فایل ورد کامل مقاله زبان برنامهنویسی Visual Basic؛ بررسی علمی ساختار، قابلیتها و کاربردهای توسعه نرمافزار
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
فایل ورد کامل مقاله زبان برنامهنویسی Visual Basic؛ بررسی علمی ساختار، قابلیتها و کاربردهای توسعه نرمافزار دارای ۲۵ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد فایل ورد کامل مقاله زبان برنامهنویسی Visual Basic؛ بررسی علمی ساختار، قابلیتها و کاربردهای توسعه نرمافزار کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل مقاله زبان برنامهنویسی Visual Basic؛ بررسی علمی ساختار، قابلیتها و کاربردهای توسعه نرمافزار،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن فایل ورد کامل مقاله زبان برنامهنویسی Visual Basic؛ بررسی علمی ساختار، قابلیتها و کاربردهای توسعه نرمافزار :
زبان برنامه نویسی ویژوال بیسیک
مقدمه:
شرکت میکروسافت ویژوال بیسیک را براساس یک زبان برنامهنویسی که برای مبتدیان نوشته شدهبود ساخت. زبان بیسیک بیشتر از ۳۵ سال به اشکال مختلف رایج بود. در واقع طراحان این زبان میخواستند یک زبان برنامهنویسی برای استفاده مبتدیان طراحی کنند. برنامهنویسان جدید میتوانستند به سرعت از طریق بیسیک به برنامهنویسان ماهری تبدیل شوند. سایر زبانهای آن روز شامل: کوبول، فرترن، اسمبلر، در مقایسه با بیسیک به کار بیشتری نیاز داشت. بیسک مخفف Beginner’s All-purpose Symbolic Instruction Code است.
زبان برنامهنویسی شامل یک یک مجموعه فرمان و گزینههایی بهنام آرگومان است که برای اعمال دستور به کامپیوتر استفاده میشود.
کامپیوترها هنوز نمیتوانند زبان انسان را درک کنند زیرا زبان انسان توام با فرامین ابهام آمیز است که قابل درک توسط کامپیوتر نیست. زبان برنامهنویسی باید دقیقتر از زبان محاورهای باشد.
یادگیری زبانهای برنامهنویسی آسانتر از زبانهای خارجی است. زبانهای کامپیوتر غالباً کمی بیش از ۳۰۰ فرمان دارند که بیشتر آنها لغات قابل فهم میباشند.
با وجودی که زبان بیسیک برای مبتدیان طراحی شد اما یک برنامه بیسیک هنوز به صورت مرموز بود و به مطالعه نیاز داشت.
برنامه قالباً شامل چند فایل مرتبط با هم است به همین دلیل گاهی با لغت Application بهجای همه فایلهای برنامه مواجه میشوید.
ویژوال بیسیک به سرعت در حال تبدیل شدن به یکی از اصلیترین زبانهای برنامهنویسی کاربردی میباشد. در حالی که رقیبان آن مانند: Power Builder به سختی در تقلا هستند تا فاصله خود را با ویژروال بیسیک حفظ کنند. هیج زبانی همانند ویژروال بیسیک دارای کاربر نیست. برنامهنویسان با استفاده از ویژروال بیسیک وVBScript طلایه داران توسعه نرمافزار هستند.
با ارائه هر نسخه جدید توسط میکروسافت؛ قابلیتهای VB به توسعه دهندگان امکان ایجاد برنامههای کاربردی تطبیق پذیرتری میدهد. VB نسخه۵ در واقع چاشنی انفجاری در بازار کنترلهای اکتیوایکس بود. VB نسخه ۶ توازنی بین DHTML و توسعه برنامههای کاربردی مبتنی بر com ایجاد کرد.
اکنون ایجاد یک برنامهی کاربردی در VB با انتخابهای منحصر به فرد متعددی همراه شد که کاربر میتواند از میا آنها انتخاب خود را انجام دهد. برای مثال Application IIS به برنامهنویسان VB در ایجاد برنامههای کاربردی که در سرویس دهندههای web مقیم هستند کمک میکند. این برنامهها به درخواستهای کاربران از طریق صفحات HTML واکنش نشان میدهند. برنامههای کاربردی DHTML در درون VB انعطاف پذیری بسیار زیادی دارند.
