فایل پی دی اف کامل تحلیل آرماگدون‌گرایی و تأثیر آن بر سیاست خارجی ایالات متحده آمریکا با رویکرد سیاسی-ایدئولوژیک PDF


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
فایل پی دی اف
20870
2 بازدید
۹۹,۰۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل PDF (پی دی اف) ارائه میگردد

 فایل پی دی اف کامل تحلیل آرماگدون‌گرایی و تأثیر آن بر سیاست خارجی ایالات متحده آمریکا با رویکرد سیاسی-ایدئولوژیک PDF دارای ۱۵۹ صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در PDF می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل پی دی اف فایل پی دی اف کامل تحلیل آرماگدون‌گرایی و تأثیر آن بر سیاست خارجی ایالات متحده آمریکا با رویکرد سیاسی-ایدئولوژیک PDF  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز فایل پی دی اف کامل تحلیل آرماگدون‌گرایی و تأثیر آن بر سیاست خارجی ایالات متحده آمریکا با رویکرد سیاسی-ایدئولوژیک PDF2 ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی فایل پی دی اف کامل تحلیل آرماگدون‌گرایی و تأثیر آن بر سیاست خارجی ایالات متحده آمریکا با رویکرد سیاسی-ایدئولوژیک PDF،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن فایل پی دی اف کامل تحلیل آرماگدون‌گرایی و تأثیر آن بر سیاست خارجی ایالات متحده آمریکا با رویکرد سیاسی-ایدئولوژیک PDF :

فایل پی دی اف کامل تحلیل آرماگدون‌گرایی و تأثیر آن بر سیاست خارجی ایالات متحده آمریکا با رویکرد سیاسی-ایدئولوژیک PDF

مقدمه:

روایت ادیان مختلف از آخرالزمان بخش مهمی از هویت جامعه بشری را شکل داده است. به طوری که بسیاری از تعاملات بشر به ویژه در سطح بین‌المللی و نحوه این روابط ریشه در رویکردی دارد که پیروان ادیان مختلف به آخر الزمان دارند و ویژگی‌های قابل تأملی را متوجه الگوی رفتاری کشورها کرده است.

رویکردی که هر قوم به این موضوع دارد نوع مأموریت آن قوم را مشخص می‌کند. این مأموریت به ابعاد گوناگون زندگی این قوم یعنی فرهنگ، اقتصاد، سیاست داخلی و سیاست خارجی تسرّی پیدا می‌کند و در واقع یکی از عوامل کلان در سامان بخشی سیاست‌های یک کشور است. پیشبرد جهان به سمت الگویی که برای آخرالزمان ترسیم شده یکی از دغدغه‌های اصلی پیروان ادیان مختلف است. در این الگو حق و باطل تعریف شده است و این درگیری‌های زیادی را بین ملت‌های مختلف شکل می‌دهد. یکی از این روایت‌ها، روایت کتاب عهد عتیق از برخوردی است که در آخرالزمان پدید می‌آید. این روایت که به «هارو مجدون» یا «آرماگدون» معروف است امروز شکل دهنده بخش عظیمی از رفتاری است که در درون جهان صورت می‌گیرد و جهان بیرون از آن را نیز دستخوش تحول کرده است. همانطور که در صفحات بعدی به خوبی توصیف خواهد شد ایالات متحده آمریکا بعد از انحراف مسیحیت پروتستانی و نزدیک شدن ایده‌های آن با ایده‌های صهیونیسم یهودی به شدت تحت تأثیر این روایت تفوق جویانه از آخرالزمان قرار گرفته است. اگرچه سیاست‌های اعلامی ایالات متحده مبتنی بر اصول مکتب سکولاریسم معرفی می‌شود، اما سیاست‌های اعمالی این دولت به ویژه بعد از جنگ جهانی دوم براساس اصول مذهبی و دینی بنا شده است. اشاره بوش «به جنگ‌های صلیبی» بعد از ضد واقعیت «یازدهم سپتامبر» و تشابه این دو پدیده به یکدیگر گویای عمق و ریشه‌های مذهبی در افکار «سیاست سازان» جامعه آمریکا دارد. بنابراین آمریکا دارای نظام ارزش‌هایی است که از آن می‌تواند به ایدئولوژی تعبیر نمود و نومحافظه‌کاری آمریکا به شدت تحت تأثیر این ارزش‌ها قرار دارد. این ایدئولوژی پیوند عمیقی بین صهیونیسم و پروتستانیسم ایجاد کرده است که سیاست خارجی آمریکا را تعیین می‌کند. در این راستا بوش به شدت تحت تأثیر کشیش‌های مسیحی است که از آنها به عنوان «صهیونیست‌های مسیحی» نام برده می شود. این دسته بقای آمریکا را منوط به بقای اسرائیل می‌دانند و به ائتلاف خیر (اسرائیل و آمریکا) در مقابل ائتلاف شر (مسلمانان و ادیان دیگر) تأکید دارند. بنابراین صدور ارزش‌های آمریکای حالتی مذهبی به خود گرفته است.

