فایل ورد کامل پرسشنامه ارتباط مدرسه SQC؛ بررسی کیفیت ارتباطات آموزشی و تحلیل فرآیندهای یادگیری در محیط‌های آموزشی


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
فایل ورد و پاورپوینت
20870
4 بازدید
۹۹,۰۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 فایل ورد کامل پرسشنامه ارتباط مدرسه SQC؛ بررسی کیفیت ارتباطات آموزشی و تحلیل فرآیندهای یادگیری در محیط‌های آموزشی دارای ۲۱ سوال می باشد و دارای تنظیمات کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد کامل پرسشنامه ارتباط مدرسه SQC؛ بررسی کیفیت ارتباطات آموزشی و تحلیل فرآیندهای یادگیری در محیط‌های آموزشی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

پرسشنامه ارتباط با مدرسه (SQC)
هدف: ارزیابی ارتباط دانش آمزان با مدرسه و ابعاد آن (وابستگی به مدرسه، التزام در مدرسه، تعهد به مدرسه، روابط با همسالان)

روش نمره گذاری و تفسیر
این پرسشنامه دارای ۲۱ سوال بوده و هدف آن ارزیابی ارتباط دانش آمزان با مدرسه و ابعاد آن (وابستگی به مدرسه، التزام در مدرسه، تعهد به مدرسه، روابط با همسالان) است. طیف پاسخگویی آن از نوع لیکرت بوده که امتیاز مربوط به هر گزینه در جدول زیر ارائه گردیده است:
گزینه    خیلی کم    کم    نه کم نه زیاد    زیاد    خیلی زیاد
امتیاز    1    2    3    4    5

اما این شیوه نمره گذاری در مورد سوالات ۱۶، ۱۷و ۱۸ معکوس شده و به صورت زیر در خواهد آمد:
گزینه    خیلی کم    کم    نه کم نه زیاد    زیاد    خیلی زیاد
امتیاز    5    4    3    2    1

پرسشنامه فوق دارای چهار بعد بوده که سوالات مربوط به هر بعد در جدول زیر ارائه گردیده است:

بعد    سوالات مربوطه
وابستگی به مدرسه    7-1
التزام به مدرسه    15-8
تعهد به مدرسه    18-16
روابط با همسالان    21-19

برای بدست آوردن امتیاز مربوط به هر بعد، مجموع امتیازات سوالات مربوط به آن بعد را با هم جمع نمایید. برای بدست آوردن امتیاز کلی پرسشنامه، مجموع امتیازات همه سوالات را با هم جمع کنید.
روایی و پایایی
در پژوهش پناغی و همکاران (۱۳۸۹) برای محاسبه اعتبار پرسشنامه ارتباط با مدرسه (SQC)، از سه روش اعتبار محتوایی، صوری و سازه بهره گرفته شد. برای بهبود اعتبار صوری، سه نفر از روانشناسان و متخصصان مسایل آموزش و پرورش این پرسشنامه را بررسی کردند و اصلاحات پیشنهادی آنها در پرسشنامه ارتباط با مدرسه اعمال گردید. همچنین آنان از لحاظ صوری و محتوایی، توان SQC را برای ارتباط با مدرسه مناسب ارزیابی کردند.
برای محاسبه پایایی SQC از روش همسانی درونی و از ضریب آلفای کرونباخ بهره گرفته شد که این میزان برای کل پرسشنامه ۸۴/۰، عامل تعلق به مدرسه ۸۱/۰، عامل التزام به مدرسه ۸۱/۰، عامل تعهد ۸۵/۰ و عامل ارتباط با همسالان در مدرسه ۵۰/۰ به دست آمد.

منبع: پناغی، لیلی، احمدآبادی، زهره، زاده محمدی، علی، پشت مشهدی، مرجان، (۱۳۹۰)، ساخت و اعتباریابی پرسشنامه ارتباط با مدرسه، مجله روانپزشکی و روانشناسی بالینی ایران، سال شانزدهم، شماره ۱، بهار.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.