فایل ورد کامل مقاله ارتباط روان‌شناختی رنگ‌ها با ویژگی‌های شخصیتی افراد؛ تحلیل علمی تأثیر رنگ بر رفتار و احساس


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
فایل ورد و پاورپوینت
20870
2 بازدید
۹۹,۰۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 فایل ورد کامل مقاله ارتباط روان‌شناختی رنگ‌ها با ویژگی‌های شخصیتی افراد؛ تحلیل علمی تأثیر رنگ بر رفتار و احساس دارای ۵۱ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد کامل مقاله ارتباط روان‌شناختی رنگ‌ها با ویژگی‌های شخصیتی افراد؛ تحلیل علمی تأثیر رنگ بر رفتار و احساس  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل مقاله ارتباط روان‌شناختی رنگ‌ها با ویژگی‌های شخصیتی افراد؛ تحلیل علمی تأثیر رنگ بر رفتار و احساس،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن فایل ورد کامل مقاله ارتباط روان‌شناختی رنگ‌ها با ویژگی‌های شخصیتی افراد؛ تحلیل علمی تأثیر رنگ بر رفتار و احساس :

رابطه رنگ ها با خصوصیات افراد

مقدمه:
ما می توانیم با رنگها احساس نزدیکی کنیم زیرا که رنگ بر درمان دردها و مشکلات ما تاثیر مطلوبی دارد رنگها قادرند ما را تسخیر کنند می توانند کاری کنند که به احساس درون خود توجه کنیم رنگها بیانگر نگرانیها و ناراحتی های روحی و ذهنی هستند، حالتهایی که جرات بیان آنها را به دیگران نداریم و رنگها به ما تعادل روحی می دهند و این چیزی جز سلامتی روانی نیست(معمار، ۱۳۷۶) در این تحقیق که دارای صفحه می باشد در مورد رنگ ها، خواص، ویژگی و تاثیرات آنها در زندگی ما صحبت شده است.

رنگ
تاریخچه رنگ:
گفته شد(اولین رنگی که پیدا شد آبی آسمانی بود. اما گیاهان نبودند که بوسیله آلت ادراکشان از آن رنگ متاثر شوند و نه هیچ چشمی از حیوان که به آن رنگ بنگرد و بعد از آبی آسمانی، آبی دریایی، سپس کلروفیلی نباتات آنگاه گیاهان و حیوانات کره خاکی را از رنگهای گوناگون خود پر زرق و برق گردانید پس از مراحل فوق انسان پا به کره خاکی گذاشت و زندگی بشر آغاز شد. اولین رنگهایی که بشر اولیه به وجود آنهایی پی برد- سفید و سیاه شب و روز بود. گردش شب و روز یا به عبارت دیگر ظهور رنگ آبی تیره در شب برای او با استراحت خوب و سکوت همراه بود و رنگ زرد و روشن در روز تداعی کننده فعالیت و کار و کوشش شمار می رفت(علی اکبر زاده، ماهنامه تربیت، ۱۳۷۰)

در میان انسانها نیز رنگ ها از آغاز خلقت معنا و مفهوم خاص خود را داشته اند و اکثرا نزد پیشینیان رنگ با عرفان آمیخته بود، در تمدن های باستانی ما رنگ مظهر نور بود به همین دلیل، رنگ با خدایان مرتبط گشته بود، به طور مشابه، تمدن های یونانی رنگ را با توازن گیتی توام می دانستند.

زندگی مصریان باستان مملو از سمبل های رنگی بود، نزد آنان زمان ابدیتی سبزرنگ می نمود. در کیش برهمایی«زرد» رنگ مقدس به شمار می آمد. دین یهود، فرفر، آبی، ارغوانی و سفید را مقدس می دانست و رنگ مقدس حضرت محمد سبز بود(ویلیز، ۱۳۷۶)

