فایل ورد کامل طراحی و اجرای طرح جامع کنترل آلودگی صوتی در خطوط صافکاری سالن بدنهسازی شرکت ایرانخودرو
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
فایل ورد کامل طراحی و اجرای طرح جامع کنترل آلودگی صوتی در خطوط صافکاری سالن بدنهسازی شرکت ایرانخودرو دارای ۶۱ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد فایل ورد کامل طراحی و اجرای طرح جامع کنترل آلودگی صوتی در خطوط صافکاری سالن بدنهسازی شرکت ایرانخودرو کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز فایل ورد کامل طراحی و اجرای طرح جامع کنترل آلودگی صوتی در خطوط صافکاری سالن بدنهسازی شرکت ایرانخودرو۲ ارائه میگردد
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل طراحی و اجرای طرح جامع کنترل آلودگی صوتی در خطوط صافکاری سالن بدنهسازی شرکت ایرانخودرو،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن فایل ورد کامل طراحی و اجرای طرح جامع کنترل آلودگی صوتی در خطوط صافکاری سالن بدنهسازی شرکت ایرانخودرو :
فایل ورد کامل طراحی و اجرای طرح جامع کنترل آلودگی صوتی در خطوط صافکاری سالن بدنهسازی شرکت ایرانخودرو
قسمتی از متن:
با توجه به وجود نویز آزار دهنده در خطوط کانوایر صافکاری در اثر عملیات سنگ زنی و چکش کاری دستی توسط اپراتور و به منظور بهبود وضعیت ارگونومی از نظر شرایط محیطی و با توجه به آمار آسیبهای شنوایی و گزارشات صدا سنجی در سالن های مشابه، تصمیم به بررسی و کاهش آلودگی صوتی در محدوده خطوط فوق الذکر اتخاذ گردید.
روش فایل عبارتست از:
- اندازه گیری صدا و آنالیز فرکانسی آن.
- انتخاب مواد جاذب صوت با توجه به آزمایشات تعیین ضرب جذب.
- محاسبه ضریب جذب دیواره های موجود.
- بررسی نحوه افزایش سطوح جذبی دیواره ها .
یافته های این فایل نشان داد که:
- میزان تراز فشار صوتی در فاصله ۵/۱ متری از بدنه در حال صافکاری بین ۱۰۰ تا ۱۰۵ دسی بل قرار دارد و همچنین آنالیز فرکانسی اکتاوباند مشخص نمود که تراز بشار صوت در محدوده فرکانسی ۵۰۰ تا ۸۰۰۰ هر تز به میزان ۱۰ دسی بل بالاتر از حد مجاز (۸۵ دسی بل) قرار دارد.
- ماده جاذب، تایل اکوستیک با ضریب جذب متوسط ۷۹/۰ شامل دو لایه فوم پلی اورتان، پانل پشم سنگ و رویه MDF انتخاب گردید.
- میزان سطح جذبی دیواره های موجود قبل از اعمال تغییرات برابر۵۲۶/۷۱ سابین متر مربع محاسبه شد.
- افزایش سطح جذبی دیواره ها از طریق کاهش سطح شیشه خور و دوجداره نمودن آنها و مچنین ایجاد دیواره فوقانی با زاویه ۴۵ درجه انجام گردید.
مقدمه و اهداف:
با توجه به اینکه یکی از معضلات اساسی بهداشتی صنایع کشور خصوصا صنایع فلزی مساله سر و صدا (Noise ) می باشد و با در نظر گرفتن تاثیرات و عوارض مخرب آن روی سیستم شنوایی و سایر اندامها تصمیم به اجرای طرح کنترل و کاهش صدا در خطوط صافکاری شرکت ایران خودرو گرفته شد.
بر اساس اندازه گیری و ارزشیابی (Noise ) در خطوط کانوایر صافکاری محصولات پژو ۴۰۵ و ۲۰۶ و سمند در سالن بدنه سازی شماره ۲ مشخص گردید که در خطوط مذکور فرآیندهای سنگ زنی و چکش کاری دستی توسط کارگران در طول خط انجام می گیرد. در اثر اجرای این فرآیندها محیط کار دارای (Noise ) آزار دهنده می باشد که آ نالیز فرکانسی و صداسنجی انجام شده در خط صافکاری مشخص نمود که در فاصله ۵/۱ متری از اطراف بدنه در حال صافکاری تراز فشار صوتی (SPLA ) بین ۱۰۰ تا ۱۰۵ دسی بل قرار دارد که بطور متوسط ۲۰ دسی بل از حد مجاز قابل قبول بالاتر است. همچنین آنالیز فرکانسی اکتاوباند مشخص نمود که تراز فشار صوت در محدود فرکانس ۵۰۰ تا ۸۰۰۰ هر تز بطور متوسط ۱۰ دسی بل بالاتر از حد مجاز قرار دارد.
از نکات حائز اهمیت این طرح عدم اجرای طرح مشابه در دیگر سالنهای شرکت ایران خودرو می باشد.
روش انجام کار:
با شناخت سر و صدای خطوط صافکاری و با توجه به ویژگیها و مشخصات فضای خطوط کانوایر صافکارسی سالن بدنه سازی شماره ۲ پیشنهاد ایجاد سطوح جاذب در اطراف خط صافکاری مطرح گردید تا از بازتابهای صوتی در خط صافکاری کاسته شده و با ایجاد یک دیوار ترکیبی (جاذب – مانع) ضمن کاهش بازتابها از انتقال نویز به دیگر نقاط کارگاه جلوگیری شود. از نظر تئوری، طرح پیشنهادی یکی از روشهای Passive Noise Control می باشد که همان کنترل سر و صدا در مسیر انتشار می باشد.
در خط صافکاری امواج صوتی منتشر شده به قسمتهای مختلف محیط برخورد کرده، بازتاب پیدا می کنند که در این طرح با استفاده از مواد جاذب بازتاب صدا کنترل می گردد. همچنین با ترکیب دیوار جاذب با موانع صوتی از عبور سر و صدا از یک نقطه به محیط مجاور جلوگیری می گردد که در واقع موثر ترین راه کنترل صدا در مسیر انتشار، استفاده توام جاذب و مانع صوتی است.
در وضعیت موجود دیوار جداکننده خط صافکاری از جنس فلز و شیشه است که نقش بازتاب دهنده امواج را دارد. این دیواره به ارتفاع حدود ۲۵۰ سانتیمتر است که ارتفاع قسمت فلزی (پائینی) ۱۲۰ سانتیمتر و ارتفاع قسمت شیشه (بالائی) حدود ۱۳۰ سانتیمتر است. طرح شامل حذف سطوح فلزی دیواره و جایگزینی آن با یک جاذب فیبری مناسب و اصلاح قسمت شیشه ای دیوار است.
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
یزد دانلود |
دانلود فایل علمی 