فایل ورد کامل تحقیق تخصصی درباره خودروی سمند با بررسی طراحی مکانیکی، سیستم‌های فنی و عملکرد مهندسی


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
فایل ورد و پاورپوینت
20870
2 بازدید
۹۹,۰۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 فایل ورد کامل تحقیق تخصصی درباره خودروی سمند با بررسی طراحی مکانیکی، سیستم‌های فنی و عملکرد مهندسی دارای ۲۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد کامل تحقیق تخصصی درباره خودروی سمند با بررسی طراحی مکانیکی، سیستم‌های فنی و عملکرد مهندسی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل تحقیق تخصصی درباره خودروی سمند با بررسی طراحی مکانیکی، سیستم‌های فنی و عملکرد مهندسی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن فایل ورد کامل تحقیق تخصصی درباره خودروی سمند با بررسی طراحی مکانیکی، سیستم‌های فنی و عملکرد مهندسی :

مشخصات فنی سمند:

کارایی

مدل موتور : XU7JP/L3
حد اکثر سرعت : ۱۸۵ KM/HR
نسبت تراکم : ۹.۳:۱
تعداد سیلندر : خطی ۴
حجم موتور : ۱۷۶۱cc
سیستم سوخت رسانی : انژکتوری پاششی (MPFI)
حداکثر توان موتور : ۱۰۰ HP در۶۰۰۰ دور بر دقیقه
حداکثر گشتاور: ۱۵۳ Nm در ۳۰۰۰ دور در دقیقه
قطر سیلندر : ۸۳mm
کورس پیستون : ۸۱.۴mm

گیربکس : اتوماتیک ۵ سرعته + دنده عقب
نسبت دنده ۱ : ۰.۲۸۹۴
نسبت دند ه ۲ : ۰.۵۳۸۴
نسبت دنده ۳ : ۰.۷۸۱۲
نسبت دنده ۴ : ۱.۰۵۱۲
نسبت دنده ۵ : ۱.۳۴۲۸
دنده عقب :۰.۳

کلاچ

نوع کلاچ : تک صفحه ای خشک
قطر خارجی کلاچ : ۲۰۰mm
قطر داخلی کلاچ : ۱۳۲mm
دیفرانسیل : دیفرانسیل جلو و دنده خورشیدی

وزن

وزن خودرو : ۱۲۰۰ (KG)
وزن روی اکسل جلو : ۷۱۶ (KG)
وزن روی اکسل عقب : ۴۶۸ :(KG)

سوخت

ظرفیت مخزن سوخت: ۷۰ لیتر
عدد اکتان : ۹۵ RON
درجه آلودگی : Euro II
مصرف خارج از شهر : براساس استاندارد : ۹.۲ ECE R84
ترکیبی بر اساس استاندارد : ۸.۵ ECE R101
با سرعت ثابت ۹۰ : ۶.۸Lit
با سرعت ثابت ۱۲۰ : ۹.۲Lit
آلودگی منواکسید کربن با کاتالیست کانورتور : %۰.۵

سیستم خنک کننده : ۷.۴
روغن گیربکس : ۲
روغن سیستم فرمان : ۱
سیستم الکتریکی
باطری : ۱۲ V 35 Ah
دینام : ۸۰A
استارت : ۰.۹ KW
نوع باطری : اسید سرب

سیستم فرمان

شعاع چرخش با هیدرولیک ۵.۵ متر
جعبه فرمان هیدرولیک – شانه ای
زاویه چرخش چرخها به سمت داخل/ به سمت خارج : ۶.۰-۵.۰ mm
زاویه چرخش چرخها به سمت داخل : ۵.۴۳mm

تعلیق

مستقل از نوع مک فرسون : جلو
مستقل از نوع فنر پیچشی : عقب

ترمز

دو مداره تحت کنترل با بوستر : سیستم ترمز
دیسکی با پره های خنک کننده : ترمز جلو
توپی : ترمز عقب
سیستم ترمز ضد قفل ABS : انتخابی
توع سیستم ضد قفل :۴ کانال با سیستم قدرتی EBD توزیع ترمز الکترونیکی
مدل : MK 20E (Continental Teves) ABS

