فایل ورد کامل مقاله بیرینگ‌های ساده؛ تحلیل علمی ساختار مکانیکی، فناوری تولید و کاربرد آن‌ها در صنایع مختلف


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
فایل ورد و پاورپوینت
20870
2 بازدید
۹۹,۰۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 فایل ورد کامل مقاله بیرینگ‌های ساده؛ تحلیل علمی ساختار مکانیکی، فناوری تولید و کاربرد آن‌ها در صنایع مختلف دارای ۲۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد کامل مقاله بیرینگ‌های ساده؛ تحلیل علمی ساختار مکانیکی، فناوری تولید و کاربرد آن‌ها در صنایع مختلف  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل مقاله بیرینگ‌های ساده؛ تحلیل علمی ساختار مکانیکی، فناوری تولید و کاربرد آن‌ها در صنایع مختلف،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن فایل ورد کامل مقاله بیرینگ‌های ساده؛ تحلیل علمی ساختار مکانیکی، فناوری تولید و کاربرد آن‌ها در صنایع مختلف :

بیرینگهای ساده

(بیرینگهای ساده )
در صفحات بعدی ماروشها و داده‌ها و اطلاعاتی را در مورد طراحی بیرمنیگهای Beamngs روغن‌کاری شده به صورت هیدرولیکی رودین میکس یا بیرینگهای Full – Film (فیم – کامل )انواع ژورنال و thwust ارائه کرده‌ایم، به هر حال قبل از این که این روش و متدها را بیان کنیم. به نظر می‌رسد که مفید باشد اگر ما ابتدا آن جنبه‌هایی بیرینگ Beamngs مربوط به انواع قابل دسترس بیرینگ را مورد بررسی قرار دهیم. روش روغن‌کاری و روش‌های ( روغن‌کاری: سختی و براق سازی سطح: روشهای ماشینی کردن machining، علامت‌ها (seals) و نسبتهای طول به قطر ‌ بای کاربردهای مختلف.

در پاراگراف بعدی بخشهای مربوط به طراحی یک ‌ در مورد این مسائل را به وجود می‌آورد و تعدیلاتی ‌ پلاتی دربارهای قابل مجاز allowable Leamn)) از زمانی کا سایر شرایط عمل کنند. full-film در یک بیرینگ Beamngs وجود دارد را ارائه می‌کند.
رده‌های بیرینگ‌های ساده (Plain Beamng) – Beamng (بیرینگ ) نایی که لغزشهایی در مقایسه بین سطح‌های mating (مات کننده ) ایجاد می‌کنند شامل سه دسته کلی هستند: بیرینگ‌های رادیال که شافت‌های چرخنده Rotating shafls یا ژورنالها journals را حمایت می‌کنند. بیرینگ‌های Thnust که بارهای محوری را در بخشهای چرخنده ایجاد می‌کند

. و بیرینگ‌های guide یا Alipper که قسمتهای متحرک را در یک خط مستقیم هدایت می‌کند. بیرینگ‌های لغزنده رادیال ما که به طور عمومی بیرینگ های Sleeve (استوانه‌ای ) نامیده می‌شوند ممکن است چندین ن.ع مختلف باشد، که معمولی‌ترین آنها بیرینگ Plain full jouwnal است. که در ‌ ۳۶۰۰ با mating jouwnal خود می‌باشد، و بیرینگ pawtial jouwnal ‌ کمتر از ۱۸۰ درجه دارد. این نوع آخری زمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد که جهت بار ثابت می‌باشد و مزایایی مانند سادگی، راحت ‌ روغن‌کاری، کاهش اصطحلاک را دارد.

