فایل ورد کامل مقاله علمی درباره شیوع اختلالات شنوایی و ارزیابی سطح خدمات ارائهشده به بیماران
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
فایل ورد کامل مقاله علمی درباره شیوع اختلالات شنوایی و ارزیابی سطح خدمات ارائهشده به بیماران دارای ۱۲۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد فایل ورد کامل مقاله علمی درباره شیوع اختلالات شنوایی و ارزیابی سطح خدمات ارائهشده به بیماران کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل مقاله علمی درباره شیوع اختلالات شنوایی و ارزیابی سطح خدمات ارائهشده به بیماران،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن فایل ورد کامل مقاله علمی درباره شیوع اختلالات شنوایی و ارزیابی سطح خدمات ارائهشده به بیماران :
از میان تمام خدمات توانبخشی، اقداماتی که برای کودکان تمرکزیافته است بیشترین کاربرد را دارد. اگر چه با توجه به معیارهای متفاوتی که برای کاهش شنوایی داریم، بیان تعداد افراد مبتلا به کاهش شنوایی متفاوت خواهد شد، اما بیان شده است که در سیستم آموزشی ایالات متحده حدود ۵۰.۰۰۰ نفر (یعنی ۱ نفر از هر ۱۰۰۰ نفر) ناشنوا (deaf) میباشند و ۹۰% آنها از سرویسهای ویژه استفاده میکنند. ۲۰ تا ۴۰ نفر از هر ۱۰۰۰ کودک به صورت دائم، از نظر هر دو گوش سخت شنوا (head of hearing) هستند به این معنا که در محدوده فرکانس گفتار، افت شنوایی بیشتر از dBHc20 دارند، در مقایسه با افراد ناشنوا، افراد سختشنوا خدمات ضعیفتری دریافت نمودهاند، همچنین این بررسی نشان داد که ۲-۱ میلیون از افراد ایالات متحده شدیداً سختشنوا بودند، اما با در نظر داشتن حداقل افت شنوایی به صورت آستانههای کمتر از HC15 (دو گوشی یا تک گوشی) و افتهای (فرکانس) بالا، ۳ میلیون کودک دیگر هم به این جمعیت افزوده میشوند افتهای انتقالی و افتهای موقت، ۵/۱ میلیون دیگر به این جمعیت میافزاید. اگر بخواهیم جمعیت کم سنتر (. تا ۵ سال) را نیز در نظر داشته باشیم، در کل ۱۰ میلیون کودک مبتلا به افت شنوایی هستند. (Bess, Dodd, Murphy & parker 1998; Niskar.et.al. 1998) مطالعه اخیر بر روی کودکانی که حداقل سختشنوایی را دارند نشان داد که هنگامیکه کاهش شنوایی در مدارس دولتی آیوا به طور گسترده مورد بررسی قرار گرفت، میزان افتهای حس عصبی ملایم تا متوسط و افتهای آمیخته در کودکان مدرسهرو تقریباً ثابت بود. با رشد کودک افتهای انتقالی و موقت کاهش مییابد، اما میزان افت در بالا و انواع افتهای ناشی از نویز افزایش مییابد. (Shepherd. et al 1981) سطح سرویسهای ارائه شده (درصد افرادی که خدمات توانبخشی دریافت نمودهاند) که در Iowa برای افتهای عصبی و آمیخته گزارش شد، با توجه به میزان افت شنواییشان متفاوت است. اگر بخواهیم به طور اختصاصیتر بیان کنیم، فقط ۲۷% از سرویسهای ارائه شده برای افتهای ملایم است ولی ۹۲% سرویسها برای افتهای بیشتر میباشد. در یک بررسی دیگر، ذکر شده است که سرویسی که شامل ۷۰ ادیولوژیست آموزشی، ۵۰۰ آسیبشناس گفتار زبان، ۱۰۰ معلم افراد مبتلا به آسیبشنوایی برای کودکان مدرسه رو با افت شنوایی صورت گرفت، دیده شد که فقط ۴۶% از کل این افراد انواع خاصی از این سرویسها را دریافت نمودهاند، همچنین کمتر از ۵۰% کل افراد انتقالی و حس عصبی از تقویتکننده استفاده میکنند. این اطلاعات مشخص میکند که بیان نیازهای افراد مبتلا به درجات و انواع مختلف آسیبشنوایی به صورت کامل حائز اهمیت بسیار میباشد.