مدرک (MCSD):
توجه کنید که شرکت میکروسافت قابلیتهای بسیاری در نسخه VB.6 قرار داده است پس سعی کنید با تمام قابلیتهای آن آشنا شوید. پس در زمان امتحان بهخاطر داشته باشید که شرکت میکروسافت علاقهمند است از خصوصیات پیشرفتهای که به نسخهVB.6 افزوده است سؤال کند حال که شما خود را برای امتحان Desktop آماده میکنید فراموش نکنید که VB میکروسافت دارای قابلیت توسعه برنامههای کاربردی webنیز است.
از هنگامی که مسافرت با هر شکل و انگیزهای آغاز گردید و در جهت رشد و تکامل پیشرفت همراه با خود و عنصر جا برای اقامت و غذا و نوشیدنی را نیز بطرف رشد و تکامل سوق داد. از ابتدائیترین شکلگیری این کسب و پیشه ایجاد کاروانسرا، رباطها، چایخانهها، قهوهخانهها، کافهها، رستورانها مهمانپذیرها و بالاخره هتلها در ابعاد و درجات مختلف امروزی است که مجموعاً بوجود آورنده صنعتی میباشند که از مهمترین صنایع اقتصادی دنیا محسوب میشود.
ظرفیت آفیس که به معنای دفتر یا دفاتر جلویی میباشد به محلی اطلاق میگردد که در قسمت ورودی و یا جلوی هتل و یا نزدیک به آن قرار دارد. این قسمت به عنوان قلب و چشم هتل تلقی میگردد. و در برگیرنده بخشهای بسیار مهمی است که مجموعاً وظیفه مستقیم و غیرمستقیم با میهمانان قبل از ورود همزمان با ورود تمامی مدت اقامت و حتی پس از خروج از هتل را بر عهده بطور کلی مهمترین وظیفه پرسنل این قسمت بازاریابی و خوب مهمان پذیرش و سرویسدهی به مهمانان و حفظ ارتباط پس از پایان اقامت وی در هتل میباشد
واحدهای مختلف ظرفیت آفیس:
به چهار قسمت تقسیم میشود:
۱- پذیرش
۲- اطلاعات
۳- کانسیرج
۴- صندوقدار
پذیرش:
این بخش که تمامی هتلها حتی هتلهای بسیار کوچک ناگزیر به داشتن آن هستند وظیفه بسیار مهم پذیرش میهمان و انجام کلیه تشریفات ورود خروج میهمانان را بر اساس سیاستهای جاری هتل بر عهده دارد.
پرسنل این قسمت با فرمهای بسیاری در ارتباط هستند که متداولترین آنها Register card یا کارت ثبت مشخصات میهمان میباشد که هتلهای مختلف به اشکال متعددی دیده میشود. اما در تمامی آنها اطلاعات الزامی میهمان مانند نام، نامخانوادگی، تاریخ و محل تولد، تاریخ و محل صدور شناسنامه نام پدر و آدرس، تاریخ ورود و خروج و مشخصات همراهان درج میگردد. در هتلهای بزرگ این اطلاعات به حافظه کامپیوتر منتقل شده و در زمان لزوم به سهولت قابل دسترسی میباشد.
مراحل انجام تشریفات ورود: Check in
۱- ارائه تقاضا از طرف میهمان
۲- بررسی تقاضا از طرف پذیرشگر و انطباق آن با امکانات هتل
۳- توضیح و تشریح وضعیت موجود و کسب موافقت میهمان در زمینه تقاضای مورد نظر
۴- ارائه کارت ورودی (Registeration card)یا اعلامیه ورود
۵- دریافت و کنترل مدارک و یا کارت شناسائی میهمانان و بررسی آن از نظر انطباق با موازین قانونی و شرعی
۶- معرفی به قسمت صندوق جهت پرداخت پیشپرداخت
۷- دریافت قبض پرداخت پیشپرداخت و صدور کارت کلید و یا تحویل کلید به میهمان
۸- تعیین اتاق موردنظر میهمان و راهنمایی وی به اتاق با کمک سایر پرسنل مربوطه
۹- ثبت مشخصات میهمانان در لیستهای مربوط و یا رایانه
۱۰- تکمیل کلیه گزارشات و مدارکی که مورد استفاده هتل میباشند. از قبیل شناسنامه میهمان، لیست ورودی و خروجی، فرم گزارش خانهداری و ;
نکاتی که در تکمیل فرم ثبت مشخصات میهمان باید مورد توجه قرار گیرد:
۱- کلیه کارتهای باید توسط میهمان امضا شده و تاریخ خروج میهمان نیز در آن قید گردد
۲- جهت موارد اضطرای حتماً میبایستی آدرس و یا شماره تلفن میهمان در کارت ثبت شود
۳- بهتر است فرم حتیالامکان توسط خود میهمان تکمیل گردد. (به استثناء میهمانان vip)
۴- قسمت جدا شده فرم به منزله کارت شناسائی میهمان تحویل میهمان گردیده و قسمت اصلی نزد هتل باقی میماند
۵- معمولاً مدارک شناسائی میهمانان تا پایان اقامت آنان در اختیار هتل میباشد
۶- پس از اسکان میهمان در داخل اتاق بهتر است پذیرشگر با میهمان تماس گرفته و ضمن خیرمقدم مجدد اطمینان حاصل نماید که میهمان از اتاق خود راضی بوده و مشکلی وجود ندارد.