جنبشهای نسبی بین بخشهای بیرینگ های ساده می‌تواند اتفاق بیفتد. (I) یک لغزش خالص بدون وجود مایع یا واسطه روان کننده گازی بین سطوح متحرک نظیر همراه عمل خشک نایلون و تفلون (z) همراه روغن‌کاری هیررودینامیکی که در آن یک گوه (wedge)یا film bildup واسطه روغن‌کاری کننده تولید شده است. همراه جدایش کلی یا بخشی سطوح بیرینگ (۳) همراه روغن‌کاری (روان کنندگی ) هیدرواستاتیک که در آن یک واسطه روان کننده تحت فشار بین سطوح mating ایجاد می شود که یک نیروی مخالف در برابر بار به کار رفته یا جدا شدن این سطوح ایجاد می کند. و (۴) همراه یک شکل یا هیبریدب یا ترکیبی روغن‌کاری هیدرودینامیکی و هیدرواستانیکی.

در زیر تعدادی از مزایا و مصدات بیرینگ های (plain) تماس لغزشی در مقایسه بیرینگ‌های (ضد سایش) تماس غلطشی ذکر شده است.
مزایا: ۱- نیاز به فضای کمتر. ۲- در هنگام کار کردن آرام‌تر و کم‌سر و صداتر هستند. ۳- از لحاظ هزینه قیمت پایین‌تری دارند، بخصوص در تولید با حجم بالا؛ ۴- استحکام و انعطاف‌ناپذیری و خمش‌ناپذیری بیشتری دارند. طول مدت استفاده آنها به طور کلی به خاطر fatigue محدود نیست.

زیان‌ها:۱- دارای اصطکاک و سایش بالاتر می‌باشد که در نتیجه منجر به مصرف نیروی بیشتری می‌شود. ۲- در سیستم روغن‌کاری آمادگی بیشتری برای خراب شدن توسط مواد خارجی دارد.
۳- احتیاج به روغن‌کاری (Lubwication) بیشتری دارند.
۴- آمادگی بیشتر برای خراب شده توسط تجهیزات روغن‌کاری مزاحم دارد.

انواع بیرینگ‌های Jouwnal انواع بسیاری از اشکال بیرینگ Jounal به وجود آمده است: که تعدادی از آنها در شکل I نشان داده شده است.
بیرینگ‌های حفره – محیطی Circumferential- bearings، شکل I(a) یک حفره روغنی (groove) 1/0 دارد که در در اطراف بیرینگ گسترش دارد. روغن تحت فشار در این حفره باقی می‌ماند. حفره بیرینگ را به دو بیرینگ کوتاه‌تر تقسیم می‌کند. به هر حال فواید مربوط پایداری کم اهمیت می‌باشد، و این طراحی به طور کلی در wecipwating – load main و بیرینگ‌های میله‌ای ارتباطی به خاطر یکپارچگی توزیع روغن‌ استفاده می‌شود.

بیرینگ‌های استوانه‌ای کوتاه راه‌حلی بهتر نسبت به بیرینگ ciwcum fewential – gwoove برای کارهای سرعت بالا و بار کمتر می‌باشد. غالباً بیرینگ برای افزایش واحد بارگذاری به یک میزان واقعی کوتاه شود، که باعث می‌شود شباهت (shaft) در یک وضعیت مختلف‌المرکزی اساسی در بیرینگ قرار می‌گیرد. تجربه نشان داده است که به ندرت ناپایداری به وجود می‌آید زمانی که مختلف‌‌المرکزی شافت از ۶/۰ بیشتر می‌باشد. بیرینگ‌های بسیار کوتاه غالباً برای این نوع کاربرد استفاده می‌شود. زیرا آنها یک ظرفیت بارگذاری – چرخش موقت بالاتر تولید نمی‌کنند.

بیرینگ‌های cylindwical- orwshot شکل (b) زمانی استفاده می‌شوند که سرعت‌های سطحی fprn10000 یا بیشتر وجود دارد، و جایی که جریان روغن‌کاری اضافی برای حفظ یک درجه حرارت بیرینگ معقول مطلوب است به کار برده می‌شود. این بیرینگ یک حفره ciwcumfewential وسیع دارد که از یک حفره روغن‌ محوری به حفره دیگر در طول نیمه بالایی بیرینگ گسترش دارد غالباً روغن برای حفره twailing- wdgeoil پذیرفته شده است. یک سوراخ ورودی برای کنترل جریان روغن به کار برده می شود.

