فایل ورد کامل پژوهش علمی درباره گذرگاههای آیینی و تحلیل جایگاه سقاخانه در فرهنگ و معماری ایرانی
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
فایل ورد کامل پژوهش علمی درباره گذرگاههای آیینی و تحلیل جایگاه سقاخانه در فرهنگ و معماری ایرانی دارای ۱۸۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد فایل ورد کامل پژوهش علمی درباره گذرگاههای آیینی و تحلیل جایگاه سقاخانه در فرهنگ و معماری ایرانی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز فایل ورد کامل پژوهش علمی درباره گذرگاههای آیینی و تحلیل جایگاه سقاخانه در فرهنگ و معماری ایرانی۲ ارائه میگردد
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل پژوهش علمی درباره گذرگاههای آیینی و تحلیل جایگاه سقاخانه در فرهنگ و معماری ایرانی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن فایل ورد کامل پژوهش علمی درباره گذرگاههای آیینی و تحلیل جایگاه سقاخانه در فرهنگ و معماری ایرانی :
پروژه گذری و نظری بر سقاخانه
این محصول در قالب فایل word و در ۱۷۳ صفحه تهیه و تنظیم شده است.
توجه :
شما می توانید با خرید این محصول فایل ” قلق های پایان نامه نویسی (از عنوان تا دفاع)” را به عنوان هدیه دریافت نمایید.
فایل ورد کامل پژوهش علمی درباره گذرگاههای آیینی و تحلیل جایگاه سقاخانه در فرهنگ و معماری ایرانی
فهرست مطالب
عنوان صفحه
مقدمه……………………………………………………………………………………………………….. ۱
فصل اول : نماد و نگرشی نمادین
۱-۱ نماد و نگرش نمادین به هستی ……………………………………………………………. ۶
۱-۲ نماد و نقش آن در زندگی ………………………………………………………………… ۱۰
فصل دوم : سقاخانه
۲-۱وجود افتراق فضاهای سنتی و مدرن……………………………………………………. ۱۳
۲-۱-۱ شناختی از دو واژه «نوگرایی» و «سنت گرایی»……………………………….. 13
۲-۱-۲ گرایش به فضاهای شهری سنتی ……………………………………………………. ۱۴
۲-۱-۳ مقایسه فضاهای سنتی و مدرن ……………………………………………………… ۱۶
۲-۲ فرهنگ واژگانی سقاخانه …………………………………………………………………… ۱۸
۲-۳ علل پیدایش سقاخانه ……………………………………………………………………….. ۲۴
۲-۴ دو عنصر اساسی در سقاخانه …………………………………………………………… ۳۱
۲-۴-۱ آب………………………………………………………………………………………………. ۳۲
۲-۴-۱-۱ آب عنصر مقدس و مشترک در ادیان پهنه ی ایران زمین………………. ۳۴
۲-۴-۱-۲ آب در دیگر آیین های باستانی……………………………………………………. ۳۶
۲-۴-۱-۳ آب در ادیان و آیین ها……………………………………………………………….. ۳۷
۲-۴-۱-۳-۱ آب در دیانت یهود…………………………………………………………………. ۳۷
۲-۴-۱-۳-۲ آب در مسیحیت ……………………………………………………………………. ۳۸
۲-۴-۱-۳-۳ آب در آیین مندائی و صابئین ………………………………………………… ۳۸
۲-۴-۱-۳-۴ آب در اسلام ……………………………………………………………………….. ۳۹
الف : بازتاب آب در اسلام ………………………………………………………………………… ۳۹
ب: آب در عرفان اسلامی – ایرانی …………………………………………………………….. ۴۰
ج: آب ، واقعه کربلا و آب تربت …………………………………………………………………. ۴۲
د: آب و مذهب دو روی یک سکهاند در سقا خانه ………………………………………… ۴۵
۲-۴- ۲ آتش ………………………………………………………………………………………….. ۵۰
۲-۴-۲-۱ آتش و نور در ایران باستان ……………………………………………………… ۵۰
۲-۴-۲-۱-۱ اهمیت آتش و نور درجهان بینی آفرینش ایران باستان …………….. ۵۳
۲-۴-۲-۱-۲ آتش و نور واسطوره های آن در فرهنگ آریایی ……………………… ۵۳
۲-۴-۲-۲ کارکرد رمزهای آتش و نور در اسلام ……………………………………….. ۵۴
۲-۴-۲-۳ کارکرد رمزهای آتش و نور در ایران ………………………………………… ۵۵
۲-۴-۲-۴ نور و هنر ……………………………………………………………………………….. ۵۶
۲-۵ معماری سقا خانه …………………………………………………………………………….. ۵۷
۲-۶ عناصر نمادین سقا خانه ……………………………………………………………………. ۶۰
۲-۶-۱ آینه …………………………………………………………………………………………….. ۶۱
۲-۶-۲ شمع ( چراغ نفتی ، لوستر ) ……………………………………………………………. ۶۳
۲-۶-۲-۱ شعله شمع ………………………………………………………………………………. ۶۴
۲-۶-۲-۲ سوگند به نور و روشنایی و فروغ و شمع افروزی ………………………. ۶۶
۲-۶-۲-۳ شمع گردانی در مراسم مقدس …………………………………………………… ۶۷
۲-۶-۲-۴ شمع در سقا خانه : آتش و آب ………………………………………………….. ۶۷