بیش از همه نقاشیهایی که در پنجره کلیساهای مربوط به قبل از دوران رنسانس به جا مانده است، نشان می دهد مردم برخی رنگها را سمبل آرامش می دانسته اند، همین طور در بین ماندالاهای تبت و سرخپوستان ساندماندالا در ناواهو الهه عطارد همانند فرشتگان مقرب به رنگ زرد ظاهر می شود که خود سمبلی از روح است. مریم مقدس را اغلب در پیراهنی به رنگ آبی آسمانی نقاشی می کنند که نشان از محفوظ بودن جان اوست از قرون وسطی رنگ قرمز در جامعه رنگ اشراف شد و همزمان با ظهور غیبگویی، ارزش سمبولی رنگها کم کم بدست فراموش سپرده شد.(فلمار، ۱۳۷۶)

گرچه انسان همیشه با رنگ سروکار داشته و تحت تاثیر آن قرار گرفته است، اما فقط اخیرا توانسته رنگ سازد و از آن استفاده کند، تا قبل از سده نوزدهم، تعداد محدودی از رنگ ها و رنگ ریزه ها شناخته شده بودند، که آنها هم اساسا از مواد آلی بود و بسیار گران، طوریکه وسایل تزیین رنگ آمیزی شده نشانه تشخیص و ثروت بود. صدها حلزون زندگی خود را از دست دادند تا یک امپراطور رومی می توانست ردای باشکوه ارغوانی به تن بپوشد این وضعیت در صد ساله اخیر تغییر کرد، در آغاز با سنتز رنگهای شناخته شده و سپس با استخراج زغال رنگ، اکسید کردن فلزات استفاده از رنگ رونق گرفت. وسایلی که امروز ساخته می شوند. همگی یا بخشی از آنها رنگ اولیه خود را حفظ می کنند و تا زمان استهلاک رنگ ثابتی دارند. اینک بدون اغراق می توان گفت: که هزارات رنگ از هر نوع، خام یا پخته و برای هر گونه استفاده های در دسترس است(لوشر، ۱۳۸۱)
تعریف رنگ

رنگ: اسم پهلوی«RANG» آنچه از صورت ظاهری چیزی به چشم آید و دیده شود از سبزی و سرخی و زردی و نظایر آن و ماده ای که از معدن یا گیاه یا با عمل شیمیایی به صورت پودر یا مایع تهیه کنند و برای رنگ آمیزی یا نقاشی بکار ببرند(عمید، ۱۳۷۰)
تعریف رنگ از نظر روان شناسی: رنگ همچون کلامی گویا است رنگها بیانگر نگرانیها و ناراحتی های روحی و ذهنی هستند حالتهایی که جرات بیان آن ها را نداریم. رنگها با ما تعادل روحی می دهند رنگها را می توان هم سمبل زندگی و هم سمبل مرگ دانست(فلمار، ۱۳۷۶)
منشا اهمیت رنگ

زندگی بشر از بدو آغاز بر پایه عواملی از قبیل شب و روز، تاریکی و روشنایی وضع شده بود که خارج از کنترل وی بودند شب باعث می شد تا فعالیت بشر متوقف شود. بنابراین بشر به غار خود روی می آورد، خودش را لای لباس خزدار می پیچید و به خواب می رفت یا اینکه بالای یک درخت می رفت و در عین راحتی منتظر طلوع آفتاب می ماند. روز بشر را به فعالیت وا می داشت. بنابراین، برای یافتن غذا به دنبال شکار یا تغذیه های تازه رفت. شب سکون بی حرکتی و کاهش سوخت و ساز فعالیت را به همراه دارد. رنگ های مربوط به این دو محیط

رنگ های آبی تیره، آسمان، شب و رنگ زرد روشن نور خورشید. رنگ آبی تیره رنگ آرامش و سکون است و رنگ زرد روشن امید و فعالیت می باشد چون این رنگها محیط های شب و روز را نشان می دادند بنابراین عواملی هستند که بشر را کنترل می کنند تا اینکه قابل کنترل در دست بشر باشند؛ لذا آنها به عنوان رنگ های غیر مستقل معرفی می شوند، که پدیده های طبیعت آنها را تنظیم می کند. شب(آبی تیره) بشر را ناگزیر می سازد تا از فعالیت دست کشیده و استراحت کند در حالیکه روز(زرد روشن) انسان را به فعالیت وا می دارد.