عملکرد کولر از حذف کردن عمل sheawing در طول یک بخش بزرگ از نیمه بالایی بیرینگ و به وسیله یک گسترش و محدوده بزرگ از جریان اضافی روغن سرد در طول نیمه بالایی بیرینگ به وجود می‌آید.
بیرینگ‌های فشاری، شکل (c) 1- یک حفره در طول نیمه بالایی بیرینگ به کار رفته است. حفره در یک dam (سد) تیز در حدود جهل و پنج درجه به صورت عمودی در جهت چرخش شافت shaft)) به پایان می‌رسد. روغن به درون این حفره با عمل shwar حاصل از چرخش شافت وارد می‌شود و سپس به وسیله dam (سد) متوقف می‌شود.

در عملکرد با سرعت بالا، این موقعیت یک فشار بالا در طول نیمه بالایی بیرینگ به وجود می‌آورد. فشار به وجود آمده در حفره روغن و در اطراف نیمه بالایی بیرینگ بار را در نیمه پایینی بیرینگ افزایش می‌دهد. این بار تولید شده مختلف‌المرکزی شافت را افزایش می‌دهد. اگر eccentricity (نا هم مرکزی) به میزان ۶/۰ یا بیشتر افزایش یابد می‌تواند باعث عملکرد پایدار تحت شرایط سرعت بالا، که باعث افزایش بارگذاری موثر می‌شود. این نوع طراحی یک زمان اولیه دارد. کثیفی موجود در روغن باعث خراشیدگی و سایش لبه تیز dam (سد) می‌شود و به قابلیت ایجاد فشار بالا آسیب می‌رساند.

بیرینگ‌های حفره‌ای- چندگانه شکل (d) 1، گاهی اوقات برای ایجاد جریان افزایش یافته روغن استفاده می‌شود. به نظر می‌رسد که وقفه و گسیختگی در ‌ روعن باعث می‌شود که بیرینگ یک عملکرد پایدار را نشان دهد.

بیرینگ های بیضوی شکل (e) I واقعاً بیضوی شکل نیستند، اما از دو بخش سیلندری شکل تشکیل یافته‌اند. این بیرینگ دو قطعه‌ای، یک فاصله ایمن (clearance) بزرگ در جهت شکاف (split) دارد.و یک حد مجاز یا فاصله ایمن کوچک Snall clewance) ( در جهت بارگذاری با زوایای راست نسبت به split (شکاف) دارد. در بارهای سبک ، شافت نسبت به هر دو نیمه بیرینگ در حالت مختلف‌المرکز (wccwntwic) قرار می‌گیرد، و شاید بیرینگ بیضوی شکل یک حریان روعن بالاتر نسبت بیرینگ سیلندری شکل نظیرش داشته باشد.

بیرینگ‌های Eeeiptical- overshowt (که در شکل نشان داده شده است.) بیرینگ‌های بیضور شکلی هستند که در آنها نیمه بالایی به وسیله یک حفره روغن وسیع در تماس با حفره‌های روغنی محوری قرار گرفته است. اینها قابل مقایسه با بیرینگ‌های cylindwical –overshort (سیلندری شکل خیلی کوتاه هستند)
بیرینگ‌های بیضوی شکل جا‌به‌جا شده، شکل (F) I در مراکز تقان‌های دو بیرینگ هم در جهت عمودی و هم در جهت افقی جا‌به‌جا دیده می‌شود. این طراحی نسبت به یک بیرینگ سیلندری شکل منحنی (stiffness) بیشتری هم در جهات افقی و هم در جهات عمودی دارد. همچنین جریان روغن بزرگتری نیز دارد. این به طور وسیعی مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما باعث پایداری بالا و عملکرد سرمایشی بالا می‌شود.

