فایل ورد کامل مقاله پژوهشی درباره مواد زائد و زبالههای شهری و بررسی روشهای مدیریت، بازیافت و اثرات زیستمحیطی
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
فایل ورد کامل مقاله پژوهشی درباره مواد زائد و زبالههای شهری و بررسی روشهای مدیریت، بازیافت و اثرات زیستمحیطی دارای ۳۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد فایل ورد کامل مقاله پژوهشی درباره مواد زائد و زبالههای شهری و بررسی روشهای مدیریت، بازیافت و اثرات زیستمحیطی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل مقاله پژوهشی درباره مواد زائد و زبالههای شهری و بررسی روشهای مدیریت، بازیافت و اثرات زیستمحیطی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن فایل ورد کامل مقاله پژوهشی درباره مواد زائد و زبالههای شهری و بررسی روشهای مدیریت، بازیافت و اثرات زیستمحیطی :
هر ساله میلیونها تن زباله های زائد جامد در ایران و سایر دنیا تولید می شود( تصویر ۱-۱) و این در حالی است که نقش قابل توجهی از این زباله ها براساس سیاست های استفاه مجدد و نیز بازشگت به چرخه استفاده به اعمال برخی از اطلاعات حذف می گردد. به موازات این مسئله معیارهای بسیار جد زیستی مصرفی جهت نهائی لندفیلها گسترش جوامع شهری و عدم تمایل مردم به زندگی در جوار لندفیلها بصورت قابل توجهی باعث ایجاد محدودیت هایی جت ساخت لندفیلهای جدیدی می گردد. این وضعیت فظار بسیار زیادی را بر لندفیلهای موجود برای جادادن زباله های بیشتر مرز حد درنظر گرفته شده در هنگام طرح وارد می کند.
این تصمیمات نهایتاً براساس ارزیابی های اقتصادی و سیاسی صورت میگیرد و مهندسین باید دنبال راه حلهای ابتکاری برای حل این مشکلها باشد.
در زمانی که روشهای مورد علاقه برای حجم بزرگی از مواد زائد موجود نیست فشار برای جادادن زباله بیشتر از مندفیلهای موجود افزایش یافته است. دفن مطمئن زباله های بیشتر در مندفیلهای موجود نیار به آنالیزهای صحیح و دقیق مهندسی دارد.
برای اجزای مواد چنین تقلیل مهندسی توصیف قابل قبول پاسخ مکانیکی مواد زائد مورد نیاز است علاوه بر اینکه بخش فوقانی مندفیل ها نیاز به توسعه دارند و بار حصول به آن پاسخ پس از اجرء لازه محافظ فوقانی مندفیلها باید ارزیابی گردد.
این توسعه در کاربری مندفیلها هم می تواند بصورت قائم و هم بصورت جانبی باشد. در تصویر ۱۴.۱ یک مقطع از توسعه قائم و جانبی مندفیل مشاهده می گردد. در تصویر ۱۴.۲ نیز یک فرم دیگر در توسعه قائم مندفیل مشاهده می گردد.
اما هر چقدر نیاز جامعه برای بهینه سازی طرفیت مندفیل و اجزاء افزایش می یابد دانش ما در خصوص مکانیکی زباله همچنان محدود است. خرابی های اخیر مندفیلها هشدارهائی در خصوص درک حرفه ای و دقیق از پاسخ مکانیکی زباله های زائد جامد می نماید. گسیختگی در مندفیلها در بسیاری از مناطف دنیا نظر موارد زیر اتفاق افتاده است.
در ۹ مارچ سال ۱۹۹۶ در لندفیل Rumpke در اوهایو ۱.۲ میلیون مترمکعب زبابه حالت گسیختگی رسیدکه کل سطحی را برای توسعه لندفیل تحت ساخت بود پوشاند.
( تصاویر ۱.۳ و ۱.۴)
در ۲۷ سپتامبر سال ۱۹۹۷ در مندلفیل Dona Joanna در کلمبیا یک شیب شاید به دلیل ایجاد فشار آب حفره ای گسیخته شد تقریباً ۱.۵ میلیون مترمکعب از زباله های در طی ۲۰ دقیقه گسیخته شدند و ناحیه ای به طول ۱.۵ کیلومتر را تحت تأثیر قرار دادند.
