فایل ورد کامل پروپوزال مقایسه هوش معنوی، فرسودگی تحصیلی و خودکارآمدی در دانش‌آموزان مدارس عادی و استعدادهای درخشان


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
فایل ورد و پاورپوینت
20870
2 بازدید
۹۹,۰۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 فایل ورد کامل پروپوزال مقایسه هوش معنوی، فرسودگی تحصیلی و خودکارآمدی در دانش‌آموزان مدارس عادی و استعدادهای درخشان دارای ۲۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فایل ورد کامل پروپوزال مقایسه هوش معنوی، فرسودگی تحصیلی و خودکارآمدی در دانش‌آموزان مدارس عادی و استعدادهای درخشان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز فایل ورد کامل پروپوزال مقایسه هوش معنوی، فرسودگی تحصیلی و خودکارآمدی در دانش‌آموزان مدارس عادی و استعدادهای درخشان۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل پروپوزال مقایسه هوش معنوی، فرسودگی تحصیلی و خودکارآمدی در دانش‌آموزان مدارس عادی و استعدادهای درخشان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن فایل ورد کامل پروپوزال مقایسه هوش معنوی، فرسودگی تحصیلی و خودکارآمدی در دانش‌آموزان مدارس عادی و استعدادهای درخشان :

فایل ورد کامل پروپوزال مقایسه هوش معنوی، فرسودگی تحصیلی و خودکارآمدی در دانش‌آموزان مدارس عادی و استعدادهای درخشان

اطلاعات مربوط به پایان‏نامه:

الف- عنوان فایل

۱- عنوان به زبان فارسی:

مقایسه هوش معنوی، فرسودگی تحصیلی و خودکارآمدی تحصیلی دانش آموزان مدارس عادی و استعدادهای درخشان شهر خلخال

۲- عنوان به زبان انگلیسی/(آلمانی، فرانسه، عربی):

Comparing spiritual intelligence, academic burnout and self-education Between Students of Regular schools and Gifted schools in KHALKHAL city

ج- بیان مسأله اساسی فایل به طور کلی (شامل تشریح مسأله و معرفی آن، بیان جنبه‏های مجهول و مبهم، بیان متغیرهای مربوطه و منظور از فایل به صورت مستند) :

دانش آموزان دارای تفاوتهای فراوانی هستند که در آموزش نقش اساسی دارد، آنها از نظر هوش، توانایی کارآمدی و توانایی پیشرفت تحصیلی با یکدیگر تفاوتهای مهمی دارند، در برابر مشکلات و چالشها نیز با شیوههای متفاوتی برخورد میکنند، برخی از دانش آموزان دنبال کارهای جدید و لذت بخش میروند برخی دیگر کارهای قبلا آزمایش شده و مطمئن را ترجیح میدهند. به عبارت دیگر، یادگیرندگان از نظر شخصیتی، نگرشها، واکنشهای هیجانی و سبک های شناختی با همدیگر متفاوتند(خرازی، ۱۳۷۵ ؛ به نقل از ایزدی و محمدزاده ادملایی، ۱۳۸۶). ویژگیهای ذاتی یادگیرنده، از قبیل هوش و شخصیت می تواند به صورت مستقیم و یا غیرمستقیم و از طریق سبکها، یادگیری را متأثر سازد( فارنهام[۱] ۱۹۹۵ ؛ به نقل از خرمایی، ۱۳۸۵). تیزهوشی یعنی برتری شناختی، هوشی و خلاقیت که فرد را از همسالان خود متمایز میکند (جوادیان، ۱۳۸۰). تیزهوشان و افراد با استعداد، کسانی هستند که نشانه هایی از قابلیت بالای عملکرد در برخی از حوزهها از جمله هوش، خلاقیت، هنرمندی، رهبری، و زمینههای تحصیلی ویژه را نشان میدهند(پیرتو[۲]، ۱۹۹۹ ؛ به نقل از آقاجانی، نریمانی و آریاپوران، ۱۳۹۰) در فایلی نشان داده شده است که کودکان تیزهوش در همه زمینه های هوشی، وضعیت جسمانی، محبوبیت اجتماعی، پیشرفت تحصیلی، ثبات عاطفی و امور اخلاقی سرآمدترند (جوادیان، ۱۳۸۰).

یکی از مهم ترین تفاوت های دانش آموزان تیزهوش با دانش آموزان عادی که این فایل به دنبال آن است هوش معنوی است. در سال های اخیر مفهوم هوش، تنها به عنوان یک توانایی شناختی در نظر گرفته نمی شود، بلکه حوزه های دیگری مانند هوش هیجانی، هوش طبیعی، هوش وجودی و هوش معنوی گسترش یافته است(رجایی و حبیب پور، ۱۳۸۷). پس از گسترش مفهوم هوش، ایمونز[۳](۱۹۹۹؛ به نقل از رجائی، ۱۳۸۹) سازه جدیدی را با عنوان هوش معنوی مطرح کرد. او عنوان کرد که هوش معنوی مجموعه ای از توانائیها برای بهره گیری از منابع دینی است. هوش معنوی سازه های هوش و معنویت را در یک سازه ترکیب نموده است.

مک شری[۴] و همکاران همکاران(۲۰۰۲)تأکید می کنند که هوش معنوی زیربنای باورهای فرد است که سبب اثرگذاری بر عملکرد وی می شود، به گونه ای که شکل واقعی زندگی را قال ببندی می کند. هوش معنوی باعث افزایش قدرت انعطاف پذیری و خودآگاهی انسان شده است؛ به طوری که در برابر مشکلات و سختی های زندگی، بردباری و صبوری بیشتری دارند. در واقع، هوش معنوی ظرفیتی برای الهام است و با شهود و نگرش کل نگر به جهان هستی، در جستجوی پاسخی برای پرس شهای بنیادی زندگی و نقد سنت ها و آداب و رسوم می باشد.

ویژگیهایی که لازمه هوش معنوی هستند احتمالاً در کنار تواناییها و فعالیت های دیگری قرار دارند که عبارتند از: دعا کردن، تعمق، رویاها و تحلیل رویاها، باورها و ارزشهای دینی و معنوی، شناخت و مهارت در فهم و تفسیر مفاهیم مقدس و توانایی داشتن حالات فراروندگی به عنوان مثال؛ بعضی از حقایق قدیمی همانند آزار نرساندن در تقویت هوش معنوی مطرح می باشد. همچنین مسائل معنوی ممکن است شامل مواردی از قبیل تفکر در مورد سؤالات وجودی مانند وجود زندگی پس از مرگ، جستجوی معنا در زندگی، علاقمندی به و به عبارت دیگر تعمق مؤثر، رشد حس هدفمندی زندگی، رشد رابطه با خود، هماهنگی یا قدرت برتر و نقش آن در زندگی خود باشد(ناسل، ۲۰۰۴).

هر چند که فایلات زیادی در حیط رشد و تحول هوش معنوی صورت نگرفته است و نیازمند فایلات تجربی کیفی است، ولی به نظر می رسد که استعداد این هوش در افراد مختلف، متفاوت است و مانند هوش فرهنگی و هوش هیجانی در اثر برخورد با محیط های غنی که سؤالات معنوی را بر می انگیزاند، به تدریج تحول یافته و شکل می گیرد. در مورد اثر ویژگی های دموگرافیک در هوش معنوی فایل هایی صورت گرفته در ایران نیز حکیم جوادی و اژه ای(۱۳۸۳) در بررسی مقایسهای خود بر روی دختران و پسران تیزهوش و عادی نشان دادند که دختران دارای هوش هیجانی بیشتری نسبت به پسران بودند.


  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.