اصطلاحات و تعریفات:
همانطور که در فصل ۱ ذکر شد، در این کتاب جداسازی قاطعی بین توانبخشی (rehabilitation) و نوتوانی (habilitation) صورت نگرفته است. اگر چه برخی افراد ترجیح میدهند که هنگامیکه در رابطه با کودکی که مبتلا به آسیب شنوایی قبل از سن زبانآموزی هستند، صحبت میشود از اصطلاح habilitation استفاده کنند، ما از اصطلاح Auditory rehabilitation (توانبخشی) به دلیل استفاده گستردهای که در این حیطه دارد استفاده میکنیم.
توانبخشی شنوایی برای کودکان هنگامی به بهترین نحو صورت خواهد پذیرفت که ادیولوژیست از طریق تعامل با کودک و والدین او، نیازهای مرتبط با افتشنوایی را مشخص و سپس تدابیر لازم برای حل آن نیازها را بکار گیرد.
نیازهای ناشی از افت شنوایی به طور دقیق در فصل «تقویتکننده» (فصل ۲ و۳). تکامل مهارت بینایی و شنوایی (فصل۴و۵). ارتباطات زبانی- گفتاری (فصل ۶)، روانی- اجتماعی (فصل۷) و مسائل آموزشی (فصل۸) بیان شده است. که تمام این موارد در بخش اول کتاب آمده است. توانبخشی شنوایی (Auditory,Rehabilitation) هم شامل ارزیابی و هم مدیریت میباشد. اگر چه تمام اقداماتی که در حیطه (AR) صورت میگیرد حائز اهمیت میباشند، اما در کودکان مختلف، بسته به متغیرهای فردی، میزان کاهش شنوایی، زمان شروع کاهش شنوایی و سن کودک به طور متفاوتی ارائه میگردد. بنابراین بحث پیرامون توانبخشی شنوایی زمانی معنادار خواهد بود که برای هر بیمار خصا، جداگانه مطرح گردد. بخش بعدی، اختصاصاً بر میزان و نوع کاهش شنوایی، سن کودک و ناتوانیهای دیگر تمرکز یافته است.
– پروفایل مربوط به بیمار
– افت شنوایی:
گروهبندی ناشنوایی برای کودکان عبارتست از: مادرزادی (در هنگام تولد وجود داشته) قبل از زبانآموزی (شروع قبل از ۳ تا ۵ سال)، بعد از زبانآموزی (شروع در ۵ سالگی یا بعد از آن).
افراد مبتلا به ناشنوایی مادرزادی باید در برنامههای ملاحظهای زودهنگام که شامل برنامههای مبتنی بر والد- نوزاد و همچنین برنامههای مربوط به پیشدبستان است، قرار گیرد. هنگامی که افت شنوایی تشخیص داده شد (ترجیحاً در ۶ ماهگی یا قبل از آن ۱ برنامه مبتنی بر خانواده (IFSP) باید هر چه سریعتر آغاز گردد. برنامههای پیش دبستانی هنگامی آغاز میگردد که کودک حدوداً ۳ ساله بوده و توانسته در برنامه IFSP شرکت داشته باشد. به طور ایدهآل، کودک میبایست این برنامهها را دنبال کند تا زمانی که سرویسهای توانبخشی شنوایی به دنبال آن و در حوزهی مدرسه ارائه گردد.
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
یزد دانلود |
دانلود فایل علمی 