فایل ورد کامل تحقیق اهداف وب در تجارت الکترونیک؛ تحلیل علمی نقش اینترنت در توسعه کسبوکارهای دیجیتال
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
فایل ورد کامل تحقیق اهداف وب در تجارت الکترونیک؛ تحلیل علمی نقش اینترنت در توسعه کسبوکارهای دیجیتال دارای ۲۱ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد فایل ورد کامل تحقیق اهداف وب در تجارت الکترونیک؛ تحلیل علمی نقش اینترنت در توسعه کسبوکارهای دیجیتال کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل تحقیق اهداف وب در تجارت الکترونیک؛ تحلیل علمی نقش اینترنت در توسعه کسبوکارهای دیجیتال،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن فایل ورد کامل تحقیق اهداف وب در تجارت الکترونیک؛ تحلیل علمی نقش اینترنت در توسعه کسبوکارهای دیجیتال :
اهداف وب با تجارت الکترونیکی
:اهمیت و تعیین شغل مورد نظر- jermy Markum , و Busyandfit.com و Richard H.Hall و دانشگاه Missouri-Rolla
خلاصه :این مطالعه دو هدف را در بردارد: ۱- تعیین کردن اهمیت اهداف وب با تجارت الکترونیکی برای کاربرانی که به صورت درون خطی خرید میکنند. ۲- شناسایی کردن انتظارات کاربران در جاییکه آنها غالباً انتظار دارند که این اهداف در سایت تجارتی تجارت الکترونیکی کاملاً طراحی شده قرار بگیرند. ۹۹ شرکت کننده در دانشگاه میسوری –رولا از کلاس های زیر لیسانس استخدام شده اند و ۱۰۳ شرکت کننده ای که اعضای یک سایت تجارت الکترونیکی برازش درون خطی بودند
(busyandfit.com) داوطلب بودند. ابتدا شرکت کنندگان دردرجه ای که هر کدام در تصمیمات خرید اهمیت دارند ۱۰ هدف وب باتجارت الکترونیکی را رتبه بندی میکنند. سپس آنها یکی از ۹ محل ۴ گوش را در یک صفحه وب انتخاب کردند ، جایی که آنها انتظار دارند که یک هدف وب معین دریک سایت تجارت الکترونیکی کاملاً طراحی شده قرار بگیرند . نتایج نشان میدهد که مهمترین اهداف مهم برای خریداران آن اهدافی هستند
که به آنها اجازه میدهند که در چندین مرحله به سرعت خرید بکنند در حالیکه آنهایی که اکتشاف و فراهم آوردن کمک را تشویق میکنند خیلی پایینتر رتبه بندی میشوند. برای محل های مورد نظر شماهای محل کاربر به طور وسیعی برای محل های هدف وب با تجارت الکترونیکی همسان هستند. و این انتظارات با تحقیق قبلی همسان میباشند. ازاینرو تعیین اهداف در طراحی یک سایت تجارت الکترونیکی همسان با توقعات کاربر باید نسبتاً وظیفه ای نسبتاً ساده باشد.
مقدمه: طراحی سایت تجارت الکترونیکی:تجارت الکترونیکی ،خرید تهاتری و مصرف کننده درون خطی بخش بزرگی از اقتصاد شده اند.Wired News(2003) گزارش میکند که فروش از طریق اینترنت در چهارمین بخش سال ۲۰۰۲ ، ۲/۲۸ % در مقایسه با چهارمین بخش در سال ۲۰۰۱ برای یک مجموع ۱۴۳۳ بیلیون دلاری افزایش پیدا کرده است.
جهت معروفیت زیاد تجارت الکترونیکی با مصرف کنندگان دلیل های بسیاری وجود دارد. ۱- به آسانی سفارش دادن۲- انتخاب بزرگ محصولات ۳- قیمتهای ارزانتر ۴- خدمات و تحویل سریعتر ۵- اطلاعات جزئی و واضح درمورد آنچه ارائه شده است.۶- فشار فروشی وجود ندارد. ۷- روشهای پرداخت آسان یک گزارش ثابت میکند که رضایت بازدید کننده از تجارت الکترونیکی تا بالای ۶۴% میباشد
.هرچند بر طبق همان گزارش . تنها دو درصد از خریداران درون خطی گزارش میکنند که تجربه خرید درون خطیشان بدون شکست میباشد و بعلاوه مهم است که نوجه کنیم که در صد خیلی کمی از خریداران در واقع درون خطی خرید میکنند .به طور مثال برطبق نظر برنارد تنها در صد کمی از افراد در واقع به صورت درون خطی کالا را خریداری میکنند.