در این فایل تلاش می‌شود تأثیر ایده مذهبی آرماگدون بر سیاست خارجی ایالات متحده مورد بررسی قرار گیرد.

فصل اول: سیری در تاریخ؛

آرماگدون گراها کیستند و چه می‌گویند؟

برای ترسیم مسیر مطالعاتی موضوع فایل لازم است ابتدا از ریشه بحث که ایده «صهیونیسم» است آغاز کنیم.

«صهیونیسم» اندیشه‌ای سیاسی است که معتقد است در کتاب عهد عتیق (تورات) به یهودیان وعده داده شده به ارض موعود که خداوند به ابراهیم و اخلافش وعده داده بازخواهند گشت. براساس این ایده در کتاب مقدس یهودیان محدوده این سرزمین از نیل تا فرات مشخص شده است. در متنی منسوب به ارمیای نبی آمده است «سرانجام روزی اسرائیلی‌های پراکنده در جهان دوباره در این سرزمین جمع خواهند شد. آنها دوباره خواهند آمد و بر فراز ارتفاعات صهیون آواز خواهند خواند.» ()

جنبش صهیونیستی در واقع حرکتی مستقل و متکی به خود نبود؛ بلکه همزمان با رشد رقابت‌های استعماری و امپریالیستی در اروپا به وجود آمد. اندیشه صهیونیسم صهیونیستی، یعنی بازگشت به فلسطین و تأسیس حکومت اسرائیل، در اصل از سوی قدرت‌های استعماری رقیب در اروپا مطرح شد و بعدها بورژوازی یهود نیز برای دستیابی به اهداف خود، با سرمایه داری اروپا همدست شد و حرکت صهیونیستی را بنا نهاد. واژه «صهیونیسم» نخستین بار از سوی «ناتان بیرن بام»، یک یهودی اتریشی، در ‌ای که در سال انتشار یافت، مطرح شد. او مفهوم این واژه را «استقرار دوباره ملت یهود در خاک فلسطین معنا کرده است. ()

اندیشه تأسیس دولتی برای قوم یهود، سابقه‌ای استعماری دارد و به زمان «ناپلئون بناپارت» باز می‌گردد. او در سال با صدور فرمانی از یهودیان خواست تا تحت لوای وی جمع شوند و در مقابل به آنها وعده داد تا سرزمین مقدسی را در اختیار آنان قرار دهد و عظمت و شکوه اورشلیم باستانی را زنده کند. ()

فایل پی دی اف کامل تحلیل آرماگدون‌گرایی و تأثیر آن بر سیاست خارجی ایالات متحده آمریکا با رویکرد سیاسی-ایدئولوژیک PDF
فهرست

عنوان صفحه

مقدمه……………………………… ۱

ـ فصل اول

سیری در تاریخ؛ آرماگدون‌گراها کیستند و چه می‌گویند ۴

انحراف در مسیحیت و بازگشت به آموزه‌های یهود ۱۱

پیوریتن‌ها و نفوذ یهودیت در امریکا……. ۱۸

شکل‌گیری جریان مسیحیت صهیونیستی در امریکا ۲۳

آرماگدون چیست؟…………………….. ۲۶

منابع فصل اول……………………… ۴۰

ـ فصل دوم

خاستگاه‌های قدرت یهودیان در امریکا……. ۴۴

خاستگاه اول: ویژگی‌های جامعه یهود…….. ۴۶

خاستگاه دوم: لابی یهودیان……………. ۵۲

خاستگاه سوم: حضور در قوای مقننه و مجریه امریکا ۵۷

خاستگاه چهارم: رسانه‌ها……………… ۶۲

تلویزیون و رادیوی امریکا و نفوذ یهودیان….. ۶۳

مطبوعات امریکا و نفوذ یهودیان…………… ۶۵

سینمای جهان و نفوذ یهودیان……………… ۶۹

منابع فصل دوم……………………… ۸۴

ـ فصل سوم

تاثیر آرماگدون‌گرایی بر سیاست خارجی امریکا ۸۷

دلایل استراتژیک حمایت امریکا از اسرائیل . ۹۰

بررسی تاریخی روابط آمریکا و اسرائیل….. ۹۱

دوران جرج بوش پسر، ۱۱ سپتامبر و رابطه با اسرائیل ۱۰۲

آینده روابط امریکا و اسرائیل……….. ۱۰۹

خوب در مقابل شیطان………………… ۱۱۴

جنگ عراق و ایده آرماگدون…………… ۱۱۸

منابع فصل سوم…………………….. ۱۲۲

ـ فصل چهارم

تاثر آموزه‌های دینی مسیحیان صهیونیست بر جریان نظریه‌پردازی در دانشگاهها………………………….. ۱۲۴

آراء فرانسیس فوکویاما……………… ۱۲۷

فوکویاما و تعبیر اسلام فاشیستی………. ۱۳۱

آراء ساموئل هانتینگتون…………….. ۱۳۶

برخورد تمدن‌ها و ساموئل هانتینگتون…… ۱۴۱

منابع فصل چهارم…………………… ۱۴۶

نتیجه‌گیری………………………… ۱۴۷

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.