فعالیت بشر یا در جهت پیروزی و تحصیل بود یا در جهت حمایت خود. فعالیت های مربوط به حمله و پیروزی معمولا با رنگ قرمز مشخص می شود؛ و فعالیت های مربوط به دفاع با رنگ سبز نشان داده می شد. به این دلیل که فعالیت های بشر اعم از حمله(رنگ قرمز) یا دفاع(رنگ سبز) حداقل تحت کنترل وی بود، بنابراین این عوامل و رنگ ها بعنوان رنگ«مستقل» یا«تنظیم کننده» توصیف شده اند.(لوشر، ۱۳۸۱)

فیزیولوژی رنگ
آزمایش هایی که افراد را از لحاظ روانی ملزم به تفکر اندیشه درباره رنگ قرمز تیره کرده نشان داده است که این رنگ به طور قطعی روی سیستم اعصاب اثر می گذارد، فشار خون را بالا می برد، میزان تنفس و ضربان را سریعتر می کند. بنابراین رنگ قرمز محرکی است که روی سیستم اعصاب بخش سمپاتیک سیستم خود کار عصبی موثر باشد. بعبارت دیگر رنگ آبی سیر از لحاظ روانی تاثیراتی را به خود اختصاص می دهد- موجب کاهش فشار خون می شود، میزان تنفس و ضربان قلب را کند می کند. لذا رنگ آبی تیره آرامش را به همراه دارد و به ویژه روی بخش پاراسمپاتیک سیستم عصبی خود کار تاثیر می گذارد. شبکه های پیچیده اعصاب و بافت های عصبی که بدن و سایر قسمتها را کنترل می کند دو بخش را در بر دارند- سیستم اعصاب مرکزی(CNS) و سیستم عصبی اتوماتیک یا خودکار(ANS).

سیستم عصبی مرکزی وظایف فیزیکی و حسی را در آستانه آگاهی یا بالاتر بعهده دارد، سیستم عصبی اتوماتیک بعبارت دیگر وظایف مربوط به زیر آستانه آگاهی را در بر می گیرد- و به همین دلیل باید بر یک اساس خودکار و مستقل عمل کند. ضربان قلب، بالا و پائین رفته ریه ها، هضم غذا، که در واقع اعمال پیچیده غیر ارادی بدن می باشند از وظایف سیستم عصبی خودکار به شمار می آیند. حتی امروزه مکانیسمی به طور کامل به وسیله رنگی واقعا شناخته نشده که به عنوان یک رنگ تشخیص داده شود. وقتی که یک سوال ساده مثل اینکه«چطور رنگ ها را می بینیم؟» مطرح می گردد، نظریه های متفاوتی برای یافتن پاسخ صحیح ارائه می شود، و زمانی فرا می رسد که ما واقعا نمی توانیم صحت پاسخ را بسنجیم و یا آن را غلط می پنداریم یا اینکه یک فرضیه نادرست است، به هر حال نظریه تضاد«هرنیگ» فیزیولوژیست به نظر می رسد که تقریبا با آنچه که به طور طبیعی از استفاده تست رنگ مشاهده می شود، مطابقت دارد.

هرینگ دریافت که ارغوان بینایی(ماده ای که در شبکیه چشم وجود دارد و به ام رودسپین شناخته می شود.)
در اثر رنگ های روشن بی رنگ می شود و وقتی در معرض رنگ های تیره قرار می گیرد دوباره رنگ خود را به دست می آورد رنگ روشن یک اثر شکننده«کاتابولیک» دارد، در حالیکه رنگ تیره یک تاثیر سازنده«آنابولیک» دارد بنابر نظریه هرینگ مادامیکه ارغوان بینایی در معرض کاتابولیسم قرار گیرد آن را می شکند.(لوشر، ۱۳۸۱)
رنگ از دیدگاه اسلام

اسلام دین فطرت است و در این آیین(اسلام) فطرت پاک انسانی نه تنها نفی نشده بلکه انحراف از آن، نمی باشد و مطرود است تعالیم اسلام همه براساس فطرت و بر مبنای برآوردن نیازهای طبیعی جسمی دورانی انسان با حفظ اعتدال و با سمتگیری به سوی هدف اصلی که همانا کمال انسانی است می باشد، فطرت و خلقت انسان طلب زیبایی است که منشا آن جمال بی مثال حق است.(ا; جمیل و یحب الجمال)

