبری واطلاعرسانی و تفریحی؛
۶ – زیربنایی نظیر موتورهای هواپیما (۱۷ هزار و۸۰۰ موتور در بیش از ۸۱ هزار هواپیما در ۴۰۰ خطوط هوائی سالانه ۶۶۰ میلیون مسافر را جابهجا میکند)، گاز، نفت، انرژی، فناوری و خدمات فرایندهای ریلی، توربین (۳۰۰۰ توربین حدود ۷۰۰ گیگاوات انرژی در جهان تولید میکند).
فرهنگ سازمانی و ارزشها
ارزشها کلید موفقیت جنرال الکتریک است. ارزشها فراتر از کلمات هستند و روح جنرال الکتریک را منعکس میکنند و راهنمایی برای حرکت و رفتار در بطن تغییرات بهشمار میآیند. بیش از ۱۲۰ سال است که جنرال الکتریک بهخاطر عملکرد و روح خلاقش تحسین شده است. مجله فورچون در سال ۲۰۰۶ برای ششمین بار شرکت را بهعنوان اولین رتبه در شرکتهای تحسینبرانگیز معرفی کرده است. از دیدگاه شرکت، ارزشها همه چیز است. شرکت کسانی را که به ارزشها بها نمیدهند کنار میگذارد هرچند کارشان نتیجه بخش باشد. ارزشها در شرکت عبارت است از: اشتیاق، کنجکاوی، ابتکار، پاسخگویی، همراهی، تعهد و هیجان.
ولش ارزش اول در جنرال الکتریک را درستی میدانست و برموارد زیر تاکید داشت:
_ عشق به برتری _ تنفر از دیوانسالاری _ پذیرش اندیشهها و پیشنهادها _ نگرش به دگرگونی بهعنوان فرصت نه تهدید _ اندیشه جهانی داشتن _ هدفهای پرچالش برگزیدن _ پاسخگویی و تعهد _ رفتار بدون مرز _ مشارکت _ داشتن دیدگاه روشن، ساده و واقعگرا _ سرشار از انرژی و توان و نیرودهی به دیگران.
در بیانیه ارزشهای کنونی شرکت بر چهار مورد تاکید شده است:
۱ – رؤیابینی : رؤیابینی و خلاقیت از همان زمان تشکیل شرکت که ادیسون با ایدههای خود جهان را تغییر داد وجود داشت. جنرال الکتریک تنها به دلیل یک قابلیت خود برتر از دیگران ایستاده است و آن قابلیت رؤیابینی است. این احساس، همه چیز را ممکن جلوه میدهد. جسارت و جرئت میدهد که چیزی بزرگتر و بهتر باشد. دعوتی است به رویاپردازی و انجام فعالیتها و کارهایی که نمی دانید می توانید انجام دهید.
۲ – حل مسئله : هرکسب و کار یک دلیل و فلسفه وجودی دارد. باید به این پرسش پاسخ دهد که چرا ما هستیم. در مورد جنرال الکتریک این پرسش، یک پاسخ دارد. ما هستیم تا مسائل را برای مشتریان و اجتماع و خود حل کنیم.
۳ – ساختن : از صفر تا ۶۰ در ۶ ثانیه، کوشش از صفر تا ۵ میلیارد دلار در ۵ سال. این چشمانداز آینده نیست. مقصد نیست، بلکه یک تلاش است برای رشد و توسعه. برای رسیدن به آینده تنها یک راه وجود دارد: ساختن.
۴ – رهبری : سه واژه و مفهوم پیشین بدون رهبری فقط یک لفظ است. مسئولیت رهبری هدایت چیزی که امروز بود و نیست بلکه مسئولیت تغییر است. تغییر اساسی چیزی است که رهبری نامیده میشود.
منابع انسانی
زمانی که در سال ۱۹۸۱، جک ولش مدیرعامل افسانهای جنرال الکتریک بهقدرت رسید، ۴۰۴ هزار نفر در آن شرکت عظیم مشغول به کار بودند. او این تعداد را طی یک دهه به ۲۲۰ هزار نفر تقلیل داد و بدین جهت به «جک نوترونی» معروف گشت. ولش به یک انقلاب ساختاری دست زد، لایههای اضافی سازمانی را حذف کرد و ۲۵ هزار پست مدیریت، ۵۰۰ مدیریت ارشد و ۱۳۰ معاون را کاهش داد. او براین باور بود که باید شرکت را جمعوجورتر، سختکوشتر و رقابتیتر کرد. در آن زمان، کارکنان شرکت، آن را چون ابرکشتی نفتکش میدانستند که نیرومند و پایدار در آب است اما ولش میخواست شرکت بیشتر مانند قایقی پرشتاب باشد که تند و چابک به حرکت در میآید. او از دیوانسالاری بیزار بود. ولش معتقد بود عامل موفقیتهای شرکت مردمان بزرگ بودهاند نه
راهبردهای بزرگ، بدین جهت کار خود را یافتن اندیشههای بکر و بزرگ و پخش آن در سراسر سازمان با شتاب حرکت نور میدانست. ولش دگرگونی را یک شعار نمیدانست. معتقد بود دگرگونی از انتصاب آدمهای مناسب در جایگاه شغلی مناسب بهدست میآید. بدین جهت بود که مرکز آموزش شرکت در کروتون ویل را تاسیس کرد و آن را جایگاهی برای نشست طوفانهای ذهنی و چالش اندیشههای مدیران ارشد و آموزش و تربیت مدیران تازه کار قرار داد.
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
یزد دانلود |
دانلود فایل علمی 