بیرینگهای Three- Lobe که از برش عرضی سه مکان دایره‌ای شکل ساخته شده‌اند.
اینها به صورت بیرینگهای crntioil whip زمانیکه مرکزهای منحنی هر یک از این Lobe ها به درستی در خارج از دایره clearance قرار گیرد که مرکز شافت می‌تواند در داخل بیرینگ باشد. سه حفره محوری برای تامین روعن وجود دارد. این یک طراحی بسیار مشکل برای سازنده می‌باشد زیراا این لازم و ضروری است که آن را به صورت سه بخش تولید کند. سوراخ (bore) به وسیله گوه‌هایی که بین هر یک از این سه بخش وجود دارند ماشینی شده است. گوه‌هابعد از اینکه ماشینی شدن کامل شد حرکت می‌کنند.

بیرینگ های Pivoted – shoe شکل (h) I یکی از بیرینگ های بسیار پایدار هستند. سطح بیرینگ به سه بخش یا بیشتر شده است که هر یک از این بخشها نسبت به مرکز محوردار شده‌اند. درعمل، هر کدام از shoe ها برای ایجاد یک فیلم روغن گوه‌ای شککل wcdge- shaped 0/1 film کج شده‌اند. بنابراین یک نیرو را به وجود می‌آورند که تمایل دارد شافت (shaft) را به صرف مرکز بیرینگ هل دهد. برای چرخش در یک جهت، shoe ها گاهی اوقات در نزدیکی یک انتها محوردار شده‌اند و به وسیله خمیده شدن به طرف شافت نیرو وارد می‌کنند.

بیرینگهای Nutwacker شکل (j) I از دو بیرینگ نیمه سیلندریکالی تشکیل شده‌اند بیرینگ قسمت بالایی به آزادی می‌تواند در جهت عمودی حرکت کند و به سمت شافت به وسیله یک سیلندر هیدرولیکی نیرو وارد می‌کند. فشار روغن خارجی ممکن است برای بارگذاری در نیمه بالایی بیرینگ توسط سیلندر هیدرولیکی مورد استفاه قرار گیرد. با این که ممکن است روغن با فشار بالا از نیمه پایین بیرینگ به دست آید

که این عمل به وسیله Tapping یک سوراخ به داخل فیلم روغن با فشار بالا انجام می‌شود بنابراین یک بیرینگ self- louding را به وجود می‌آورد. نوعی که می‌تواند ناهم‌مرکزی eccentwicity بیرینگ را نسبت به نقطه افزایش دهد و باعث می‌شود یک عملکرد پایدار حاصل شود. بیرینگ‌های هیدرواستاتیکی – بیرینگ‌های هیدرواستاتیکی زمانی مورد استفاده قرار می گیرند که شرایط عمل کننده به روغن‌کاری fullfilm نیاز دارد که به طور هیدرودینامیکی نمی‌تواند ایجاد شود. بیرینگ به صورت هیدرولیکی روغن‌کاری شده چه thwust و چه wadial باشد تحت فشار حاصل از یک منبع خارجی روغن‌کاری می‌شود. بعضی از مزایای بیرینگ‌های هیدرواستاتیکی نسبت به سایر بیرینگ‌ها به قراری است که ذکر میشود.

اصطکاک و سایش کمتر: ظرفیت بارگذاری بالا قابلیت اعتبار بالا، سختی بالا، و طول عمر طولانی.
بیرینگ های هیدرواستاتیکی به صورت موفقیت‌آمیزی برای بسیاری از کاربردها مورد استفاده قرار می‌گیرد شامل ابزار ماشینی، آسیاب‌های غلطشی (rolling mills) و سایر ماشین‌آلات با حرکت کند و بارگذاری سنگین. به هر حال تکنیکهای خاصی شامل یک دانش مربوط به مولفه‌های هیدرولیکی خارجی که برای package (دسته‌بندی کردن) بیرینگ مورد نیاز است. طراح در مورد استفاده از این نوع بیرینگ بدون یک دانش کامل در مورد تمام جنبه‌های مشکلات، بایستی هشیار و محطاط باشد. تعیین و مشخص کردن اجرای عمل کننده بیرینگ‌های هیدرواستاتیکی یک قسمت ویژه از رشته روغن‌کاری (Lubrication) می‌باشد که در کتابهای مرجع خاصی به آن پرداخته شده است.