یکی از وجوه زیبایی، زیبایی ظاهری است و طبیعت یکی از جلوه های بارز آن، که وجه غالب زیبایی خود را از نگهداری بسیار متنوع موجود در آن نهی شده است. همچنانکه استفاده از رنگ در جوامع انسانی و محیط های مصنوعی نیز معنی نداشته است بلکه با توجه به خواص فیزیکی و تاثیرات روانی رنگها، بعضا اشاره ها و دستورهایی در رابطه با استفاده یا عدم استفاده از بعضی رنگها و نیز استفاده نمادین از آنها نشده است.
احادیث زیر موید این بحث هستند که:

پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) فرمودند: به سبز نگریستن بینایی را افزون می کند. در وسائل الشیعه جلد پنجم از پیامبر(ص) نقل شده است که لباس سفید رنگ بپوشید، زیرا دلنشین تر و پاکیزه تر می باشد.
امام علی(ع) فرموده اند: لباس سیاه رنگ نپوشید چون لباس سیاه، لباس فرعون بوده است.
و از امام باقر(ع) نقل شده است: به درستی که اهل بهشت دارای لباسهای سبز رنگ هستند.
امام صادق(ع) را در احرامی از جنس بردیمانی به رنگ سبز دیده اند و یکبار هم در مسجد پیغمبر(ص) در حالی که به نماز مشغول بود و لباس به رنگ زرد بر تن داشته دیده شده است و در کتاب کافی از امام صادق(علیه السلام) نقل شده است:

«رسول خدا صلی الله علیه و آله پوششی داشت که با گیاهان چون زعفران رنگ شده بود آن را در خانه به تن می کرد و رنگش بر آن حضرت اثری گذاشت.»
در کتاب دعائم، از امام صادق روایت شده است که پیامبر رنگ سرخ را در لباس کراهت داشتند.
در میان رنگهایی که در جامه، سنت یا مکروه است، بهترین رنگها در جامه سفید است و بعد از آن زرد و بعد از آن سبز و بعد از آن سرخ نیمرنگ و کبود و عدسی مکروه است. سرخ تیره، خصوصا در نماز و پوشیدن جامه سیاه کراهت شدید دارد در همه حال حال مگر در عمامه و عبا و موزه و اگر عمامه و عبا هم سیاه نباشد بهتر است و از حضرت رسول(ص) منقول است که مکروه است سیاه مگر در سه چیز، در موزه و عبا و عمامه.(محمدباقر مجلسی، حلیه المتقین)

ائمه معصومین پوشیدن رنگهای تیره را جایز ندانسته و به فرموده آنها«پوشیدن جامه سیاه کراهت دارد از همه بالاتر کلام خداست که در قرآن آمده است:«خداوند برای شما چیزهای گوناگونی و رنگارنگ در زمین آفریده و این نشانه و آیتی از اوست» و نیز می فرماید« لباس اهل بهشت سبز و ابریشمی است» این در حالیست که طبق احادیث اسلامی رنگ تیره مکروه است و به طور اکید توصیه شده است که مسلمانان هنگام نماز لباس سفید بپوشند و از زنان مخصوصا خواسته شده که از رنگ های روشن برای پوشش و حجاب خود استفاده کنند و این جای فخر و مباهات برای مسلمانان است که دینشان ۱۴ قرن پیش به ارزش و ماهیت رنگ تا این حد توجه داشته و هیچ جنبه ای از زندگی انسان را نادیده نگرفته است.(غلامی، ۱۳۷۸)