در واقع ،اگر درصد افرادی که در واقع به صورت درون خطی خریداری میکنند تقریباً ۳ تا ۵ درصد است. این شکست احتمالاً فروش تجارت الکنرونیکی را محدود میکنند و توسط اکثر مصرف کنندگان پذیرش کلی مرحله خرید درون خطی را کند میکنند. ضمناً این رقم ۳ تا ۵ درصد ارائه شده به وسیله برنارد میزان تبدیل را نشان میدهند.میزان تبدیل برای سایت تجارت الکترونیکی به سادگی تعداد ویزیتور های منحصربه فرد سایت است که با تعداد کلی فروش تقسیم میشود.
جهت انبار های آجر و ملات اضافی تبدیل به ۷۰ درصد یا بیشتر میرسد. چندین محقق و web gurus جهت کارایی مبهم تجارت الکترونیکی دلایلی را در تبدیل ویزیتور ها به مشتریان پیشنهاد کردند. به طور مثال copas(2001) پیشنهاد میکند که یک دلیل برای فقدان مشتریان عدم درک شخصیتهای خریداران اینترنت میباشد. Geissler و
Zinkhan و Watson(2001) توضیح دیگری را ارائه میدهند. آنها پیشنهاد میکنند که ارتباطات غیر موثر به علت پیچیدگی اطلاعات بد اداره شده سرزنش کردن به خاطر بسیاری از نقائص در وب است. آنها گزارش میکنند که پیچیدگی ۱- با عوامل قابل تشخیص افزایش می یابد. ۲- با عدم شباهت در میان عوامل افزایش می یابد. ۳- به طور معکوسی به میزانی تغییر می یابد که به چندین عامل به عنوان یک واحد پاسخ میدهند. Chaparro
در سال ۲۰۰۲ پیشنهاد میکند که طرح سناریوی ضعیف موجود در بسیاری از فروشگاههای خرید در وب ممکن است مورد سرزنش قرار بگیرد. Chaparro(2002) در زمان سعی کردن جهت سرتاسری کردن مرحله خرید درون خطی رقابتهای منحصر به فردی را به تصویر میکشد که طراحان فروشگاه خرید با آن روبه رو میباشند.
که با خرید سنتی روند کار خرید درون خطی را مقایسه میکنند. در سناریوی نمونه اصلیش خرید در یک فروشگاه نیاز به ۷ مرحله دارد در حالیکه خرید از طریق وب به ۱۳ مرحله نیاز دارد از جمله ایجاد کردن یک حساب، وارد کردن نام و email ، وارد کردن آدرس خرید، وارد کردن آدرس صورت حساب ، انتخاب کردن روش خرید ، واردکردن اطلاعات کارت اعتباری و مرور کردن قیمت سفارشی و نهایی. نه تنها تکمیل کردن یک معامله درون خطی به مراحل بیشتری نیاز دارد بلکه بعضی از مراحل ضرورتاً شهودی نیستند.
بعلاوه، مراحلی چون اجبار داشتن برای وارد کردن آدرس خرید و اطلاعات کارت اعتباری بعضی از ویزیتورها را با موضوعاتی چون امنیت عصبانی میکند. Nwes room لوس-آنجلس به عنوان نگرانیهای اولیه جهت خرید درون خطی مردم موارد زیر را به عنوان نگرانیهای اولیه به لیست در می آورد.۱- امنیت ۲- محرمانه بودن ۳- پیچیدگی زیاد ۴- انتظار نکشیدن جهت تحویل.
سومین توضیح برای مشکلاتی که خریداران درون خطی در وب سایتهای تجارت الکترونیک با آن روبه رو میشوند این است که ساختار وب سایتها با طرح های کاربران نا همسان میباشد. یک ترکیب ضروری در ایجاد کردن محتوای یک وب سایت شناختن الگوی ذهنی کاربران نمونه برای محل ویژه اهداف وب در یک وب سایت است. علم به این طرح و ایجاد کردن یک سایت که این مورد را منعکس میکند باید به دسترسی داشتن به سایت کمک بکند.
این به نوبت باید بازیابی دقیقتر و سریعتر اطلاعات را و نیز رضایت بیشتری را در سایت فراهم نماید. هرچندبرای محل اهداف وب در یک وب سایت نمونه در مورد طرح کاربران متوسط اطلاعات کمی شناخته شده است. برنارد (۲۰۰۱) شاید این فقدان دانش در مورد جایگاه هدف وب که میتواند به عنوان یک گروه بندی اسمی یا منطقه ای از اطلاعات یا کارکرد در یک صفحه وب اندیشیده شود به مسئله تبدیل تجارت الکترونیک کمک میکند.
