فایل ورد کامل مقاله کارورزی مهندسی مکانیک و تهیه نقشه قطعات؛ تحلیل علمی مهارتهای عملی، طراحی فنی و کاربردهای آموزشی
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
فایل ورد کامل مقاله کارورزی مهندسی مکانیک و تهیه نقشه قطعات؛ تحلیل علمی مهارتهای عملی، طراحی فنی و کاربردهای آموزشی دارای ۱۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد فایل ورد کامل مقاله کارورزی مهندسی مکانیک و تهیه نقشه قطعات؛ تحلیل علمی مهارتهای عملی، طراحی فنی و کاربردهای آموزشی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل مقاله کارورزی مهندسی مکانیک و تهیه نقشه قطعات؛ تحلیل علمی مهارتهای عملی، طراحی فنی و کاربردهای آموزشی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن فایل ورد کامل مقاله کارورزی مهندسی مکانیک و تهیه نقشه قطعات؛ تحلیل علمی مهارتهای عملی، طراحی فنی و کاربردهای آموزشی :
کار ورزی مهندسی مکانیک و تهیه نقشه قطعاتی
شرکت مهندسی خور تولید کننده قطعات پرس و متخصص در طراحی قالب های برشی ، فرم ، کشش و طراحی و ساخت پانل گیج های کنترلی می باشد که فعالیت خود را چند سال اخیر شروع کرده و توانسته جایگاه خوبی در صنعت برای خود ایجاد کند .این شرکت که در ابتدا در محیطی به مساحت ۳۰۰۰ متر مربع فعالیت خود را آغاز کرده بود اینک توانسته محیط شرکت خود را به۰۰۰ /۳۰ متر مربع افزایش داده و توانسته تقریبا برای ۵۰۰ نفر اشتغال زایی کند.
شرکت مهندسی خور که یک شرکت کاملا خصوصی می باشد توانسته کیفیت و قدرت خود را به میزانی افزایش دهد که مستحق دریافت مدرک ISO و استاندارد های جهانی گردد که اینها همه بر پایه یک سیستم مهندسی جامع و کامل می باشد این شرکت که در چهار چوب SOWYPLON گنجانده می شود به شکل کاملا دقیق و تخصصی تجزیه و تعریف برای سیستم اجرایی می گردد. این مدارک به چند نمونه تقسیم می شوند که تنها به چند مورد از آنها اشاره می شود.
۱- BOM یا مواد پرسی : این موارد شامل میزان اولیه مواد مصرفی ، وزن مواد مصرفی ، جنس مواد مصرفی ، تاریخ انقضاء ، محل تغذیه ، می باشد .این مدارک سهولت کار را برای را برای قسمت تامین محیا می کند.
۲- CP یا نقاط کنترلی : این مدرک که مراحل تولید قطعه را تک تک به اختصار توضیح می دهد و نشانگر نقاط کنترلی مهم می باشد در این مدرک نمودار کامل وظایف هر یک از واحد های اجرایی مشخص گردیده است.
۳- OPC یا نمودار پروسه تولید : این مدرک که به شکل یک نمودر جهت برنامه ریزی تولید تک به تک از مراحل تولید قطعه را به شکل کلی مشخص می گردد.
۴- PS یا PAKING SHEET این مدرک دستورالعمل و طریقه چیدمان و بسته و بندی یک قطعه نهایی را برای واحد اجرایی توضیح و مشخص می کند.
۵- PFMFEA این مدرک که یکی از مدارک تخصصی و مهم می باشد شامل خطاهای احتمالی و راهکارهای رفع خطای پوسه تولید قطعه می باشد لازم به ذکر است که این مدرک تنها توسط متخصصین مجری و با سابقه کاری پیش بینی و تهیه می شود.
این شرکت با وجود چنین سیستم مدیریتی توانسته کیفیت خود را تا حدی افزایش و تضمین کنند که قادر به تولید قطعات گیر بکسی با ترانس های بسته گردد. این شرکت توانسته تا کنون طرف قرارداد خوبی برای شرکت های بزرگی همچون ساپکو ، سایپا ، آذین، محور خودرو ، خودرو قالب ، صنایع دفاع ، بهمن خودرو و دیگر شرکت های بزرگ صنعتی کشور می باشد.
این شرکت که بیشتر بر روال اجرایی مهندسی معکوس برای قطعات می باشد و حتی توانایی طراحی و اصلاح قطعات خودرویی را می باشد.
