فایل ورد کامل مقاله نقش رایانه در شرکت صنایع پودر شیر مشهد؛ بررسی علمی کاربرد فناوری اطلاعات در مدیریت تولید


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
فایل ورد و پاورپوینت
20870
2 بازدید
۹۹,۰۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 فایل ورد کامل مقاله نقش رایانه در شرکت صنایع پودر شیر مشهد؛ بررسی علمی کاربرد فناوری اطلاعات در مدیریت تولید دارای ۵۵ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد کامل مقاله نقش رایانه در شرکت صنایع پودر شیر مشهد؛ بررسی علمی کاربرد فناوری اطلاعات در مدیریت تولید  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل مقاله نقش رایانه در شرکت صنایع پودر شیر مشهد؛ بررسی علمی کاربرد فناوری اطلاعات در مدیریت تولید،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن فایل ورد کامل مقاله نقش رایانه در شرکت صنایع پودر شیر مشهد؛ بررسی علمی کاربرد فناوری اطلاعات در مدیریت تولید :

کامپیوتر – شرکت صنایع پودر شیر مشهد

شرکت صنایع پودر شیر مشهد(سهامی خاص) در تاریخ۳۰/۶/۱۳۷۳ در اداره ثبت شرکتهای مشهد به ثبت رسیده است. موضوع شرکت تولید شیرخشک کودک طبق جواز تأسیس مورخ۳/۱۲/۱۳۷۲ اداره کل صنایع استان خراسان میباشد.
مؤسسین این شرکت متخصصین و دستاندرکاران امور مربوط به تغذیه و بهداشت کودکان بوده و نیاز به مصرف روزافزون شیرخشک و فقدان یک واحد تولیدی مناسب این محصول در سطح ایران و منطقه، این افراد را بر آن داشته تا نسبت به تأسیس یک واحد تولیدی مناسب این محصول در سطح ایران و منطقه نسبت به تأسیس یک واحد تولید شیرخشک کودک اقدام نمایند.

متعاقب تأسیس این شرکت، قطعه زمینی به مساحت حدوداً۰۰۰/۵۰ مترمربع در شهرک صنعتی طوس واقع در ۲۰کیلومتری شهر مشهد خریداری گردید. نظر به اینکه اجرای چنین طرحی از پیچیدگی تکنولوژی بالایی برخوردار بوده و مستلزم اخذ لیسانس و دانش فنی از شرکتهای بزرگ و با سابقه در سطح بین المللی در این رشته میباشد. دست اندرکاران اجرایی این شرکت اقدام به تحقیقات و بازدید از نمایشگاههای بینالمللی و کارخانجات تولید این محصول نموده و به منظور انتخاب یک شرکت تأمین کننده دانش فنی و خدمات مهندسی با بسیاری از شرکتهای تولیدکننده پودر شیرخشک در سطح بین المللی وارد بحث و تبادل نظر گردیده است. نهایتاً پس از بررسیهای جامع و اساسی و مدنظر قراردادن شرایط ایران شرکت NIRO SOAVI ایتالیا که زیرمجموعه شرکت NIRO A/S دانمارک و بخشی از شرکت GEA آلمان میباشد. دارای سابقه بسیار طولانی در امر ساخت و نصب و راه انداری خط تولید شیرخشک میباشد به عنوان تأمین کننده خدمات مهندسی و ساخت بخشهایی از تجهیزات خط تولید و عرضه دانش فنی و آموزش لازم انتخاب گردیده است.

قرارداد خرید ماشین آلات اصلی طرح پیرو یک فقره قرارداد با بانک ایتالیا از شرکت NIRO سفارش شده که قرار است همراه با دانش فنی و اطلاعات پایه و آموزش لازم در اختیار شرکت قرار گیرد.

هدف و وضعیت طرح
هدف از اجرای طرح ایجاد یک واحد تولید شیرخشک به ظرفیت ۰۰۰/۱۰ تن در سال ۲۲میلیون قوطی شیرخشک و یک واحد تولید پودر آب پنیر به ظرفیت ۵۰۰۰تن که در تولید شیرخشک مصرف خواهد شد، بر اساس ۳نوبت کار۸ساعته در روز و ۲۵۰روز کار در سال میباشد.

