فایل ورد کامل گرافیک تلویزیونی؛ تحلیل کاربردهای طراحی بصری در تولید و پخش خبر و رسانه‌های تصویری


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
فایل ورد و پاورپوینت
20870
4 بازدید
۹۹,۰۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 فایل ورد کامل گرافیک تلویزیونی؛ تحلیل کاربردهای طراحی بصری در تولید و پخش خبر و رسانه‌های تصویری دارای ۲۳۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد کامل گرافیک تلویزیونی؛ تحلیل کاربردهای طراحی بصری در تولید و پخش خبر و رسانه‌های تصویری  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

فهرست

۱- مقدمه   
۲- فصل اول:  خبر در تلویزیون       
ماهیت خبر   
تعریف خبر   
عناصر خبر در تلویزیون   
سبکهای خبر نویسی   
سوگیریهای خبری   
موضوع‌های خبری در تلویزیون   
ویژگی‌های خبر تلویزیون   
۳- فصل دوم: گرافیک   
هنرهای تجسمی   
تعریف گرافیک   
تفاوت گرافیک و نقاشی   
الفبای تصویری (خط،‌ نقطه، سطح، حجم، بافت)   
رنگ   
نظریات رنگ   
نظریه تشنگی رنگها   
نظریه نسبی گرایی رنگها   
نظریه تعامل رنگ و فرم   
ترکیب بندی   
هارمونی   
۴- فصل سوم: گرافیک تلویزیونی   
تعریف    
تاریخچه    
تیتراژ   
کپشن   
دکور   
آرم استیشن   
گرافیک کلیپ   
تفاوت تیتراژ، کلیپ و تیزر   
نشانه و نامواره   
۵- فصل چهارم: گرافیک در تولید خبر تلویزیونی   
گرافیک خبری چیست؟       
اهداف و کارکرد   
کپشن‌های ثابت   
کپشن‌های متحرک   
تیتر و سوتیتر   
شناخت حروف   
شیوه نمایش خلاصه خبر       
آرم استیشن   
استودیو مجازی   
اینفوگرافیک و کاربردهای خبری       
۶- فصل پنجم: گرافیک در پخش خبر تلویزیونی   
اهداف و کارکردها   
ویژگیهای گرافیک در پخش خبر   
هویت بصری   
نشانه و نامواره    
آرم استیشن   
سرفصل‌های خبری   
اینفوگرافیک   
کپشن‌های ثابت و متحرک   
پیج لی آوت (PageLayout)   
صفحه آرایی   
زیرنویس در پخش خبر   
دکور در پخش خبر   
طراحی دوباره (Redesign)   
۷- نتایج و پیشنهادها   
۸- واژه نامه اصطلاحات گرافیکی در خبر   

مقدمه

در عصری زندگی می کنیم که سرعت و تخصص دو شاخص مهم آن است. ریزشدن و خرد شدن تخصص‌های کلان و روزآمد شدن یافته و بافته‌‌های این روزگار دور از انتظار نیست.
گاه این تخصص ها چنان هستند که اصلاً به حساب نمی‌آیند و از این رو کمتر به آنها پرداخته شده‌اند طراحی گرافیک برای تولید و پخش خبر تلویزیون از جمله این تخصص‌های ظریف و ناپیداست چندان که گویی اصلاً نیست. پیش از این گرافیک را در دو حوزه «هنر» و «تبلیغات» می‌دانستند و بالطبع افراد شاغل و فعال در آن را به «هنرمند» و یا «تبلیغاتچی» می‌شناختند اما امروزه با گسترده شده کاربردهای این تخصص، تعاریف متفاوتی هم برای آن ساخته و پرداخته شده است. وقتی این روزها صحبت از «گرافیک خبر»  در هر سه نوع‌اش(چاپی، تلویزیونی و سایبر) می‌شود،‌ بایستی بدانیم که گرافیک دیگر صرفاً هنر و یا تبلیغات نیست بلکه مفهوم دیگری را هم در برمی‌گیرد و آن رسانه است. لذا گرافیک خبر ترکیبی از «هنر» و «رسانه» است ترکیبی که تفکیک ناپذیراست.
در این پژوهش در ابتدا تعاریفی از خبر و واژه‌های مرتبط با آن را ارائه می نماییم و سپس وارد مقوله گرافیک شده و آنرا در چند پلان معرفی می کنیم: گرافیک به عنوان یکی از هنرهای تجسمی، گرافیک در تلویزیون و گرافیک در تولید و پخش خبر تلویزیون. در انتهای این تحقیق پیشنهادهایی هم ارائه شده تا بتوان بر اساس آنها مشکلات موجود در گرافیک خبر را مرتفع ساخت.
مجموعه‌ای که در پیش رو دارید، پایان‌‌نامه‌ای برای اخذ درجه کارشناسی ارتباطات با گرایش خبر رادیو و تلویزیون است. عنوان این پایان‌نامه «کاربردهای گرافیک در تولید و پخش خبر تلویزیون» می‌باشد. هر چند این تحقیق خالی از اشکال و ایراد نیست اما امیداوارم گامی در جهت آشنایی بیشتر بحث گرافیک و خبر برای تمامی عزیزانی که در بخش خبر کار می‌کنند باشد.
در پایان از تمامی اساتید دانشکده صدا و سیما و به خصوص استاد راهنمای محترم و بسیار عزیزم جناب آقای مهدی صادقی که در این راه بسیار مرا یاری رساند کمال تشکر و قدردانی را دارم.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.