فایل ورد کامل پژوهش علمی درباره رابطه رویکردهای تدریس با اقدام‌پژوهی معلمان و تأثیر آن بر کیفیت آموزشی


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
فایل ورد و پاورپوینت
20870
2 بازدید
۹۹,۰۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 فایل ورد کامل پژوهش علمی درباره رابطه رویکردهای تدریس با اقدام‌پژوهی معلمان و تأثیر آن بر کیفیت آموزشی دارای ۹۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد کامل پژوهش علمی درباره رابطه رویکردهای تدریس با اقدام‌پژوهی معلمان و تأثیر آن بر کیفیت آموزشی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز فایل ورد کامل پژوهش علمی درباره رابطه رویکردهای تدریس با اقدام‌پژوهی معلمان و تأثیر آن بر کیفیت آموزشی۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل پژوهش علمی درباره رابطه رویکردهای تدریس با اقدام‌پژوهی معلمان و تأثیر آن بر کیفیت آموزشی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن فایل ورد کامل پژوهش علمی درباره رابطه رویکردهای تدریس با اقدام‌پژوهی معلمان و تأثیر آن بر کیفیت آموزشی :

آموزش به آن تعامل فکری و هوشی، اطلاق می‌شود که با استدلال،شواهد،و نتیجه گیری همراه باشد.(فتحی آذر۱۳۸۲)که از یک سو هدف غایی آموزش و تعلیم و تربیت اسلامی پروراندن انسان‌هایی است خداگونه که در اثر دور شدن از رذایل و آلودگی‌ها، استعدادهای عالیه‌ی روحشان شکوفا شده و چنان به کمالات روحی و فضائل انسانی آراسته شوند که لیاقت رسیدن به سعادت جاوید را کسب کنند و از سوی دیگر سایر نظام‌های آموزش و پرورش جهانی رسالت تعلیم و تربیت را پرورانیدن انسانی پرسش جو می‌داند که می‌خواهد از قیدهای بی‌‌‌‌شمار و گوناگون وجودی‌اش رها گردد، راه تکامل همه جانبه خود را هموار سازد، به رموز موقع فردی و اجتماعی خود و دنیای متغیری که در آن زندگی می‌کند تا آن جا که ممکن است آشنا شود، با دنیا و انسان‌هایش مرتبت گردد، زندگی دهد، زندگی کند و حیات خود و دیگران را با عشق و دانش شکوفا سازد.(صفوی۱۳۸۶)

حال که هدف و رسالت تعلیم و تربیت انسان سازی است، باید دید که این وظیفه را چه نهادها و افرادی بر عهده دارند. البته انسان آموختن را از هنگام تولد آغاز می‌کند و در طول زندگی آن را ادامه می‌دهد. بخشی از آموختنی‌ها به صورت غیر عمدی و یا تصادفی در خانواده و جامعه صورت می‌گیرد و بخشی دیگر به نهادها و موسسات رسمی از قبیل مدرسه و انجمن‌ها سپرده می‌شود. در این میان ، مدرسه بیشترین سهم را بر عهده دارد و سرانجام این مسئولیت خطیر به عهده معلمین واگذار می‌گردد و آن‌ها هستند که باید بتوانند دانش‌آموزان را به درستی تربیت کنند و آنان را برای کار و شرکت در اجتماع آماده سازند. در میان مجموعه فعالیت‌هایی که برای تعلیم و تربیت دانش‌آموزان انجام می‌شود، بیشترین سهم به تدریس معلم در کلاس درس اختصاص می‌یابد. تدریس را می‌توان به فعالیت‌های دو جانبه‌ای که بین معلم و شاگردان جریان دارد و هدفش یادگیری است، تعریف کرد. این فعالیت چنانچه منتج به یادگیری شود، برای شاگرد موثر و مفید خواهد بود. بنا به تعریف ، هر فعالیتی با قصد و عمد همراه است. (صفوی، ۱۳۸۶)

فایل ورد کامل پژوهش علمی درباره رابطه رویکردهای تدریس با اقدام‌پژوهی معلمان و تأثیر آن بر کیفیت آموزشی
فهرست مطالب:

