فایل ورد کامل پژوهش تخصصی درباره رمان بوف کور با رویکرد نظریه ساختارگرایی تکوینی لوسین گلدمن


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
فایل ورد و پاورپوینت
20870
2 بازدید
۹۹,۰۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 فایل ورد کامل پژوهش تخصصی درباره رمان بوف کور با رویکرد نظریه ساختارگرایی تکوینی لوسین گلدمن دارای ۱۵۵ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد کامل پژوهش تخصصی درباره رمان بوف کور با رویکرد نظریه ساختارگرایی تکوینی لوسین گلدمن  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز فایل ورد کامل پژوهش تخصصی درباره رمان بوف کور با رویکرد نظریه ساختارگرایی تکوینی لوسین گلدمن۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل پژوهش تخصصی درباره رمان بوف کور با رویکرد نظریه ساختارگرایی تکوینی لوسین گلدمن،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن فایل ورد کامل پژوهش تخصصی درباره رمان بوف کور با رویکرد نظریه ساختارگرایی تکوینی لوسین گلدمن :

فایل ورد کامل پژوهش تخصصی درباره رمان بوف کور با رویکرد نظریه ساختارگرایی تکوینی لوسین گلدمن

محققانی که در زمینه ی نقد ادبی آثاری نگاشته اند عمدتاً در گروه جای می گیرند؛ گروه نخست، تنها به محتوای اثرتأکید می ورزندوبه متن بی توجهند.به نظرآنها هدف از مطالعه ی اثر ادبی، تنها درک مقصود ومنظور نویسنده است. گروه دیگر که در نقطه ی مقابل این گروه جای دارند، تنها به زبان متن اهمیت می دهند. به نظر آنها معنای آثار ادبی پیوسته در زمان های مختلف تکرار می شود وآن چه متن را ادبی می سازد، تنها شیوه های گوناگون به کارگیری زبان برای بیان این مفاهیم است. در مقابل این دو گروه، اشخاصی هم بودند که مخالف تقسیم متن به لفظ ومعنی ( جهان نگری و … ) بودند. لوسین گلدمن ـ جامعه شناس مارکسیست مجارستانی ـ یکی از آن هاست. وی نظریه ی خود را ساختار گرایی تکوینی نامید. مطابق این نظریه که متأثر از اندیشه ی مارکسیستی است، محتوا(ساختار) وصورت ( فعالیت بشر) بر هم تأثیر متقابل دارند.

در این پایان نامه سعی داریم بر اساس این نظریه ، رابطه ی متقابل متن رمان بوف کور و جهان نگری مطرح در آن، یعنی جهان نگری متعلق به طبقه ی اجتماعی نویسنده ی آن را مورد بررسی قرار دهیم.

کلید واژه ها: ساختارگرایی تکوینی ، جهان نگری، درون مایه ، متن ، درون گرایی.

فایل ورد کامل پژوهش تخصصی درباره رمان بوف کور با رویکرد نظریه ساختارگرایی تکوینی لوسین گلدمن
فهرست مطالب

