فایل ورد کامل مقاله بررسی پیوند یادگیری سازمانی با نوآوری؛ رویکردی برای ارتقای توان رقابتی


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
فایل ورد و پاورپوینت
20870
2 بازدید
۹۹,۰۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 فایل ورد کامل مقاله بررسی پیوند یادگیری سازمانی با نوآوری؛ رویکردی برای ارتقای توان رقابتی دارای ۲۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد کامل مقاله بررسی پیوند یادگیری سازمانی با نوآوری؛ رویکردی برای ارتقای توان رقابتی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل مقاله بررسی پیوند یادگیری سازمانی با نوآوری؛ رویکردی برای ارتقای توان رقابتی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن فایل ورد کامل مقاله بررسی پیوند یادگیری سازمانی با نوآوری؛ رویکردی برای ارتقای توان رقابتی :

چکیده:

عملکرد نوآوری در شرکت های کوچک و متوسط، توجه بسیاری را به خود جذب کرده است. چنین بنظر می

رسد که یکی از تفاوت های موجود بین سازمان ها در زمینه بهره گیری از مزیت های حاصل از نوآوری، در

توان و فرهنگ یادگیری سازمانی نهفته است. با توسعه دانش و فناوری و گسترش حیطههای کسب و کار از جمله

سازمانهای مجازی یا تحت شبکه، بنگاههای اقتصادی گسترش یافته، و محیط کسب و کار به محیطی رقابتی و پر از

چالش تبدیل گردیده و پارادایمهای جدیدی ظاهر شده که بقاء را برای بسیاری از بنگاهها مشکل ساخته است.

در چنین محیطی طبیعی است که امتیازهای رقابتی تغییر شکل دهند. بزرگترین امتیاز رقابتی در پارادایمهای

جدید کسب و کار، یادگیری بیان شده است. به همین جهت هدف از پژوهش حاضر ارائه یک مدل و تست آن

در مورد ارتقاء نوآوری سازمانی بر اساس تاثیر فرهنگ یادگیری سازمانی می باشد.

کلید واژه: نوآوری -فرهنگ نوآوری- یادگیری سازمانی-فرهنگ یادگیری سازمانی

۱

مقدمه:

سازمان ها به دنیا می آیند، رشد می کنند، خود تصمیمی دارند و از بین می روند یا اینکه ماهیت

خود را تغییر می دهند. فرآیند پویای چرخه حیات سازمان، حجم بالایی از دگر سانی و ناهمانگی را بین

سازمانها در صنایع مختلف و در حجم وسیع تر بین سازمانهایی که در یک صنعت خاص فعالیت می

نمایند، ایجاد می کند.((Cassiman B.,2010

واقعیت این است که رشد اقتصادی به ایجاد ایده های جدید و نوآوری وابسته است. رویکرد ها و

نظریه های ساختار اجتماعی در فرآیند تکاملی خود، همواره بستر انتشار مولفه ای بسیار مهم بنام نوآوری

را مورد توجه قرار داده اند و آن را زمینه ساز تفاوت میان سازمانها دانسته اند که همواره مستلزم تغییرات

اساسی در نحوه تفکر و رفتار افراد بوده است .نوآوری در سطوح مختلف یک نظام جمعی باعث تحول

یک نظم و شکل گیری یک ساختار جدید می گردد. (Jalles J.,2010) نیاز بشر به رشد و توسعه

بخصوص در دهه های اخیر و حاکم شدن فرهنگ رقابت بر فضای اقتصادی و سیاسی و اجتماعی روابط

ملل باعث اهتمام خاص به نوآوری شده است، و آن را تبدیل به جزء لاینفک بستر حرکت جوامع و در

سطوح پایین تر، محیط های سازمانی نموده است، به همین جهت، دانشمندان علوم اجتماعی بر خلاف

اندیشه های اقتصاددانان علت پایین بودن رشد اقتصادی را نه تنها در کمبود سرمایه و منابع مالی بلکه

عمدتاً در ضعف نوآوری در برخی از جوامع که به سازمان های آنها نیز نفوذ کرده است، می دانند. در

این میان، بسیاری از سازمانها به ایجاد ارزش و نوآوری در مدلهای ذهنی و سیستم های خود پرداخته و

از این طریق از انقلاب بزرگی که از دهه ۱۹۹۰ با روی آوردن به مسئله برقراری ارتباط در حجم بالا در

اقتصاد ایجاد شد، جان سالم بدر می برند.((Johannessen J., 2010 امروزه نوآوری در بسیاری از

۲

جنبه های سازمانی مانند تولید محصولات، ارائه خدمات، فرآیندهای سازمانی و یا حتی مدیریت منابع

انسانی مطرح می شود و همین امر گویای اهمیت پژوهش حاضر است.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.