فایل ورد کامل تحقیق جغرافیای طبیعی؛ بررسی علمی ویژگیهای اقلیمی، زمینشناسی و تأثیر آن بر زیستبومهای انسانی
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
فایل ورد کامل تحقیق جغرافیای طبیعی؛ بررسی علمی ویژگیهای اقلیمی، زمینشناسی و تأثیر آن بر زیستبومهای انسانی دارای ۱۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد فایل ورد کامل تحقیق جغرافیای طبیعی؛ بررسی علمی ویژگیهای اقلیمی، زمینشناسی و تأثیر آن بر زیستبومهای انسانی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل تحقیق جغرافیای طبیعی؛ بررسی علمی ویژگیهای اقلیمی، زمینشناسی و تأثیر آن بر زیستبومهای انسانی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن فایل ورد کامل تحقیق جغرافیای طبیعی؛ بررسی علمی ویژگیهای اقلیمی، زمینشناسی و تأثیر آن بر زیستبومهای انسانی :
جغرافیای طبیعی
اندونزی بزرگترین مجمعالجزایر جهان است که در امتداد خط استوا و بین قطعه خشکی جنوب شرقی آسیا و استرالیا قرار دارد.%۸۱ درصد از کل مساحت اندونزی را آ ب پوشانده است. مجمعالجزایر اندونزی دارای پنج جزیره بزرگ و نزدیک به ۳۰ گروه مجمعالجزایر میباشد. بر اساس اعلام مقامات اندونزی در سال ۱۹۹۴ اندونزی دارای ۱۷۵۰۸ جزیره کوچک و بزرگ بوده اما فقط ۶۰۰۰ جزیره آن مسکونی میباشد. پنج جزیره مهم آن عبارتند از: ۱- سوماترا ۲- جاوه ۳- کالیمانتان ۴- سولاوسی ۵- ایریان جایا.
اندونزی دارای آب و هوای استوایی و دارای دو فصل خشک و بارانی هر یک به مدت چهار ماه میباشد. اندونزی بعد از برزیل دارای بزرگترین ذخایر جنگلهای استوایی(معروف به ششهای جهان) میباشد که نزدیک به ۱۲۰ میلیون هکتار را در بر میگیرد.خاک بیشتر مناطق اندونزی به دلیل وجود با تلاقهای فراوان جلگهها و دشتهای وسیع و نیز رسوبات آتشفشانی برای کشاورزی مناسب است. جزایر جاوه وبالی دارای حاصلخیزترین خاکها هستند. اندونزی دارای رشته کوههای فراوان و قلههای مرتفع بسیاری است که در بین آنها حدود ۴۰۰ آتشفشان وجود دارد که یک چهارم آنها فعال است .
اندونزی دارای راههای دریایی مهمی است که اقیانوس هند را به اقیانوس آرام پیوند میدهد. از مهمترین این آبراهها میتوان به ۱- تنگه مالاکا، ۲- تنگه سوندا، ۳- تنگه ماکا سار که از دیرباز مورد استفاده کشتیهای تجاری بوده است اشاره نمود.شهر جاکارتا پایتخت اندونزی است و شهرهای مهم دیگر اندونزی عبارتند از: ۱-سورابایا ۲- باندونگ ۳- جوگجاکارتا ۴- مالانگ ۵- مدان ۶- پالمبانگ ۷-اوجونگ ۸- بانجار ماسین.
شهر جاکارتا از بنادر مهم تجارتی قدیمی اندونزی میباشد این بندر در ابتدا سونداکلاپا نام داشت که پس از شکست نیروهای پرتغالی از نیروهای مسلمان به رهبری فتحاللهخان در سال ۱۵۲۷ م به جایاکارتا (پیروزی بزرگ) تغییر نام یافت. در سال ۱۶۱۸م هلندیها به جاکارتا حمله و پس از اشغال آن مقر کمپانی هند شرقی هلند را به آنجا منتقل و نام آنرا به باتاویا تغییر دادند. تا اینکه در جنگ جهانی دوم و اشغال اندونزی توسط ژاپن به جاکارتا تغییر نام یافت. در اندونزی به علت وسعت زیاد در میان حدود شرقی وغربی آن سه منطقه زمانی مختلف وجود دارد:
۱-بخش غربی اندونزی ۷ ساعت جلوتر از گرینویچ، ۲-بخش مرکزی اندونزی ۸ ساعت جلوتر از گرینویچ، ۳-بخش شرقی اندونزی ۹ ساعت جلوتر از گرینویچ.