انسان و رنگ
آفریدگار دانا علم هستی، جهان مادی را رنگی خلق کرده است و انسان را نظاره گر اصلی این جهان رنگارنگ در کنار شکل یا فرم و جنسیت از عوامل مهم تشخیص و شناخت انسان از محیط پیرامون خویش است. اگر چه رنگ به اندازه شکل در درک انسان از محیط اهمیت ندارد، اما به لحاظ ارتباط کسی با محیط، رنگ بدون شک اساسی ترین نقش را ایفا می کند. بشر از دیرباز تاثیر پذیری از محیط رنگی طبیعت پیرامون خویش، نسبت به رنگ حساس بوده و از رنگ در زمینه های مختلف استفاده فراوانی کرده است. علاوه بر این رنگ در ایجاد ارتباط و پیام رسانی نقش مهم و چشمگیری دارد، در جوامع مختلف به عنوان نماد عاطفی، فرهنگی، قومی، ملی، بکار رفته است. انسان پیوسته چه به لحاظ فیزیکی چه به لحاظ روان شناختی تحت تاثیر بوده است. مثلا رنگ زرد ارتباط را قوی کرده و باعث می شود که انسانها راحت تر با دیگران ارتباط برقرار کند از این رو رنگ زرد نماد ارتباط است به همین علت رنگ اداره پست زرد است و یا لباس نارنجی یک رفتگر معنا و مفهوم خاص خود را دارد در روان شناسی از رنگ نارنجی به عنوان رنگ ضد خستگی یاد می کنند از این رو لباس رفتگر رنگ نارنجی است که به زودی احساس خستگی و کسالت ناشی از کار به او دست ندهد.

رنگها نقش مهمی در زندگی عاطفی و معنوی ما بازی می کنند و رنگهای زیبا، با طراوت و فرحبخش طبیعت همچون درختان سرسبز، آسمان آبی، تپه های بنفش و گلهای رنگارنگ را دوست داریم بعضی از رنگها مفاهیمی چون روشنی، شادمانی و امیدواری داشته و بر سلامتی روح و روان آدمی تاثیر به سزایی دارند و گروهی از آنها موجب کسالت، یاس، غم و اندوه گردیده و سبب خستگی و افسردگی روح و روان آدمی می شوند.(مجله تربیت، ۱۳۷۸)

به همان اندازه که رنگها برای ما جالب و ضروری است، برای اقدام ابتدایی نیز لازم و ضروری بوده است. مصریها، یونانیان ایرانیان رنگ را به طرق مختلف در زینت لباسها و تزئینات ساختمانها به کار می برند. به طور کلی رنگها در تمام احوال و زمانها توجه انسان را جلب نموده و می نماید. انسان می کوشد تا اسرار و رموز آن را بشناسد و در زندگی خود بکار برد. منع الهامات او نیز طبیعت است و قوانین و فرمولهای خود را از مثالهای طبیعت دریافت می نماید. پیشرفت علم و تجربیات محققین نیز طرق مختلفی برای احساس غم و رنگها به وجود آورده است؛ خصوصا در قرون اخیر که فیزیکدانان، فیزیولوژیستها، شیمیدانها، روان شناسان، جامعه شناسان و اخیرا هنرشناسان مسائل مربوط به رنگ و نور و جریانات مربوط به بینایی را مورد مطالعه عمیق علمی قرار داده اند.(ایتن جوهانز، ۱۳۷۶)

اکنون نقش رنگ در زندگی انسانها کاملا مشخص شده است و هر فرد با توجه به علایق خاص خود نسبت به رنگها یا رنگی تمایل نشان می دهد. اختلاف سلیقه در انتخاب رنگ و وسائل زندگی خود دلیلی بر این مدعا است.
هر کس نسبت به رنگ خاصی توجه و علاقه مخصوص نشان می دهد و نسبت به رنگ دیگر ابراز تنفر می کنند. این امر در مورد آمیخته های رنگ نیز صدق می کند.
مشخص است که افراد سلیقه های متفاوت دارند، همانطور که مردم در زندگی روزانه با هم فرق دارند و ارتباط با رنگ نیز چنین اند.(آلبرت، ۱۳۷۰)
انواع رنگها

۱- رنگهای اصلی شامل: قرمز، آبی، زرد، سبز
۲- رنگهای فرعی: بنفش، قهوه ای، سیاه، خاکستری
رنگهای فرعی از ترکیب دو به دوی رنگهای اصلی حاصل می شوند.
قرمز + آبی = بنفش سبز + قرمز = قهوه ای
از ترکیب نصف رنگهای اصلی، رنگهای فرعی متعادل به وجود می آیند ولی اگر در نظر داشته باشیم که رنگهای دلخواه خودمان را بسازیم این مقدار ترکیب تغییر خواهد یافت. مثلا برای ساختن سبز کم رنگ یا به اصطلاح سبز مغز پسته ای لازم است ۸۰% زرد را با ۲۰% آبی ترکیب کنیم. (مهدی علی اکبر زاده، رنگ و تربت، ۱۳۷۵)
سردی و گرمی رنگها