Jacob Nicolsen (1999) پیشنهاد میکند که یک مشکل اساسی این است که طراحان با دنبال نکردن قرار دادهای وب از انتظارات کاربران تخطی میکنند که توسط اکثر وب سایتهای بازدید شده برقرار میشوند. طراحی وب ساده است. اگر شما به فکر چگونه طرح کردن عاملی لز صفحه خاص باشید همه شما مجبورید که در اینترنت به ۲۰ سایت اکثراً بازدید شده نگاه کنید و ببینید چگونه آنها آن را انجام میدهند.
۱- اگر ۹۰% یا بیشترسایتهای مهم کارهایی به یک تک روش انجام میدهند ازاینرو این استاندارد بالفعل است و شما مجبورید آن را بپذیرید.اگر طرح انتخابی شما حد اقل ۱۰۰درصد قابلیت استفده سنجیده شده بیشتری داشته باشد تنها از یک طرح استاندارد منحرف میگردد. ۲-اگر ۶۰ تا ۹۰ درصد از سایتهای بزرگ به یک روش مجزا کارهایی انجام میدهند
ازاینرو این یک تبدیل قوی است و شما باید بپذیرید مگر اینکه طرح انتخابیتان حد اقل ۵۰ درصد قبلیت استفاده معیار بندی شده بیشتری داشته باشد . ۳- ار کمتر از ۶۰ درصد سایتهای بزرگ به یک تک روش کارهایی انجام میدهند ازاینرو با این وجود قرارداد های کاملی وجود ندارد. وشما آزادید که به یک روش انتخابی طراحی کنید. حتی اگر چند انتخاب وجود داشته باشد هر کدام از آنها توسط حد اقل ۲۰ درصد از سایتهای بزرگ کاربرد دارند.
شما باید خودتان را به انتخاب کردن یکی از این طرح های کاملاً شناخته شده محدود کنید مگر اینکه طرح انتخابیتان نسبت به بهترین انتخابات به کار گرفته شده توسط سایتهای بزرگ حداقل ۲۵ درصد کاربری معیار بندی شده بیشتری دارند.
در محتوای توضیح طرح برنارد ، نیلسون پیشنهاد میکند که طرحهای کاربران از طریق تجربه انها با وب سایتهای عموماً بازدید شده شکل گرفته اند. چنین ایده ای همسان با ایده shim و shin و Nottingham میباشد که بحث میکنند که رفتار و طرح های خریداران درون خطی از بر همکنش های گذشته با سایتهای تجارت الکترونیک آموخته میشوند. آنها پیشنهاد میکنند که اگر یادگیری گذشته به ساختن یک الگوی ذهنی خاص کمک بکند تا اینکه چگونه یک سایت تجارت الکترونیک را راه اندازی نماییم ازاینرو بازدید های آینده ازسایتها که با این الگو مطابقتی ندارد منجر به این امر میگردد که خریدیران این سایتهای جدید را ترک کنند.
تحقیقی تجربی طرح کاربران و اهداف وب: مسئله جایگاه ایده آلی که به منظور مطابقت کردن با یک طرح بازدید کننده اهداف وب را مرتب میکند تا حدودی با سفارش برنارد در سال ۲۰۰۰ پاسخ داده میشود. یک مرحله مهم در سازمان دادن محتوای یک وب سایت قرار گیری اطلاعات در وب سایت برطبق چگونه مشاهده شدن اطلاعات توسط افراد میباشد. برنارد ازاینرو به وسیله موسسه poynter به مرجع دار کردن یک مطالعه ادامه میدهد. که دریافت که ابتدا بازدید کنندگان وب سایت بر روی سر فحه ها و بعد خلاصه مقاله و در نهایت عناوین تمرکز میکنند
. همچنین آنها دریافتند که کاربران احتمالا دوبرابر بر روی متن نسبت به تصاویر در بازدید اولیه شان از سایت خیره میشوند. البته این با عرف عمومی به کار گیری تصاویر جهت انتقال دادن اطلاعات مهم به جای متن مغایرت دارد. در نتیجه بهترین روش جهت اطمینان دادن اینکه یک کاربر محتوا و معنی یک صفحه وب را درک میکند داشتن عناوین و سر پیام هایی کاملا تدوین شده است که در اطراف تصاویر قرار میگیرند.