طراحی : طراحی در یک بیرینگ لغزشی به طور کلی در یکی از دو طریقی که ذکر می‌شود، انجام می‌شود: (۱) یک بیرینگ تحت شرایط مشابهی عمل می‌کند که به عنوان یک مدل یا پایه و اساس می‌شود که با استفاده از آن بیرینگ جدید طراحی می شود.

(۲) در غیاب هز تجربه قبلی مربوط به بیرینگ‌های مشابه در محیطهای مشابه ظرفیتهای خاصی در ارتباط با شرایط عمل و نیازهای عملیاتی ساخته می‌شود و یک طراحی آزمایشی بر اساس پارامترهای طراحی کلی یا قوانین thumb انجام می‌شود. آنالیزهای مفصل مربوط به روغن‌کاری (lubwication) برای انجام طراحی و جزئیات عملیات و نیازها انجام می‌شود.

روشهای عملکرد بیرینگ- توانایی جا‌به‌جایی بار یک بیرینگ لغزشی bearing) Sliding) بر اساس نوع فیلم سیال (fuid film) بین سطوح متحرکش شکل گرفته است. تشکیل و شکل‌گیری این نوع فیلم از یک جهت به طراحی بیرینگ و از جهت دیگر به سرعت چرخش بستگی دارد. بیرینگ سه شیوه یا قسمت طراحی عملیات دارد که شامل full- film، mixed film و روغن‌کاری مرزی (boundary lubrication) می‌باشد که همراه با تاثیرات سایشی و اصطکاکی در شکل شماره ۲ نشان داده شده است. در ارتباط با عملکرد فیزیکی این سه شیوه می‌تواند به صورت زیر توصیف شود.

۱- full –film یا روغن‌کاری هیدرودینامیکی یک جدایش فیزیکی کامل از سطوح لغزشی را به وجود می‌آورد که منجر به اصطکاک و سایش کمتر و طول عمر بالا می‌شود. برای انجام دادن روغن‌کاری Lubrication) )full- film در شرایط هیدرودینامیکی، پارامترهای زیر بایستی انجام شوند. ۱- روغن کاری انتخاب شده ویزکوزیستی مناسبی برای عملیات ارائه شده دارد.

۲- سرعت‌های جریانی روغن‌ماری مناسب حفظ شده‌اند.
۳- روشهای طراحی مناسب و ملاحظات طراحی مناسب مورد استفاده قرار گرفته‌اند.
۴- سرعت سطح در بیشتر از ۲۵ فوت در هر دقیقه حفظ شده است.
۱- زمانی که یک روغن‌کاری full- film حاصل شد ضریب اصطکاک بین ۰۰۵/۰ – ۰۰۱/۰ می‌تواند پذیرفته شود.
۲- روغن‌کاری مرزی Boundawy Lunriction زمانی اتفاق می‌افتد که سطوح لغزشی به یکدیگر همراه فقط یک فیلم خیلی نازک روغن‌کاری مالیده شوند. این نوعاز عملکرد فقط در استفاده‌های با حرکت چرخشی کند یا حرکت تناوبی قابل قبول است

. در روغن‌کاری مرزی کامل، حرکت چرخشی یا تناوبی به طور معمولی از ۱۰ فوت در هر دقیقه کمتر می‌باشد که ضرایب اصطکاک حاصله بین ۱۴/۰ – ۰۸/۰ می‌باشد. این بیرینگ‌ها غالباً به وسیله گریس روغن‌کاری شده‌اند یا مکرراً توسط روعن‌، روغن‌کاری می‌شوند.

