فایل ورد کامل نقش آموزش و پرورش در جامعه
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
فایل ورد کامل نقش آموزش و پرورش در جامعه دارای ۴۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد فایل ورد کامل نقش آموزش و پرورش در جامعه کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
((فهرست مطالب))
فصل اول 1
مقدمه 1
بیان مساله 4
اهمیت و ضرورت مساله 6
اهداف تحقیق 8
سوالات ویژه 9
فرضیه تحقیق 9
تعریف عملیاتی 9
فصل دوم 14
پیشین? تحقیق 14
پیشرفت تحصیلی 20
فصل سوم 24
جامعه و نمونه آماری 24
روش تحقیق 24
شیو? تحلیل اطلاعات 25
تجزیه و تحلیل 25
فصل چهارم 30
بحث و نتیجه گیری 30
خلاص? تحقیق 31
محدودیت های پژوهش 33
پیشنهادات 33
منابع و مآخذ 34
پرسشنامه 35
مقدمه
در هر جامعه ای شاهد تلاشهایی جهت دسترسی به رشد و توسعه همه جانبه در تمامی ابعاد سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، هستیم هر کشور با توجه به اینکه کدام را مهم می داند. بستر را برای رشد و توسعه در آن زمینه فراهم می کند. اما بیشتر جوامع پیشرفته به این اصل معتقدند که پیشرفت در آموزش و پرورش زمینه ساز پیشرفت در دیگر ابعاد است. و گذشته از آن تمام جوامع در این مورد مهم اتفاق نظر دارند. که نوجوانان و جوانان (دانش آموختگان) جوامع آینده سازان جامعه اند و توجه به مسائل آنان و فراهم سازی زمینه پیشرفت و بالفعل آوردن استعدادهای بالقوه آنان زمینه را برای پیشرفت سایر ابعاد آماده می کند. می دانیم که برای رشد و توسعه اقتصادی سه عامل منابع طبیعی، سرمایه، منابع انسانی دارای اهمیت ویژه ای هستند اما از بین سه عامل فوق عامل انسانی دارای اهمیت فوق العاده بیشتری نسبت به دو عامل دیگر (منابع طبیعی سرمایه) است و به کارگیری منابع طبیعی و سرمایه در گرو فعالیت نیروی انسانی است. پس واضح است که نیروی انسانی متخصص و کارآمد زیربنای پیشرفت جوامع در تمامی ابعاد است. و پرورش نیروی انسانی ماهر و خلاق نیز مستلزم شناسایی و به بالفعل تبدیل کردن استعدادهای بالقوه است. البته شاید در جامعه های سنتی انتقال دانش بسته و محدود باشد. ولی در جوامع صنعتی نوآوری به عنوان یکی از مبانی قدرت صنعتی و یکی از عوامل اصالت فرهنگی ارج نهاده می شود. این واقعیت نشان می دهد که سازمان اجتماعی نمی تواند نسبت به اشاعه آموزش بی اعتنا باشد.
بنابراین این وظیفه را در جوامع نوین مدارس و دانشگاهها بر عهده دارند و همچنین وجود ضرورت قشر جامعه صنعتی همانند ارتقاء سطح زندگی نیازمند افزایش قابل توجه درصد جمعیت تحصیل کرده توانمند می باشد و از طرف دیگر استمرار بقای هر جامعه مستلزم آن است که مجموعه باورها، ارزشها، رفتارها و مهارتهای آن به نسلهای جدید منتقل شود و وسیله این انتقال آموزش و پرورش است. آموزش و پرورش به معنی اعم آن جامعه پذیری است یعنی فراگردی است که از طریق آن افراد یادگیری نقشها، قواعد و روابط و به طور کلی فرهنگ جامعه خود می پردازند. آموزش و پرورش به معنی اخص آن فراگردی است که به واسطه آن افراد در وضعیتهای اجتماعی سازمان یافته در معرض آموزش و پرورش منظم دانشها، مهارتها، رفتارها و توانایی هایی که مردم برای شرکت در تغییرات رویارویی به آن نیاز دارند. راه را برای تجدید حیات اجتماعی هموار می کنند از آنجا که یکی از مشخصات عمده در نیم قرن بیستم شناخت این واقعیت است. که آموزش یکی از حقوق اساسی افراد و شرط پیشرفت اجتماعی است. باید از نظر کیفی و امکانات آموزش بطور یکسان در دسترس افراد جامعه قرار گیرد و تمامی افراد جامعه بتوانند از آموزش به نحو احسن استفاده کنند. والا پیامدهای ناگواری که همان عدم شکوفایی استعدادها و توانایی ها در نتیجه عدم پیشرفت کشور است را در پی خواهد داشت.