۲-۶-۳ قفل …………………………………………………………………………………………….. ۶۸
۲-۶-۴ آدمکهای فلزی ……………………………………………………………………………… ۷۰
۲-۶-۵ پنجه ………………………………………………………………………………………….. ۷۲
۲-۶-۶ چشم …………………………………………………………………………………………… ۷۴
۲-۶-۷ ظرف سقا خانهای ………………………………………………………………………… ۷۵
۲-۶-۸ ستاره …………………………………………………………………………………………. ۷۶
۲-۷ تزئینات دیگر سقاخانه ………………………………………………………………………. ۷۶
۲-۷ -۱ کتیبه نویسی………………………………………………………………………………… ۷۶
۲-۷-۲ سنگاب…………………………………………………………………………………………. ۸۰
۲-۸ رنگ در سقاخانه ……………………………………………………………………………… ۸۱
۲-۸-۱ پیشینه ای از رنگ ………………………………………………………………………… ۸۱
۲-۸-۲ خواص رنگ سبز …………………………………………………………………………. ۸۲
۲-۸-۲-۱ مسرت بخشی و شاد آور بودن …………………………………………………. ۸۳
۲-۸-۲-۲ تقویت تحمل پذیری و صبر ……………………………………………………….. ۸۳
۲-۸-۳ رنگ سبز در سقاخانه …………………………………………………………………… ۸۴
۲-۹ معرفی تعدادی از سقاخانههای معروف
۲-۹-۱ سقاخانه عزیز الله …………………………………………………………………………. ۹۰
۲-۹-۲ سقاخانه سردر مجلسی …………………………………………………………………. ۹۲
۲-۹-۳ سقاخانه طوقچی …………………………………………………………………………… ۹۳
۲-۹-۴ سقاخانه آقا میرزا اسدالله روضاتی …………………………………………………. ۹۵
۲-۹-۵ سقاخانه در دشت ………………………………………………………………………… ۹۷
۲-۹-۶ سقاخانه حاج آقا شجاع …………………………………………………………………. ۹۹
۲-۹-۷ سقاخانه پنج شنبه دین ………………………………………………………………… ۱۰۱
۲-۹-۸ سقاخانه قدیمی رو به روی سردر مسجد جورجیو ………………………… ۱۰۳
۲-۹-۹ سقاخانههای درب امام ……………………………………………………………….. ۱۰۵
۲-۹-۹-۱ سقاخانه دالان درب امام ………………………………………………………… ۱۰۵
۲-۹-۹-۲ سقاخانه صحن شمالی درب امام …………………………………………….. ۱۰۶
۲-۹-۹-۳ سقاخانه مجاور درب امام ……………………………………………………… ۱۰۷
۲-۹-۱۰ سقا خانه مسجد حکیم ………………………………………………………………. ۱۰۸
۲-۹-۱۱ سقا خانه هارونیه …………………………………………………………………….. ۱۰۹
۲-۹-۱۲ سقاخانه درب کوشک ……………………………………………………………….. ۱۱۰
۲-۹-۱۳ سقاخانه بیدآباد ……………………………………………………………………….. ۱۱۰
۲-۹-۱۴ سقاخانه حاج محمد جعفر ………………………………………………………….. ۱۱۱
۲-۹- ۱۵ سقاخانه قصر در دشت …………………………………………………………… ۱۱۲
۲-۹-۱۶ سقاخانه گرگ یراق …………………………………………………………………… ۱۱۳
۲-۹-۱۷ سقاخانه گذرهارونیه ………………………………………………………………… ۱۱۴
۲-۹-۱۸ سقاخانه حاج علی …………………………………………………………………….. ۱۱۵
۲-۹- ۱۹ سقاخانه آقانور ……………………………………………………………………….. ۱۱۶
۲-۹-۲۰ سقاخانه ترکها …………………………………………………………………………. ۱۱۷
۲-۹- ۲۱ سقاخانه مسجد سید ………………………………………………………………… ۱۱۸
۲-۹-۲۲ سقا خانه تاج الدین ……………………………………………………………………. ۱۱۹
۲-۹-۲۳ سقاخانه مسجد لبنان ………………………………………………………………… ۱۲۰
۲-۹- ۲۴ سقاخانه مسجد ذکر الله ……………………………………………………………. ۱۲۱
فصل سوم : مکتب سقا خانه
۳-۱ مکتب سقا خانه و پیدایش آن …………………………………………………………… ۱۲۲
۳-۲ هنرمندان مکتب سقا خانه ………………………………………………………………… ۱۲۷
۳-۲-۱ منصور قندریز …………………………………………………………………………… ۱۲۷
۳-۲-۲ حسین زنده رودی ……………………………………………………………………… ۱۲۹
۳-۲-۳ پرویز تناولی ……………………………………………………………………………… ۱۳۱
۳-۲-۴ فرامرز پیل آرام …………………………………………………………………………. ۱۳۳
۳-۲-۵ ژازه طباطبایی ……………………………………………………………………………. ۱۳۴
۳-۲-۶ جعفر روحبخش …………………………………………………………………………. ۱۳۵
۳-۲-۷ مسعود عربشاهی ……………………………………………………………………….. ۱۳۵
۳-۲-۸ ناصر اویسی ……………………………………………………………………………… ۱۳۷
۳-۲-۹ صادق تبریزی ……………………………………………………………………………. ۱۳۸
۳-۳ تطبیق برخی آثار هنرمندان سقاخانه با ادعیه و طلسمات …………………….. ۱۳۹
۳-۴ نمونهای دیگر از آثار هنرمندان معاصر با نگاه سقاخانهای …………………. ۱۴۵
نتیجه گیری …………………………………………………………………………………………… ۱۵۲
گزارش کار عملی ………………………………………………………………………………….. ۱۵۴
منابع ……………………………………………………………………………………………………. ۱۶۵
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
یزد دانلود |
دانلود فایل علمی 