اندونزی چهارمین کشور پرجمعیت جهان و سومین کشور در حال توسعه و پرجمعیتترین کشور اسلامی است.جمعیت فعلی اندونزی بین ۲۱۰ تا ۲۱۲ میلیون نفر تخمین زده میشود. دولت اندونزی با پیروی از سیاستهای یهودی صلیبی در مورد کنترل جمعیت که هدف آن کاهش جمعیت مسلمین میباشد پیشتاز دیگر کشورهای اسلامی در این زمینه بوده و توانسته رضایت اربابان صلیبی یهودی خود را جلب نماید. نرخ رشد جمعیت از ۳/۲ در سال ۱۹۷۱م به کمتر از ۵/۱ درصد تقلیل یافته و این روند همچنان ادامه دارد. ژنرال سوهارتو رئیس دولت وقت اندونزی در سال ۱۹۸۹م به خاطر خوش خدمتی در راستای اهداف استعمارگران نو جایزه ویژه سازمان ملل در مورد تنظیم خانواده را دریافت کرد.
«شورای ملّی تنظیم خانواده» با همکاری آژانسهای کمکرسانی یهودی صلیبی و با همکاری وزارت بهداشت اندونزی۳۸۴ هزار مرکز کنترل خانواده تا سال ۱۹۹۳م در اندونزی تأسیس نمود که بر اثر تبلیغات و عملکرد آنها ۳۱ میلیون زوج ۲۴ میلیون آنان از روشهای مختلف جلوگیری از بارداری و عقیمی استفاده نمودهاند.
برنامه صهیونیسم بینالملل و اتحاد صلیبی منحصر در کنترل جمعیت مسلمین نیست، بلکه در برنامههای دولت و بانک جهانی سیاست توازن جمعیت و یا کاستن از جمعیت مسلمین در مناطق حساسی که اکثریت با مسلمین است تحت پوشش مهاجرتهای داخلی در جریان است.
اندونزی از نظر قومی و نژادی جامعه متنوعی بوده و فاقد یک گروه نژادی است. با این حال بیشتر مردم از نژاد ملایو هستند. اندونزی دارای بیش از ۲۰۰ زبان محلی است که با احتساب لهجههای گوناگون به ۵۸۳ زبان و لهجه میرسد. معروفترین زبانهای رایج در اندونزی عبارت است از:۱-آچهای ۲-بتکی ۳-سوندایی ۴-جاوهای ۵-ساساکی ۶-تتوم. اما زبان اندونزیایی که برگرفته از زبان ملایو است به عنوان زبان رسمی کشور رواج وسیعی داشته و در تمام سطوح آموزشی، اداری، حقوقی و رسانهای به کار میرود. در دوره گسترش اسلام در این
سرزمین خط و الفبای عربی جایگزین خط قدیم (الفبای پالاوا) شده و به حروف عربی و یا حروف جاوهای مشهور بوده است. هنگام اشغال این سرزمین توسط هلند مبلغین مسیحی با حمایت استعمارگران هلند جهت تغییر دین این مردم خط آنان را به تدریج از عربی با الفبای لاتین تغییر دادند. امروز نیز زبانهای ملایو و اندونزیایی به الفبای لاتین نوشته میشود. خط قدیم عربی برای نسل جدید ناآشنا و به جز در محافل مذهبی کاربردی ندارد .
کشور اندونزی همانند پلی دو قاره آسیا و اقیانوسیه را به هم متصل میسازد. موقعیت ژئوپلوتیک اندونزی و احاطه آن بر آبراههای مهم دریایی تجاری مثل تنگه مالاکا و سوندا؛ وجود ذخائر فراوان معدنی مثل نفت، گاز و منابع غنی طبیعی از جمله جنگلهای استوایی و خاک حاصلخیز از عوامل اهمیت بخش آن است .
مجمعالجزایر اندونزی در طول تاریخ تحت تاثیر چهار موج فرهنگی و مذهبی قرار گرفته است:
۱-دوره قبل از اسلام
بر اثر ارتباط این مجمعالجزایر با هند، آیینهای بودا و هندو رواج بسیار زیادی در این سرزمین داشته است .