از اینرو در همان مقاله و عاریه گرفتن از jacob nielsen برنارد گزارش میکند که بعلاوه کاربران غالباً انتخاب میکنند که در یک صفحه وب یک ناحیه را مد نظر قرار ندهند زیرا آن در منطقه است که اولویت اطلاعاتی پایینی از قبیل پایین یک صفحه دارد یا آنها باور میکنندکه اطلاعات به طوری نمونه سود واقعی برای آنها ندارد. در حالیکه راهنماها مفید میباشند البته مهم است که به طور تجربی ازطریق خود سنجی یا رفتار های خاص تر طرح های هدف وی کاربران را مورد تحقیق قرار دهیم.
یک نفر ممکن است فکر کند که بهترین راه جهت تعیین کردن چگونه ترتیب دادن اهداف وب با تجارت الکترونیکی در ردیفی با طرح های کاربران برای خرید درون خطی دقیقاً نشان دادم طرح ها مختلف به آنها و پرسیدن از آنها در مرد ترجیح دادن کدام مورد میباشد. هرچند Nielsen به این روش متوجه خطر میشود.
او گزارش میکند که چگونه در یک مطالعه وقتی از کاربران در مورد درجه بندی کردن سطح ارجحیتشان برای الگوهی مختلف صفحه وب درخواستی میشود ، آنها یک الگویی را ترجیح میدهند که در واقع در یک وظیفه تعیین شده مانع کارایی آنها میشوند. به این دلیل یک روش اجرا از پایین به بالا به کاربر اجازه میدهد که یک الگویی ایجاد کند که قابل ترجیح میباشد. یک روشی که از ارجحیت کاربران چندگانه استفاده میکند و ظاهراً شانس بهتری از تسخیر کردن طرح جهانی دارد که اکثریت بازدیدکنندگان سایت تجارت الکترونیک به طور شهودی آنرا درک میکنند
. برنارد (۲۰۰۱) جهت تعیین کردن طرح کاربران برحسب محل مورد نظر مقصد وب یک روش را در نظر میگیرد. او شرکت کنندگانی داشت که کارتهایی را قرار میدهند که نشان دهنده اهداف وب در یک شبکه تعیین شغلی x-y به منظور برقرار کردن انتظارات هندسی شرکت کننده برای تعیین اهداف وب میباشد
. او در این بررسی دریافت که در جایی که کاربران مجرب و نو آموز انتظار وجود داشتن اهداف وب رادارند اختلاف کمی وجود داشت و به علاوه کلیه کاربران به طور کلی در جایی که آنها انتظار داشتند که اهداف تعیین شوند همسان میباشند. محل های مورد نظر ۵ هدف وب طبق ذیل میباشند: ۱- صفحه خانگی در گوشه چپ بالا پیش بینی میشود.
۲- اتصالات داخلی در طرف چپ صفحه پیش بینی میشوند ۳- اتصالات خارجی در طرف راست یا پایین طرف چپ صفحه پیش بینی میشود. ۴- موتور جستجوی داخلی در مرکز بالا و پایین صفحه پیش بینی میشود. (این همسانی کمتری دارد.) ۵- تبلیغات در نیمه بالایی صفحه پیش بینی میشود. تحقیق ما تکرار و بسط روش برنارد میباشد.
تحقیق کار برنارد را به ۳ روش اصلی توسعه میدهد: ابتدا روش شبکه هندسی ما متفاوت است که ما وظیفه شرکت کنندگان را آسان میکنیم. طوری که آنها بیشتر بر روی محتوا و محل پیش بینی شده تمرکز میکنند.برنارد از یک شبکه فیزیکی از کارتها استفاده کرد در حالیکه بررسی ما به صورت درون خطی با مشاهده کردن یک صفحه وب واقعی توسط شرکت کنندگان که به ۴ گوش هایی تقسیم میشوند تکمیل شده است.
به علاوه ما نسبت به ۵۶ استفاده شده در تحقیق برنارد ۹ چهار گوش را در نظر میگیریم. ما اجازه نمیدهیم که اهداف وب با هم اشتراک داشته باشند. و به اهداف اجازه نمیدهیم که بیش از یک ۴ گوش را دربر بگیرند
. دومین اختلاف مهم این بود که تمرکز ما به خصوص بر روی سایتهای تجارت الکترونیک نسبت به وب سایتهای کلی بود. درحالیکه بررسی برنارد شامل ۵ هدف کلی وب میباشد ما این را به ۱۰ هدف گسترش میدهیم و اهدافی چونshopping cart و کلید سفارش را شامل میکنیم که در محیط تجارت الکترونیک منحصر به فرد میباشند. ثالثاً، ما همچنین از کاربران درخواست کرده ایم که بر حسب تاثیرشان بر روی خرید اهمیت هر یک از اهداف وب را رتبه بندی بکنند.
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
یزد دانلود |
دانلود فایل علمی 