کلیه مراحل بابت گشایش اعتبار خرید ماشینآلات اصلی و حق لیسانس و خدمات مهندسی و دانش فنی و آموزش انجام شده است.
طبق بررسیهای به عمل آمده و بحث و تبادلنظر بین مسئولین وزارت صنایع و مدیران اجرایی شرکت مقرر گردیده که حدود ۲۰درصد از کل ماشین آلات و تجهیزات طرح از منابع داخلی تأمین گردد.
در مرحله تکمیل بررسیهای مهندس تفضیلی دراواسط سال جاری آماده شدن نقشه های اجرایی ساخت، پیمانکاران داخلی جهت ساخت ماشینآلات و تجهیزات از داخل کشور تعیین خواهند گردید.
بطوریکه پیش بینی میشود ساخت ماشین آلات داخلی به موازات ساخت ماشین آلات خارجی به مرحله تکمیل خواهند رسید. سطح زیربنای کل ساختمانهای طرح حدود۱۸۰۰۰متر مربع میباشد، عملیات اجرایی ساختمانی طرح از اواسط سال جاری آغاز خواهد گردید و تا پایان سال ۱۳۸۱ به مرحله تکمیل خواهد رسید.

عملیات تأسیس طرح نیز از اواسط سال ۱۳۸۰ آغاز و همزمان با عملیات ساختمانی به مرحله تکمیل خواهد رسید. طی دوره عملیات اجرایی واحد تولید، وضعیت و چگونگی شرایط تهیه شیر و آب پنیر، تغذیه گاو شیرده و شرایط حمل و نقل مواد اولیه مورد بررسیهای کاملتر و دقیقتر از طرف متخصصین خارجی قرار خواهد گرفت و راهکارهای اجرایی جهت ارتقای کیفیت تغذیه، تجهیزات بهره برداری و همچنین روشهای بهره برداری تعیین گردیده و مورد تاکید قرار خواهند گرفت.

بطوریکه پیش بینی میشود بهره برداری تجاری از واحد تولید شیرخشک کودک از اوایل سال۱۳۸۲ آغاز خواهد گردید.

منابع نیروی انسانی
در واقع انتخاب صحیح و هدفمند افراد یک سازمان هستند که میتوانند با توجه به معیارهایی که جهت گزینش و انتخاب آنها برای یک سازمان در نظر گرفته شدهاند پویایی و شکوفایی را برای شرکت بوجود آوردند و برعکس پس رکن اصلی جهت بقاء و برگشت هزینه ها به شیوه مطلوب انتخاب صحیح این افراد جهت یک مجموعه تولیدی میباشد که میتواند ضایعات مواد، کیفیت بهتر،انگیزش جهت توسعه و تولید مطلوب و انرژی خدماتی کمتری را مصرف کند ضمن اینکه بازاریابی خوبی توسط افراد صورت گرفته و همیشه تقاضا جهت عرضه محصولات و توسعه شرکت وجود دارد.

پس مدیریت و منابع انسانی یک هنر است که با توجه به تکنولوژی جدید و جوابگویی به خواسته ها و نیازی نو که هر زمان برای شرکت لازم باشد توسط نیروی کار منطبق میشود و این بد نیست مگر اینکه نیروهایی که جهت شرکت درنظر گرفته میشوند قابلیت انظباق و توانمندی مورد نظر در هر شرایط را داشته باشند.
به پرسنل باید آموزشهای حین کار داده باشیم و نیز بتوانیم ترفیع و نیازهای مادی که جنبه معقولانه دارد تأمین کرده و انگیزش غیرکاذب در بین افراد بوجود آوریم که شامل همه قسمتها از مدیران گرفته تا کارمندان و کارگران.

انتخاب و گزینش افراد مراحل ذیل را طی میکند:

۱- دسته بندی کردن :
دسته بندی کردن اهداف شرکت توسط مشاوران و نفراتی که از ابتدا با مدیریت کارخانه یا کارفرما این اهداف را تدوین کردهاند که از همان ابتدا هر نفر جهت کاری در نظر گرفته شده است.
در مرحله تکمیل بررسیهای مهندس تفضیلی در اواسط سال جاری و آماده شدن نقشه های اجرایی ساخت، پیمانکاران داخلی جهت ساخت ماشین آلات و تجهیزات از داخل کشور تعیین خواهد گردید.
بطوریکه پیش بینی میشود ساخت ماشینآلات داخلی به موازات ساخت ماشین آلات خارجی به مرحله تکمیل خواهند رسید. سطح زیربنای کل ساختمانهای طرح حدود۱۸۰۰۰ مترمربع میباشد، عملیات اجرایی ساختمانی طرح از اواسط سال جاری آغاز خواهد گردید تا پایان سال۱۳۸۱ به مرحله تکمیل خواهد رسید.

