فایل ورد کامل بایدها و نبایدهای کارگزاران از دیدگاه امام علی(ع) با تحلیل آموزههای مدیریتی، اخلاقی و اجتماعی
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
فایل ورد کامل بایدها و نبایدهای کارگزاران از دیدگاه امام علی(ع) با تحلیل آموزههای مدیریتی، اخلاقی و اجتماعی دارای ۱۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد فایل ورد کامل بایدها و نبایدهای کارگزاران از دیدگاه امام علی(ع) با تحلیل آموزههای مدیریتی، اخلاقی و اجتماعی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز فایل ورد کامل بایدها و نبایدهای کارگزاران از دیدگاه امام علی(ع) با تحلیل آموزههای مدیریتی، اخلاقی و اجتماعی۲ ارائه میگردد
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل بایدها و نبایدهای کارگزاران از دیدگاه امام علی(ع) با تحلیل آموزههای مدیریتی، اخلاقی و اجتماعی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن فایل ورد کامل بایدها و نبایدهای کارگزاران از دیدگاه امام علی(ع) با تحلیل آموزههای مدیریتی، اخلاقی و اجتماعی :
فایل ورد کامل بایدها و نبایدهای کارگزاران از دیدگاه امام علی(ع) با تحلیل آموزههای مدیریتی، اخلاقی و اجتماعی
کارگزار باید از نظر حضرت علی علیه السلام:
– حکومت را نانخورش و طعمه ای برای خود و اطرافیانش نداند.
– امانت دار و نگهبان امانت مردم (بیت المال) باشد.
– بدون دستور امام، رعیت را امر و نهی نکند.
– خزانه دار مال خدا باشد تا آن را به امام برساند. (نامه ۵)
– دل مردم را با نیکویی و مهربانی روشن سازد.
– ترس و بیم را از دل و روان مردم بزداید.
کارگزاران و تمامی کسانی که اموال مسلمین به آنها سپرده می شود باید:
– تقوای الهی را در همه حال رعایت نمایند.
– مسلمانی را نترسانند.
– دینداری مطمئن باشند.
– خیرخواه و مهربان باشند.
– درستکار و امین باشند.
– به اموال آسیب نرسانند. (نامه ۲۵)
– در نهان و آشکارا از خدا بترسند.
– ریاکار نباشند.
– نهان و آشکار و کردار و گفتارشان دوگانه (منافقانه) نباشد.
– زیر دستان خود را نرنجانند و دروغگویشان ندانند و به آنان بزرگی نفروشند.
– حقوق مردم را که برعهده حکومت است به تمام ادا نمایند.
– به مردم و مسلمانان خیانت نکنند.
– با امام (رهبر) مسلمین ناراستی و دغل کاری نکنند. (نامه ۲۶)
– با مردم فروتن، نرمخو و گشاده رو باشند.
– همگان را به یک چشم ببینند. (تبعیض روا ندارد)
– با نفس خویش پیکار نمایند.
– از دین خود حمایت کنند.
– به خاطر خشنودی هیچ یک از بندگان، خدا را به خشم نیاورند.
– نماز را در وقت معین آن اقامه نمایند. (نامه ۲۷)
– فرمانبرداران از مردم را گرامی بدارند.
– حرمت خیرخواهان را پاس دارند.
– بی گناه را به جای گناهکار نگیرند و پیمان شکن را به جای پیمان گزار نپذیرند. (نامه ۲۹)
کارگزاران باید:
– خدای را بنده (اهل طاعت و عبادت و بندگی و تقوا و علم و عرفان) باشند.
– در روزهای ترس و بیم نخوابند.
– در ساعت ها و لحظات ترس، از دشمن روی برنتابند.
– بر بدکاران از آتش سوزان تندتر باشند.
– همانند شمشیری از شمشیرهای خدا باشند که نه تیزی آن کند شود و نه ضربت آن بی اثر گردد.
گارگزاران برای انجام امور کسانی را انتخاب کنند که:
– سخن تلخ حق را به کارگزار بیشتر بگویند.
– در آنچه که خدا را از دوستانش ناپسند آید، کارگزار را کمتر یاری کنند.
– پارسا و راستگو باشند.
– کارگزار را نستایند و با ستودن کارهای بیهوده؛ تملق و چاپلوسی، دل کارگزاران را شاد نکنند.
«سخنان ائمه ی معصومین (ع) درباره ی چگونه دعا کردن»
امام صادق (ع): اگر کسی از شما بخواهد دارای حالتی شود که همه ی خواسته هایش را خداوند بر آورد باید از همه ی مدرم نا امید باشد و هیچ امیدی جز خداوند نداشته باشد پس اگر خداوند چنین حالتی را در قلب او بیابد چیزی از خدا نخواهد مگر اینکه برآورد. (وسائل الشیعه)
پیامبر اکرم (ص): شخصی به پیامبر (ص) عرض کرد دوست دارم دعایم مستجاب شود. حضرت فرمود: خوراک خود را پاک کن و سعی کن حرام وارد شکمت نشود.
امام صادق (ع) فرمود: هنگام دعا قلب خود را متوجه خدا گردان و چنان گمان داشته باش که خواسته ات در آستانه ی در حاضر و آماده است.
نوع فایل:word
سایز:۱۵.۷ KB
تعداد صفحه:۱۴
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
یزد دانلود |
دانلود فایل علمی 