فصل اول:کلیات پژوهش

۱-۱ مقدمه. ۲

۱-۲- شرح و بیان مسأله:۳

۱-۳- اهمیت و ارزش تحقیق.. ۴

۱-۴- اهداف پژوهش…. ۶

۱-۴-۱- هدف کلی.. ۶

۱-۴-۲- اهداف جزئی:۶

۱-۵- تعاریف نظری و عملیاتی:۷

فصل دوم:ادبیات و پیشینه‌ی تحقیق

۲-۱- مقدمه. ۱۱

۲-۲- رویکردهای تدریس…. ۱۲

۲-۲-۱- رویکرد مدیریتی.. ۱۴

۲-۲-۱-۱- دیدگاه‌های انتقادی درباره‌ی رویکرد مدیریتی(اجرایی)۱۸

۲-۲-۲-رویکرد تسهیل گر. ۱۸

۲-۲-۲-۱- دیدگاه‌های انتقادی درباره‌ی رویکرد تسهیل‌گر. ۲۱

۲-۲-۳- رویکرد آزاداندیشانه. ۲۱

۲-۲-۳-۱-دیدگاه‌های انتقادی درباره‌ی رویکرد آزاداندیشانه. ۲۶

۲-۳- تدریس رهایی‌بخش…. ۲۶

۲-۴- چهارچوب مشترک: رشدها (ر ش د ه ا)۲۸

۲-۵- استفاده از ر ش د ه ا در رویکردهای تدریس…. ۲۹

۲-۶- خلاصه‌ای از رشدها در سه رویکرد. ۳۰

۲-۷- پژوهش در عمل.. ۳۱

۲-۸- تحقیقات مرتبط با موضوع. ۳۹

۲-۸-۱- تحقیقات داخلی.. ۳۹

۲-۸-۲- یافته‌های خارجی.. ۳۹

فصل سوم:روش تحقیق

۳-۱- مقدمه. ۴۳

۳-۲- روش تحقیق.. ۴۳

۳-۳- جامعه آماری.. ۴۴

۳-۴- تعیین حجم نمونه. ۴۴

۳-۵- روش نمونه گیری.. ۴۵

۳-۶- ابزار اندازه‌گیری.. ۴۵

۳-۷- پایایی پرسشنامه‌ها۴۶

۳-۸- روایی پرسشنامه ها۴۶

۳-۹- روش های آماری تجزیه و تحلیل داده ها۴۷

۳-۹-۱- ضریب همبستگی پیرسون:۴۷

۳-۹-۲- آزمون t تک متغیر:۴۷

۳-۹-۳- آزمون تحلیل واریانس:۴۷

۳-۹-۴- آزمون کمترین تفاوت معنادارLSD:48

فصل چهارم: یافته‌های پژوهش

۴-۱- مقدمه. ۵۰

فصل پنجم: بحث و نتیجه‌گیری

۵-۱- مقدمه. ۶۷

۵-۲- بیان نتایج به وسیله تفکیک فرضیه های تحقیق :۶۷

۵-۳- بحث و نتیجه گیری.. ۶۹

۵-۴- محدودیتهای تحقیق.. ۷۰

۵-۵- پیشنهادات پژوهشی.. ۷۰

۵-۶- پیشنهادات کاربردی.. ۷۰

فصل ششم: منابع

۶-۱- فایل ورد کامل پژوهش علمی درباره رابطه رویکردهای تدریس با اقدام‌پژوهی معلمان و تأثیر آن بر کیفیت آموزشی
فهرست منابع. ۷۲

ضمائم.. ۷۴

فایل ورد کامل پژوهش علمی درباره رابطه رویکردهای تدریس با اقدام‌پژوهی معلمان و تأثیر آن بر کیفیت آموزشی
فهرست جداول

جدول ۴-۱ : میانگین و انحراف استاندارد نمرات رویکرد های تدریس و اقدام پژوهی معلمان مقطع دبیرستان و راهنمایی . ۵۰

