فایل ورد کامل مقاله انضباط و تنبیه در کودکان؛ تحلیل علمی رویکردهای تربیتی و پیامدهای روانشناختی
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
فایل ورد کامل مقاله انضباط و تنبیه در کودکان؛ تحلیل علمی رویکردهای تربیتی و پیامدهای روانشناختی دارای ۲۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد فایل ورد کامل مقاله انضباط و تنبیه در کودکان؛ تحلیل علمی رویکردهای تربیتی و پیامدهای روانشناختی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : توضیحات زیر بخشی از متن اصلی می باشد که بدون قالب و فرمت بندی کپی شده است
بخشی از فهرست مطالب پروژه فایل ورد کامل مقاله انضباط و تنبیه در کودکان؛ تحلیل علمی رویکردهای تربیتی و پیامدهای روانشناختی
مقدمه
تاریخچه
نیاز به انضباط
پاره ای از اصول
چند نکته پیرامون برقراری رابطه انسانی با کودک
نظر چند تن از صاحبنظران متخصص
منبع و مأخذ
بخشی از منابع و مراجع پروژه فایل ورد کامل مقاله انضباط و تنبیه در کودکان؛ تحلیل علمی رویکردهای تربیتی و پیامدهای روانشناختی
دکتر شکوه نوابی نژاد
دکتر احمد به پروژه
مجله پیوند ماهنامه وآموزشی تربیتی
با دنیای کودک آشنا شویم. ترجمه و اقتباس خلیل خلیلیان، انتشار فجر
منصوری، محمود، احساس کهتری، انتشارات رشد،
مقدمه
در کتاب انجیل، مطالب بسیاری در مورد تنبیه کودکان وجود دارد. در باب سیزدهم، بخش بیست و چهارم چنین آمده است:کسی که برای تربیت فرزند از چوب استفاده میکند، از فرزندش متنفر است و کسی فرزند خود را دوست دارد که برای تربیت صحیح او، سخت تلاش می کند تا او را به داشتن نظم و انضباط عادت دهد. هرچند هیچ کودکی از کتک خوردن نمرده است. و در باب بیست و یکم بخش ۱۸ گفته میشود: اگر فرزندی آن قدر طغیانگر، لجباز و کله شق باشد که از پدر و مادر خود اطاعت نکند و زمانی هم که او را تنبیه می کنند، باز به حرف آنها گوش ندهد، والدین او دستش را می گیرند و به دروازه شهر می برند. در آنحا، افراد مسن شهر، او را آنچنان سنگسار می کنند تا بمیرد
در باب دوم، بخش ۲۳ در مورد روشهای اجرای تنبیه درباره الیشا می خوانیم: روزی الیشا از راهی می گذشت. بچه های شهر از خانه ها بیرون دویدند و او را مورد تمسخر و استهزاً قرار دادند. آنها فریاد می زدند: کچل از این جا برو، کچل از این جا برو. او برگشت و به آنها نگاه کرد و با نام خدا به آنان لعن فرستاد. در این هنگام دو خرس ماده از جنگل بیرون آمدند و همه آن چهل و دو کودک را دریدند
تاریخچه
قرنها پیش از میلاد مسیح، قانونی وجود داشت به نام هامورابی که در مورد مجازاتها چنین می گفت: فرض کنید خانه ای فرو ریزد و فرزند صاحب خانه را بکشد. به عنوان مجازات باید حکم مرگ در مورد فرزند معمار آن ساختمان، به اجرا در آید. دختر کسی که زنی را با کتک بکشد، باید کشته شود. بعدها تالیون بر طبق قوانین موسی تقاضا کرد که هر محرمی را درست با همان لطمه ای که به طرف مقابلش وارد کرده است، مجازات کند، یعنی چشم در مقابل و دندان در مقابل دندان. در سال ۱۳۸۴ میلادی در کنستانس، زبان پسری را که نسبت به خدا و مقدسات اهانت کرده بود، بریدند. بعدها اصلاح و تأدیب فرد جایگزین مجازات شد، بدین معنی که آن قدر کودکان را در مسیر تغییر قرار می دادند تا توبه کنند و گناهشان پاک شود. براساس نظر رولف ۱۹۶۷ در قرن نوزدهم، تنبیه در مدارس یک روش و برنامه سازمان یافته بود. به منظور صرفه جویی در وقت، همه بچه های شیطان و درد سر آفرین، در آغاز هر روز شلاق میخوردند. کودکی که شلاق می زد باید کارش محرمانه می ماند.(مثلاً حتی در حضور هانری سوم یا نزد دوفن فرانسه نباید حرف می زد.) و اگر وفاداری اش را از دست میداد، او را به عنوان مجرم تنبیه می کردند
در سال ۱۸۰۱، پسر ۱۲ ساله ای از درخت تایبرن که بنای مرمر نام داشت، به دار آویخته شد. علت این مجازات تنها به خاطر دزدین قاشقی از یک خانه مسکونی بود
در کتاب درسهایی از کودکان-اثری از رودنالدس- ایلینگورث، تنبیه های وحشیانه ای که نسبت به کودکان انجام می شد، مورد بحث قرار گرفته است. شرح حال نویسان در مورد مارتین لوتر می نویسند: والدین لوتر کتک زدن را به اندازه خوردن و آشامیدن اساسی می دانستند. او برای دزدیدن یک فندق آن قدر از مادرش کتک می خورد تا از بدنش خون جاری شد. مارتین لوتر هرگز خشونتی را که والدینش در تربیت او به کار بردند، فراموش نکرد
والدین نهرو نیز با او چنین رفتاری داشتند. نهرو در شش سالگی از پدرش قلمی دزدید. خود وی می گوید: به خاطر این کار آنچنان کتکی خوردم که از درد، احساس کردم نابینا شده ام. به احساسات و آبرویم هم سخت لطمه خورده بود، دوان، دوان نزد مادرم رفتم، تا چندین روز انواع پنادها،زخمها و جراحات دردناک بدنم را التیام می بخشیدند
آلفرد اردتنیسون نیز هزگز خشونتی را که در مدارس لوث در مورد او اعمال شده بود، فراموش نکرد و نفرت او از این امر به حدی بود که بعدها حتی نتوانست از نزدیکی آن مدرسه عبور کند. از سوی دیگر، نقل شده است که لرد کلیو هندی بدون هیچ گونه انضباطی بار آمد و احتمالاً تنها به خاطر این که چوب در تربیت او به کار نرفته بود. توانست سرنوشت سه ملت را تغییر دهد
نیاز به انضباط
هرکودکی نیاز به یادگیری نظم و انضباط دارد. عده ای معتقدند که بسیاری از رفتارهای بدوبزهکارانه به علت عدم وجود انضباط است
هر کودکی باید یاد بگیرد که چه رفتاری مورد قبول و قابل پذیرش، و چه رفتاری نامطلوب است. کودکان باید بدانند که همیشه موافق میل آنها عمل نخواهد شد. آنها باید یاد بگیرند که در مواردی باید رفتار خود را مهار کنند و کلمه نه را برای احترام به حقوق دیگران و حفظ حرمت افراد بزرگتر بپذیرند
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
یزد دانلود |
دانلود فایل علمی 