از آنجا که آموزش عالی در صدد آماده سازی شکل پویا و خلاق و متکبر و مشخص برای آینده کشور است. اگر شناسایی استعدادها دقیق نباشد بسیاری از اهداف آموزش عالی تحقق نخواهد یافت و نوعی بحران به وجود خواهد آمد.
بدون تردید ارزشهای کاربردی در یک نظام آموزش با به کار بستن راههای صحیح و با یک الگوی تحقیقی دقیق و حساب شده امکان پذیر است. و ایجاد هرگونه برابری در شکوفایی استعدادهای درخشان مستلزم شناخت عواملی مانند خواستگاه اجتماعی و منشاءِ فرهنگی و طبقاتی و فردی افراد هست و با این توصیف در این پژوهش در صدد آنیم که عوامل مؤثر در موفقیت و عدم موفقیت داوطلبان کنکور سراسری را شناسایی کنیم.
تاریخچه مطالعاتی
وقتی از آزمون سخن می گوییم موضوع جدیدی نیست. بلکه از سالیان دور بحث آزمون و امتحان وجود داشت. ریش? روان آزمایی را در دوران باستان باید جستجو کرد در تورات یهود به زدتون الهام می دهد در مورد جنگجویان می گوید برای سرکوبی دشمنان باید فقط سربازانی را برگزین که بتوانند بدون خم کردن زانو، از چشمه آب بنوشند. در یونان و روم باستان آزمایشهای متعددی در زمینه ورزش و آموزش انجام می گرفته است. روایت شده است اشرف زادگان، از نظر اجتماعی، موقعی به سن بلوغ می رسیدند که می توانستند قوانین رومی را، که برای یکی سنگهای روم نقش بسته بود بخوانند و بفهمند. وقتی در لابلای کتابهای ادبی خود نیز جستجو می کنیم می بینیم که کلمات آزمون، آزموده، آزمودتی، آزمایش و امتحان از قدیم الایام به کار رفته و منظور از آنها شناخت افراد بوده است.
دبوا استفاده زیاد از آزمون را به سه زمینه اصلی نسبت می دهد. امتحانات، هخدمات اجتماعی، امتحانات آموزشگاهی و مطالعه تفاوتهای فردی اجرای آزمون خدمات اجتماعی، از سه هزار سال پیش در چین آغاز شد. در این زمان یکی از امپراطوران تصمیم گرفت شایستگی یکی از ماموران خود را بسنجد از آن کسانی که به مشاغلی دولتی منصوب می شدند که نمره های خوبی در مواردی نظیر موسیقی، سوارکاری، حقوق مدنی، نویسندگی، اگاهی از تشریفات عمومی و خصوصی می گرفتند.
در امپراطوری چین قدیم در ۲۲۰۰ سال پیش از میلاد کارکنان سازمان کشوری هر سال یک بار به گونه ای از امتحانات شفاهی مورد آزمایش قرار می گرفتند. که نتایج این امتحانات بعنوان ملاکی برای عملکرد و ارتقا آنان مورد استفاده قرار می گرفت.
در بریتانیا و ایالات متحده امتحان خدمات اجتماعی به عنوان روش مناسب برای مشاغل متقاضی مشاغل دولتی به کار برده شده است. مسلم است که برای بکارگیری افراد در مشاغل مختلف سطح بالا مستلزم قبولی افراد در آزمونهای ویژه ای است که در کشور ما به نام کنکور سراسری معروف است. و افراد برای ارتقای تحصیلی و رسیدن به مشاغل اجتماعی بالا باید از سد این آزمون بگذرند که زیاد دیده می شود. که افرادی با استعداد بالا نمی توانند از سد این آزمون بگذرند که برای بررسی این مساله نیاز به مطالعه و پژوهش می باشد که برای مطالعه پیشین? چندین پژوهش مرتبط با مساله مطالعه شد که در زیر به خلاصه ای از آنها اشاره می شود.
منابع و مآخذ
۱. حسینی، علی اکبر (۱۳۷۲). اثر مشخصات فردی و خانوادگی بر هوش و پیشرفت تحصیلی گروهی از دانش آموزان دوره ابتدایی.
۲. دلاور. علی (۱۳۷۲). احتمالات و آماری کاربردی در روانشناسی و علوم تربیتی. تهران. انتشارات رشد.
۳. سیف. علی اکبر (۱۳۷۵). روشهای اندازه گیری و ارزشیابی آموزش. تهران. انتشارات دوران.
۴. سیف. علی اکبر (۱۳۷۵). روانشناسی پرورشی، تهران، انتشارات آگاه.
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
یزد دانلود |
دانلود فایل علمی 