فایل ورد کامل مقاله علمی درباره طراحی بلبرینگ چرخ تریلر با تحلیل بارگذاری، مواد سازه‌ای و عملکرد مکانیکی


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
فایل ورد و پاورپوینت
20870
2 بازدید
۹۹,۰۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 فایل ورد کامل مقاله علمی درباره طراحی بلبرینگ چرخ تریلر با تحلیل بارگذاری، مواد سازه‌ای و عملکرد مکانیکی دارای ۱۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد کامل مقاله علمی درباره طراحی بلبرینگ چرخ تریلر با تحلیل بارگذاری، مواد سازه‌ای و عملکرد مکانیکی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل مقاله علمی درباره طراحی بلبرینگ چرخ تریلر با تحلیل بارگذاری، مواد سازه‌ای و عملکرد مکانیکی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن فایل ورد کامل مقاله علمی درباره طراحی بلبرینگ چرخ تریلر با تحلیل بارگذاری، مواد سازه‌ای و عملکرد مکانیکی :

مقدمه:

یکی از وسایل پرکاربرد در حمل و نقل چه در کاربردهای صنعتی یا کشاورزی تریلر می باشد. تریلرها کشاورزی انواع مختلفی دارند چه از نظر اندازه قسمت بارگیر و چه از نظر ترتیب قرار گرفتن چرخها، تریلرها معمولاً یا در قسمت عقب خود دارای دو چرخ یا ۴ چرخ می باشند یا اینکه هم در جلو و هم در عقب دو چرخ دارند.

تریلرها خود دارای نیروی محرکه نیستند و با استفاده از قطعه ای که مالبند نامیده می شود به کشنده خود که یا اتومبیل سواری ست یا تراکتور، وصل می شوند. مالبند از یک طرف به وسیله کشنده و از طرف دیگر به زیر شاسی متصل هستند. اتصال در زیر شاسی به گونه ای است که مالبند نسبت به شاسی می تواند حول یک محور عمودی بچرخد. بدین ترتیب به چرخیدن وسیله کشنده حول یک پیچ، تریلر می چرخد.

معمولاً در تریلرها در زیر قسمت بار دارای یک جک هیدرولیکی هستند که می توانند مانند کمپرسی قسمت بار را به ظرفی خم کننده و بار را تخلیه نمایند.

در تریلر که دوچرخ ان در جلو است اکسل چرخهای جلو به مالبند متصل است و با آن می تواند بچرخد. اکسل چرخ های عقب نیز از طریق فنر به شاسی متصل هستند. فنر در تریلر معمولاً از نوع برگی می باشند که با استفاده از یک کرپی به شانت متصل هستند.

در دو انتهای هر شانت یک جفت بلبرینگ قرار دارد که تمام نیروی وارد بر شانت را تحمل می کند و به چرخها منتقل می سازد هدف از این پروژه طراحی و انتخاب نوع این بلبرینگ ها است.

فرضیات:

همیشه در حل مسائل برای ساده کردن مسئله باید فرضیاتی را در نظر گرفت تا مسئله بر پایه آنها حل شد. در این مسئله چه در قسمت بدست آوردن وزن قطعات و چه در حل نیروها فرضیاتی را در نظر گرفته شده است. قسمتی از آنها در اینجا آورده می شود و قسکتی از آنها در اینجا آورده می شود و قسمتی دیگر در لابلای محاسبات آورده شده است.

در صورت مسئله وزن بار ۵ تن گفته شده که برای بدست آوردن حجم آن چگالی محصولات را f=1 در نظر می گیریم. برای ؟؟ بار فرض می کنیم که از ورق ۵mmساخته شده است. برای شاسی ها از ناودانی ۱۴۰ استفاده می کنیم که هم استحکام خوبی دارد و هم در اندازه های تریلر ها می باشد. لازم به توضیح است تریلر صورت مسئله دارای دو شاسی است که یکی به محفظه بار متصل و دیگری از طریق فنرها به ؟؟ چرخها متصل است . برای شانتها نیز از ck 45 استفاده می کنیم ؟؟ این فولاد ۳۷۰mp می باشد.

برای محاسبه قطر شانت بایستی تعاد بارگذاری برروی شانت را بدست آورد. توجه کنید که شانت ثابت است و هر زمان که تریلر ؟؟ می شود شانت بارگذاری می شود.

با در نظر گرفتن ۳۰ سال عمر برای این تریلر تعداد سیکل های بارگذاری این شانت به صورت روبرو بدست می آید:

تعداد سیکل های بار گذاری = ۳۰ *۲۰۰ * ۱ = ۶۰۰۰ cyclo = 30 *200 * 1 = 6000 cyclo

با این تعداد بار گذاری نباید نگران خستگی بود پس شانت را به صورت استاتیکی حل خواهیم کرد.

همیشه این تریلر در یک حال نیست گاهی بدون بار و یا با بار است. گاهی در جاده مستقیم حرکت می کند و گاهی در سرپیچ با سرعت حداکثر ممکن دور می زند. برای این موارد بایستی تعداد دورهای بلبرینگ را در عمر مفید آن بدست آورد.

فرض می کنیم در یک روز کاری این تریلر نصف راه را با بار و نصف دیگر را بدون بار خواهد بود. اگر فاصله ای که این تریلر در یک مسیر نصف می پیماید ۱۰ km باشد و حداکثر نزدیک به یک دور کامل با سرعت دور پیچی با شعاع ۲۲m پیچید (این حالت بحرانی است) تعداد دورهایی که در حالات مختلف یک بلبرینگ می زند به قرار زیر خواهد شد،

در حالت بدون بار و مستقیم:

در حات با بار و مستقیم:

:در حالت بدون بار در پیچ

در حالت با بار و در پیچ:

روند حل مسئله:

حل مسأله بدین شکل است که با بدست آوردن جرم و وزن تریلر در دو حالت بدون بار و با بار ، ارتفاع مرکز ثقل جسم را بدست می آوریم و از روی آن نیروی افقی که در حالت چرخیدن حول یک پیچ بر تریلر وارد می شود را محسبه می کنیم از روی این نیروها می توانیم قطر شانت را پیدا کرده و در ضمن با معدل گیری برای بارهای وارده به بلبرینگها می توانیم بلبرینگ مناسبی که عمر آن به عمر تخمینی نزدیک باشد را انتخاب می کنیم.

محاسبات:

ابتدا مرکز ثقل را در دو حالت بدون بار و با بار بدست می آوریم. با این فرض که در هنگام بار زدن فنرها به اندازه ۳۰۰ mm می خوابند. در حالت بدون بار فاصله کف بار گیر تا زمین ۱۲۰۰m و در حالت بار زده ۹۰۰ mmمی باشد.

    (بارM =5000 kg

F = 1000

اگر بار به صورت یکنواخت و هم سطح در قسمت بارگیر پخش شده باشد:

L * W * K = 5

L = 5 m

W = 2.4 m

با توجه به عدد بدست آمده در بالا برای ارتفاع بار، ارتفاع بدنه را ۰.۴۵ در نظر می گیریم         (بدنه بار

Vبدنه

فولادf=

در حالت با بار

در حالت بدون بار

برای شاسی ها هر دو را یک شکل در نظر می گیریم . هر شاسی به طور تقریبی از دو ناودانی      (شاسی

 به طول ۵m و دو ناودانی به طول ۲ متر تشکیل شده است.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.