چکیده

فصل اول: مقدمه

۱-۱. تعریف مسأله …………………………………………………………………………………..۱۰

۱-۲. چارچوب محتوایی ………………………………………………………………………….. ۱۱

۱-۳. پیشینه ی پژوهش ……………………………………………………………………………. ۱۴

۱-۴. پرسش های پژوهش …………………………………………………………………………. ۱۶

۱-۵. حدود پژوهش ………………………………………………………………………………….. ۱۷

۱-۶. اهداف پژوهش …………………………………………………………………………………. ۱۷

۱-۷. روش پژوهش ………………………………………………………………………………….. ۱۷

فصل دوم: کلیات

۲-۱. لوسین گلدمن و روش تحقیق او …………………………………………………………. ۱۹

۲-۱-۱. روش دیالکتیکی ……………………………………………………………………. ۱۹

۲-۱-۱-۱. کلیت ………………………………………………………………….. ۲۲

۲-۱-۱-۱-۱. دریافت و تشریح ………………………………………………… ۲۲

۲-۱-۱-۱-۱-۱. ساختار معنادار ………………………………………………… ۲۳

۲-۱-۱-۱-۱-۲. جهان نگری ……………………………………………………. ۲۵

۲-۱-۱-۱-۱-۳. طبقه ی اجتماعی …………………………………………….. ۲۷

۲-۱-۱-۱-۱-۴. انعکاس طبقه ی اجتماعی بر متن اثر ………………….. ۲۸

۲-۱-۲. نویسنده و اثر ادبی …………………………………………………………… ۲۸

۲-۱-۲-۱. نویسنده ……………………………………………………………… ۲۸

۲-۱-۲-۲. اثر ادبی و ارزش آن ………………………………………………. ۲۹

یادداشت ها …………………………………………………………………………………………….. ۳۰

فصل سوم: صادق هدایت ؛ آثار و زمانه ی او

۳-۱. آثار هدایت ………………………………………………………………………………………. ۳۳

۳-۲. وضعیت اجتماعی عصر رضا شاه ………………………………………………………… ۳۴

۳-۳. بوف کور …………………………………………………………………………………………. ۳۶

فصل چهارم: بررسی اثر

۴-۱. شرحی از بوف کور ……………………………………………………………………………. ۴۰

۴- ۱-۱. ارتباط دو بخش …………………………………………………………………….. ۴۰

۴-۱-۲. بخش یک ؛ زندگی درونی ………………………………………………………. ۴۰

۴-۱-۲. بخش دو؛ زندگی واقعی …………………………………………………………. ۴۶

۴-۱-۳. مفهوم کلی اثر ……………………………………………………………………….. ۵۹

۴-۱-۴. بوف کور ؛ روان داستان ………………………………………………………….. ۶۱

۴-۲. بررسی اثر بر اساس الگوی گلدمن ………………………………………………………. ۶۲

۴-۲-۱. اجزای ساختار معنادار …………………………………………………………….. ۶۲

۴-۲-۲. ساختار معنادار(کلیت منسجم) …………………………………………………. ۶۴

۴-۲-۳. جهان نگری ………………………………………………………………………….. ۶۴

۴-۲-۴. طبقه ی اجتماعی …………………………………………………………………… ۶۴

۴-۲-۴-۱. بررسی وضعیت جامعه شناختی نویسنده ………………….۶۵

۴-۲-۴-۱-۱. انقلاب مشروطه …………………………………………………. ۶۵

۴-۲-۴-۱-۱-۱. تحلیل وضعیت آشفتگی و هرج و مرج …………….. ۶۷

۴-۲-۴-۱-۲. رضا شاه ……………………………………………………………. ۷۰

۴-۲-۴-۱-۲-۱. حاکمیت پهلوی …………………………………………….. ۷۳

۴-۲-۴-۱-۲-۲. صادق هدایت ………………………………………………… ۷۵

۴-۲-۴-۱-۲-۲-۱. اروپای بعد از جنگ …………………………………… ۷۶

۴-۲-۴-۱-۲-۲-۱-۱. ادبیات مدرن …………………………………………. ۷۷

۴-۲-۴-۱-۲-۲ -۳. سیاست و ادبیات در ایران ………………………….. ۷۹

۴-۲-۴-۱-۲-۲ -۳-۱. ادبای نوگرا ………………………………………….. ۸۱

۴-۲-۴-۱-۲-۳. جایگاه دولت در جامعه ………………………………….. ۸۴

۴-۲-۴-۱-۲-۳-۱. شبه مدرنیسم …………………………………………….. ۸۵

۴-۲-۴-۱-۲-۳-۱-۱. شبه مدرنیسم و ناسیونالیسم دولتی …………… ۸۶

۴-۲-۴-۱-۲-۳-۱-۱-۱. روشن فکران ناسیونالیسم ……………………. ۸۶

۴-۲-۴-۱-۲-۳-۱-۱. وضعیت فرهنگ، هنر و ادبیات ………………. ۸۸