جدول شماره ۴-۲- نتایج آزمون ضریب همبستگی پیرسون در خصوص رابطه بین رویکرد های تدریس و اقدام پژوهی معلمان مقطع دبیرستان و راهنمایی . ۵۲

جدول ۴-۳- نتایج تحلیل رگرسیون در خصوص رابطه بین رویکرد های تدریس و اقدام پژوهی معلمان مقطع دبیرستان و راهنمایی . ۵۳

جدول ۴-۴ : میانگین و انحراف استاندارد نمرات رویکرد مدیریتی و اقدام پژوهی معلمان مقطع دبیرستان و راهنمایی ۵۴

جدول شماره ۴-۵- نتایج آزمون ضریب همبستگی پیرسون در خصوص رابطه بین رویکرد مدیریتی و اقدام پژوهی معلمان مقطع دبیرستان و راهنمایی. ۵۵

جدول ۴-۶- نتایج تحلیل رگرسیون در خصوص رابطه بین رویکرد مدیریتی و اقدام پژوهی معلمان مقطع دبیرستان و راهنمایی . ۵۶

جدول ۴-۷- میانگین و انحراف استاندارد نمرات رویکرد تسهیل گر و اقدام پژوهی معلمان مقطع دبیرستان و راهنمایی . ۵۷

جدول شماره ۴-۸- نتایج آزمون ضریب همبستگی پیرسون در خصوص رابطه بین رویکرد تسهیل گر و اقدام پژوهی معلمان مقطع دبیرستان و راهنمایی . ۵۸

جدول ۴-۹- نتایج تحلیل رگرسیون در خصوص رابطه بین رویکرد تسهیل گر و اقدام پژوهی معلمان مقطع دبیرستان و راهنمایی . ۵۹

جدول ۴-۱۰- میانگین و انحراف استاندارد نمرات رویکرد آزاد اندیشانه و اقدام پژوهی معلمان مقطع دبیرستان و راهنمایی. ۶۰

جدول شماره ۴-۱۱- نتایج آزمون ضریب همبستگی پیرسون در خصوص رابطه بین رویکرد آزاد اندیشانه و اقدام پژوهی معلمان مقطع دبیرستان و راهنمایی . ۶۱

جدول ۴-۱۲- نتایج تحلیل رگرسیون در خصوص رابطه بین رویکرد آزاد اندیشانه و اقدام پژوهی معلمان مقطع دبیرستان و راهنمایی. ۶۲

جدول ۴-۱۳- میانگین و انحراف استاندارد نمرات سبک های تدریس و سن معلمان مقطع دبیرستان و راهنمایی ۶۳

جدول شماره ۴-۱۴- نتایج آزمون ضریب همبستگی پیرسون در خصوص رابطه بین سبک های تدریس با سن معلمان مقطع دبیرستان و راهنمایی . ۶۴

جدول ۴-۱۵- نتایج تحلیل رگرسیون در خصوص رابطه بین سبک های تدریس با سن معلمان مقطع دبیرستان و راهنمایی . ۶۵

فایل ورد کامل پژوهش علمی درباره رابطه رویکردهای تدریس با اقدام‌پژوهی معلمان و تأثیر آن بر کیفیت آموزشی
فهرست نمودارها

نمودار ۴-۱- میانگین نمرات رویکرد های تدریس و اقدام پژوهی معلمان مقطع دبیرستان و راهنمایی ۵۱

نمودار ۴-۲- میانگین نمرات رویکرد مدیریتی و اقدام پژوهی معلمان مقطع دبیرستان و راهنمایی ۵۴

نمودار ۴-۳- میانگین نمرات رویکرد تسهیل گر و اقدام پژوهی معلمان مقطع دبیرستان و راهنمایی ۵۷

نمودار ۴-۴ : میانگین نمرات رویکرد آزاد اندیشانه و اقدام پژوهی معلمان مقطع دبیرستان و راهنمایی ۶۰

نمودار ۴-۵- میانگین نمرات سبک های تدریس و سن معلمان مقطع دبیرستان و راهنمایی ۶۳

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.