در ۱۰ جولای سال ۲۰۰۰ پس از یک بارش سنگین آن شیب در مندفیل پایاتاس واقع در فیلیپین حاوی ۱۳۰۰۰ تا ۱۶۰۰۰ مترمکعبت گسیخته شد و خانه های اطراف مندیبل را پوشانده و باعث مرگ ۲۷۰ نفر شد.
در مارچ ۲۰۰۳ در مندیبل Ano liosia که زباله های شهرهایی آتلیک و آتن در آن دفن می گردند یک شیب بصورت ناگهانی گسیخته شد که در این حادثه ۰۰۰/۸۰۰ مترمکعب پایه گسیخته شده تا نزدیکی ایستگاه teayching پیش رفت. خوشبختانه این گسیختگی زمانی رخ داد که هیچ کارگری در آن منطقه کار نمی کرد. این مندیبل درحال حاضر هم بیش از ظرفیت خود در خود زباله جای داده است اما فشارهای سیاسی نیز عدم دسترسی به مناطق جدید دفن زباله باعث شده این مندفیل کماکان به کار خود ادامه دهد.
در ۲۱ فوریه ۲۰۰۵ سه روز پس از یک بارش خیلی سنگین در نزدیکی باندونگ، پایتخت ایالت غربی اندونزی در محل Leuwigojah یک گسیختگی رخ داد و که شاید بزرگترین خرابی شیب های مندفیل و به حجم ۲.۷ میلیون مترمکعب بود در این حادثه ۱۴۳ نفر از ساکنان روستاهای اطراف این مندفیل جان باختند.
این گسیختگی ها در مندفیلها نمونه هایی از خرابی هائی هستند که:
۱- شامل مقادیر قابل توجهی زباله باشند.
۲- مکانیک زباله یک نقش بسیار مهم اما ناشناخته در پایداری این مندفیلها بازی می کرد.
۳- نتایج این خرابی ها بسیار سخت و زیان آور شامل تلفات انسانی، آلودگی های زیست محیطی و قطع سرویس دهی این مراکز دفن به علاوه مضریات بسیار مهلک اجتماعی بود.
مقاومت برشی مصالح موجود در بدنه یک شیب مهمترین پارامتر در انجام هرگونه تحلیل پایداری در شیبها است. اگرچه برای مصالح زائد جامد مقادیر ارائه شده برای مقاومت برشی و فاکتو های مرتبط با آن درادبیات فنی بسیار پراکنده است. این مطالب به پاره ای از دلایل نظیر شامل بودن انواع مختلف مواد در درون زباله که در مندفیل ها مختلف متفاوت است اما انتظار برآن است که در یک مندفیل ثابت باشد، تفاوت در روند انجام تستها، در انتخاب ماده یا مصالحی که باید بعنوان مصالح آزمایش مدنظر باشد. فرضیاتی که توسط محقق در نظر گرفته می شود و این حقیقت که یک چهارچوب مشاغل که برای ارزیابی نتایج این تستها چه آزمایشگاهی و چه درجا موجود نیست برمی گردد.
روشهای مختلفی برای رسیدن به مقاومت برسی مصالحMSW مورد استفاده قرار می گیرند:
۱- آنالیز برگشتی مقاومتی بدست آمده از خرابی های مشاهده شده و نیز شیبها پایدار تحت شرابط دینامیکی، استاتیکی
۲- تستهای درجا
۳- تستهای آزمایشگاهی در مقیاس کوچک و بزرگ برروی نمونه های بازسازی شده.
نتایج چاپ شده برروی مصالح MSW براساس تاریخ آنها مرتب شده اند.حذف از این کار تهیه یک بانک اطلاعاتی از مقادیر گزارش شده مقاومت برشی مصالح MSW می باشد. این بررسی برروی ادبیات فنی به مفهوم فراهم ساختن یک ارزیابی کامل از کار محققین مختلف نیست نتایج این افراد به تفصیل در مقاله های مربوطه ارائه شده است.
در ادامه این بررسی فنی خلاصه ای از موارد بدون پاسخ مانده در خصوص روابط تنش – کرنش این نوع مصالح و به عبارتی دیگر مقاومت استاتیکی ارائه شده است.
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
یزد دانلود |
دانلود فایل علمی 