فایل ورد کامل پژوهش جامع درباره شناخت ویژگی‌ها و نیازهای آموزشی دانش‌آموزان استثنایی با رویکرد تربیتی و روان‌شناختی


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
فایل ورد و پاورپوینت
20870
3 بازدید
۹۹,۰۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 فایل ورد کامل پژوهش جامع درباره شناخت ویژگی‌ها و نیازهای آموزشی دانش‌آموزان استثنایی با رویکرد تربیتی و روان‌شناختی دارای ۱۵۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد کامل پژوهش جامع درباره شناخت ویژگی‌ها و نیازهای آموزشی دانش‌آموزان استثنایی با رویکرد تربیتی و روان‌شناختی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز فایل ورد کامل پژوهش جامع درباره شناخت ویژگی‌ها و نیازهای آموزشی دانش‌آموزان استثنایی با رویکرد تربیتی و روان‌شناختی۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل پژوهش جامع درباره شناخت ویژگی‌ها و نیازهای آموزشی دانش‌آموزان استثنایی با رویکرد تربیتی و روان‌شناختی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن فایل ورد کامل پژوهش جامع درباره شناخت ویژگی‌ها و نیازهای آموزشی دانش‌آموزان استثنایی با رویکرد تربیتی و روان‌شناختی :

در مورد تاریخچه کودکان استثنایی باید گفت این پدیده قدمتی همپای تاریخ بشر دارد. چه، از همان آغاز پیدایش انسان، عوارضی از قبیل اشکالات ژنتیک، اختلالات دوره جنینی، اشکالات زایمان، بیماریهای بدو تولد وغیره، ایجاد معلولیت می‌کردند.

درباره ی تاریخچه طرز تفکر افراد عادی نسبت به معلولین و عقب مانده ذهنی نیز شواهد علمی‌زیادی در دست نیست.چیزی که تا حدی مشخص است این که این چنین افرادی درگذشته کمتر مورد توجه بوده اند.فقط دربرخی نوشته های دینی و پزشکی به چنین افرادی اشاره شده است.

“بقراط” حکیم یونانی به ضایعات مغزی این افراد وارتباط این نقیصه‌ها با کمبود های هوشی اشاره می‌کند.

“درقوانین “اسپارت” مواردی گنجانده شده بود که کشتن و از بین بردن معلولین از جمله عقب ماندگان ذهنی را مجاز و حتی لازم تشخیص داده بودند.

فایل ورد کامل پژوهش جامع درباره شناخت ویژگی‌ها و نیازهای آموزشی دانش‌آموزان استثنایی با رویکرد تربیتی و روان‌شناختی
فهرست مطالب

فصل اول : مقدمات و تاریخچه

۱- آغاز سخن

۲- پیش گفتار

۳- بررسی آماری و سابقه

۴- تعریف استثنایی

۵- تاریخچه:-

۶- در ایران-

فصل دوم: دسته بندی و تعریف و ویژگیهای بالینی

۱- انواع استثنایی

۲- تعریف ها:

۳- علل و عوامل

۴- عقب ماندگی و اختلالات ژنتیک

۵- انواع سندرم ها

۶- منگولیسم یا سندرم دان

۷- سندرم صدای گربه و سوپرمن و کلاین فلتر

۸- عوامل ناشناخته وهیدروسفال و میکروسفال

۹- مسائل دوران بارداری

۱۰- انواع بیماری ها و ضربه ها در تمام موارد

۱۱- سن مادر و عاملRH

۱۲- سوخت و ساز (متابولیسم

۱۳- عوامل فرهنگی

فصل سوم: عکس العمل والدین

۱- انواع خانواده- پذیرنده، انکارکننده و پنهان کننده

۲- ارتباط خانواده با فرزند عقب مانده

۳- واکنش های گوناگون خانواده

فصل چهارم: پیشگیری

۱-پیش گیری

۲-برنامه ریزی پیش گیری و مشاوره ژنتیک

۳-مشکلات جنسی کودکان عقب مانده ذهنی

فصل پنجم: آموزش وپرورش

۱-آموزش و پرورش و توان بخشی

سخن آخر- توصیه و پیشنهادهای لازم: کلام آخر با فرجام سخن

منابع و مراجع

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.