۳- روغن‌کاری mixed- film یک روش عملیاتی بین روشهای full- film و مرزی می‌باشد. همراه این روش، یک جذابیت نسبی سطوح لغزشی به وسیله فیلم روغن‌کاری وجود دارد؛ به هر حال، در روغن‌کاری مرزی ،محدودیت‌های سرعت سطح و فرسودگی حاصل خواهد شد. با این روش روغن‌کاری یک سرعت سطح از ۱۰ فوت در دقیقه تجاوز خواهد کرد که ضرایب اصطکاکی بین ۰۸/۰-۰۲/۰ خواهد بود برای تقارب دادن به این نقطه از عملیاتش ، یک بیرینگ ژورنال از مقام این روش‌های عملیاتی عبور می‌کند.

در نهایت ، journal و بیرینگ در مقیاس با هم هستند، و بنابراین زمانی که شروع می‌شود، عملیات در مرحله روغن‌کاری مرزی می‌باشد. زمانی که شناخت Shaft)) با سرعت شروع به چرخش می‌کند و فیلم هیدرواستاتیکی شروع به ساخته شدن می‌کند، فعالیت بیرینگ وارد مرحله روغن‌کاری mixed- film می‌شود. زمانی که طراحی سرعت و بارها انجام شد، عملکرد هیدرودینامیکی در یک بیرینگ خوب طراحی شده روعن‌کاری full- film و ایجاد خواهد کرد.

روشهای بیرینگ‌های Retaining چندین روش وجود دارد که مطمئن شویم که یک بیرینگ در یک محفظه باقی خواهند ماند. روشی را که بر اساس کاربرد ویژه مورد استفاده قرار می‌دهیم: اما ابتدا نیاز است که دیواره بیرینگ ضخامت یکنواخت و یکسانی داشته باشد تا از بروز نقاط ضعیف در ساختن و تولید جلوگیری شود که ممکن است منجر به distortion (کج شدگی) گرمایی و الماسیتکی شود.

پرس کردن یا Shrink fit یک روش عمومی و رضایت بخش برای بیرینگ (retainin) پرس کردن یا shwink بیرینگ در محفظه همراه یک interfewence fit می‌باشد. این روش کاربرد و استفاده از بیرینگ‌های را که در طول کل دیواره دارای یک ضخامت یکنواخت و یکسان هستند را ممکن می‌سازد.

برش‌های استاندارد (standawd bushing همراه قسمت داخلی صیقل داده شده و قطرهای خارجی در سایز داخلی تقریباً برابر با ۵ اینچ در دسترس می‌باشد. Stock bushing به طور معمول در قطرهای خارجی برابر سه اینچ یا کمتر با over nominal برابر ۰۰۳/۰ تا ۰۰۲/۰ اینچ تولید شده‌اند. برای قطرهای بیشتر از ۳ اینچ، قطرهای خارجی nominal over بین ۰۰۵/۰ – ۰۰۳/۰ اینچ می‌باشد. زیرا این مقاومت (tolerance) در بوشینگ‌های استاندارد ساخته شده‌اند، میزان press fit توسط سایز و اندازه housing –bore ()سوراخ – محفظه)کنترل می‌شود.