عملیات تأسیساتی طرح نیز از اواسط سال۱۳۸۰ آغاز و همزمیان با عملیات ساختمانی به مرحله تکمیل خواهد رسید. طی دوره عملیات اجرایی واحد تولید، وضعیت و چگونگی شرایط تهیه شیر و آب پنیر، تغذیه گاو شیرده و شرایط حملو نقل مواد اولیه مورد بررسیهای کاملتر و دقیقتر از طرف متخصصین خارجی قرار خواهد گرفت و راهکارهای اجرایی جهت ارتقاء کیفیت تغذیه، تجهیزات بهره برداری و همچنین روشهای بهره برداری تعیین گردیده و مورد تاکید قرار خواهند گرفت.

بطوریکه پیشبینی میشود بهره برداری تجاری از واحد تولید شیر خشک کودک از اوائل سال ۱۳۸۲ آغاز خواهد گردید.

۲ – اطلاع رسانی:
۱- از طریق اداره کار و مراکز کاریابی و غیره
۲- از طریق اطلاع رسانی جراید و رسانه های مختلف
۳- سایر

۳- فرم:
دادن فرم مربوطه و اطلاعات مورد نظر از متقاضیان استخدام و بر اساس آن برنامه ریزی برای مرحله استخدام انجام شود.

۴-مصاحبه:
کتبی- شفاهی- تست هوش- اندازه گیری خلاقیت نفر و غیره.

مثال ۱:
هریک از نفرات نظر هوش را در ارتباط با کاری که میخواهند انجام دهند بنویسد.
مثال ۲:
انگیزه ها و شرایط نامطلوب یا مطلوب و برای نامبرده چه چیزهایی میباشد که به صورت سؤالات تستی از طرف شرکت به نامبردهداده میشود.

۵-معرفی:
پذیرفته شدگان را به تشخیص هویت و بهداشت جهت تندرستی و سلامتی معرفی مینمائیم.

۶ ـ برنامه ریزی:
بعد از انتخاب افراد، برنامه ریزی جهت آموزش و بدو ورود انجام میگیرد که یا بصورت گروهی و در یک برنامه زمانی خاص انجام میگیرد و یا به صورت موردی که در حین کار به نفر آموزش داده میشود مواد آموزش میتواند بعنوان مثال مقررات و آئین نامه های شرکت، فنی، عمومی، حفاظت ایمنی و بهداشت کار و کاری که میخواهد انجام دهد و آشنایی با محیط کار صورت گیرد.
آموزش میتواند از طریق جزوات در کتاب به نامبرده داده میشود.

کارگزینی و امور پرسنلی

۱- دسته بندی:
مدیر یا مسئول کارگزینی بر اساس چارت طراحی شده و نیروهای آموزش دیده که مراحل متعددی را گذرانده، دسته بندی کرده با توجه به مدارک و روشهای دیگر توانمندی افراد را در برقرارکردن ارتباط دست و نحوه مطلوب کار برای کارکنان با توجه به بهره وری از منابع موجود نیروی انسانی و آزمونهای بعمل آمده فرد نامبرده را به قسمت مربوطه معرفی کند.

۲- اجرای آئیننامه:
اجرای آئیننامه های داخلی و بیرون ازشرکت با توجه به مسائل پرسنلی کارکنان

۳- قرارداد:
بستن قراردادهای کار برای پرسنل

۴- تشکیل پرونده:
تشکیل پرونده پرسنلی برای نظرات استخدامی که شامل اخذ مدرک گواهی عدم سوء پیشینه و نیز گواهی تندرستی و سلامتی و عکس۴×۳ به مقدار کافی، کپی مدارک تحصیلی، شناسنامهای، کارت پایان خدمت اخذ و با اصل مدرک برابر شود. ضمناً معرفینامه از سازمان یا اداره کار نیز برگه مصاحبه و گزینش و تأییدیه استخدام با توجه به تعهدنامه و اطلاعاز آئیننامه های انظباطی و مقررات شرکت که به امضا فرد گزینش شده رسیده باشد اخذ میگردد که در پرونده بایگانی میشود و نیز فرم معرفی به قسمت مربوطه در نسخه در نظر گرفته میشود.