اینجانب مهدی سلطانی که در فرصت پیش آمده افتخار داشته زیر نظر متخصصین و پرسنل با تجربه این شرکت دوره کار آموزی خود را شروع و به اتمام برسانم و با استفاده از تجربیات ایشان نگاهی متفاوت به رشته مورد تحصیلی خودم داشته باشم و تمام سعی تلاشم را برای توسعه و اعتلای این رشته به نحو احسن انجام بدهم.
مهندسی مکانیک شاخهای از مهندسی است که با طراحی، ساخت و راهاندازی دستگاهها و ماشینها سروکار دارد. مهندسی مکانیک نقش به سزایی در بالا بردن امنیّت زندگی، بهبود کیفیّت کلّی زندگی، و نیز ایجاد شور و نشاط اقتصادی ایفا میکند. به جرئت میتوان گفت که مهندسی مکانیک، گستردهترین رشته مهندسی از نظر دامنه فعالیّتها و کاربردها است.
مهندسان مکانیک، اصول اساسی نیرو، انرژی، حرکت و گرما را به کار برده و با دانش تخصصی خود، سیستمهای مکانیکی و دستگاهها و فرآیندهای گرمایی را طراحی کرده و میسازند. مهندسان مکانی
ک، گستره وسیعی از دستگاهها، فرآوردهها و فرآیندها را تولید میکنند؛ به عنوان نمونه:
موتورها و سیستمهای کنترل خودرو و هواپیما، نیروگاههای الکتریکی، دستگاههای پزشکی، اجزا و قطعههای گوناگون از موتورهای با ابعاد میکروسکوپی گرفته تا چرخدندههای غولآسا، فناوری لیزر، طراحی و ساخت به کمک رایانه، ماشینی کردن یا خودکارسازی (اتوماسیون) و روباتیک، انواع گوناگونی از فرآوردههای مصرفی از دستگاههای تهویه مطبوع گرفته تا رایانههای شخصی و تجهیزات ورزشی، ماشینها و دستگاههایی که هر یک از فرآوردههای بالا را به صورت انبوه تولید میکنند.
میتوان گفت تقریباً همه جنبههای زندگی، در ارتباط با مهندسی مکانیک هستند. هر چیزی که حرکت کند یا انرژی مصرف نماید، احتمالاً یک مهندس مکانیک در طراحی یا ساخت آن نقش داشته است.
• چرخ دنده
• ۱ مهندسان مکانیک معروف
• ۲ زمینههای فعالیّت در مهندسی مکانیک
• ۳ آینده شغلی مهندسی مکانیک
• ۴ مباحث اساسی در مهندسی مکانیک
• ۵ مهمترین نرم افزارهای مورد استفاده در مهندسی مکانیک
مهندسان مکانیک معروف
چند تن از مهندسان مکانیک معروف که پیش از این میزیستهاند، عبارتاند از:
• کارل (فردریش) بنز (۱۸۴۴-۱۹۲۹): مخترع موتور های دیزلی و بنیان گذار موتور های احتراق داخلی ( هم دوره با دایملر و می باخ)و سازنده اولین خودروی تجاری ، مبدع پدال گاز در خودرو و سیستم جرقه زنی با استفاده از شمع و باتری، مخترع کلاچ و مکانیزم تعویض دنده ، کاربراتور و رادیاتور نیز از اختراعات اوست.
• گوتلیب ویلهلم دایملر (۱۸۳۴-۱۹۰۰): مهندس و طراح صنعتی ، به همراه می باخ مخترع اولین موتور سیکلت (دوچرخه موتور دار)و پیشرو در گسترش موتور های احتراق داخلی، پدر بزرگ موتور های احتراق داخلی.
• چستر کارلسون (۱۹۰۶-۱۹۶۸): دستگاه زیراکس از نوآوریهای اوست.
• ساموئل کولت (۱۸۱۴-۱۸۶۲): سازنده اسلحه کولت.
• سویچیرو هوندا (۱۹۰۶-۱۹۹۱): بنیانگذار شرکت معروف هوندا.
• آیزاک سینگر (سینجر) (۱۸۱۱-۱۸۷۵): سازنده نخستین چرخ خیاطی خانگی.
• آلفرد برنارد نوبل: پایهگذار اندیشه جایزه نوبل.
• رودولف دیزل: سازنده موتورهای معروف دیزل که با گازوئیل کار میکنند.
• ویلیس کریر: مخترع تهویه مطبوع
• دونالد کرن:در زمینه مبدلهای حرارتی خدمات ارزنده ای بر جای نهاد و مولف کتاب heat exchanger design نیز میباشد.