چرخها

تایر : ۶۵/۱۸۵ ۸۸H R15
چرخهای استاندارد : فولادی ۶J15
چرخهای انتخابی : آلومینیومی ۶.۵J15

ECU (واحد کنترل الکترونیکی): S2000

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

تاریخچه ی سمند

از اواسط دهه ۷۰، چند سالى از واردات خودرو مى‏گذرد، خودروهاى کره‏اى به تعداد فراوان و با مدل‏هاى متنوع وارد شده‏اند. معلم اجتماعى سر کلاس درس رو به شاگردان خود مى‏گوید:دما مردمى هستیم با فرهنگى غنى ولى مدت‏هاست فرهنگ خود را فراموش کرده‏ایم و به قوانین اجتماعى اهمیت نمى‏دهیم، سر یکدیگر کلاه مى‏گذاریم و فرهنگ کار گروهى را نداریم. بچه‏ها! مردم کره را نگاه کنید، همه با هم کار مى‏کنند و تولیدات خود را مصرف مى‏کنند، تولیدکنندگان نیز به حقوق مردم احترام مى‏گذارند، مثال ساده هم صنعت خودروى کره است. حال ما مدت‏ها پیکان انگلیسى را بدون کوچک‏ترین تغییر با ایرادات فراوان تولید مى‏کنیم ولى خودروسازى مانند دوو، خودروهاى مدرن ارزان و با قیافه‏هاى جذاب تولید مى‏کند، همه بچه‏هاى کلاس، به فکر فرورفته‏اند که ناگهان زنگ مدرسه به صدا درمى‏آید. دصنعت خودروى ایران که پس از پایان جنگ، یک دهه رکود راتجربه کرده بود و همه از آن به عنوان صنعت مرده نام مى‏بردند و بسیارى نیز عقیده داشتند کارخانه‏هاى خودروسازى باید تعطیل شوند و ضرورتى براى حضور صنعت خودرو در کشور وجود ندارد، در این میان، این صنعت دوباره راه خود را با پیکان شروع کرد و حال پس از واردات خودرو و ورود اتومبیل‏هاى متنوع کره‏اى، فشار دوباره بر روى این صنعت، تشدید شده بود که چرا ما نمى‏توانیم خودرویى طراحى کنیم و چرا حتى چراغ‏هاى پیکان نیز تغییر نکرده، از همه جالب‏تر آن بود که پژو ۴۰۵ که در ابتدا به صورت مونتاژ کامل وارد بازار مى‏شد، حتى اطلاعات فنى‏اش در اختیار مهندسان ارشد ایران خودرو نیز قرار نمى‏گرفت.

طرح خودروى ملى که ایده آن نیز چندان در ایران تازه نبود، دوباره مدتى پس از پایان واردات خودرو، براى تولید یک پیکان جدید آغاز شد تا به همه ثابت شود ما هم مى‏توانیم مانند کره، خودمان به طراحى خودرو بپردازیم. نخستین بار مردم در بازى‏هاى جام ملت‏هاى آسیاى ۹۶ شاهد تیزرى بودند و طراحى خودروى ملى، آغاز شد اما تا چندى پیش از شروع تولید سمند، از این خودروى ملى خبرى نبود. در آغاز، طرح خودروى ملى چندان مشکل به نظر نمى‏رسید اما پس از شروع طرح، عظمت آن کاملا مشخص شد. طراحى پلتفرم که در ابتدا غیرممکن به نظر مى‏رسید، پس روش پروتن مالزى که خودروى خود را با طراحى بدنه بر روى پتلفرم‏هاى میتسوبیشى، قرار مى‏داد، انتخاب شد. حال آنکه پس از مدتى، مشخص شد 

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.