۴-۲-۴-۱-۲-۳-۱-۱-۲ . ارزیابی وضعیت روشن فکران …………… ۹۱

۴-۲-۴-۱-۲-۳-۱-۱-۱-۲-۱. طبقه ی اجتماعی ……………………….. ۹۱

۴-۲-۴-۱-۲-۴. بوف کور – حاجی آقا ……………………………………. ۹۱

۴-۲-۴-۱-۴-۱. تلقی مفسران حزب توده ………………………………… ۹۳

۴-۲-۴-۱-۲-۴-۲. نگرش تراژیک ………………………………………….. ۹۴

۴-۲- ۵ . بررسی ویژگی های لفظی …………………………………………………….. ۹۶

۴-۲-۵-۱. تک گویی …………………………………………………………… ۹۷

۴-۲-۵-۱-۱. تداعی ذهنی و معنایی …………………………………………. ۹۷

۴-۲-۵-۱-۱-۱. توصیف ؛ تصویر …………………………………….. ۹۸

۴-۲-۵-۱-۱-۱-۱. تصویر در متن ………………………………………..۱۰۱

۴-۲-۵-۱-۱-۱-۱-۱. تشبیه …………………………………………………. ۱۰۱

۴-۲-۵-۱-۱-۱-۱-۲. استعاره ……………………………………………….. ۱۰۱

۴-۲-۵-۱-۱-۱-۱-۲-۱. تشخیص ………………………………………… ۱۰۲

۴-۲-۵-۱-۱-۱-۱-۳. تکرار …………………………………………………. ۱۰۳

۴-۲-۵-۱-۱-۱-۱-۳-۱. در سطح محدود ………………………………. ۱۰۳

۴-۲-۵-۱-۱-۱-۱-۳-۲. در سطح وسیع ………………………………… ۱۰۳

۴-۲-۵-۱-۱-۱-۱-۳-۲-۱. کارکرد نمادین …………………………….. ۱۰۴

۴-۲-۵-۱-۱-۱-۲. ساختار تصویری …………………………………….. ۱۰۵

۴-۲-۵-۱-۱-۱-۲-۱. استعاره ……………………………………………….. ۱۰۵

۴-۲-۵-۱-۱-۱-۲-۲. ایجاز ………………………………………………….. ۱۰۵

۴-۲-۵-۱-۱-۱-۲-۳. تکرار …………………………………………………. ۱۰۶

۴-۲-۵-۱-۱-۱-۳. اشاره به امور مبهم ؛ ابهام در تصویر…………….. ۱۰۶

۴-۲-۵-۱-۱-۱-۴. زمان ………………………………………………………. ۱۰۸

۴-۲-۵-۱-۱-۱-۴-۱. زمان در ارتباط با تصاویر ……………………… ۱۰۸

۴-۲-۵-۱-۱-۱-۴-۲. زمان گردشی ………………………………………. ۱۰۹

۴-۲-۵-۱-۱-۲. موسیقی ………………………………………………………. ۱۰۹

۴-۲-۵-۱-۱-۲-۱. تداعی …………………………………………………….. ۱۰۹

۴-۲-۵-۱-۱-۲-۲. تکرار حروف مشابه …………………………………. ۱۱۰

۴-۲-۵-۱-۱-۲-۲-۱. مصوت های کشیده …………………………….. ۱۱۰

۴-۲-۵-۱-۱-۲-۳. تکرار کلمات …………………………………………… ۱۱۲

۴-۲-۵-۱-۱-۳. پرسش های فلسفی ، قید های مطلق ………………. ۱۱۲

۴-۲-۵-۲. تحلیل ویژگی های متن ………………………………………… ۱۱۳

۴-۲-۵-۲-۱. مقایسه با شعر منثور …………………………………………. ۱۱۳

۴-۲-۵-۲-۱-۱. مکتب رمانتیک …………………………………………… ۱۱۵

۴-۲-۵-۲-۱-۱-۱. اصالت دنیای درون ………………………………….. ۱۱۵

۴-۲-۵-۲-۱-۱-۱-۱. یگانگی با طبیعت ………………………………… ۱۱۵

۴-۲-۵-۲-۱-۱-۲. اندوه فلسفی ………………………………………….. ۱۱۶

۴-۲-۵-۲-۱-۲. سورئالیسم ………………………………………………….. ۱۱۶

فصل پنجم : نتیجه گیری

۵-۱. انقلاب مشروطه؛ زمینه ی حکومت پهلوی ……………………………………………….. ۱۱۸

۵-۲. رضا شاه و حکومت پهلوی …………………………………………………………………….. ۱۱۹

۵-۲-۱. روشن فکران نسل جدید ……………………………………………………………… ۱۱۹

۵-۲-۱-۱ ………………………………………………………………………………………… ۱۱۹

۵-۲-۱-۱-۱……………………………………………………………………….. ۱۲۰

۵-۲-۱-۲…………………………………………………………………………… ۱۲۰

۵-۲-۱-۲-۱……………………………………………………………………….. ۱۲۰

۵-۲-۲. طبقه ی روشن فکران درون گرا ……………………………………………………. ۱۲۱

۵-۳. تأثیر جهان نگری بر متن ………………………………………………………………………… ۱۲۲

۵-۳-۱ ………………………………………………………………………………………………….. ۱۲۲

۵-۳-۱-۱…………………………………………………………………………… ۱۲۲

منابع ………………………………………………………………………………………………………………….. ۱۲۴

چکیده انگلیسی …………………………………………………………………………………………………… ۱۲۷

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.