• می باخ ویلهلم(۱۸۴۶-۱۹۲۹):مهندس و طراح صنعتی، صاحب نشان میباخ، همکاری با دایملر در ساخت موتور های احتراق داخلی و موتور های چهار زمانه،دارنده دکترای افتخاری از دانشگاه اشتوتگارت، عضو افتخاری انجمن مهندسین آلمان.
• نیکلاس اتو(۱۸۳۲-۱۸۹۱):مهندس ومخترع اولین موتور احتراق داخلی با بازدهی مطلوب ،تعمیم دهنده مفهوم چهار زمانه به موتورهای احتراق داخلی.
• جیمز وات: تکمیل کننده موتور بخار و پدر انقلاب صنعتی
زمینههای فعالیّت در مهندسی مکانیک
زمینههای فعالیّت مهندسی مکانیک به طور جامعتر عبارتاند از:
• در زمینه طراحی:
o ماشینها و دستگاههایی که هر نوع محصولی را ساخته و بستهبندی میکنند.
o تجهیزات گردنده مانند پمپها، فشردهسازها (کمپرسورها)، دمندهها، توربوماشینها (توربینها و ;).
o موتورهای درونسوز
o مخزنهای تحت فشار، رآکتورها، مبادلهکنهای گرمایی، دیگهای بخار
o سامانههای لولهکشی
o وسیلههای نقلیه مانند خودرو، کامیون، اتوبوس، هواپیما، قطار و ;
o تجهیزات حمل مواد مانند تسمهنقّالهها، روباتها و ;
o طراحی کنترلر برای سیستمهای دینامیکی
• در زمینه تحلیل:
o شکست دستگاهها
o بهبود عملکرد و قابلیّت اطمینان
o انتقال گرما
o ارتعاشات مکانیکی، آکوستیک
o پیزوالکتریک
• در زمینه آزمایش:
o آزمایش کیفیّت، امنیّت و قابلیّت اطمینانِ فرآوردهها، دستگاهها و فرآیندها
• در زمینه فرآیندهای ساخت و تولید
o فرایندهای ماشینکاری سنتی
o فرایندهای ماشینکاری غیر سنتی
o فرایندهای شکلدهی شامل شکلدهی ورقی و حجمی
o طراحی و ساخت قالبها و قیود
o روشهای اتصال و جوشکاری
o عملیات حرارتی
o روشهای ریخته گری
o مترولوژی و سیستمهای اندازه گیری
• زمینه های نوین
o فن آوری نانو
o سیستم های میکروالکترومکانیکی (حسگری و عملگری)
o سیستم های دارو رسانی در ابعاد نانو
o سیستم های میکرو و نانو سیالاتی
o نانو روباتها
• همکاری با مهندسان دیگر رشتهها (مانند مهندسی عمران، برق، شیمی و 😉 به منظور طراحی واحدهای تولیدکننده انواع گوناگون فرآوردهها
آینده شغلی مهندسی مکانیک
چشمانداز شغلی مهندسان مکانیک، امیدبخش و بااستحکام است. برای مثال، در ایالات متحد آمریکا، رشد شغلها و حرفههای مربوط به مهندسی مکانیک، هر سال حدود ۱۶ (۳۵ هزار شغل) است و انتظار میرود این آهنگ رشد تا سال ۲۰۰۸ میلادی حفظ شود. مهندسان مکانیک از روزگاران گذشته تا به امروز، اغلب در بخشهای صنعتی زیر نقش عمدهای ایفا میکنند:
هوا فضا، خودروسازی، واحدهای شیمیایی، فن آوری نانو، رایانه و الکترونیک، ساختمانسازی، انواع فرآوردههای مصرفی، انرژی، مشاوره مهندسی و بخشهای دولتی.
همچنین صنعت پزشکی و داروسازی، فرصتهای شغلی هیجانانگیزی را برای مهندسان مکانیک به وجود آوردهاند تا نیروها و دانشهای زیستی را در هم بیامیزند. همچنین فرصت شغلی این رشته در ایران نسبت به رشته های دیگر بسیار مناسب است.
مباحث اساسی در مهندسی مکانیک
مبحثها و موضوعهای اساسی مهندسی مکانیک عبارتاند از:
• ایستاییشناسی (استاتیک)
• پویاییشناسی (دینامیک)
• مکانیک مادهها (مقاومت مصالح)
• ترمودینامیک مهندسی
• دینامیک سیّالات
• انتقال گرما (انتقال حرارت)
• نظریه کنترل
• سیستمهای کنترل شامل:
o سیستمهای هیدرولیکی کنترل
o سیستمهای نیوماتیکی کنترل
o سیستمهای ارتعاشی کنترل
o سیستمهای مکاترونیکی کنترل
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
یزد دانلود |
دانلود فایل علمی 