۵- لیست کارکرد:

لیست کارکرد حقوق پرسنل که شامل نظارت بر انجام ورود و خروج پرسنل میباشد که از طریق دستگاه کارتزنی انجام میگیرد.

۶- ورود اطلاعات:

ورود اطلاعات پرسنلی و مسایل مربوطه به آن در کامپیوتر

۷- ثبت برگه های مرخصی:
ثبت برگهای مرخصی، استحقاقی، پاس مرخصی، پاس اداری با ماموریت اداری، استعلاجی و غیره جهت بستن لیست حقوق و ارائه آن به امور مالی.

۸- مرخصی پرسنل:
تمامی برگهای مرخصی در کارت مخصوص یا برنامه نرمافزاری تهیه شده ثبت میگردد تا بتوان اطلاعات مرخصیهای پرسنل به روز باشد.

۹- انفصال و تسویه حساب نفرات:

۱۰-ارزیابی کار:
ارزیابی نحوه کارکنان و عملکرد آنها جهت ارتقاء و یا موارد انظباطی.

۱۱-امور پرسنلی:
رسیدگی به امور پرسنلی شرکت یا کارخانه با توجه به سلسله مراتب.

۱۲-فرم حادثه:
پر کردن نرم گزارش حادثه

۱۳-احکام حقوقی:
اعمال کردن احکام حقوقی پرسنل

۱۴-گزارشات:
تهیه و تسلیم و ارائه گزارشات خواسته شده.

۱۵-برنامه کاری:
طراحی تقویم کاری کارخانه با نظارت مدیریت مافوق و یا کارفرما.

۱۶-غیره:
و غیره

امور اداری
۱- نظارت بر واحد خدمات و رفاهی که شامل:
سرویس کارکنان، فضای سبز، بن، تشریفات و غیره است.

۲- اجرای آئیننامه:
اجرای آئیننامه های داخلی و خارجی و رعایت و نگهداری آن جهت نظم هرچه بیشتر در بین کارکنان و کلیه پرسنل در هر رده شغلی و نیز تدوین دستور العمل های جدید بابا تکارت مدیریت مافوق و یا کارفرما .

۳- تدوین قرارداد :
تدوین قرارداداهای مربوطه به امور اداری مثلاً آشپزخانه ها ، سرویسها ، با توجه با هماهنگی با مافوق

۴- دبیر خانه :

نظارت با کار دبیرخانه و استقرار سیستم ورود خروج نامه ها و بایگانی آنها .

۵ – ارتباط :
ارتباط با مراکز بیرون از سازمان جهت برطرف کردن نیازها با توجه به نوع کار .
اداره کار ـ تامین اجتماعی ـ فنی حرفه ای ـ بهداشت بیمه و غیره.

۶-نظارت:
سرکشی از افراد بیمار و یکسانی که به نوعی مشکلات خاصی دارند با هماهنگی مدیریت مافوق و کارشناس مربوطه.

۳- شرکت در مراسم:
در صورت لزوم شرکت در مراسم تعزیه، شادی و غیره برای پرسنل.
۴- نظارت:
نظارت بر یکی از رشته های ورزشی یا همگانی.
آموزش
۱- تهیه لیست:
تهیه لیست مناسب از پرسنل بهمراه مدرارک تحصیلی و ادارهای که در ابتدای استخدام یا خارج از کارخانه دیدهاند.

۲- تشکیل پرونده:
تشکیل پرونده آموزشی برای هر نفر در شرکت.

۳- نیازسنجی:
نیازسنجی آموزشی برای کل کارخانه در قسمتها.

۴- نیازهای آموزشی:
۵- نیاز سنجی آموزشی برای تک تک نفرات.

۶- آموزش:
آموزش برای هر نفر یا گروهی از پرسنل

۷- کتب:
تهیه جزوات و کتابهای مختلف برای پرسنل در ارتباط با نوع کار.

۸- Feed back:
فیدبک گرفتن از آموزش انجام شده و استفاده از بازخورهای آن جهت کار شرکت و ارتقاء سازمان.