از لحاظ سردی و گرمی نیز رنگها را می توان طبقه بندی کرد، قرمز و زرد رنگهای گرم و آبی جزو رنگهای سرد محسوب می شوند. مع الوصف در ترکیبات رنگی با توجه به مقدار رنگ مورد استفاده از رنگهای سرد و گرم و حتی ولرم به وجود آورد. حالا اگر ۵۰% آبی را با ۵۰% زرد ترکیب کنیم، رنگ سبزی به وجود خواهد آمد که ولرم باشد ولی اگر ۸۰% زرد را با ۲۰% آبی ترکیب کنیم رنگ سبز به دست خواهد آمد. متمایل به گرمی خواهد بود. از لحاظ روانی با تجربه علمی ثابت شده است که در یک اتاق آبی احساس سرما به انسان دست می دهد ولی در اتاث قرمز یا نارجی انسان احساس گرما خواهد کرد.(مهدی علی اکبر زاده، ۱۳۷۵)
کاربرد رنگها

لازم است بدانیم برای اینکه رنگها بیشتر در انسان تاثیر کند باید به طور طبیعی در سطوح کوچک رنگهایی یک دست بدون سایه روشن خالص به کار ببریم منظور از به کار بردن رنگهای خالص این است که در سطوح کوچک اگر سایه روشن نزنیم بهتر است و برعکس در سطوح بزرگ برای اینکه رنگها اعصاب را زیاد ناراحت نکند در رنگ آمیزی اگر سایه روشن آن را به کار ببریم جالب تر خواهد بود.

همچنین برای افزایش کارآیی رنگها و تاثیر آنها بهتر است رنگهای متضاد و تند را در جوار هم قرار دهیم. رنگهای تیره را روی زمینه های کم رنگ و رنگهای روشن را روی زمینه های تیره بایستی به کار برد. (علی اکبر زاده، ۱۳۷۵)

استفاده از رنگها با شدت بالا محیط را فعالتر و پرجنب و جوش تر نشان می دهد و بر همان محیط می افزاید اما هر چه شدت رنگی می شود از تحرک آن کاسته شد. خاموش تر به نظر می رسد و در نهایت که به سمت خاکستری میل می کند رنگ کاملا خاموش، بی تحرک و ساکن و خنثی است. در رابطه با تیرگی و روشنایی رنگها باید گفت رنگهای تیره، محیط را تاریکتر و کوچکتر نشان می دهند و برخلاف رنگهای روشن که بزرگتر جلوه می کنند و محیط را پرنورتر جلوه می دهند.

در رابطه با نام یا آنچه که غالبا اصلی ترین وجه رنگ شناخته می شود یعنی مثل آبی، قرمز، زرد، سفید و غیره رنگها با توجه به موقعیتشان در طبیعت و نیز نمادهایی که در فرهنگهای مختلف یافته اند معانی و در نتیجه تاثیرات روانی خاص را سبب می شوند(فروزان، ۱۳۷۵)
صفات رنگ و استفاده های گوناگون از آن

مهمترین جزء نور رنگ است و هنگامی که رنگ به درستی استفاده شود علاوه بر محیط باز و خوشحال کننده می تواند به قابلیت دید هم کمک نماید چنانچه تزئین یا دکوراسیون یا مفهومی خاص در مورد اطاق استراحت، اطاق غذاخوری، سینماها، کارخانجات و غیره همیشه مطرح است و از رنگ به نحو مطلوب استفاده می شود بلکه باید به لحاظ ارزش، علمی آنها و استفاده برای مقصودی معین به کار رود، با توجه به صفات رنگ تجربه شده است که رنگهای روشن خود را برجسته و بسیار نمایان نشان می دهند مانند رنگ زرد، قرمز، نارنجی که به رنگهای گرم شهرت دارند و این رنگها موثرترین و پرقدرت ترین رنگها برای علامت هشدار دهنده می باشند.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.