فایل ورد کامل مقاله علمی درباره برنامههای خودآگاهی رفتاری و مدیریت استرس و بررسی نقش آنها در ارتقای سلامت روان
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
فایل ورد کامل مقاله علمی درباره برنامههای خودآگاهی رفتاری و مدیریت استرس و بررسی نقش آنها در ارتقای سلامت روان دارای ۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد فایل ورد کامل مقاله علمی درباره برنامههای خودآگاهی رفتاری و مدیریت استرس و بررسی نقش آنها در ارتقای سلامت روان کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل مقاله علمی درباره برنامههای خودآگاهی رفتاری و مدیریت استرس و بررسی نقش آنها در ارتقای سلامت روان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن فایل ورد کامل مقاله علمی درباره برنامههای خودآگاهی رفتاری و مدیریت استرس و بررسی نقش آنها در ارتقای سلامت روان :
برنامههای خودآگاهی- رفتاری و برنامه مدیریت استرس
برنامههای خودآگاهی- رفتاری، همچون VMBR و برنامه مدیریت استرس smith ، شامل هم مهارتهای آرامشدهی و هم خود-آگاهانه در برنامههای ترکیب شده یا جامع میباشند.
برنامه smith آرامش دهی پیشرونده را ترکیب می کند، بموازات تأکید روی سرنخهای تنفسی به عنوان تکنیک آرامش،و یا بازسازی خود- آگاهانه و یا صحبت – با خود به عنوان جزء خودآگاهی استفاده میکند. مهارتک لیدی در برنامه smith «واکنش تحمل ترکیب شده» میباشد، که آرامش را یا باز- سازی خود- آگاهانه ادغام میسازد.
برنامه مدیریت استرس smithبر مبنای کارهای اولیهتر است، علیالخصوص برنامه آموزش تلقیح کردن سیستماتیک (۱۹۵۸-۶۱) wolpe و (۱۹۷۷) Michenbaum. تلقیح سیستماتیک بر مبنای اصول ضد- شرطی شدگی میباشد.
در گام ۱ درمانگر واکنش را تدریس میکند که با اضطراب ناسازگاری دارد (یک واکنش آرامش دهنده). در گام ۲ شامل ایجاد کردن موقعیتهای استرسزا است، که معمولاً در حالیکه مشتری در آرامش است در گام ۳ معرفی میشوند
آموزش تلقیح استرس (۱۹۷۷-۸۵) Meichenbaum یک جزء خود-آگاهانهتر میافزاید ویک مدل برای درمان بسیار خودآگاهی – رفتاری مهیا سازد.
گام ۱، که یک فاز آموزشی میباشد، به مشتری یک چارچوب ادراکی برای آموزش میدهد. همانطور که قبلاً ذکر شد،آموزش اغلب بخودی خودی مؤثر است، و با هریک برنامهآموزش، این فاز آموزشی همچنین برای گرفتن تعهد مشتری و درگیری فعالانه او است. گام بعدی در آموزش تلقیح استرس فاز بازگویی با ایجاد مهارتهای سازگاری است. Meichenbaum تکنیکهای متفاوتی را ترکیب و بر تنفس به موازات تمرینهای آرامشدهنده تأکید میکند. سازگاری خود-آگاهانه بر عبارات – خودی تأکید میکند همچون ارزیابی موقعیت عینی، کنترل افکار منفی، نامدهی مجدد برانگیختگی و استفاده ازآن، رویارویی با ترس، و تقویت و تلاش.
در گام بعدی،اعمال آموزش، مشتری این مهارتهای سازگارپذیر را در موقعیتهای استرس زا تمرین میکند. معمولاً، موقعیتهای استرسزا تدیجاً از موقعیتهای کمتر استرسزا به موقعیت های مشکل عمده پیشرفت میکند.
آموزش مدیریت استرس خودآگاهانه- مؤثر smith پس از مدل تلقیح استرس میآید، یا اندکی تغایرات، و smith (1986) این مدل را بخصوص با ورزشکاران تمرین کرده است. برنامه smith از این گامها استفاده می نماید:
ارزیابی ماقبل درمان: پیش از هر آموزش، گام اول ارزیابی وضعیت و مشخصههای اتوادی میباشد. برای مثال، چه موقعیتهای خاصی اضطراب زیاد راب یرون میکشند؟ چه علائم فیزیولوژیکی چیره میشوند؟
استدلال درمان:مشاور ورزشکار یک نقشه درست میکنند، و مشاور استدلال آن را ادامه میدهد. این فاز تعلیم است، به ورزشکار اطلاعات و توصیفهایی برای آموزش میدهد. اکثر مشاوران روانشناسی ورزشی، همچون اکثر مشتریان، تأکید میکنند که ورزشکار یا مشتری باید به آموزش معتقد باشد و اگر بخواهد آموزش مؤثر باشد باید به آن متعهد بشود.
کسب مهارت: در طی کسب مهارت، که طی چندین جلسه ادامه مییابد، فرد واکنش سازگارپذیری ترکیب شده را فرا می گیرد. بویژه، فرد تکنیکهای آرامش و سازگاری خودآگاهانه را فرا میگیرد و آنها را به داخل واکنش تحمل کردن ادغام می سازد.
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
یزد دانلود |
دانلود فایل علمی 