شروع برنامه
در هنگام شروع برنامه با یک صفحه مواجه میشوید که شامل نام اصلی برنامه، نام تهیه کننده و همچنین پنجرهای برای واردکردن نام کاربر و کلمه عبور آن میباشد در صورت غلط بودن این اطلاعات در زمان کلیککردن دکمه تایید با پنجرهای پیغام خطایی مواجه میشویم با این پیغام که ”اطلاعات ورودی شما اشتباه میباشد لطفاً دوباره سعی کنید“ با فشردن کلید تایید این پیغام کار دوباره به پنجره ورودی برمیگردد. اگر از کلید انصراف استفاده کنید این عملیات لغو شده و برنامه بدون اجرا بسته میشود و در صورت صحیح وارد نمودن کلمه عبور وارد منوی اصلی برنامه خواهید شد.

منوی اصلی
منوی اصلی برنامه شامل یک صفحه خا لی است که پنجرههای کاربر در این صفحه نمایش داده میشوند و همچنین حاوی یک میله اصلی برنامه برای دسترسی به فایلها و پنجرهها، یک خط ابزار برای برش، کپی چسباندن و دکمه چاپ میباشد. در قسمت چپ بر نامه یک خط فرمان با تعدادی کلید وجود دارد که این کلیدها فقط برای ثبت اطلاعات اصلی مورد استفاده قرار می گیرد. این عمل برای دسترسی سریعتر به پنجرههای ثبت اطلاعات صورت گرفته است.

در پائین صفحهاصلی یک خط وضعیت وجود دارد که در آن تاریخ وساعت جاری سیستم نمایش داده میشود.
سیستم اداری شامل
۱۱منوی اصلی ـ ۷ Tabel – 48 فرم برنامه – ۷ Data report و یک Rscommand ، شامل ۲۶ Command میباشد که ۱۹تای آن فرمان SQL و ۷تای آن Command معمولی میباشند.
این برنامه شامل icon هایی برای دسترسی مستقیم به فرمها و همچنین نمایش ساعت و تاریخ جاری در فرم اصلی میباشد. شروع برنامه با دادن کلمه عبور به آن میباشد و برای خروج از برنامه باید از پنجره خروج استفاده نمود. همچنین حاوی کلیدهای ترکیبی برای دسترسی آسان به فرمها میباشد. این برنامه دارای قابلیت استفاده از کلیدTab برای حرکت در بین گزینه ها است منوهای برنامه شامل :
فایل_ویرایش_نمایش_ مشخصات پرسنلی ـ ساعات ورود و خروج ـ مرخصی ـ ماموریت ـ بیمه ـ بن ـ گزارشات میباشد.

۱- منوی فایل :
شامل تنظیم اندازه صفحه چاپ، پیشنمایش صفحه چاپ،چاپ و خروج میباشد.
۲- منوی ویرایش :
شامل لغو عملیات قبلی، برش، چسباندن و کپی اطلاعات و کلمه عبور میباشد.
۳- منوی نمایش :
شامل خط وضعیت، خط ابزار و خط دستورات میباشد.
۴- منوی مشخصات :
شامل گزینههای ثبت پرسنل جدیدـ حذف پرسنل ـ ویرایش پرسنل ـ نمایش اطلاعات پرسنل ـ حذف کلی اطلاعات پرسنلی و خروج برنامه است.
۵- منوی ساعات ورود و خروج :
شامل ساعات ورودی ـ ساعات خروجی ـ حذف ویرایش ساعت ورودی و خروجی ـ نمایش کلیه اطلاعات ـ نمایش بر اساس ساعات ورودی و خروجی ـ حذف کلیه اطلاعات میباشد.
۶- منوی مرخصی :
شامل ثبت مرخصی ـ ویرایش/ حذف مرخصی ـ گزارش کلی ـ گزارش بر اساس مرخصی استعلاجی ـ استحقاقی و غیبت و گزارش بر اساس روز مرخصی و شماره کارمندی میباشد.همچنین حذف کلیه اطلاعات مرخصی را نیز شامل می شود.
۷- منوی ماموریت :
شامل ثبت ماموریت، ویرایش / حذف ما موریت ـ گزارش کلی ـ گزارش بر اساس شماره کارمندی و نوع ماموریت میباشد، همچنین شامل گزینه ای برای حذف کلیه اطلاعات ماموریت میباشد.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.