مراحل انجام تشریفات خروج : Check out
۱- اتاق کلیه میهمانانی که تاریخ خروج آنها از قبل مشخص شده اما در روز موعود شخصاً به پذیرش اعلام مجدد ننمودهاند اصطالحاً نامشخص از نظر زمان تخلیه قلمداد میگردد بنابراین در اولین گام رسیپشن باید با میهمان موردنظر ارتباط برقرار نموده و وضعیت را جویا شود در این شرایط دو اتفاق زیر متحمل میباشد:
الف) میهمان اعلام مینماید که اتاق را به موقع تخلیه خواهد نمود. بنابراین پذیشگر وارد مرحله بعدی تشریفات خروج میگردد.
ب) میهمان اظهار میدارد که مایل است مدت بیشتری در هتل اقامت نماید. بنابراین تقاضای جدید باید با حق اولویت مورد رسیدگی قرار گرفته و نسبت به درخواست رسیده عکسالعمل مناسب انجام گیرد.
۲- به محض دریافت آمادگی میهمان برای ترک هتل با کسب اجازه از میهمان و هماهنگی با قسمت کانسچ، بل بوی جهت حمل وسایل میهمان به قسمت لابی به اتاق میهمانن هدایت میگردد. پرسنل بلبوی باید آموزش کافی دیده باشند که در این مرحله در حین بستهبندی و حمل وسایل بصورت نامحسوس وضعیت اتاق را از نظر کمی و کیفی بررسی نمایند.
۳- پس از حمل وسایل به قسمت لابی و حضور میهمان در قسمت پذیرش، پذیرشگر ضمن اظهار این مطلب که امیدواریم در مدت اقامت در این هتل به شما خوش گذشته باشد کلید اتاق را اخذ و میهمان جهت تسویه به قسمت صندوق هدایت میگردد. (در بعضی از هتلها در این مرحله توسط پذیرش به قسمت خانهداری اطلاع داده میشود تا اتاق را چک نمایند و نتیجه بررسی را علام کنند. در عین حال که این روش بسیار معمول میباشد اما پسندیده و جایز نیست. چرا که به نوعی توهین به میهمان تلقی میگردد بنابراین بهتر است که کنترل اتاق و وسایل آن بصورت غیر محسوس انجام گیرد)
۴- پس از هدایت میهمان به قسمت cash صندوقدار میبایستی صورتحساب اصلی میهمان به همراه صورتحسابهای ریز دیگر مورد استفاده میهمان را به وی ارائه داده و پس از قبول میهمان و عدم اعتراض وی صندوقدار اقدام به تسویه حساب نموده و مانده حساب را به میهمان پرداخت و یا از میهمان دریاف نماید.
۵- پس از تسویه حساب و اطلاع پذیرش از انجام این مرحله کارت ساعت خروج خورده و مدارک شناسائی میهمان به وی تحویل و اقدامات لازم جهت حمل چمدان میهمان صورت میگیرد.
۶- اطلاعات مربوط به خروج میهمان در فرمهای مربوط Departure formو یا رایانه ثبت شده و تخلیه اتاق به سایر قسمتهای زیربط اطلاع داده میشود.
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
یزد دانلود |
دانلود فایل علمی 