۲-دوره گسترش اسلام
ورود و نشر اسلام در این مجمعالجزایر از مهمترین و در عین حال مبهمترین دوران تاریخ این سرزمین است. شواهد تاریخی گویای آن است که برای بار اول اسلام از طریق تاجران و بازرگانان مسلمان به این سرزمین نفوذ نموده است. هنگامیکه پایتخت خلافت اسلامی در بغداد مورد تاخت و تاز مغولها قرار گرفت، بسیاری از عالمان و صوفیان کرام در کتابهای تاریخ ملایو آمده است که اولین حاکم مسلمان در منطقه آچه شخصی به نام جهانشاه بوده که در سال ۶۰۲ هـ . ق به خاطر ازدواج با زنی از اهالی آچه به عنوان پادشاه از طرف مردم،
انتخاب شده است. مارکوپولو در سال ۶۹۲ هـ . / ۱۲۹۲ م. از جزیره سوماترا بازدید میکند جز منطقه آچه که تمام ساکنین آن مسلمان بودند ساکنان بقیه مناطق را بتپرست مییابد. نیم قرن بعد از مارکوپولو سیاح بزرگ اسلامی ابنبطوطه هنگامیکه از جزیره جاوه، سوماترا و منطقه آچه بازدید میکند، حکومت اسلامی مقتدری را که پادشاه عادل و مسلمان آن ملک ظاهرمشغول جهاد با کفار است را در این سرزمین مییابد. پادشاه پیرو مذهب شافعی بوده است. بسیاری از قضات و فقهای آن دیار مهاجرین سرزمینهای اسلامی و فرمانده نگهبانان ایرانی بوده است.
۳-ورود استعمارگران مسیحی
پس از سقوط بندر مالاکا و از بین رفتن حکومت اسلامی آن به دست استعمارگران پرتغالی حرکت تدریجی مسیحیان به سمت مجمعالجزایر اندونزی آغاز و بخشهایی از مناطق شرقی اندونزی به تصرف پرتغالیها درآمد. پرتغالیهای مسیحی با یورش وحشیانه به گورستان عقدههای شکست در جنگهای صلیبی را با تخریب قبرستان مسلمانان خالی نموده و از سنگ نوشتههای قبور مسلمین قلعهای بنا نمودند. کشیش سنت فرانسیس خاویر به نمایندگی از کلیسا و پاپ از مناطق اشغال شده بازدید و فعالیتهای تبشیری خود را آغاز و مؤسسهای دایمی برای تبلیغ مسیحیت تأسیس نمود؛ تا پایان قرن ۱۶م حدود شصت هزار نفر از بومیان مناطق مختلف به آیین منسوخ و تحریف شده مسیحیت(کاتولیک) درآمدند. پس از پرتغالیها،
هلندیها اکثریت اندونزی را به اشغال خود درآورده و به ترویج مذهب پروتستان پرداختند. مبلغان مسیحی در تغییر دین مسلمانان موفقیتی کسب نکردند اما با متمرکز نمودن فعالیتهای تبشیری خود در مراکز دورافتاده و روستایی، دین بسیاری از بومیان این مناطق را تغییر دادند. بر اساس آمارهای منتشر شده ۶% درصد جمعیت اندونزی را مسیحیان پروتستان و ۳% آنرا کاتولیکها تشکیل میدهند .
۴- کمونیسم
از آغاز مبارزات مردم اندونزی بر علیه استعمارگران در قرن بیستم میلادی، جهان غرب کوشید تا با عوض نمودن اندیشه اسلامی مبارزان مسلمان، حرکتهای استقلالطلبانه این مردم را در قالب افکار و ایدههای منحط و پوشالی سوسیالیستی شکل دهد و با روشی دیگر به استعمار این مردم بپر دازند کودتای کمونیستی پس از استقلال اندونزی بر اثر هوشیاری مسلمانان با شکست مواجه و بساط حزب کمونیست از این کشور برچیده شد.
خاورشناسان و مورخان مسیحی در نگارش تاریخ اندوزی به تحریف آن در راستای منافع استعماری مسیحیت پرداخته و حقایق را وارونه بیان داشتهاند. آنان نقش مثبت اسلام در ایجاد حرکتهای ضد استعماری و استقلالطلبی در اندونزی را انکار نمودند، اما حقیقت آن است که عامل اصلی خیزش و قیام ملت اندونزی در مقابل استعمارگران ریشه در تعالیم اصیل اسلامی به عنوان مکتبی مبارز و استکبارستیز و پویا در ایجاد کانونهای جهاد و مقاومت ضد اشغالگری و کفر جهانی دارد.
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
یزد دانلود |
دانلود فایل علمی 