در نتیجه press (پرس کردن ) یا shrink fit ، سوراخ مواد بیرینگ matewid) bearing of bore The به وسیله مقداری بسته (Closein) می شود. به طور کلی، این قطر حدوداً به میزان ۷۰ تا ۱۰۰ درصد میزان ijterfednce fit کاهش می‌یابد. هر گونه تلاش برای پیش‌بینی کاهش، به صورت یک تلاش برای جلوگیری از CIEARANCE MACHINING بایستی اجتناب شود.
Shrink fit بایستی به وسیله سرد کردن بیرینگ در یک مخلوط یخخش و الکل یا در هوای مایع انجام شود. این روشها، از روشهای گرمایشی و محفظه‌ای ساده‌تر و آسان‌تر هستند. یخ خشک در الکل یک درجه حرارت حدود ۱۱۰ درجه فارنهایت و هوای مایع در ۳۱۰ درجه فارنهایت می‌جوشد. زمانی که یک بیرینگ در حوضچه پرس می‌شود، driving force بایستی به صورت یکنواخت برای انتهای بیرینگ استفاده می‌شود تا از upsetting یا peening بیرینگ جلوگیری شود. سطح‌های mating بایستی تمیز، براق شده باشند.

روش‌های Kejing یک تنوع از روشها می‌تواند برای ثابت کردن موقعیت و وضعیت بیرینگ با توجه محفظه‌اش به وسیله Kejing مورد استفاده قرار می‌گیرد. روش‌های Kejing ممکن در شکل شماره ۳ نشان داده شده است که شامل: (a) set screws ، (b) ubodwuff key ، (c) boited beawing flanges ، (d) Threaded bearings ،(e) dowel pins ،(f) housing می‌باشد.
فاکتورها بایستی مد نظر قرار گیرد، زمانی که انتخاب کردن هر یک از این روش‌ها به صورت زیر باشد:
۱- حفظ کردن ضخامت دیواره یکسان و یکنواخت مواد بیرینگ، به ویژه در ناحیهload- Carruing بیرینگ
۲- تا حد امکان فراهم کردن ناحیه تماس بین بیرینگ و محفظه، سطوح mating بایستی صاف و مسطح، تمیز و عاری از هر عیب و نقص باشند تا انتقال گرما به راحتی صورت گیرد.

۳- جلوگیری از هر گونه تغییر شکل محلی بیرینگ که ممکن است در نتیجه روش Keying به وجود آید. ماشینی کردن ( (machiningبعد از Keying توصیه شده است.
۴- توجه کردن به امکان انحراف بیرینگ که از تاثیر تغییرات درجه حرارت در روش Keying خاص حاصل می‌شود.
روشهای sealing
زمانی که روان ‌کننده‌ها و سیالات در عملیات مورد استفاده قرار می‌گیرند، آماده‌سازی بایستی به صورت نرمال انجام شود تا از نشت‌کردن به نواحی دیگر جلوگیری شود. این آماده‌سازی به وسیله استفاده از دستگاه sealing و نوع دینامیک و استاتیک انجام شده اس

ت. سه واژه برای توصیف ایستگاه‌ها و ابزارهای مورد استفاده قرار گرفته برای sealing استفاده می شود.
Seal: یک وسیله جلوگیری کننده از حرکت سیالات، گازها یا مواد در طول درزها، شکافها در یک ظرف می باشد.
Packing: یک dynamicseal که زمانی مورد استفاده قرار می گیرد که بعضی از انواع حرکت نسبی بین بخش های انعطاف ناپذیر و سخت یک مجموعه اتفاق می افتد.
Gaskets: یک staticseal که زمانی مورد استفاده قرار می گیرد که هیچ حرکت نسبی بین بخش های وصل شده وجود نداشته باشد.

دو عملکرد مهم بایستی بوسیله تمام کاربردهای sealing حاصل شدند : جلوگیری از فرار مایع و جلوگیری از مهاجرت مواد بیگانه از دیوار خارجی.

اولین چیزی که بایستی مشخص شود این است که آیا این مناسب است از seal استاتیک استفاده کنیم یا در seal دینامیک. برای از عهده برآمدن در مورد نیازهای یک کاربرد است تیکی بایستی هیچ حرکت نسبی بین قسمتهای وصل شده پایین seal قسمت mating وجود نداشته باشد. اگر هیچ گونه حرکت نسبی وجود نداشته باشد کاربرد بایستی به صورت دینامیک در نظر گرفته شود و seal بر طبق آن انتخاب می شود.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.